silnik TDI 110 KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Joo
    Drive
    • 2010
    • 76

    silnik TDI 110 KM

    Proszę podać dokładną datę zdobycia tytułu mistrza świata przez Richarda Burnsa (dzień , miesiąc i rok) oraz co się jeszcze z tą datą i "Ryśkiem" wiąże
  • daber85
    Rider
    • 2009
    • 296

    #2
    silnik TDI 110 KM

    witam jade z moim tatusiem ogladac samochodzik bo tatuś zmienia. i mam male pytanko bo samochod ten to audi a3 1.9 TDI 110 KM 99r. i pytanko do kolegow z tym silniczkiem bo w octaviach (o ile sie nie myle.) jes taki sam silniczek, na co w szczegolnosci zwracac uwage jak bedziemy sprawdzac. prosze o porade bo to bardzo pilne a tatus nie chce innej opcji jezeli chodzi o silnik. pozdrawiam

    Komentarz

    • dragster
      Elegance
      • 2009
      • 895
      • Honda

      #3
      Bardziej doswiadczeni koledzy zaraz napiszą więcej, ale z podstaw i tak na szybko to warto zwrócić uwagę na:

      1. turbo - czy nie świszczy i czy nie łapie notlaufów (tryb awryjny, utrata mocy przy przyśpieszaniu na wyzszych obrotach), jak auto z '99r. to może było już wymienione lub czyszczone
      2. kiedy była ostatnia wymiana rozrządu (pasek, napinacze, pompa), wiele osób wymiena przy okazji pasek i koło pasowe aletrnatora
      3. dwumasowe koło zamachowe i sprzęgło - kiedy były wymieniane
      4. na jakim oleju auto jeździ - najlepiej na syntetyku
      5. wtryskiwacze - czy jeszcze są ori czy może były wymienione lub czyszczone
      6. czy był czyszczony EGR (zawór recyrkulacji spalin)
      7. i uważnie słuchać co dotychczasowy własciciel opowiada i wyłapywać co jest OK, a co nie tak jak trzeba

      Jak zapewnie sam wiesz, najlepiej podpiąć auto pod VAGa.
      Silnik R18A2.
      http://www.dadrl.org.uk
      http://www.lightmare.org

      Komentarz

      • metrotest
        Rider
        • 2006
        • 506
        • Volkswagen
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
        • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

        #4
        Ale sam silnik polecam. Sam mam taki

        Komentarz

        • BORA
          Ambiente
          • 2009
          • 118
          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

          #5
          Przejechać się samochodem a potem nie gasząc go sprawdzić co dzieje się pod korkiem zbiorniczka wyrównawczego podczas przegazowania, jak wywala płyn i się pieni to prawdopodobieństwo uszkodzonej UPG..

          Wyciągnąć bagnet i sprawdzić jak wygląda olej - czy nie jest jakiś dziwny - prawdopodobieństwo uszkodzonej UPG..

          Podczas jazdy dać prę razy w rurę na niskich biegach i sprawdzić czy sprzęgło nie ślizga..

          Czy nie ma gdzieś wycieków w okolicach przekładni kierowniczej bo może to świadczyć o jej rychłym końcu..

          Przegazować samochód i patrzeć czy nie kopci z rury..

          Jeśli to będzie 110kM ASV to warto to przeczytać KLIK
          BORA aka xbora
          Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
          ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

          Komentarz

          • Saszka
            Ambiente
            • 2005
            • 113

            #6
            Zamieszczone przez Mihau
            turbo - czy nie świszczy
            Przy czym należy odróżnić "naturalny" gwizd turbiny od "świszczenia" :diabelski_usmiech

            Zamieszczone przez Mihau
            i czy nie łapie notlaufów (tryb awryjny, utrata mocy przy przyśpieszaniu na wyzszych obrotach), jak auto z '99r. to może było już wymienione lub czyszczone
            W Octavii (więc prawdopodobnie i w A3) była turbina ze zmienną geometrią - przy kapeluszniczej jeździe się to zastawało/zapiekało/blokowało, co objawiało się właśnie brakiem mocy - a rzecz jest dość prosto uleczalna (czyszczenie) i chyba nie dyskwalifikująca...

            Zamieszczone przez Mihau
            2. kiedy była ostatnia wymiana rozrządu (pasek, napinacze, pompa), wiele osób wymiena przy okazji pasek i koło pasowe aletrnatora
            W używanym "starym" samochodzie IMHO należy wymienić "wszystko" eksploatacyjne, co jest trudno ocenialne "optycznie" - czyli filtry, płyny, oleje i rozrząd z pompą wody. Więc o to nie specjalnie jest sens pytać - tylko doliczyć stosowną kaskę do kosztu "doprowadzenia do użytku".

            Zamieszczone przez Mihau
            3. dwumasowe koło zamachowe i sprzęgło - kiedy były wymieniane
            Nie musiało być w sumie jeszcze wymieniane - ale zamiast pytać, należy spróbować określić stan [już się sypie/jeszcze się nie sypie] ;-)

            Zamieszczone przez Mihau
            6. czy był czyszczony EGR (zawór recyrkulacji spalin)
            Jak z zapieczoną turbiną - to się po prostu czyści - a jeszcze lepiej zaślepia... :diabelski_usmiech

            Zamieszczone przez Mihau
            7. i uważnie słuchać co dotychczasowy własciciel opowiada i wyłapywać co jest OK, a co nie tak jak trzeba
            A dokładniej - jeśli to nie bardzo bliski znajomy - skupić się na tym, czy nie ściemnia. Jeśli ściemnia w sprawach, które można zweryfikować - to po prostu olać dany egzemplarz. Jeśli mówi "niewygodną prawdę" i tak jest... Cóż, zawsze może w ten sposób odwracać uwagę od czegoś poważniejszego :szeroki_usmiech

            Zamieszczone przez Mihau
            Jak zapewnie sam wiesz, najlepiej podpiąć auto pod VAGa.
            A jeszcze lepiej zaprosić kogoś kto naprawdę "się zna" na oględziny... :szeroki_usmiech

            [ Dodano: Sob 23 Kwi, 11 01:36 ]
            Zamieszczone przez BORA
            Przegazować samochód i patrzeć czy nie kopci z rury..
            A jeśli kopci - to czy było chipowane i przez kogo - teoretycznie to może być za mocno podbita dawka paliwa - rzecz do skorygowania.

            Zamieszczone przez BORA
            Jeśli to będzie 110kM ASV to warto to przeczytać KLIK
            Tak, ale... ;-)
            Miałem właśnie O1 ASV z VII.2005 (od nowości) i u mnie ten problem nie występował.
            Pozdrawiam,

            Saszka


            Perfect Service by DobryGrześWawa

            Komentarz

            • dragster
              Elegance
              • 2009
              • 895
              • Honda

              #7
              Zamieszczone przez Saszka
              Zamieszczone przez Mihau
              turbo - czy nie świszczy
              Przy czym należy odróżnić "naturalny" gwizd turbiny od "świszczenia"
              Saszka, przerabiałem to niedawno (zapieczone kierownice) i jest jednak różnica pomiędzy naturalnym dźwiękiem turbo - tego prawie nie słychać, a gwizdem - efektem sowy / karetki. Ten efekt sowy naprawdę wyraźnie słychać.

              i jeszcze jedna rzecz, Saszka, tutaj cytujesz dragster, a Mihau w innym topiku
              Silnik R18A2.
              http://www.dadrl.org.uk
              http://www.lightmare.org

              Komentarz

              • Udesky
                RS
                • 2007
                • 1692
                • Octavia I (1U2)
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Podstawa to mieć VAG-COMa, tak więc albo zwerbować kogoś kto się zna na tym z forum lub samemu ogarnąć temat, bądź podjechać do zakładu gdzie zrobią nim diagnostykę. Ideałem było by zrobienie logów dynamicznych.
                Co do testów to po kolei:
                Na dwumas:
                Jak już samochód załapie trochę temp. to 5b okolice 2000rpm (lepiej mniej niż więcej) i gaz w podłogę - OD RAZU!!! - a nie po trochu. Jeśli będą wyczuwalne drgania samochodu, coś w stylu jakby jazda po małych progach zwalniających, czasem są takie pomarańczowe przed przejściami dla pieszych, to może oznaczać dwumas do wymiany.
                Na turbinę, a dokładniej zapieczone kierowniczki/gruszkę.
                Na którymś z biegów, najlepiej 3 lub 4, but w podłogę, jeśli coś jest nie tak to przy prędkościach ok 130 lub 160km/h (u mnie były to dwie takie granice) samochód znacznie straci na werwie i już nie będzie miał siły jechać, jeśli po odpaleniu ponownie wszystko ok, to oznacza klasyczny notlauf.
                Jeśli turbo świszczy, czyli tak jak koledzy powyżej napisali efekt sowy/karetki, to może oznaczać kłopoty.
                Można oczywiście zdjąć jeszcze rurę między turbo, a IC i zobaczyć czy jest tam olej, znaczna ilość oleju oznacza kończącą się turbinę.
                Oczywiście nie jest tak wesoło i za notlauf może również odpowiadać przepływomierz lub N75. Dlatego dobrze zrobić diagnostykę.
                To chyba najbardziej popularne sposoby i wadliwe elementy.
                Oczywiście należy zwrócić uwagę na to czy na rozgrzanym silniku nie kopci na niebiesko.
                Bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym, jak już wspominano. Stan oleju, najlepiej aby był to 5W40, albo coś w tym stylu. Wypytać się czy dolewa i na jakich filtrach jeździ. A jak ma klimę to kiedy wymieniał przeciwpyłkowy. To da mniej więcej obraz o tym jak ktoś dbał. Bo jeśli jeździ na filtronie, a hasło: przeciwpyłkowy, budzi u niego zdziwienie to wiadomo czego można się spodziewać.
                Polecam się zapytać czy stosuję się do zasad aut z turbo, czyli czy na zimnym nie przekracza 2500rpm, a po jeździe studzi.
                Z innych wad:
                Bendix rozrusznika - chrobocze przy odpaleniu
                Napinacz paska wielorowkowego, łożysko i koło pasowe alternatora.

                To chyba na tyle.
                W Polsce nie ma kryzysu.
                Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                Komentarz

                • Marcello01
                  Rider
                  • 2009
                  • 491
                  • Octavia I (1U2)
                  • AGP 1.9 SDI 68 KM

                  #9
                  Udesky, regularnie korzystam z filtrona każdy wole kupić go bo jest nasz stosowałęm boscha i nie widze sensu przepłacać za coś co wymieniam regularnie
                  https://www.facebook.com/tapicerekpranie

                  Komentarz

                  • Udesky
                    RS
                    • 2007
                    • 1692
                    • Octavia I (1U2)
                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Marcello01
                    regularnie korzystam z filtrona każdy wole kupić go bo jest nasz stosowałęm boscha i nie widze sensu przepłacać za coś co wymieniam regularnie
                    Filtr filtrowi nie równy, przekonałem się o tym sam mając w ręku zarówno filtrona jak i manna i różnica w jakości moim zdaniem jest spora. Dotyczy to powietrza i oleju, paliwowego nie rozbierałem. Filtr to najtańsza, a zarazem jedna z najważniejszych części eksploatacyjnych w samochodzie, dlatego jestem zdania, że nie warto na tym oszczędzać.
                    Od pierwszy lepszy test filtrów:


                    P.S. Ja jeżdżę na mannowskich i wymieniam co 8 tyś (powietrza i oleju) co 16tyś (paliwa), a PP 2 razy w roku.
                    W Polsce nie ma kryzysu.
                    Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                    Komentarz

                    • daber85
                      Rider
                      • 2009
                      • 296

                      #11
                      koledzy. a jak jest z tymi silnikami 130 KM w TDI duzo roznia sie od tych 110 KM?? i jak wyglada awaryjnosc w tych silnikach bo pewien znajomy powiedzial ze one praktycznie niczym sie nie roznia. choc wiem ze w tych silnikach 130KM sa jakies pompowtryskywacze ktorych naprawa kosztuje a czy w tych 110KM jest podobnie??

                      Komentarz

                      • dragster
                        Elegance
                        • 2009
                        • 895
                        • Honda

                        #12
                        "Silniki Diesla TDI (o ile nie zaznaczono inaczej):

                        AGP - 1.9 SDI - 67KM (133Nm) - wolnossacy diesel
                        AQM - 1.9 SDI - 67KM (133Nm) - wolnossacy diesel
                        ALH - 1.9 VP - 90KM (210Nm) [115/285 ]
                        AGR - 1.9 VP - 90KM (210Nm) [115/285 ]
                        AHF - 1.9 VP - 110KM (235Nm) [135/303 ]
                        ASV - 1.9 VP - 110KM (235Nm) [135/303 ]
                        ATD - 1.9 PD - 101KM(240Nm) [130/300 ]
                        AXR - 1.9 PD - 101KM(240Nm) [130/300 ]
                        ASZ - 1.9 PD - 130KM (310Nm) [165/370 ]
                        ARL - 1.9 PD - 150KM (320Nm) - nie stosowany w Octavii, ale czesto do tuningu
                        wykorzystuje sie z niego podzespoly [180/390 ]

                        VP - Pompa rotacyjna
                        PD -Pompo wtryskiwacze
                        "

                        pow. cyt. za: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=15

                        Oznaczenie silnika jest w książce serwisowej, np. na wew stronie okładki. Jest też na silniku, ale od strony turbiny, więc trudno dostępne. Generalnie uważa się, że silniki na pompie (VP) są bardziej odporne na jakość paliwa. Ciśnienie wtrysku i wysilenie paska rozrządu jest również mniejsze przy VP niż przy pompowtryskiwaczach. Do pompowtryskiwaczy trzeba / warto lać olej z normą 505.01 - jest on zwykle trochę droższy od olejów które leje się do silników z VP - tutaj norma: 505.00, 502.00. Silnik na pompowtryskach również chodzi odrobinę głośniej.

                        Pompowtryskiwacz: http://skoda.wtychach.pl/products.ph...133&kind=34135

                        Wtryskiwacz: http://skoda.wtychach.pl/products.ph...133&kind=34555
                        Silnik R18A2.
                        http://www.dadrl.org.uk
                        http://www.lightmare.org

                        Komentarz

                        • daber85
                          Rider
                          • 2009
                          • 296

                          #13
                          i bylismy ogladac kilka sztuk. ale audiczki nie byly zadowalajace. dostalismy natomiast dwie propozycje VW golf IV z silnikiem TDI tym 101 KM obydwa 2002r. moze orientujecie sie jak sie te silniczki sprawuja??

                          [ Dodano: Sro 27 Kwi, 11 22:05 ]
                          i padl wybor na golfa. i rodzi sie kilka pytan do was. pojawia sie komunikat service jetzt oraz dzis wyskoczyl komunikat w czasie jazdy "olstandt prufen" razem z zapaleniem sie lapki kontrolnej od oleju. czy to cos powaznego??

                          Komentarz

                          • florek186
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 235

                            #14
                            daber85, lampka świeci się na czerwono czy pomarańczowo?

                            jak na pomarańczowo to dolej olej i powinno pomóc jak na czerwono to może być czujnik oleju na dole przy misce olejowej
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27260
                            Było: 110 KM 235NM
                            potem: 129KM 267Nm
                            Obecnie: 154KM 354NM

                            Komentarz

                            • daber85
                              Rider
                              • 2009
                              • 296

                              #15
                              bylo malo oleju ale tatko wymienil na swiezy i odlaczenie klemy pomoglo. zostal tylko komunikat service jetzt

                              Komentarz

                              • krzysiek13
                                L&K
                                • 2010
                                • 1155

                                #16
                                daber85, kasowanie inspekcji, poszukaj :twisted:
                                prawy przycisk na liczniku wcisnąć, kluczyk na zapłon, przycisk puścić, przekręcić lewy w którąśtam stronę i gotowe.
                                Octavia

                                Komentarz

                                • daber85
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 296

                                  #17
                                  a w golfie 4 2002r dziala tak samo??

                                  Komentarz

                                  • krzysiek13
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1155

                                    #18
                                    Zamieszczone przez daber85
                                    a w golfie 4 2002r dziala tak samo??
                                    tak
                                    Octavia

                                    Komentarz

                                    • florek186
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 235

                                      #19
                                      daber85, tak i zrób tak jak Ci napisał krzysiek13, i po sprawie nie będziesz miał inspekcji
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27260
                                      Było: 110 KM 235NM
                                      potem: 129KM 267Nm
                                      Obecnie: 154KM 354NM

                                      Komentarz

                                      • daber85
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 296

                                        #20
                                        dziekuje

                                        Komentarz

                                        • florek186
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 235

                                          #21
                                          nie ma sprawy polecam się na przyszłość pozdr
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27260
                                          Było: 110 KM 235NM
                                          potem: 129KM 267Nm
                                          Obecnie: 154KM 354NM

                                          Komentarz

                                          Pracuję...