Na co zwrocic uwage przy wymianie turbiny?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Buba
    Ambiente
    • 2007
    • 160
    • Nissan

    Na co zwrocic uwage przy wymianie turbiny?

    Gmero, tam w skodzie siedzi :wink:
    ~~ pozdrawiam ~~
    JaceK
    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
    Black eleganzze in combi
    President Johnny II ASC+ President MaryLand...


    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
  • Kabriolet55
    Classic
    • 2006
    • 3

    #2
    Na co zwrocic uwage przy wymianie turbiny?

    Witam! Jestem nowy i brak mi doświadczenia na forum:
    Mam duży problem. TDI 110 silnik AHF
    Syn jadąc zniszczył turbo( nie z jego winy)
    Mam już nową do wymiany ale chciałbym dopilnować przy wymianie.
    Na co trzeba zwrócić uwagę.Jakie elementy trzeba wyczyścić gdyż
    większość oleju została wyssana poza miskę olejową.

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Zasadnicze pytanie co mu sie stalo?? Poszedl olej w wydech, poszedl olej w orurowanie do intercoolera i czy nie przeladowala przy okazji. Od tego bedzie zalezalo co jeszcze trzeba wyczyscic
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Kabriolet55
        Classic
        • 2006
        • 3

        #4
        Mechaniczne uszkodzenie wirnika.Pękniety na pół.Olej poszedł w wydech
        i do intercolera dalej nie wiem. Z rury wydechowej wydobywał się jasny dym.Silnik zgasł a samochód został odholowany do warsztatu.

        Komentarz

        • lyzy 110
          Ambiente
          S_OCP Member
          • 2004
          • 237

          #5
          zdemontować cały układ od IC do turbo wszystko dobrze wyczyścić poskładać założyć nową turbawkę i banglać.
          A przy okazji wyczyścić kolektor dolotowy
          była czeszka jest franca ale wolałem czeszkę

          Komentarz

          • lakatus
            Drive
            • 2006
            • 42

            #6
            lyzy 110,

            Witam ! Nie jestem urzytkownikiem OCTAVI ale moim jezdzidlem codziennym jest FABKA 1.9TDI ATD z tego co widze orientuje sie Pan w usterkowowsci DIESLI tzn objawy uszkodzenia turbiny! Moze bedzie sie Pan orientowac rowniez co moze byc przyczyna mojej przypadlosci. Na przednim zderzaku oraz wewnetrznej czexcic nadkola, dokjladnie w miejscu gdzie jest zainstalowany interccoler widac slady oleju tzn wyc ieka on w jakis tam ilosciach malcyh gdyz sprawdzam poziom oleju codziennie,. Sytuacja ta wystepuje gdy pojade kawalek jakas autrostrada nie szaleje i gorna granica predkosci jest 13-140 km/h. Jesli przychodzi cos Panu na msyl prosze o odpowiedz
            PZDR 600
            Systemy alarmowe

            Komentarz

            • huwe
              Elegance
              S_OCP Member
              • 2005
              • 976

              #7
              lakatus, kolega lyzy 110 miał , nazwijmy to , poważny problem z turbawką, więc ma o wiele szersze pojęcie niż wielu z nas, ale jak poszukasz na forum, to znajdziesz kilka tematów dotyczących zamglenia w okolicach IC. A szczególnie pojawiającego się po ciut ostrzejszej jeździe. Ja np miałem przez chwile przycięty zawór egr, i objaw taki sam; zawilgocenie IC.
              Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

              Komentarz

              • Bond
                Ambiente
                • 2004
                • 136

                #8
                Generalnie rozmontować dolot, wyczyścić, sprawdzic czy nie ma tam jakiś cześci "powypadkowych" , poskładać dokładnie wymienić olej i śmigać.
                Olej z wydechu wypali sie sam.
                Rozsądny mechanik z doświadczeniem bedzie wiedział co robić.
                dużo KM/i jeszcze więcej Nm

                Komentarz

                • Masmo
                  L&K
                  • 2005
                  • 1145

                  #9
                  Re: Na co zwrocic uwage przy wymianie turbiny?

                  Zamieszczone przez Kabriolet55
                  ....Jakie elementy trzeba wyczyścić gdyż
                  większość oleju została wyssana poza miskę olejową.
                  O to jest duuuuuużo czyszczenia! Zaślep EGR przy okazji. A moze ktoś wie czym to cholerstwo czyścić. Podobno ropka ale może ktoś ma patent???
                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Przetestowalem ostatnio rozne metody i najlepsze okazalo sie rozlozenie wszystkie i uzycie NITRO. Benzyna nie schodzilo tzn mazalo sie, a NITRO wyczyscilo wszystko.
                    Wrzuce w osobnym topiku w wolnym czasie kilka zdjec
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • lyzy 110
                      Ambiente
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 237

                      #11
                      ja polecama naftę eventualnie produkt Shella -Shellsol D-40

                      Zamieszczone przez lakatus
                      rzychodzi cos Panu na msyl prosze o odpowiedz
                      to tak jak koledzy pisza przeczyscic i smigac jezeli autko nie lapie trubu awaryjnego (nie traci mocy w trakcie jazdy np nie mozna wyciagnac wiecej niz 120 k/h a przechodzi ta usterka po ponownym odpaleniu autka) to smigac no chyba ze po rozmontowaniu okaze sie ze w IC jest bardzo duzo oleju to czym predzej do mechanika.
                      była czeszka jest franca ale wolałem czeszkę

                      Komentarz

                      • lakatus
                        Drive
                        • 2006
                        • 42

                        #12
                        Dziekuje za rady qrde wiedziałem ze praca w niedziele nie popłaca mam problema tzn nie umiem nawet zdemonotwac tych obejm od przedwodów powietrza poprowadzonych do ICKA. Jak je odbezpieczycć (ściągnać) czy da sie je ponownie wykorzystać? Nie mialem zamairu spartolić tego bnadziwia wiec pisze do WAS z góry dziękuje za odpowiedz
                        Systemy alarmowe

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          No zabawy troche jest i trzeba miec zaplecze, bo mlotkiem i srubokretem do duzo nie zrobisz. Jak nie masz sciagaczy do obejm, to mozna klucz francuzki uzyc i bedzie git. Chyba ze nie masz juz oryginalnych tych opasek, to wtedy nie wiem jak.

                          Bardzo ciekawa zabawe bedziesz mial przy probie odkrecenia turbiny z kolektorem od silnika :twisted:
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • lakatus
                            Drive
                            • 2006
                            • 42

                            #14
                            jasny pieron ani mi nie mów qrde ja sie wogóle zastanwiam jak ten temat ugryźć komorę silnika mam sporo mniejsza niż w waszych Octaviach :/ a moje dłonie do najmniejszych nie należa :P nie wiem jak sobie poradzę boję sie ze nawet jak uda mi sie odkręcić ten kawałęk osprzętu to pożniej nie poskładam go sam bo zwykle tz odkrecaniem czegoś łatwiej mi idzie
                            Systemy alarmowe

                            Komentarz

                            • Kmab
                              Rider
                              • 2005
                              • 269

                              #15
                              Zamieszczone przez lakatus
                              jasny pieron ani mi nie mów qrde ja sie wogóle zastanwiam jak ten temat ugryźć komorę silnika mam sporo mniejsza niż w waszych Octaviach :/ a moje dłonie do najmniejszych nie należa :P nie wiem jak sobie poradzę boję sie ze nawet jak uda mi sie odkręcić ten kawałęk osprzętu to pożniej nie poskładam go sam bo zwykle tz odkrecaniem czegoś łatwiej mi idzie
                              To może nie ruszaj, tylko odstaw do warsztatu :?:
                              Ja na przykład nie znam się w ogóle na mechanice. Nie mam pojęcia do czego służy połowa tych rzeczy, które siedzą u mnie pod maską :roll: Dlatego zdaje się na swojego mechanika. Zepsuć można łatwo, gorzej z naprawą...
                              Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

                              Komentarz

                              • Kabriolet55
                                Classic
                                • 2006
                                • 3

                                #16
                                Mechaniczne uszkodzenie wirnika.Pękniety na pół.Olej poszedł w wydech
                                i do intercolera dalej nie wiem. Z rury wydechowej wydobywał się jasny dym.Silnik zgasł a samochód został odholowany do warsztatu

                                Wymieniłem turbo na orginalne.Przeczszczono kanały z oleju. Przed próbną jazdą silnik pracowałokoło 1/2 godziny.Po wymianie przy jezdzie próbnej dymiło z rury jak cholera - świeca dymna..Inni kierowcy na jezdni dawali mi dziwne znaki tak ,że zrezygnowałem z jazdy.Dopiero wieczorem dałem w rurę i po 100 km przeszło.
                                Przypuszczam ,że musiał się wypalić olej z tłumika.
                                W tej chwili wydaje się że jest wszystko w porządku.
                                AHF 11o KM

                                Komentarz

                                • djczas
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 9612

                                  #17
                                  Kabriolet55, jesli chodzi o dym to gdzies tu na forum jest filmik z hamowania auta Purchawy i było tak jak piszesz wiec jak przestało kopcić to nie powinno być już problemów pobserwuj jeszcze jakieś 1000km czy coś sie niedzieje z olejem i dymem i powinno być ok

                                  Komentarz

                                  Pracuję...