Wentylator pracuje non-stop

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lencza
    Classic
    • 2005
    • 34

    Wentylator pracuje non-stop

    Jak kluczyki masz te same to raczej nie.

    A to z odlaczeniem dzialania kluczyka to stary numer, problem jest jedynie jak pada akumulator i to tak na amen :diabelski_usmiech
  • Doodeck
    Drive
    • 2005
    • 60

    #2
    Wentylator pracuje non-stop

    Dzisiaj po powrocie z pracy zauważyłem, że wentylator chłodnicy nie chce się wyłączyć.
    Dodam, że jechałem w oberwaniu chmury i w kałużach po progi.
    Dopiero odłączenie napięcia spowodowało zatrzymanie wiatraczka. Niestety, jutro znów trzeba jechać i będę go musiał załączyć żeby nie przegrzać motoru.
    Obiło mi się kiedyś o uszy, że jest taki bezpiecznik, który po przepaleniu się powoduje ciągłą pracę wentylatora - czy to prawda ?
    Jeżeli tak, to gdzie on jest (wszystkie bezpieczniki w skrzynce wyglądają na sprawne); a jeżeli nie - to co mogło paść ?
    Temperatura na zegarze cały czas w normie na środku skali.
    Dwuoctaviusz
    starsza O1 1,8 `98 + LPG
    i nowsza O2 1,6 `08

    Komentarz

    • RomanS
      Elegance
      • 2004
      • 804

      #3
      Zamieszczone przez Doodeck
      a jeżeli nie - to co mogło paść ?
      Włącznik termiczny wentylatora lub coś co powoduje ten sam efekt (zwarcie przewodów, zamoczenie)
      Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

      Komentarz

      • JPS1972
        Ambiente
        • 2005
        • 247

        #4
        Jednak jeżeli silnik jest mocno nagrzany :?: to wentylator pracuje także po wyłączeniu silnika. Tak przynajmniej było we wszystkich moich samochdach. :|
        Pozdrawiam
        Jacek

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratoRS
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Szczegolnie w benzynie, bo niektore diesle zagrzac nawet latem to sie trzeba postarac :szeroki_usmiech
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • RomanS
            Elegance
            • 2004
            • 804

            #6
            Zamieszczone przez JPS1972
            Jednak jeżeli silnik jest mocno nagrzany to wentylator pracuje także po wyłączeniu silnika. Tak przynajmniej było we wszystkich moich samochdach.
            Święta racja ! Nie pisałem o tym bo to normalne zachowanie, a postDoodeck, odebrałem jako sygnał o niesprawności :?
            Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

            Komentarz

            • Doodeck
              Drive
              • 2005
              • 60

              #7
              Zamieszczone przez JPS1972
              Jednak jeżeli silnik jest mocno nagrzany :?: to wentylator pracuje także po wyłączeniu silnika. Tak przynajmniej było we wszystkich moich samochdach. :|

              Wiem o tym dobrze - ale zawsze po ok. minucie wentylator się wyłączał.

              Tym razem czekałem ponad dziesięć minut, zanim zdjąłem klemę.
              Być może niezbyt jasno opisałem swój problem, ale RomanS zrozumiał mnie dobrze.
              Dwuoctaviusz
              starsza O1 1,8 `98 + LPG
              i nowsza O2 1,6 `08

              Komentarz

              • Lukasso
                Rider
                S_OCP Member
                • 2005
                • 611

                #8
                hmm jak jeździłem kiedyś starą audiolą to mi często termostat padał i wentylator się nie włączał pewnego razu po kolejnej wymianie się wkurzyłem i zamknełem obwód przeciągając sobie przewody do wnętrza i miałem wentylator włączany na życzenie 8) nawet zdawało to egzamin......stare dobre czasy gdzie nic nie zależało od komputera :wink:

                Bykom stop już poprawione..... :P

                Komentarz

                • Doodeck
                  Drive
                  • 2005
                  • 60

                  #9
                  Zamieszczone przez Lukasso
                  rzyczenie
                  BYKOM STOP !

                  Też jeździłem do niedawna kilkunastoletnią osiemdziesiątką (gaźnik !) - ale na problem z wiatraczkiem (kiedy podczas jazdy znienacka wzrosła temperatura) pomógł nowy czujnik (nie termostat !) i wszystko grało. Przyznam Ci rację, że im mniej elektroniki, tym mniej się psuje.
                  Wydaje mi się jednak, że praca śmigiełka wcale nie zależy od komputera i problem leży gdzieś w elektryce.

                  [ Dodano: Sro 28 Cze, 06 10:16 ]
                  Przez noc autko przeschło w garażu i wentylator już działa tak, jak powinien.
                  RomanS miał rację.
                  Dwuoctaviusz
                  starsza O1 1,8 `98 + LPG
                  i nowsza O2 1,6 `08

                  Komentarz

                  • Fleishmachine
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 292

                    #10
                    no i mi sie przytrafil podobny problem... w sumie znajomy po ponad godzinie obserwacji stwierdzil ze to raczej jest wlacznik termiczny wentylatora - silnik chodzi i chodzi, grzeje sie - chociaz i tak wskaznik temp nie przekracza polowy... ale wentylator wogole nie zaskakuje. moze to jest i tak, ze diesel`a ciezko zagrzac, a moze faktycznie ten wlacznik padl.... chociaz dziwnie mi to wszystko wyglada - smigalem wczoraj autostrada i nagle woda mi sie zagotowala ( wtedy to i czujnik temp wszedl na czerwony punkt skali ), odkrecilem korek i pojechalem dalej robiac przystanki na dolewke wody - wskaznik przechylal sie poza polowe, ale nie tak jak na poczatku, dopiero jak wody braklo w obiegu to temp podchodzila pod koneic skali... w sumie z tego co kumpel stwierdzil to fakt, ze termostat mogl miec chwilowy zwis i nie puscil obiegu w czasie, a wentylator swoja droga stoi... na spokojnie jak odpalalem sielnik to obieg jest, ale wentylatora za cholere nie moge kopnac - zwarlem styki od czujnika wentylatora, przymocowalem do dluzszego kabla zakonczonego wlacznikiem i przeciagnalem do wnetrza samochodu - jutro na trasie sprawdze czy co faktycznie wina wlacznika wentylatora, czy i tak bedzie sie grzal...

                    jesli wyjdzie ze to czujnik - orientujecie sie czy jest problem z dobraniem czujnika do mojego modelu ? na allegro widzialem dostepne wersje jedno i dwu-obiegowe, ale do vw - nie wiem czy z tym podpsauje, a czujnika raczej bede musial szukac w londynie, wiec wolalbym od razu trafic na wlasciwy - w koncu przy wymianie bedzie troche roboty i wody chyba tez troche uleci...

                    Komentarz

                    • pantol
                      Elegance
                      • 2004
                      • 754

                      #11
                      Re: Wentylator pracuje non-stop

                      Zamieszczone przez Doodeck
                      Obiło mi się kiedyś o uszy, że jest taki bezpiecznik, który po przepaleniu się powoduje ciągłą pracę wentylatora - czy to prawda ?
                      Jeżeli tak, to gdzie on jest (wszystkie bezpieczniki w skrzynce wyglądają na sprawne); a jeżeli nie - to co mogło paść ?
                      .
                      Jest taki bezpiecznik, to prawda. Nie pamiętam w tej chwili który to, ale jeśli nawet przy wyłączonej stacyjce wyciągniesz go, to wentylator samoczynnie się włączy. Z tego co pamiętam to jest jeden z tych większych i chyba raczej nie w skrajnych kolumnach.
                      Jarek "Vinci"

                      Komentarz

                      • grudzien
                        Classic
                        • 2007
                        • 34

                        #12
                        Doodeck, nie jestem expertem ale ostatnio malem tez sporawe problemy z wentylatorami. Z tego co czytalem jak juz jeden kolega zauważył jechaleś w "głebokiej wodzie" a na podłużnicy zanjduje się sterownik wentylatorów, mogł zamoknąć i powodowac zwarcie. Może też byc to ten bezpiecznik, pamietaj że sa bezpieczniki "pod deska rozdzielczą" i przy silniku. na włącznik termiczny bym nie obstawial, bo jak on jest uwalony to wentylatory pracuja w systemei awaryjny"non stop" tylko prz włączonym zapłonie(przynajmniej u mnie w O2).

                        Komentarz

                        • Fleishmachine
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 292

                          #13
                          Zamieszczone przez grudzien
                          Doodeck, na włącznik termiczny bym nie obstawial, bo jak on jest uwalony to wentylatory pracuja w systemei awaryjny"non stop" tylko prz włączonym zapłonie(przynajmniej u mnie w O2).
                          a ktos sie moze orientuje jak to jest w OI? tak jak wyzej pisalem - wentylator mi sie wogole nie wlacza... myslalem ze to tylko dlatego mi sie zagrzala woda, ale dzisiaj przejechalem kawalek drogi i dwa razy temp podeszla mi pod czerwony poziom - wyglada na to ze raczej na pewno termostat dostaje zawiechy - jak wylacze i wlacze silnik, to temp zaczyna od razu opadac... dziwnie mi to wszystko wyglada

                          Komentarz

                          • grudzien
                            Classic
                            • 2007
                            • 34

                            #14
                            Fleishmachine, jak juz pisałem wcześniej nie jestem expertem. Co do wentylatorów; jak masz klime i załaczysz ja na postoju to wentylator powinien się załączyc po około 10 sek co oznaczac będzie że napiecie dochodzi do wentylatorow i sa dobrze sterowane(przynajmniej jeden). A co do grzania sie wody to wyglada to tak jakby woda nie docierala do chłodnicy: 1.nie wiem czy jest tam jakis termostat co puszcza wode na chłodnice 2. drugim problemem może byc pompa wody

                            Komentarz

                            • Fleishmachine
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 292

                              #15
                              Zamieszczone przez grudzien
                              Fleishmachine, jak juz pisałem wcześniej nie jestem expertem. Co do wentylatorów; jak masz klime i załaczysz ja na postoju to wentylator powinien się załączyc po około 10 sek co oznaczac będzie że napiecie dochodzi do wentylatorow i sa dobrze sterowane(przynajmniej jeden). A co do grzania sie wody to wyglada to tak jakby woda nie docierala do chłodnicy: 1.nie wiem czy jest tam jakis termostat co puszcza wode na chłodnice 2. drugim problemem może byc pompa wody
                              no i ja do ekspertow nie naleze - nie mam klimy. w sumie dziwnie mi to wszystko wyglada, dopiero co wrocilem z ponownej trasy i wyczulem juz jak uniknac przekroczenia temp - jak tylko wskaznik zaczyna mi sie wychylac poza polowe, to gasze silnik, od razu odpalam i jest spoko... spokoj moze byc na 2 godziny, a rownie dobrze po 10 minutach moze byc ten sam problem... jutro jeszcze postaram sie podlapac mechanika, no i nie wiem - zaczne szukac termostatu w serwisie - jak to nie to, to wtedy bedzie wiadomo ze pompa... poki co to grzanie w moim przypadku jest wazniejsze, bo z wentylatorem mam juz prowizorke na przycisk

                              ----

                              mechanik wymienil dzisiaj termostat na nowy - po przejechaniu 15km te same objawy... czyli teraz to juz chyba tylko pompa zostaje - juz mnie glowa od tego wszystkiego boli, chyba podstawie jutro samochod do ASO bo mam dosc glowkowania, a samochod jest mi potrzebny... jedynie szkoda ze na termostacie sie nie skonczylo - tak by mnie to kosztowalo £6, a w tej sytuacji to pojdzie troche funtow... eh te szkodniki...... ;-/

                              Komentarz

                              Pracuję...