gieu,
[O1] Zmiana oleju a EGR
Zwiń
X
-
[O1] Zmiana oleju a EGR
Jeżdżę O1 z 2005 r. Ostatnio - jakieś trzy tygodnie temu - byłem na rocznym przeglądzie. Oprócz zwykłych czynności i paru pierdół nastąpiła ZAMIANA (!!!) oleju z castrol edge (ostatnio 10W 40) na Mobil (5W 50). O tym akurat dowiedziałem się parę dni temu, jak spojrzałem w książeczkę mechanika. Nigdy bym nie podejrzewał że mechanik taki numer wytnie, dlatego nie zauważyłem zamiany oleju. Cała rzecz w tym, że na castrolu miałem normę ACEA C3 (zawsze wcześniej był ten sam olej), a teraz na Mobil mam A3/B3. Rzecz w tym że zaświeciła mi się kontrolka "check engine" po przejechaniu około 500 km po przeglądzie. Po sprawdzeniu kompem, wyskoczył błąd P3130 "przekroczony zakres regulacji EGR". Porównująć specyfikację jakości obu olejów śmiem stwierdzić że zawór EGR przy obecnym oleju o normie ACEA A3/B3 nie jest w stanie przepalić pozostałości siarki i innych składników chemicznych spalania, jest ich po prostu za dużo i EGR stał się niewydolny. Wiadomo, więcej produktów spalania, EGR dostaje w kość i.... Taka jest moja analiza, tym bardziej że po wprowadzeniu EGR-a i DPF-a, aby mogły one pracować w normalnych/optymalnych dla siebie warunkach, zaczęto stosować właśnie oleje z normą ACEA C3. Nie wiem czy mam rację, dlatego proszę o podzielenie się Waszą wiedzą na ten temat, ale wydaje mi się, że to jest właśnie przyczyną błędu P3130 i zapalaniem się kontrolki "check engine".
P.S. Na Boga, który mechanik zamienia producenta oleju?????
P.S. 2 Auto: Skoda O1, TDI 1.9, 90KM, 215 000km przejechane, silnik ma 120 000km
Pozdrawiam i liczę na podpowiedzi co w takiej sytuacji zrobić"A kto umarł, ten nie żyje"
-
-
Re: Zmiana oleju a EGR
Zamieszczone przez czata49P.S. Na Boga, który mechanik zamienia producenta oleju?????OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
W takim razie preferuję tych nienormalnych mechaników którzy chcą dobrze dla silnika i leją lepszy olej jak zaleca producent, dzieki któremu silnik i turbo na zimno będą dobrze smarowane. 5W-50 będzie lepszy od 10W aczkolwiek docelowo powinieneś stosować 5W-40. Co do błędu to na początku sprawdź czy wszystko przy EGR jest podpięte. EGR nie potrzebuje normy C, DPF którego nie masz owszem. Olej do Twojego silnika ma spełniać normę 505.00 i ten go spełnia. Syntetyk lejemy do momentu remontu silnika.
Komentarz
-
-
Jesteś pewien że nie potrzebuje? W czasie gdy wykombinowali EGR i DPF nastąpiła konieczność zmiany oleju dla tych właśnie urządzeń, a konkretnie jakości olejów, stąd zaczęto stosować oleje z inną normą. Ok, nie mówię że jest to konieczność, ale takie były zalecenia, co przy np. definicji EGR-a i jego zadania, ma sens. Tak uważam przynajmniej."A kto umarł, ten nie żyje"
Komentarz
-
-
Jestem pewien, być może w jakiś sposób wpływa na mniejsze zanieczyszczenie dolotu ale na samą pracę nie bardzo. Norma powstała aby ochronić filtry cząstek stałych DPF oraz katalizatory TWT. Poza tym skąd taka rozkmina skoro wcześniej lany był półsytetyk 10W-40 także bez norm C. I chyba Ci się pomyliła nazwa oleju, nie ma Egde 10W-40. Na forum sporo osób leje 5W-50 i nic się nie dzieje. Zajrzyj do tematu jaki olej do tdi. Zawsze możesz zaślepić EGRa i po problemie. EGR wykombinowali dużo wcześniej niż DPF. Sprawdź przewody podciśnienia i zanieczyszczenie dolotu.
Komentarz
-
Komentarz