PAOLO - Podzielam Twoją wiedzę i to co piszesz.
Do tego silnika wskazanym jest 5W40.
Ja tylko od siebie napiszę iż zalecenie producentów czesto mają się nijak to tych praktycznych.
Podam przykład z brzegu, Peugoty i nowoczesne silniki z turbinami oraz FAP-ami.
Producent i wszelakie instrukcje zalecają 5W30 o obniżonej lepkości strukturalnej co zawiera się w specyfikacji A5 tudzież B5.
Praktyka jednak pokazuje iż turbiny w FAP-ach "padają" bardzo czesto na tych olejach i zaleca się stosowanie 5W40 o specyfikacji A3, - B4.
W serwisie też można potwierdzić takie rewelacje.
Więc jest to jakiś wyjątek i polecam stosowanie w turbo z FAP-em olejów klasy 5W40 dobrych gatunkowo.
Turbiny garett lubią oleje spełniające mało spotykana norme forda coswortha.
Ja jestem zrazony do Mobil 1- kiedyś to był dobry olej ale od jakiegoś czasu jakośc tego oleju nie jest satysfakcjonujące.
Ba - miałem 2 tygodnie temu w ręku butelkę mobila 10W-40 który był rozwarstwiony.
na dole butelki był inny kolor a na górze inny.
Coś na wzór jakby wlać do butelki w olejem napędowym wody.
Olej kupiłem w sklepie motoryzacyjnym ale nie dałem sobie wmówić że muszę wstrzasnąć butelką aby się olej wymieszał, za długo pracowałem w branży smarnej.
Proszę się szanowni Panstwo tak nie gorączkowac olejami syntetycznymi, obecnie o ile jest to tylko kilka pozycji opartych na pełnosyntetycznych bazach, głównie poliestrowych do zastosowań przemysłowych, sportowych.
Reszta ze wzgledu na (już nie pamiętam prosze o wybaczenie) różnice w stawkach akcyzowych specjalnie produkuje swoje oleje o pewnych strukturach.
Proszę również nie krytykować Polskich produktów, nie wszystkie są złe a są również i takie dobre.
Polskie bazy olejowe są jednymi z lepszych w europie.
I moi drodzy jeszcze jedno dosyć istotne , wystarczy iż wkład filtracyjny jest mniej drożny poprzez zawilgocenie, przechowywanie w nieodpowiednich warunakch to i najlepszy olej nie pomoże.
Do tego silnika wskazanym jest 5W40.
Ja tylko od siebie napiszę iż zalecenie producentów czesto mają się nijak to tych praktycznych.
Podam przykład z brzegu, Peugoty i nowoczesne silniki z turbinami oraz FAP-ami.
Producent i wszelakie instrukcje zalecają 5W30 o obniżonej lepkości strukturalnej co zawiera się w specyfikacji A5 tudzież B5.
Praktyka jednak pokazuje iż turbiny w FAP-ach "padają" bardzo czesto na tych olejach i zaleca się stosowanie 5W40 o specyfikacji A3, - B4.
W serwisie też można potwierdzić takie rewelacje.
Więc jest to jakiś wyjątek i polecam stosowanie w turbo z FAP-em olejów klasy 5W40 dobrych gatunkowo.
Turbiny garett lubią oleje spełniające mało spotykana norme forda coswortha.
Ja jestem zrazony do Mobil 1- kiedyś to był dobry olej ale od jakiegoś czasu jakośc tego oleju nie jest satysfakcjonujące.
Ba - miałem 2 tygodnie temu w ręku butelkę mobila 10W-40 który był rozwarstwiony.
na dole butelki był inny kolor a na górze inny.
Coś na wzór jakby wlać do butelki w olejem napędowym wody.
Olej kupiłem w sklepie motoryzacyjnym ale nie dałem sobie wmówić że muszę wstrzasnąć butelką aby się olej wymieszał, za długo pracowałem w branży smarnej.
Proszę się szanowni Panstwo tak nie gorączkowac olejami syntetycznymi, obecnie o ile jest to tylko kilka pozycji opartych na pełnosyntetycznych bazach, głównie poliestrowych do zastosowań przemysłowych, sportowych.
Reszta ze wzgledu na (już nie pamiętam prosze o wybaczenie) różnice w stawkach akcyzowych specjalnie produkuje swoje oleje o pewnych strukturach.
Proszę również nie krytykować Polskich produktów, nie wszystkie są złe a są również i takie dobre.
Polskie bazy olejowe są jednymi z lepszych w europie.
I moi drodzy jeszcze jedno dosyć istotne , wystarczy iż wkład filtracyjny jest mniej drożny poprzez zawilgocenie, przechowywanie w nieodpowiednich warunakch to i najlepszy olej nie pomoże.
Komentarz