Pierwsza kosztowna naprawa w mojej Octavce

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kasper
    Classic
    • 2007
    • 23

    Pierwsza kosztowna naprawa w mojej Octavce

    dobrygrzeswawa, gratuluje duzo radosci bedzie oj duzo
  • ===Tomy===
    Rider
    • 2006
    • 552

    #2
    Pierwsza kosztowna naprawa w mojej Octavce

    Witajcie koledzy.

    Pamiętacie moje zapytania odnośnie stuków w kolumnie kierowniczej ?
    Zgodnie z podejrzeniami winowajcą był prawy drażek kierownicy.

    W dniu dzisiejszym po niespełna 3 tygodniach zwłoki wreszcie znalazłem czas i podjechałem do ASO w celu wymiany (wymiana na garażowym warsztacie odpadała ze względu na konieczność ustawienia zbieżności). Auto wjechało na podnośnik wchodzimy pod nadwozie, a na gumie prawego drażka aż mokro. Mechanik od razu wali z grubej rury: "Panie Tomku, przekładnia puściła". Od razu zrobiło mi się ciepło i pytam jaki koszt ? W odpowiedzi jakieś 1600-1800 zł.

    O w mordę. I faktycznie. Puścił uszczelniacz prawej strony. Po wyjęciu uszkodzonego drążka kierowniczego (przypomnę, że winowajcą była spora dziura zaliczona zimową porą), z przekładni wyleciał płyn oraz duże ilości rdzawej cieczy co wskazuje na przedostawania się do układu wody.

    Na pewno nie kupię oryginalnej przekładni, bo te są tylko w kompletach z drążkami (lewy i prawy). Nie kupię jej chociażby ze względu na cenę. Mam dostęp do przekładni po regeneracji z nowymi uszczelniaczami za kwotę 1000 zł. Oddaję starą. 12 m-cy gwarancji.

    Moje pytanie: na co zwracać uwagę przy zakupie regenerowanej przekładni ?

    PS. Po zaliczeniu dziury starciłem zbieżność na o -18 stopni co zostało skorygowane dopiero dzisiaj. Teraz już wiem co było powodem myszkowania auta przy prędkościach pow. 160 km/h.

    Przekładnia wytrzymała równe 98675 km
    Drążek z końcówką Lucasa - 100 zł, wymiana + zbieżnośc 70 zł.


    Update - > coś mi sie popierdzieliło z ceną. Regenerowana przekładnia to koszt 1000 zł.
    Oczekuję w kolejce na zapas magazynowy i jeżdżę z litrową butelką oleju do przekładni :szeroki_usmiech
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
    Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

    Komentarz

    • Chicken
      Ambiente
      • 2004
      • 113

      #3
      W Radomiu podobno regenerowana z gwarancją za 500zł
      U nas w sklepie nowa oryginalna z VW 1998zł, a z firmy Delko Remi nie znam ceny -regenerowana ale z Belgii z 2-letnia gwarancją i koniecznością wpłacenia kaucji zwrotnej oraz wysłanai swojej uszkodzonej - podobno sporo tańsza
      Pozdrawiam

      "Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie działa.
      Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego.
      Tu łączymy teorię z praktyką.
      To znaczy nic nie działa i nikt nie wie dlaczego."

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Z tego co wiem, to kolega juz ja jakis czas temu zmienil i z tymi cenami to roznie jednak jest, bo sa ulotne :diabelski_usmiech
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • artek
          Classic
          S_OCP Member
          • 2008
          • 8

          #5
          Czy jest mozliwe że podczas wymiany przekładni kierowniczej uszkodzono skrzynie biegów. Dzis wymieniono mi przekładnie kierowniczą koszt regeneracji 860 zł na nowej listwie po odbiorze auta z servisu strasznie ciężko chodzi mi skrzynia biegów. Gdy wrzycam drugi bieg tak jakby sie blokowała. Nie wiem co jest grane prosze o porady.

          Komentarz

          • marekzu
            L&K
            • 2007
            • 1412
            • Superb II combi (3V5)

            #6
            pewnie trzeba wyregulowac linki porzadnie

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Albo trzeba wyregulowac linki, albo w czasie prac zostala jedna z nich zgnieciona.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • artek
                Classic
                S_OCP Member
                • 2008
                • 8

                #8
                Maicroft mam pytanie jakie liniki.

                Komentarz

                • Golfista
                  Ambiente
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 183

                  #9
                  Zamieszczone przez artek
                  Maicroft mam pytanie jakie liniki.
                  te co sterują biegami
                  Pozdrawiam Bartek.

                  Current: Honda Civic
                  Ex: O1

                  Komentarz

                  • artek
                    Classic
                    S_OCP Member
                    • 2008
                    • 8

                    #10
                    Miałeś racje dzięki za pomoc. Podczas wymiany przekładni kierowniczej odkreca sie trzy sruby które trzymaja ciegna od skrzyni biegów. Róznica przestawieni śrub o 2 milimetry w lewo lub prawo na cieganch o długości około 80 cm robi robote. Przez to nie chciały wchodzic mi biegi.

                    Komentarz

                    Pracuję...