Proszę podać dokładną datę zdobycia tytułu mistrza świata przez Richarda Burnsa (dzień , miesiąc i rok) oraz co się jeszcze z tą datą i "Ryśkiem" wiąże
silnik TDI 110 KM
Zwiń
X
-
silnik TDI 110 KM
witam jade z moim tatusiem ogladac samochodzik bo tatuś zmienia. i mam male pytanko bo samochod ten to audi a3 1.9 TDI 110 KM 99r. i pytanko do kolegow z tym silniczkiem bo w octaviach (o ile sie nie myle.) jes taki sam silniczek, na co w szczegolnosci zwracac uwage jak bedziemy sprawdzac. prosze o porade bo to bardzo pilne a tatus nie chce innej opcji jezeli chodzi o silnik. pozdrawiam
-
-
Bardziej doswiadczeni koledzy zaraz napiszą więcej, ale z podstaw i tak na szybko to warto zwrócić uwagę na:
1. turbo - czy nie świszczy i czy nie łapie notlaufów (tryb awryjny, utrata mocy przy przyśpieszaniu na wyzszych obrotach), jak auto z '99r. to może było już wymienione lub czyszczone
2. kiedy była ostatnia wymiana rozrządu (pasek, napinacze, pompa), wiele osób wymiena przy okazji pasek i koło pasowe aletrnatora
3. dwumasowe koło zamachowe i sprzęgło - kiedy były wymieniane
4. na jakim oleju auto jeździ - najlepiej na syntetyku
5. wtryskiwacze - czy jeszcze są ori czy może były wymienione lub czyszczone
6. czy był czyszczony EGR (zawór recyrkulacji spalin)
7. i uważnie słuchać co dotychczasowy własciciel opowiada i wyłapywać co jest OK, a co nie tak jak trzeba
Jak zapewnie sam wiesz, najlepiej podpiąć auto pod VAGa.
Komentarz
-
-
Przejechać się samochodem a potem nie gasząc go sprawdzić co dzieje się pod korkiem zbiorniczka wyrównawczego podczas przegazowania, jak wywala płyn i się pieni to prawdopodobieństwo uszkodzonej UPG..
Wyciągnąć bagnet i sprawdzić jak wygląda olej - czy nie jest jakiś dziwny - prawdopodobieństwo uszkodzonej UPG..
Podczas jazdy dać prę razy w rurę na niskich biegach i sprawdzić czy sprzęgło nie ślizga..
Czy nie ma gdzieś wycieków w okolicach przekładni kierowniczej bo może to świadczyć o jej rychłym końcu..
Przegazować samochód i patrzeć czy nie kopci z rury..
Jeśli to będzie 110kM ASV to warto to przeczytać KLIKBORA aka xbora
Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mihauturbo - czy nie świszczy
Zamieszczone przez Mihaui czy nie łapie notlaufów (tryb awryjny, utrata mocy przy przyśpieszaniu na wyzszych obrotach), jak auto z '99r. to może było już wymienione lub czyszczone
Zamieszczone przez Mihau2. kiedy była ostatnia wymiana rozrządu (pasek, napinacze, pompa), wiele osób wymiena przy okazji pasek i koło pasowe aletrnatora
Zamieszczone przez Mihau3. dwumasowe koło zamachowe i sprzęgło - kiedy były wymieniane
Zamieszczone przez Mihau6. czy był czyszczony EGR (zawór recyrkulacji spalin)
Zamieszczone przez Mihau7. i uważnie słuchać co dotychczasowy własciciel opowiada i wyłapywać co jest OK, a co nie tak jak trzeba
Zamieszczone przez MihauJak zapewnie sam wiesz, najlepiej podpiąć auto pod VAGa.
[ Dodano: Sob 23 Kwi, 11 01:36 ]
Zamieszczone przez BORAPrzegazować samochód i patrzeć czy nie kopci z rury..
Zamieszczone przez BORAJeśli to będzie 110kM ASV to warto to przeczytać KLIK
Miałem właśnie O1 ASV z VII.2005 (od nowości) i u mnie ten problem nie występował.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SaszkaZamieszczone przez Mihauturbo - czy nie świszczy
i jeszcze jedna rzecz, Saszka, tutaj cytujesz dragster, a Mihau w innym topiku
Komentarz
-
-
Podstawa to mieć VAG-COMa, tak więc albo zwerbować kogoś kto się zna na tym z forum lub samemu ogarnąć temat, bądź podjechać do zakładu gdzie zrobią nim diagnostykę. Ideałem było by zrobienie logów dynamicznych.
Co do testów to po kolei:
Na dwumas:
Jak już samochód załapie trochę temp. to 5b okolice 2000rpm (lepiej mniej niż więcej) i gaz w podłogę - OD RAZU!!! - a nie po trochu. Jeśli będą wyczuwalne drgania samochodu, coś w stylu jakby jazda po małych progach zwalniających, czasem są takie pomarańczowe przed przejściami dla pieszych, to może oznaczać dwumas do wymiany.
Na turbinę, a dokładniej zapieczone kierowniczki/gruszkę.
Na którymś z biegów, najlepiej 3 lub 4, but w podłogę, jeśli coś jest nie tak to przy prędkościach ok 130 lub 160km/h (u mnie były to dwie takie granice) samochód znacznie straci na werwie i już nie będzie miał siły jechać, jeśli po odpaleniu ponownie wszystko ok, to oznacza klasyczny notlauf.
Jeśli turbo świszczy, czyli tak jak koledzy powyżej napisali efekt sowy/karetki, to może oznaczać kłopoty.
Można oczywiście zdjąć jeszcze rurę między turbo, a IC i zobaczyć czy jest tam olej, znaczna ilość oleju oznacza kończącą się turbinę.
Oczywiście nie jest tak wesoło i za notlauf może również odpowiadać przepływomierz lub N75. Dlatego dobrze zrobić diagnostykę.
To chyba najbardziej popularne sposoby i wadliwe elementy.
Oczywiście należy zwrócić uwagę na to czy na rozgrzanym silniku nie kopci na niebiesko.
Bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym, jak już wspominano. Stan oleju, najlepiej aby był to 5W40, albo coś w tym stylu. Wypytać się czy dolewa i na jakich filtrach jeździ. A jak ma klimę to kiedy wymieniał przeciwpyłkowy. To da mniej więcej obraz o tym jak ktoś dbał. Bo jeśli jeździ na filtronie, a hasło: przeciwpyłkowy, budzi u niego zdziwienie to wiadomo czego można się spodziewać.
Polecam się zapytać czy stosuję się do zasad aut z turbo, czyli czy na zimnym nie przekracza 2500rpm, a po jeździe studzi.
Z innych wad:
Bendix rozrusznika - chrobocze przy odpaleniu
Napinacz paska wielorowkowego, łożysko i koło pasowe alternatora.
To chyba na tyle.W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marcello01regularnie korzystam z filtrona każdy wole kupić go bo jest nasz stosowałęm boscha i nie widze sensu przepłacać za coś co wymieniam regularnie
Od pierwszy lepszy test filtrów:
P.S. Ja jeżdżę na mannowskich i wymieniam co 8 tyś (powietrza i oleju) co 16tyś (paliwa), a PP 2 razy w roku.W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
-
koledzy. a jak jest z tymi silnikami 130 KM w TDI duzo roznia sie od tych 110 KM?? i jak wyglada awaryjnosc w tych silnikach bo pewien znajomy powiedzial ze one praktycznie niczym sie nie roznia. choc wiem ze w tych silnikach 130KM sa jakies pompowtryskywacze ktorych naprawa kosztuje a czy w tych 110KM jest podobnie??
Komentarz
-
-
"Silniki Diesla TDI (o ile nie zaznaczono inaczej):
AGP - 1.9 SDI - 67KM (133Nm) - wolnossacy diesel
AQM - 1.9 SDI - 67KM (133Nm) - wolnossacy diesel
ALH - 1.9 VP - 90KM (210Nm) [115/285 ]
AGR - 1.9 VP - 90KM (210Nm) [115/285 ]
AHF - 1.9 VP - 110KM (235Nm) [135/303 ]
ASV - 1.9 VP - 110KM (235Nm) [135/303 ]
ATD - 1.9 PD - 101KM(240Nm) [130/300 ]
AXR - 1.9 PD - 101KM(240Nm) [130/300 ]
ASZ - 1.9 PD - 130KM (310Nm) [165/370 ]
ARL - 1.9 PD - 150KM (320Nm) - nie stosowany w Octavii, ale czesto do tuningu
wykorzystuje sie z niego podzespoly [180/390 ]
VP - Pompa rotacyjna
PD -Pompo wtryskiwacze"
pow. cyt. za: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=15
Oznaczenie silnika jest w książce serwisowej, np. na wew stronie okładki. Jest też na silniku, ale od strony turbiny, więc trudno dostępne. Generalnie uważa się, że silniki na pompie (VP) są bardziej odporne na jakość paliwa. Ciśnienie wtrysku i wysilenie paska rozrządu jest również mniejsze przy VP niż przy pompowtryskiwaczach. Do pompowtryskiwaczy trzeba / warto lać olej z normą 505.01 - jest on zwykle trochę droższy od olejów które leje się do silników z VP - tutaj norma: 505.00, 502.00. Silnik na pompowtryskach również chodzi odrobinę głośniej.
Pompowtryskiwacz: http://skoda.wtychach.pl/products.ph...133&kind=34135
Wtryskiwacz: http://skoda.wtychach.pl/products.ph...133&kind=34555
Komentarz
-
-
i bylismy ogladac kilka sztuk. ale audiczki nie byly zadowalajace. dostalismy natomiast dwie propozycje VW golf IV z silnikiem TDI tym 101 KM obydwa 2002r. moze orientujecie sie jak sie te silniczki sprawuja??
[ Dodano: Sro 27 Kwi, 11 22:05 ]
i padl wybor na golfa. i rodzi sie kilka pytan do was. pojawia sie komunikat service jetzt oraz dzis wyskoczyl komunikat w czasie jazdy "olstandt prufen" razem z zapaleniem sie lapki kontrolnej od oleju. czy to cos powaznego??
Komentarz
-
-
daber85, lampka świeci się na czerwono czy pomarańczowo?
jak na pomarańczowo to dolej olej i powinno pomóc jak na czerwono to może być czujnik oleju na dole przy misce olejowejhttp://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27260
Było: 110 KM 235NM
potem: 129KM 267Nm
Obecnie: 154KM 354NM
Komentarz
-
-
daber85, taki zrób tak jak Ci napisał krzysiek13, i po sprawie nie będziesz miał inspekcji
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27260
Było: 110 KM 235NM
potem: 129KM 267Nm
Obecnie: 154KM 354NM
Komentarz
-
-
nie ma sprawy polecam się na przyszłośćpozdr
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27260
Było: 110 KM 235NM
potem: 129KM 267Nm
Obecnie: 154KM 354NM
Komentarz
-
Komentarz