[O2] Kupno Octavii Tour

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Big
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 6389

    #51
    marcgrzy, to zależy co kto lubi. Nie da się powiedzieć, że robisz dobrze czy też źle. Samochód, to bardzo indywidualna sprawa ! Ja np. jestem zdecydowanym przeciwnikiem LPG i za żadne skarby nie kupiłbym samochodu z tą instalacją bo i tak bbym z niej nie korzystał. Będąc na Twoim miejscu zdecydowanie i bez wachania wybrałbym O II Ambiente 1.2 TSI. Ale każdy z nas jest inny i lubi co innego, takze kupno określonej wersji wyposażenia czy silnikowej, to kwestaia indywidualnych upodobań.
    Czarny Elegance

    Komentarz

    • Northeusz
      RS
      • 2010
      • 1677
      • Octavia I (1U2)
      • AUM 1.8 20VT 150 KM

      #52
      marcgrzy, wg mnie dobry wybór. Jak będą się kształtować ceny paliw, to tego nawet najstarsza baba we wsi nie wie. Na pewno nie będzie w dół. Ceny dopiero teraz zostaną uwolnione ze smyczy (niestety), a w dłuższym okresie czasu na jakim poziomie się zatrzymają? Myślę, że stratcić nie stracisz. Zawsze LPG będzie miało swoich zagorzałych zwolenników jak i przeciwników, i to niezależnie od cen paliw. W Twoim przypadku, nawet jak kiedyś dojdzie do momentu, że nie będzie się opłacało na LPG (w co wątpię), to zawsze masz możliwośc na PB bez udziału LPG .
      Pozdrawiam
      Northeusz

      Komentarz

      • galanonim75
        Classic
        • 2011
        • 12

        #53
        O2 Tour

        Cześć
        Zamówiłem Toura Combi ma być na styczeń - 1.6 LPG + ESP +optimum i teraz pytanie (bo jest bez radia) czy podłączenie Pyalinga 9933 - to jest tylko włożenie kostek (i można zrobić to samemu) czy trzeba je podłączać pod samochód (ASO)?
        Pozdrawiam
        GAL

        Komentarz

        • r2_r
          Drive
          • 2011
          • 44

          #54
          Zamieszczone przez Jaroslav92525
          Zamieszczone przez RafalekM
          No właśnie... IMHO gdyby LPG było takie super...
          To wszystko (no prawie) to kwestia filozofii bo wystarczy popatrzeć na to również w ten sposób: na jak NISKIM poziomie (podatki etc.) muszą być utrzymywane ceny LPG (w stosunku do cen benzyny) aby ludziom chciało się w to (LPG) bawić (koszt instalacji, droższe o kilkadziesiąt coroczne przeglądy etc). Przecież gdyby zysk z jazdy na LPG byłby marginesowy to pies z kulawą nogą by sobie życia nie komplikował jakimiś tam instalacjami gazowymi....
          IMHO to nie kwestia filozofii tylko ekonomii, a raczej biznesu i to wielkiego rafinerii. Panowie spójrzcie proszę na link poniżej -> a wszystko stanie się jasne.

          Komentarz

          • marcgrzy
            Classic
            • 2011
            • 30

            #55
            Dalej sie bije z myslami i kalkuluje co lepsze. Wizualnie oczywiscie O2 FL - za namową małżonki. Mnie to bez roznicy bo technicznie podwozie to samo, roznicna w silniku i spojrzeniu z przodu. Ale moja twoerdzi ze jak mam autem jezdzic 5-6 lat to niech to juz bedzie nowoczesniejsze auto i z ładniejszym wygladem. . Kakulowalem to sobie i roznica w racie kredytu jest na pozimie 150 zł na korzysc 1,6 MPI = LPG a w przeciagu 6 lat roznica w kosztach po policzeniu paliwa i przegladów wyniesie 2000 wiecej w przypadku TSI wiec ŻADNA.
            Decyzja musi zostac podjeta do poniedzialku Tak twierdzi diler aby auto odebrac przez Bozym Narodzeniem.

            Komentarz

            • pandzik
              RS
              • 2011
              • 2254
              • Seat

              #56
              Zamieszczone przez marcgrzy
              zakladane max 400 km miesiecznie
              Kup sobie Toura kombi 1.4 (tania eksploatacja) a żonie futro na zimę. :szeroki_usmiech

              Komentarz

              • marlej108
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 4976
                • Octavia III (5E3)
                • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                #57
                Kolego marcgrzy - poczytaj sobie na forum fabii o silniku 1.2 TSI i problemach jakie tam maja wszyscy ktorzy sie wypowiadaja.... to CI sie 1.2 TSI odechce... :diabelski_usmiech
                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                Spalanie - Motostat.pl

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #58
                  marlej108, W ten sposob odechcialo by sie wielu silnika 1.4 TSI, nie mowie juz o 1.8TSI.

                  Coraz czescie ktos pisze ze po 40-50kkm turbine wymienia - czyzby chlodzenie woda nie pomagalo
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • marlej108
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 4976
                    • Octavia III (5E3)
                    • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                    #59
                    racja, tylko ze wczoraj doslownie doznalem szoku jak na forum Fabii narzekaja na silnik 1.2 TSI.... warto sobie na pewno przed zakupem auta poczytac o ich przygodach... (jeden czy dwoch juz ma w nowym aucie wymieniona turbine - a nie jezdzil nawet roku...).

                    tutaj np. ten watek...

                    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                    Spalanie - Motostat.pl

                    Komentarz

                    • Northeusz
                      RS
                      • 2010
                      • 1677
                      • Octavia I (1U2)
                      • AUM 1.8 20VT 150 KM

                      #60
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      W ten sposob odechcialo by sie wielu silnika 1.4 TSI, nie mowie juz o 1.8TSI.
                      Coraz czescie ktos pisze ze po 40-50kkm turbine wymienia - czyzby chlodzenie woda nie pomagalo
                      Czyli tylko 1.6 MPI pozostaje bez zarzutu
                      Pozdrawiam
                      Northeusz

                      Komentarz

                      • pandzik
                        RS
                        • 2011
                        • 2254
                        • Seat

                        #61
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        marlej108, W ten sposob odechcialo by sie wielu silnika 1.4 TSI, nie mowie juz o 1.8TSI.
                        Coraz czescie ktos pisze ze po 40-50kkm turbine wymienia - czyzby chlodzenie woda nie pomagalo
                        Dlatego po co bawić sie w turbo, gaz czy inne wynalazki gdy planuje sie pokonywać miesięcznie 400km po mieście. Nie masz turbo, rozregulowanej instalacji gazowej i innych wynalazków.

                        400km to pół baku benzyny miesiecznie... 130zł.

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #62
                          Mi wyszlo za ostatnie 30dni 1200km, to sie pewnie ktos zapyta po co TDI ktore pali prawie 8l :lol:
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • Seed
                            Elegance
                            • 2010
                            • 875
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                            #63
                            marcgrzy,

                            ja na Twoim miejscu - jesli kupowalbym auto prywatnie - bralbym kilkuletnie Audi A4 lub A6. Za takie 5-6 letnie A6 z Singleframem zaplacisz wlasnie jakies 50 tys - za A4 troche mniej. Jechac do Niemiec i scigac!
                            KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                            Komentarz

                            • marcgrzy
                              Classic
                              • 2011
                              • 30

                              #64
                              Zamieszczone przez pandzik
                              Dlatego po co bawić sie w turbo, gaz czy inne wynalazki gdy planuje sie pokonywać miesięcznie 400km po mieście. Nie masz turbo, rozregulowanej instalacji gazowej i innych wynalazków.

                              Tak, ale ja bede glownie w trasy jezdzil i to autostrady 80% przypadkow ( Krakow, Luxembourg, Essen).Wiec dla mnie wazniejsze jest spalanie w trasie.

                              [ Dodano: Pią 21 Paź, 11 17:16 ]
                              Zamieszczone przez Seed
                              marcgrzy,

                              ja na Twoim miejscu - jesli kupowalbym auto prywatnie - bralbym kilkuletnie Audi A4 lub A6. Za takie 5-6 letnie A6 z Singleframem zaplacisz wlasnie jakies 50 tys - za A4 troche mniej. Jechac do Niemiec i scigac!

                              Rozwazałem ale nie kupuje za gotowke tylko na kredyt. A przy takiej cenie auta uzywanego rata kredytu skacze o 50%. No i nie mam gwarancji i zadnej pewnosci co do stanu auta. Przykład. We wtorek kupilismy do firmy w ktorej pracuje 2 peugeoty partnery 1,6 HDI 75 KM. Oba 3 letnie i oba z roczna gwarancja salonu Peugeot. Jechalismy po nie do Tych. Mi przypadl ten z przebiegiem 121 tys koledze z przebiegiem 108 tys. Po 24 godzinach uzytkowania koledze padla turbina ( moj na szczescie jeszcze jezdzi). I jak tu miec pewnosc ze uzywany bedzie OK?. Niby sprawdzone i z gwrancja. A sciagajac auto z niemiec jaka bede mial gwarancje? No i koszty uzywtkowania wyzsze ( przeglady dieles, przeglad co rok, naprawy...)

                              Komentarz

                              • zwolin
                                Rider
                                • 2010
                                • 656

                                #65
                                marcgrzy, daj sobie spokój z 1.2 TSI.
                                Po pierwsze ten silnik jest 100x bardziej skomplikowany niż BSE
                                Po drugie fizyki nie oszukasz: z TSI zaoszczędzisz turlając się na trasie (niezbyt szybko), ale nie licz, że jak bedziesz tą samą budę rozpędzał co 100m, to ci duzo mniej spali. Dobrze będzie jak wogóle mniej spali.
                                Po trzecie - jak ładować się w skomplikowany silnik, to żeby chociaż jakaś konkretna różnica była - moim zdaniem min 1.4 TSI. 1.2 jeździ trochę lepiej, ale tylko trochę. 8V też ma w mieście pewne zalety.

                                Na koniec mała dygresja na temat spalania BSE, bo się tu jakieś legendy pojawiaja:
                                jazda tylko po mieście w wykonaniu mojej żony (dość szybko, ale bez wyścigów z pod świateł, pokazywania kto komu itp,) jednorazowe przejazdy 10-30km - 8.2-9l/100km
                                Jazda po mieście w moim wykonaniu - do 10l (najczęściej 8.5-9.5, żeby spaliła 10 trzeba jeździć na krótkich dystansach, albo trochę poprzeginać).
                                Trasa Karwia - Wawa- 7.2/100 - średnia prawie 80 km/h - jechalismy w dzień, tłok jak diabli, czasami dziwne rzeczy robiłem :twisted:
                                Najnizsze spalanie Karwia - Hel - Karwia 5.3l/100km :shock: - turlanie się 60-80km/h bez szans na wyprzedzanie, parę światełek itp po drodze.
                                Tak więc, to nie jest tak, że BSE na Pb pali nie wiadomo ile, i bez gazu się nie da.
                                Napisał bym jeszcze coś odnosnie osiągów, zwłaszcza w starciu z BXE, ale i tak większość wie lepiej :lol:
                                Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                                O II Tour Combi 1.6
                                Mitsu Carisma 4G93 GDI

                                Komentarz

                                • Northeusz
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1677
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                  #66
                                  Zamieszczone przez zwolin
                                  Napisał bym jeszcze coś odnosnie osiągów, zwłaszcza w starciu z BXE, ale i tak większość wie lepiej :lol:
                                  zwolin, napisz proszę, serio. Mnie to interesuje i pewnie wielu czytających, tym bardziej, że takie porównania z pierwszej ręki nie pojawiają się za często na forum.
                                  Pozdrawiam
                                  Northeusz

                                  Komentarz

                                  • janusz101
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 196
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #67
                                    Panowie wszystko fajnie ,też chwalę BSE, tylko jest jeden mały szkopuł, nie ma szóstego biegu a 1.2 TSI ma i to jest podstawa do jazd w trasie i głównie tak kolega marcgrzy, będzie jeździł. :wink:

                                    Komentarz

                                    • kapi
                                      L&K
                                      • 2009
                                      • 1174
                                      • Fabia combi

                                      #68
                                      Zamieszczone przez janusz101
                                      nie ma szóstego biegu a 1.2 TSI ma
                                      sorry, a na 5-ce sie nie da :?:
                                      OII sprzedana


                                      Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #69
                                        Da sie, ale jak auto ma jezdzic w trasie, to czym mniejsze obroty tym mniejszy halas, a co za tym idzie wiekszy komfort.


                                        Do tego 1.2 i 1.4TSI pala malo jak sie lize gaz i jezdzi z niskimi obrotami. Jak jezdzi sie szybciej to zaczynaja palic wiecej niz norma.

                                        Gdzies byl taki wykresik ile TSI pali przy jakiej predkosci.

                                        Ja bym celowal jednak w 1.6TDI ktore bedzie palic max 7l w trasie, a ktore TSI pali max 7l jezdzac po 150-170
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • Big
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 6389

                                          #70
                                          Zamieszczone przez zwolin
                                          Jazda po mieście w moim wykonaniu - do 10l (
                                          Zamieszczone przez zwolin
                                          Trasa Karwia - Wawa- 7.2/100 - średnia prawie 80 km/h
                                          Potwierdzam. Dokładnie takie własnie spalanie mam w swoim BSE
                                          Zamieszczone przez janusz101
                                          też chwalę BSE, tylko jest jeden mały szkopuł, nie ma szóstego biegu a 1.2 TSI ma i to jest podstawa do jazd w trasie
                                          Bez przesady !! Owszem 6-tka jest przydatna ale nie jest to niezbędne wyposażenie. Bez 6-ego biegu mozna się obejść i też jest o.k.
                                          P.S.
                                          A czy 1.9 TDI w O I miały 6 biegów ??
                                          Czarny Elegance

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #71
                                            Zamieszczone przez Big
                                            A czy 1.9 TDI w O I miały 6 biegów ??
                                            Tak ATD w 4x4 oraz ASZ

                                            W pozostalych brakowalo wlasnie 6 biegu, bo wtedy obroty zmalaly by o 500, a to duzo :idea: Wielu potem przelozenie 5 biegu przerabialo
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • zwolin
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 656

                                              #72
                                              Northeusz, generalnie to jest tak, że jak właściciel BXE (nie każdy oczywiście, piszę raczej o pseudo cwaniaczkach) widzi ocatavię z jedną rurą, to ustawia się obok na pasie kończacym sie za skrzyżowaniem i jest na 100% przekonany, że da radę. W takiej sytuacji nigdy nie przegrałem.
                                              Przy starcie z kreski do 100km/h miałem jedną długość samochodu na moją korzyść.
                                              Kiedys gość zajechał mi drogę, tak, że o mało co mu nie przy.... i próbował uciec, żeby paru ch... nie dostać. Nie uciekł.
                                              Generalnie ja mało jeżdżę tym samochodem, wiec nie mam porównań z wielu startów, ale przeświadczenie że seryjny BXE jedzie, a BSE nie jedzie jest mylne. Inne są oczywiscie odczucia z uwagi na charaktrerystykę silnika, ale jesli chodzi o wyniki, to nie ma miażdżącej przewagi.
                                              Oczywiscie jest jeszcze kwestia masy, opon, techniki (chociaż tu akurat zakładam, że jak ktoś chce się ścigać, to jego wina, że nie potrafi, a co do masy BXE, to moja to rekompensuje :lol: ).
                                              Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                                              O II Tour Combi 1.6
                                              Mitsu Carisma 4G93 GDI

                                              Komentarz

                                              • Marianek78
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 22

                                                #73
                                                [/quote]No właśnie... IMHO gdyby LPG było takie super, nikt nie jeździłby na benzynie, bo nawet bogaci czasem lubią przyoszczędzić. Koszta posiadania auta na gaz są trochę wyższe niż tego na benzynę bo regulacje, wymiany części, częstsze zmiany oleju (jeśli się mylę, przepraszam) kosztują. Nie można zapomnieć, jak już wspominano, że auto na LPG musi mieć pewną ilość benzyny w baku.[/quote]

                                                Witam Kolegów,
                                                Zaciekawił mnie ten temat, więc pozwoliłem sobie tutaj wpisać moje spostrzeżenia i doświadczenia z jazdą autka na LPG. Sam jak na razie poruszam się Daewoo Lanos 1.4, który od nowości jest zasilany LPG. Ma już 9 lat no i przejechane 213kkm, więc już całkiem dużo. Powiem tak, że może nie jest to super silnik, ale jednak jazda na LPG jest dla niego zdrowa
                                                Co do spalania to realne spalanie jakie miałem w trasie to jakieś 7,5 l/100 km (jazda tak 90-100 km/h) no i przy większych prędkościach 100-120 km/h spalał mi 8-8,5 l/100 km.
                                                W mieście jest tak jak piszecie, czyli latem spalanie jest mniejsze (szybsze przełączanie z PB na LPG ) a zimą no trzeba troszkę silnik rozgrzać (2-4 km). Poza tym co do spalania PB to latem wystarczyło mi zatankowanie raz autka za jakieś 50 PLN (średnio 10 l) i miałem spokój na prawie miesiąc czasu. Co do zimy to musiałem tą czynność powtórzyć 2 razy czyli wydawałem na PB 100 PLN. Reasumując koszty paliwa to zatankowanie autka do pełna z LPG za niecałe 100 PLN co wystarczy na przejechanie 400 km po mieście.
                                                Reszta o czym piszecie to:
                                                - olej wymieniam co 15 kkm czyli tyle jakbym jeździł na PB (koszt jakieś 150 PLN/rok)
                                                - świece oraz kable raz na 30 kkm czyli co 2 lata
                                                - przegląd tech. jak wiadomo raz w roku 170 PLN
                                                - regulacja gazu asekuracyjne 2 razy w roku czyli 2*50 PLN (choć nic się nie dzieje)
                                                Biorąc pod uwagę, że koszt tankowania LPG to 100 PLN a gdybym miał tankować PB i płacić dwa razy więcej to dlatego i ja zdecydowałem się na kupno OFL II 1.6 + LPG, którą powinienem odebrać za m-c :lol:
                                                Sorki za długi tekst, ale musiałem się wygadać :szeroki_usmiech

                                                Komentarz

                                                • marektbg
                                                  Elegance
                                                  • 2010
                                                  • 861

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez zwolin
                                                  marcgrzy, daj sobie spokój z 1.2 TSI.
                                                  Po pierwsze ten silnik jest 100x bardziej skomplikowany niż BSE
                                                  Ja bym się zastanawiał i brał 1.2TSI. Chyba, że chcesz się faktycznie bawić w gaz.
                                                  Znajomy, który ma właśnie O2 BSE na trasie nigdy mniej niż 7 nie zejdzie, a w mieście 10 leci lekko - w niedocenianym CGGA mam jednak o prawie 2 litry lepsze wyniki.
                                                  Kumpel z pracy ma Fabie kombi 1.2TSI z DSG - super jest ten silnik, a skrzynia marzenie - trasa w 4 chłopów Tarnobrzeg - Płońsk - Tarnobrzeg (1200km) bez żałowania gazu i spalanie wyszło 5,5l/100.

                                                  Komentarz

                                                  • zwolin
                                                    Rider
                                                    • 2010
                                                    • 656

                                                    #75
                                                    marektbg, BSE jest dość specyficzny jesli chodzi o spalanie. Jak zaczniesz przymulać, przesadnie płynnie przyspieszać itp, to spali naprawdę dużo. Tym samochodem trzeba się dynamicznie poruszać tzn jak najszybciej rozpędzać i wtedy spalanie jest jak najbardziej OK. Uwierz mi, ze mam ciężką nogę, i raczej nie odpuszczam :twisted:
                                                    Marek, popatrz ile rzeczy może się posypać w TSI. Po drugie piszesz o Fabii, a to jednak mniejszy i lzejszy samochód. Obawiam się, że w octavii w tych samych warunkach mielibyście ok 0,5-1l/100km więcej. Po trzecie DSG tu sporo pomaga w oszczędzaniu paliwa, bo na trasie jak tylko przestajesz przyspieszać, to od razu masz najwyższy bieg. W manualu tak się nie da, bo byś reki z dźwigni zmiany biegów nie zdjął
                                                    Jak policzysz ile trzeba dopłacić do TSI, a potem do DSG, to te oszczędności przestają powalać na kolana.
                                                    Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                                                    O II Tour Combi 1.6
                                                    Mitsu Carisma 4G93 GDI

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...