O2 Tour 1,6+LPG lub O2FL 1,2TSI lub O2FL 1,9TDI używany

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dawidF1
    Classic
    • 2012
    • 22

    O2 Tour 1,6+LPG lub O2FL 1,2TSI lub O2FL 1,9TDI używany



    Raczej pokrewny temat, dotyczy tej samej manetki, tylko inna funkcja nie dziala
  • tralala112
    Classic
    • 2011
    • 4

    #2
    O2 Tour 1,6+LPG lub O2FL 1,2TSI lub O2FL 1,9TDI używany

    Witam
    Wydaję własne i nie małe dla mnie pieniądze na 1 nowe auto więc proszę o pomoc. Odsyłanie do podobnych wątków to nie pomoc (przeczyłem to już). Teraz konkrety:
    - Kwota 50tys. zł
    - Przebiegi ok. 15÷20tys km/rok
    - Nadwozie - liftback
    - Trasa/miasto - 50/50%
    - Priorytet - 1.niskie koszty użytkowania(w tym utrata wartości), 2.wygląd
    - Oczekiwane wyposażenie - klimatyzacja, kolor czarny lub grafitowy, dzielona tylna kanapa

    Moje spostrzeżenia:
    O2 Tour 1,6+LPG nowy
    Wstępnie faworyt
    zalety:
    cena (~49tys. zł), LPG za free, auto nowe, sprawdzony silnik a więc tańszy w serwisowaniu
    wady:
    czas oczekiwania(kosmos), silnik przestarzały, spore spalanie benzyny, trwałość silnika przy LPG?, stare nadwozie (wygląd i większa utrata wartości)

    O2FL 1,2TSI nowy
    zalety:
    wygląd, nowoczesny i w miarę oszczędny silnik, 6-biegowa skrzynia(autostrady), mniejsza utrata wartości
    wady:
    trwałość silnika(wielka niewiadoma przy kilkuset tys.km.) a więc możliwe że straszne koszty serwisowania, cena (~54tys.zł), brak LPG-wyższe koszty paliwa.

    O2FL 1,9TDI używany
    zalety:
    wygląd, sprawdzony i oszczędny silnik, małą utrata wartości, możliwe lepsze wyposażenie
    wady:
    używany(wypierdziany fotel :Bojesie: ), niepewny stan techniczny, wysokie koszty ewentualnych napraw silnika diesla, ciężko znaleźć coś porządnego

    Wszelka pomoc mile widziana

    Komentarz

    • shok
      RS
      • 2009
      • 2070
      • Octavia I (1U2)
      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

      #3
      Zamieszczone przez tralala112
      O2 Tour 1,6+LPG nowy
      Wstępnie faworyt
      zalety:
      cena (~49tys. zł), LPG za free, auto nowe, sprawdzony silnik a więc tańszy w serwisowaniu
      wady:
      czas oczekiwania(kosmos), silnik przestarzały, spore spalanie benzyny, trwałość silnika przy LPG?, stare nadwozie (wygląd i większa utrata wartości)
      Moim zdaniem to

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Jak juz zauwazyles: jak tanio i bez problemow z silnikiem, bo z gazem roznie bywa to 1.6LPG, lepszy bylby OII Fl, ale tu gazu nie ma w cenie.

        Diesel, jak lubisz ten dzwiek i kupisz pewne auto to czemu nie. Moze warto kupic 2 letnie auto, albo 1,5 roczne gdzie jest jeszcze gwarancja, a "zaoszczedzone" 5-10tys(zalezy jaki rocznik i jaki wypas) zostawic na ewentualne naprawy.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Tomasz_WS
          Ambiente
          • 2008
          • 170

          #5
          za 50tys kupisz ładna 2 letnią OII FL 1.9 TDI i tego się trzymaj
          Focus II FL 1.6tdci

          Komentarz

          • abc_rlz.
            Rider
            • 2009
            • 261

            #6
            Zamieszczone przez Tomasz_WS
            za 50tys kupisz ładna 2 letnią OII FL 1.9 TDI i tego się trzymaj
            Idealnie po gwarancji .... :?
            Za taką kasę to tylko nowe więc ja bym wybierał miedzy OIIT a OIIFL.
            Była : Skoda Octavia I '04 1,4 16V 75 KM
            Był : Opel Vectra C 1.9 CDTI 150KM
            Jest : Seat Cordoba 1.9 TDI 101 KM
            Jest: Skoda Octavia 1.9 TDI 105 KM

            Komentarz

            • Walt
              L&K
              • 2011
              • 1065
              • Seat

              #7
              Zamieszczone przez Tomasz_WS
              za 50tys kupisz ładna 2 letnią OII FL 1.9 TDI i tego się trzymaj
              A Ty jakbyś miał ładną dwuletnią OIIFL w dieslu to byś ją sprzedał za 50 tys? No chyba że zaliczyłeś nią drzewko albo zrobiłeś ponad 100 tysięcy.
              tralala112
              Jeśli masz czas, czekaj na Toura. Może za jakiś miesiąc, dwa, pojawią się te egzemplarze, których co bardziej niecierpliwi klienci nie doczekali kupując inne samochody bez czekania na realizację zamówienia.
              Jeśli Ci się spieszy, i za ten pośpiech jesteś w stanie zapłacić około 4 koła, to bierz Minta.
              Jeśli chcesz fajnie wyposażone i nieźle wyglądające auto to bierz ambiente, ale tutaj dopłata troszkę większa
              Jak chodzi o zużycie paliwa - wiadomo, na LPG jest taniej, ale jeśli przyrównasz sobie zużycie 7l benzyny, a 9 gazu, do tego dodasz wyższe koszty przeglądu i ich większą częstotliwość, a także fakt, że na 100 km litr paliwa i tak zużyje, to różnica nie jest aż taka dramatyczna.
              Odnośnie trwałości silnika - nawet jeśli będziesz jeździł 10 lat, to i tak zrobisz 150, góra 200 tysięcy. Do tego czasu nawet taki mały silnik powinien chodzić bezawaryjnie.
              SPOT Poznań ->

              Moje cappuccino: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...b943cff#759950

              Komentarz

              • t271828
                Elegance
                • 2008
                • 928

                #8
                Re: O2 Tour 1,6+LPG lub O2FL 1,2TSI lub O2FL 1,9TDI używany

                Nowe 1.6 lpg bedzie bardziej oszczedne i bezawaryjne niz nowe 1,9 tdi a co tu dopiero mowic o uzywanym. Diesel ma sens tylke jesli chcesz robic czipa - wtedy masz ok 140 koni w korzystnej cenie. Jesli chcesz zostac przy serii to bierz 1.6

                Komentarz

                • misiul
                  Rider
                  • 2011
                  • 521

                  #9
                  Jeśli lubisz ciszę w samochodzie to 1.2TSI będzie strzałem w dziesiątkę! Najbardziej econo będzie 1.6LPG

                  Jak disel to tylko nowy.

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Walt, Przeciez nowa kosztowala 70tys, wiec po dwoch latach 50 to chyba dobra cena za Ambiente 1.9TDI.

                    To ze 2.0TDI z DSG Elegance kosztuje 30tys wiecej jak jest nowe, to inna sprawa.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Agamek12
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 9935
                      • Ford

                      #11
                      tralala112, jak masz czas na to, zeby czekać na auto kilka miesięcy, to poczekaj na Toura. Jak Ci sie spieszy i masz co dołożyć do tych 50kzł, kup O2FL 1.2TSI... lub jeszcze troszkę dołóż i kup 1.4TSI...
                      W każdym razie gdybym to ja miał kupować auto za około 50kzł, to poczekałbym kilka miesięcy na Toura z LPG...

                      Zamieszczone przez Maicroft
                      Walt, Przeciez nowa kosztowala 70tys, wiec po dwoch latach 50 to chyba dobra cena za Ambiente 1.9TDI.
                      Zaraz znajdzie sie ktoś kto powie, że dobre auta muszą dobrze kosztować i maksymalnie 30% to może stracić dobry 4-latek, a nie 2-latek...
                      Adam... Używam:
                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                      Passek: B6 175KM/366Nm

                      Komentarz

                      • Langusta
                        RS
                        • 2010
                        • 1864
                        • Seat

                        #12
                        Zamieszczone przez misiul
                        Jeśli lubisz ciszę w samochodzie to 1.2TSI będzie strzałem w dziesiątkę! Najbardziej econo będzie 1.6LPG

                        Jak disel to tylko nowy.
                        Muszę to potwierdzić jest cisza w samochodzie.
                        Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER

                        Komentarz

                        • tralala112
                          Classic
                          • 2011
                          • 4

                          #13
                          Dzięki za odzew. Proszę o kolejne podpowiedzi - temat na pewno zainteresuje wiele osób które chcą kupić duże i tanie w eksploatacji auto. Intryguje mnie silnik 1,2TSI chwalony wszędzie i przez wszystkich, boję się tylko że nikt nie ma pojęcia jak poradzi sobie z dużymi przebiegami i jak go naprawiać.

                          Komentarz

                          • Walt
                            L&K
                            • 2011
                            • 1065
                            • Seat

                            #14
                            Póki co, to nikt Ci na to nie odpowie ze względu na niskie przebiegi. Z tego co się dowiedziałem, to polówki pojawiające się na przeglądach miewają już ponad 100tys przebiegu, i nic nie wskazuje żeby miały dokonać żywota :szeroki_usmiech Poza tym - ponoć to mała turbina i nie powinna sprawiać kłopotu ze względu na prostotę techniczną.
                            SPOT Poznań ->

                            Moje cappuccino: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...b943cff#759950

                            Komentarz

                            • Eidos71
                              RS
                              • 2011
                              • 2050
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #15
                              Przede wszystkim trzeba przestrzegać zasady: "jak dbasz, tak masz" - regularne wymiany płynów i filtrów, dbanie o turbinkę i wtryski itd., nie zarzynanie silnika obrotami... Wiadomo, że wszystko, co jest eksploatowane, w końcu się zużywa - myślę jednak, że z tymi silnikami nie będzie źle.
                              Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                              MOJA FURKA

                              Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                              Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                              Komentarz

                              • Northeusz
                                RS
                                • 2010
                                • 1677
                                • Octavia I (1U2)
                                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Walt
                                Zamieszczone przez Tomasz_WS
                                za 50tys kupisz ładna 2 letnią OII FL 1.9 TDI i tego się trzymaj
                                A Ty jakbyś miał ładną dwuletnią OIIFL w dieslu to byś ją sprzedał za 50 tys? No chyba że zaliczyłeś nią drzewko albo zrobiłeś ponad 100 tysięcy.
                                tralala112
                                Jeśli masz czas, czekaj na Toura. Może za jakiś miesiąc, dwa, pojawią się te egzemplarze, których co bardziej niecierpliwi klienci nie doczekali kupując inne samochody bez czekania na realizację zamówienia.
                                Jeśli Ci się spieszy, i za ten pośpiech jesteś w stanie zapłacić około 4 koła, to bierz Minta.
                                Jeśli chcesz fajnie wyposażone i nieźle wyglądające auto to bierz ambiente, ale tutaj dopłata troszkę większa
                                Jak chodzi o zużycie paliwa - wiadomo, na LPG jest taniej, ale jeśli przyrównasz sobie zużycie 7l benzyny, a 9 gazu, do tego dodasz wyższe koszty przeglądu i ich większą częstotliwość, a także fakt, że na 100 km litr paliwa i tak zużyje, to różnica nie jest aż taka dramatyczna.
                                Te dramatyczne dodatkowe koszty, częste wizyty na regulacji i przeglądach i inne "niedogoności" związane z LPG przy obecnej relacji cen LPG do PB zaczynaja trochę brzmieć jak straszenie dzieci Buką w czasach muminków . Jakby nie liczyć - LPG się opłaca i tyle. Silnik 1.6 może osiągami nie podcina nóg, ale jest prosty i bezawaryjny. Przy dobrze ustawionej instalce kolega kupujący o gazie będzie sobie przypominał tylko wtedy jak będzie tankował, i co najważniejsze - będzie się uśmiechał przy dystrybutorze .
                                Pozdrawiam
                                Northeusz

                                Komentarz

                                • METALLICA
                                  Drive
                                  • 2009
                                  • 78

                                  #17
                                  Potwierdzam czekaj na 1.6 LPG. Koszty utrzymania samochodu na LPG to chyba z kosmosu ktoś bierze. Przegląd techniczny owszem robisz co roku ale to jest tylko 160 zł z tego jakieś 60 przegląd LPG. Przegląd mechaniczny LPG jakieś 200 zł na rok i to zawyżyłem znacznie . A zarobek na 100 km licząc już koszt LPG i na rozruch PB przy spalaniu 10 litrów LPG i zawyżając 1 litr PB na 100 km to jakieś 29 zł przy spalaniu 8-8,5 na samym PB to jakieś 41-44 zł. Czyli około 13 zł na 100 km. Przy rocznym przebiegu około 15 tys km masz około 2 tys zł na czysto. No niech mi nikt nie mówi że się nie opłaca ble ble ble itp kosmos koszty, i niestworzone opłaty. A silnik 1.6 nie do zdarcia jest, cichy jak ktoś nie lubi bardzo wysokich obrotów i według mnie rewelacyjnie współpracuje z LPG.
                                  Możesz i chcesz mieć ekonomicznie czekaj na 1.6 LPG lubisz poszaleć i stać cię dołożyć 1.2 lub 1.4 TSI a robisz bardzo duże przebiegi 1.9 TDI. Ja bym tak wybierał choć przy dużych przebiegach raczej też wybrał bym 1.6 LPG.
                                  OCTAVIA 2 FL MINT 1.6 MPI + GAZ Landi Renzo
                                  CITIGO 1.0 MPI + GAZ Landi Renzo

                                  PIŁEŚ NIE JEDŹ - JECHAŁEŚ NIE DZWOŃ

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Ale jednego faktu nie zmienicie - kolo zapasowe.

                                    Albo go nie masz, albo wala sie po bagazniku. A mnie wersja bez kola nie interesuje, po przezyciach tej zimy, wole jednak go wozic ze soba
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • Northeusz
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 1677
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      Ale jednego faktu nie zmienicie - kolo zapasowe.

                                      Albo go nie masz, albo wala sie po bagazniku. A mnie wersja bez kola nie interesuje, po przezyciach tej zimy, wole jednak go wozic ze soba
                                      To prawda Maicroft, z tym faktem nie zamierzam walczyć. Byłby to jednak istotny argument w przypadku jakiegoś Punto lub Fabii, ale nie w przypadku Octavii, gdzie nawet wożąc koło (pełnowymiarowe) w pokrowcu jest bardzo dużo przestrzeni wg mnie do dyspozycji. Chyba, ze kolega kolega tralala112 zamierza rzeczywiście namiętnie korzystać z pełnej przestrzeni bagażowej kufra, więc pozostaje jeszcze dojazdówka . Mając do wyboru paliwko po 2,40 lub po ponad 5 zł, to jednak jakoś przeboleję to koło w bagażniku , które nawet jeśli trzebaby coś przewieźć, to zawsze można wyciągnąć i wsunąć za któryś z foteli. A jeśli to mało to kupić wersję kombi i pakować po dach.
                                      Pozdrawiam
                                      Northeusz

                                      Komentarz

                                      • Agamek12
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 9935
                                        • Ford

                                        #20
                                        METALLICA, wiadomo, że jak porównujesz koszt przejazdu w 1.6i na samej benzynie z kosztem przejazdu w tym samym 1.6i na LPG/PB to "zysk" będzie dość wyraźny. Ale jak porównasz TSI, które są silnikami wyraźnie oszczędniejszymi niż 1.6i, to ten stosunek będzie dużo mniej korzystny, bo:
                                        TSI spali średnio około 7l Pb ( http://www.spritmonitor.de/en/overvi...06&powerunit=2 , http://www.spritmonitor.de/en/overvi...23&powerunit=2 ), czyli jakieś 7l x 5,00zł = 35zł/100km
                                        a 1.6i z LPG około 9l LPG i pewnie z 1l Pb ( http://www.spritmonitor.de/en/overvi...03&powerunit=2 ), czyli jakieś 9l x 2,70zł + 1l x 5zł = 29zł
                                        Założyłem przy tym, że średnioroczna cena Pb to około 5zł, a LPG około 2,70zł
                                        Reasumując: TSI spali na 100km 35zł, a 1.6i 29zł. Czyli oszczędzasz raptem 6zł na 100km, co przy 15.000km rocznie daje w tym okresie zaledwie 1000zł oszczędności.
                                        Odejmij sobie teraz koszt przeglądu rejestracyjnego (za 160zł) który przy LPG musisz robić co rok (a przy Pb po 3, 5 roku i potem co rok za 100zł), koszt serwisu instalacji LPG (mówisz o 200zł) i okazuje sie, że jeźdząc 1.6i na gazie oszczędzasz miesięcznie w stosunku do TSI raptem 50zł... No i biorąc pod uwagę fakt, ze O2FL TSI będzie tańsze w zakupie niż O2FL 1.6i z LPG (Ambiente wg cennika - 1.6i LPG ~64.250zł, 1.2 ~62.100zł, 1.4 ~64.200zł) to ekonomiczny sens zakupu FL-ki z gazem jest średnio korzystny... W każdym razie ja (gdybym chciał kupić O2FL), mimo sympatii do motoru 1.6i, interesowałbym się silnikiem TSI, bo taki bardziej by mi się opłacał...

                                        I ja wiem, że hurra-gazowcy będą obalać moje wyliczenia zarzucajac mi brak obiektywizmu czy też niecheć do gazu - co jest przesmieszne zważywszy na moje bardzo pozytywne z LPG doswiadczenia. Ale matematyka mówi wyraźnie i w sposób aksjomatyczny, że (przy stosunkowo niewielkich i oszczędnych silnikach) LPG przy nowym aucie wcale nie daje mega-oszczędnosci... :?
                                        Adam... Używam:
                                        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                        Passek: B6 175KM/366Nm

                                        Komentarz

                                        • Northeusz
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 1677
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Agamek12
                                          METALLICA, wiadomo, że jak porównujesz koszt przejazdu w 1.6i na samej benzynie z kosztem przejazdu w tym samym 1.6i na LPG/PB to "zysk" będzie dość wyraźny. Ale jak porównasz TSI, które są silnikami wyraźnie oszczędniejszymi niż 1.6i, to ten stosunek będzie dużo mniej korzystny, bo:
                                          TSI spali średnio około 7l Pb ( http://www.spritmonitor.de/en/overvi...06&powerunit=2 , http://www.spritmonitor.de/en/overvi...23&powerunit=2 ), czyli jakieś 7l x 5,00zł = 35zł/100km
                                          a 1.6i z LPG około 9l LPG i pewnie z 1l Pb
                                          Tak z ciekawości: dlaczego wszyscy uparcie liczą ten co najmniej 1 litr PB na 100 km? U mnie nie ma dotrysków benzyny, wiem ile tankuję PB rocznie, ile przejeżdżam i jakoś nie chce mi tej PB tyle zlatywać, żeby tak wyszło. Owszem, przy jeździe typu zapłon, przejade kilka km, gaszę i znowu zapłon itd to tak wychodzi. Ale ludzie jeżdżą różnie, Jak ktoś robi trasy, to PB pójdzie tylko do momentu przełączenia i pózniej już można lecieć 400 km na LPG. Więc jest jazda i jazda . Wszystko zależy jak kto jeździ przy tym liczeniu, bo nawet uśrednienie cen niewiele tutaj daje. Uśrednienie też jest nietegees, ponieważ cena LPG została nieco zawyżona
                                          Nie uważam się za hurra-gazowca, ale umiem poprostu liczyć. A w przypadku, kiedy instalację dostaje się za darmo, to nie ma liczenia, kiedy się zwróci, tylko "odcina się kupony" z tańszego paliwa
                                          Pozdrawiam
                                          Northeusz

                                          Komentarz

                                          • METALLICA
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 78

                                            #22
                                            Agamek12, nie no nawet jestem z tobą skłonny się zgodzić każdy ma swój rozum i tyle. Sam piszesz że rocznie na 1.6 LPG do 1.2 TSI można zaoszczędzić 1000 zł. Według mnie najlepiej przy nowym samochodzie obliczyć to tak. Koszty 1.6 LPG w okresie 5 lat (zakupiony nowy pojazd) 5 x przegląd techniczny 800 zł do tego 5 x przegląd mechaniczny LPG ostro zawyżając 1000 zł, zwrot według twoich wyliczeń 5000 tys zł 1.2 TSI 2 x przegląd techniczny 200 zł. Daje ci do czysty zarobek na 1.6 LPG w okolicach 3400 zł, Nie jestem jakimś fanatykiem LPG ale miałem kilka samochodów na LPG i mimo wad a są i nie mówię że same pozytywy to jednak polecam to paliwo. Zwłaszcza że jak napisałem już wyżej silnik 1.6 rewelacyjnie współpracuje z LPG. Tak na marginesie 1.2 TSI demonem jakimś nie jest ma tylko 3 KM więcej nie wiem jak z kulturą jazdy nie wypowiadam się. Nie mówię że kupuję samochód LPG z jakiejś wielkiej miłości bo tak nie jest kupuję bo jest tanio. Pewnie że bym wolał 1.4 lub 1.8 TSI i sobie poszaleć ale mnie nie stać. A co do 1.2 TSI nie widzę jakieś większej różnicy która by powalała 1.6 z LPG a jak nie widzę różnicy mam trochę taniej i eksploatacja wychodzi mnie mniej to wybieram samochód dla mnie tańszy. Powtórzę co ja myślę gdybym miał wybierać OII TOUR 1.6 LPG nową dobrze doposażoną w cenie około myślę 52-54 tys zł a OII FL 1.2 TSI mint w cenie okło 56-58 tys zł wybór dla mnie jest jasny. Ja kupiłem swoją OII FL 1.6 LPG + doposażenie + ubezpieczenie za 60 tys z tak dla porównania. 3400 zł do TSI w okresie 5 lat może nie powala ale jak by nie było starczy to na około 12 tys km do przejechania tak że mamy przy przebiegu 15 tys km na rok w okresie 5 lat 10 miesięcy całkowicie gratis.
                                            Northeusz ja dałem 1 litr PB na 100 km już zawyżając żeby nikt nie zarzucił mi zbytniego optymizmu tak samo 200 zł przegląd mechaniczny LPG. Mi też nie pali 1 litr a około 0,6-0,8 litra a mam z 90 % miasto (no w zimie chyba raczej ten litr mi weżnie)
                                            OCTAVIA 2 FL MINT 1.6 MPI + GAZ Landi Renzo
                                            CITIGO 1.0 MPI + GAZ Landi Renzo

                                            PIŁEŚ NIE JEDŹ - JECHAŁEŚ NIE DZWOŃ

                                            Komentarz

                                            • Agamek12
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 9935
                                              • Ford

                                              #23
                                              METALLICA, według moich załozeń oszczędność w koszcie paliwa przez 5 lat to około 4,5-5kzł.
                                              Koszt przeglądów rejestracyjnych przez 5 lat w 1.6i to 160zł x5, a w TSI 100zł x2 - czyli 1.6i jest drozsze o 600zł.
                                              Koszt dodatkowych przeglądów LPG to około 200zł x5 - czyli jakieś 1000zł
                                              Jak od około 4,5-5kzł odejmiesz 600zł i kolejne 1000zł, to zostanie Ci około 3-3,5kzł oszczędności. jak te oszczędnosci podzielisz przez 60 miesięcy, to Ci wyjdzie 50zł...
                                              Ale: jak od tych 3-3,5kzł odejmiesz 2.150zł (czyli to, o ile tańsze w zakupie jest 1.2TSI od 1.6i z LPG) to okaze sie, że przez 5 lat oszczędzisz raptem 1.500zł, czyli 25zł na miesiąc... Hmmm...

                                              Zamieszczone przez Northeusz
                                              w przypadku, kiedy instalację dostaje się za darmo, to nie ma liczenia, kiedy się zwróci, tylko "odcina się kupony" z tańszego paliwa
                                              Wtedy tak... Ale gdyby trzeba było dopłacić za instalację (jak w O2FL) to już tak różowo by nie było...
                                              Adam... Używam:
                                              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                              Passek: B6 175KM/366Nm

                                              Komentarz

                                              • METALLICA
                                                Drive
                                                • 2009
                                                • 78

                                                #24
                                                Agamek12, kolega tralala112 w założonym temacie rozważa OII TOUR 1.6 LPG - OII FL 1.2 TSI i OII FL 1.9 TDI. Zgadzam się w przypadku gdy nie dają a dawali darmo instalacji LPG do OII FL 1.6 i samemu trzeba za nią zapłacić raczej wybrał bym na pewno OII FL 1.2 TSI gdyby jednak była darmo jednak OII FL 1.6 LPG.
                                                OCTAVIA 2 FL MINT 1.6 MPI + GAZ Landi Renzo
                                                CITIGO 1.0 MPI + GAZ Landi Renzo

                                                PIŁEŚ NIE JEDŹ - JECHAŁEŚ NIE DZWOŃ

                                                Komentarz

                                                • dwaoka
                                                  Elegance
                                                  • 2010
                                                  • 927

                                                  #25
                                                  Panowie, a jak wygląda sprawa utraty wartości obu tych samochodów po tych 5 latach?

                                                  Tak czysto hipotetycznie, ten sam przebieg, ten sam stan, O2T 1.6+LPG i O2FL 1.2TSI.
                                                  bkc+dsg

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...