OII piszczy szyba przednia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lolek82
    Classic
    • 2007
    • 22

    OII piszczy szyba przednia

    PAOLO - Podzielam Twoją wiedzę i to co piszesz.
    Do tego silnika wskazanym jest 5W40.

    Ja tylko od siebie napiszę iż zalecenie producentów czesto mają się nijak to tych praktycznych.

    Podam przykład z brzegu, Peugoty i nowoczesne silniki z turbinami oraz FAP-ami.
    Producent i wszelakie instrukcje zalecają 5W30 o obniżonej lepkości strukturalnej co zawiera się w specyfikacji A5 tudzież B5.

    Praktyka jednak pokazuje iż turbiny w FAP-ach "padają" bardzo czesto na tych olejach i zaleca się stosowanie 5W40 o specyfikacji A3, - B4.
    W serwisie też można potwierdzić takie rewelacje.

    Więc jest to jakiś wyjątek i polecam stosowanie w turbo z FAP-em olejów klasy 5W40 dobrych gatunkowo.

    Turbiny garett lubią oleje spełniające mało spotykana norme forda coswortha.

    Ja jestem zrazony do Mobil 1- kiedyś to był dobry olej ale od jakiegoś czasu jakośc tego oleju nie jest satysfakcjonujące.
    Ba - miałem 2 tygodnie temu w ręku butelkę mobila 10W-40 który był rozwarstwiony.
    na dole butelki był inny kolor a na górze inny.
    Coś na wzór jakby wlać do butelki w olejem napędowym wody.

    Olej kupiłem w sklepie motoryzacyjnym ale nie dałem sobie wmówić że muszę wstrzasnąć butelką aby się olej wymieszał, za długo pracowałem w branży smarnej.

    Proszę się szanowni Panstwo tak nie gorączkowac olejami syntetycznymi, obecnie o ile jest to tylko kilka pozycji opartych na pełnosyntetycznych bazach, głównie poliestrowych do zastosowań przemysłowych, sportowych.
    Reszta ze wzgledu na (już nie pamiętam prosze o wybaczenie) różnice w stawkach akcyzowych specjalnie produkuje swoje oleje o pewnych strukturach.

    Proszę również nie krytykować Polskich produktów, nie wszystkie są złe a są również i takie dobre.
    Polskie bazy olejowe są jednymi z lepszych w europie.

    I moi drodzy jeszcze jedno dosyć istotne , wystarczy iż wkład filtracyjny jest mniej drożny poprzez zawilgocenie, przechowywanie w nieodpowiednich warunakch to i najlepszy olej nie pomoże.
    www.ultima-auto.pl
  • mar_a
    Classic
    • 2006
    • 23

    #2
    OII piszczy szyba przednia

    Prośba - jak demontuje sie boczek w lewych przednich drzwiach - muszę nasmarować mechanizm bo strasznie piszczy szyba. Czy we wlasnym zakresie jestem w stanie to zrobić?

    Komentarz

    • smer
      RS
      • 2008
      • 2021
      • Octavia II (1Z3)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #3
      Tu masz tylną:

      Wielkiej różnicy między tyłem, a przodem nie ma

      A tu dwa tematy bliźniacze:

      Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

      Piszę poprawnie po polsku.

      Komentarz

      • mar_a
        Classic
        • 2006
        • 23

        #4
        no dzieki ...

        trochę roboty z tym jest , spróbuje w majowy" łikend"

        Komentarz

        • abstinent
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4842
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          mar_a Ściągasz mały głośnik przy klamce, pod nim jest śruba którą odkręcasz, podnosisz do góry i odciągasz kawałek do siebie górną część tapicerki i wyciągasz uszczelkę, czyścisz ją i zakładasz w odwrotnej kolejności, możesz też nasmarować prowadnice itp w środku jak masz czym się dostać.
          Wczoraj robiłem bo po nagrzaniu piszczała chyba właśnie uszczelka, jak będzie pogoda to zobaczę czy pomogło, ale myślę że tak
          Po zimie pełno syfu było, ale karcher dał radę

          W pierwszym linku masz zdjęcia, zresztą moja robota :P

          Komentarz

          • Hiv
            Rider
            • 2011
            • 311

            #6
            Fajny temat bo u mnie na wczorajszym słońcu ta od kierowcy też piszczy niemiłosiernie
            O2 skradziona - szukam nowej

            Komentarz

            • smer
              RS
              • 2008
              • 2021
              • Octavia II (1Z3)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #7
              Też muszę się za te przody zabrać, bo piszczy jak cholera po nagrzaniu... A dodatkowo to muszę tapicerkę z lewych drzwi zedrzeć, bo wodę puszcza do środka...
              Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

              Piszę poprawnie po polsku.

              Komentarz

              • abstinent
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4842
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                smer, to co, zaczęły kwiatki wychodzić :?:
                może uszczelka puszcza

                Komentarz

                • smer
                  RS
                  • 2008
                  • 2021
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  #9
                  Jeśli w OII przed deszczem zabezpieczono drzwi tak samo lichą folią jak w OI, to nie dziwi mnie woda... Rozbiorę, to zobaczę
                  W sumie nie jest to jakaś powódź i i na filc do środka woda nie przechodzi, niemniej nie powinna na uszczelce zostawać, bo to znaczy, że spod boczku coś tam jej wycieka :evil:
                  Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                  Piszę poprawnie po polsku.

                  Komentarz

                  • abstinent
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4842
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    smer, rozumiem że wodę masz na uszczelce
                    drzwi są nitowane

                    Komentarz

                    Pracuję...