Gmero, tam w skodzie siedzi :wink:
Na co zwrocic uwage przy wymianie turbiny?
Zwiń
X
-
Na co zwrocic uwage przy wymianie turbiny?
Witam! Jestem nowy i brak mi doświadczenia na forum:
Mam duży problem. TDI 110 silnik AHF
Syn jadąc zniszczył turbo( nie z jego winy)
Mam już nową do wymiany ale chciałbym dopilnować przy wymianie.
Na co trzeba zwrócić uwagę.Jakie elementy trzeba wyczyścić gdyż
większość oleju została wyssana poza miskę olejową.
-
-
lyzy 110,
Witam ! Nie jestem urzytkownikiem OCTAVI ale moim jezdzidlem codziennym jest FABKA 1.9TDI ATD z tego co widze orientuje sie Pan w usterkowowsci DIESLI tzn objawy uszkodzenia turbiny! Moze bedzie sie Pan orientowac rowniez co moze byc przyczyna mojej przypadlosci. Na przednim zderzaku oraz wewnetrznej czexcic nadkola, dokjladnie w miejscu gdzie jest zainstalowany interccoler widac slady oleju tzn wyc ieka on w jakis tam ilosciach malcyh gdyz sprawdzam poziom oleju codziennie,. Sytuacja ta wystepuje gdy pojade kawalek jakas autrostrada nie szaleje i gorna granica predkosci jest 13-140 km/h. Jesli przychodzi cos Panu na msyl prosze o odpowiedz
PZDR 600
Komentarz
-
-
lakatus, kolega lyzy 110 miał , nazwijmy to , poważny problem z turbawką, więc ma o wiele szersze pojęcie niż wielu z nas, ale jak poszukasz na forum, to znajdziesz kilka tematów dotyczących zamglenia w okolicach IC. A szczególnie pojawiającego się po ciut ostrzejszej jeździe. Ja np miałem przez chwile przycięty zawór egr, i objaw taki sam; zawilgocenie IC.Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Re: Na co zwrocic uwage przy wymianie turbiny?
Zamieszczone przez Kabriolet55....Jakie elementy trzeba wyczyścić gdyż
większość oleju została wyssana poza miskę olejową.Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
ja polecama naftę eventualnie produkt Shella -Shellsol D-40
Zamieszczone przez lakatusrzychodzi cos Panu na msyl prosze o odpowiedzbyła czeszka jest franca ale wolałem czeszkę
Komentarz
-
-
Dziekuje za rady qrde wiedziałem ze praca w niedziele nie popłaca mam problema tzn nie umiem nawet zdemonotwac tych obejm od przedwodów powietrza poprowadzonych do ICKA. Jak je odbezpieczycć (ściągnać) czy da sie je ponownie wykorzystać? Nie mialem zamairu spartolić tego bnadziwia wiec pisze do WAS z góry dziękuje za odpowiedz
Komentarz
-
-
No zabawy troche jest i trzeba miec zaplecze, bo mlotkiem i srubokretem do duzo nie zrobisz. Jak nie masz sciagaczy do obejm, to mozna klucz francuzki uzyc i bedzie git. Chyba ze nie masz juz oryginalnych tych opasek, to wtedy nie wiem jak.
Bardzo ciekawa zabawe bedziesz mial przy probie odkrecenia turbiny z kolektorem od silnika :twisted:
Komentarz
-
-
jasny pieron ani mi nie mów qrde ja sie wogóle zastanwiam jak ten temat ugryźć komorę silnika mam sporo mniejsza niż w waszych Octaviach :/ a moje dłonie do najmniejszych nie należa :P nie wiem jak sobie poradzę boję sie ze nawet jak uda mi sie odkręcić ten kawałęk osprzętu to pożniej nie poskładam go sam bo zwykle tz odkrecaniem czegoś łatwiej mi idzie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lakatusjasny pieron ani mi nie mów qrde ja sie wogóle zastanwiam jak ten temat ugryźć komorę silnika mam sporo mniejsza niż w waszych Octaviach :/ a moje dłonie do najmniejszych nie należa :P nie wiem jak sobie poradzę boję sie ze nawet jak uda mi sie odkręcić ten kawałęk osprzętu to pożniej nie poskładam go sam bo zwykle tz odkrecaniem czegoś łatwiej mi idzie
Ja na przykład nie znam się w ogóle na mechanice. Nie mam pojęcia do czego służy połowa tych rzeczy, które siedzą u mnie pod maską :roll: Dlatego zdaje się na swojego mechanika. Zepsuć można łatwo, gorzej z naprawą...Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D
Komentarz
-
-
Mechaniczne uszkodzenie wirnika.Pękniety na pół.Olej poszedł w wydech
i do intercolera dalej nie wiem. Z rury wydechowej wydobywał się jasny dym.Silnik zgasł a samochód został odholowany do warsztatu
Wymieniłem turbo na orginalne.Przeczszczono kanały z oleju. Przed próbną jazdą silnik pracowałokoło 1/2 godziny.Po wymianie przy jezdzie próbnej dymiło z rury jak cholera - świeca dymna..Inni kierowcy na jezdni dawali mi dziwne znaki tak ,że zrezygnowałem z jazdy.Dopiero wieczorem dałem w rurę i po 100 km przeszło.
Przypuszczam ,że musiał się wypalić olej z tłumika.
W tej chwili wydaje się że jest wszystko w porządku.
AHF 11o KM
Komentarz
-
Komentarz