A tego to ci raczej nikt nie powie OII TOUR 1.6 wyszła chyba pod koniec tamtego roku silniki TSI też chyba w Skodzie nieco ponad rok są ale myślę że OII TOUR 1.6 straci więcej na wartości.
O2 Tour 1,6+LPG lub O2FL 1,2TSI lub O2FL 1,9TDI używany
Zwiń
X
-
tralala112, z mojej perspektywy to za 50kzł kupił bym ersa 2.0 tsi :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Piramida, Biorąc pod uwagę moc Twojego bolidu powinieneś mieć zakaz doradzania w wątkach o kupnie Toura :lol:
Tralala 112 moim zdaniem jak Cię stać na nówkę to nie pakuj się w używanego diesla.
Co do pozostałych propozycji to chyba wybrałbym Toura z gazem. Jazda mimo wszystko tańsza a 1.2 TSI też rakietą nie jest. Z odsprzedażą problemu nie będzie. Jeden marudzi, że gaz od nowości, a drugi, ze nie chce w takim aucie silnika 1.2 :wink:
Sumując: kup 1.4 TSI
Komentarz
-
-
Dalej nie wiem co wybrać. Proponowaliście wszystkie wymienione przeze mnie auta a nawet niektórzy niewymienione. Bardzo mi to pomogło, dzięki :P. A tak na poważnie to dziękuję szczególnie za argumenty dlaczego ten a nie inny. Robił ktoś symulację nowe auto czy używane? Chodzi o koszty eksploatacji przez np. 5 lat uwzględniając utratę wartości, koszty napraw i inne.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12tralala112, używka to wielka niewiadona - w każdym razie większa niż nówka sztuka...Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Czołem,
Stanąłem przed wielkim dylematem. Co zrobić?! Sam już nie wiem, jestem w kropce, zmieszany i zdezorientowany.
Oto moje założenia eksploatacyjne:
- samochód na 5 – 7 lat,
- roczny przebieg na poziomie 25 tyś km,
- ponad 90% przebiegów na dojazdy do pracy 35km w jedną stronę w ruchu podmiejskim czyli powolnym z maksymalną prędkością na poziomie 90 km/h
Mam możliwość kupienia Octavii Tour, nowej, rocznik 2011. Silnik w tym samochodzie to 1.6. Dodatkowo samochód został wyposażony w:
- LPG TwinPower,
-Pakiet OPTIMUM,
-Lakier metalizowany,
-Radio SWING,
-Podłokietnik JUMBO BOX,
-Wycieraczkę AERO tylnej szyby,
-Podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej,
-Alarm z czujnikiem przechyłu,
-ESP z HBA, EDS, DSR,
-Elektrycznie sterowane szyby tylne,
-Regulację pod lędźwie foteli przednich oraz regulację wysokości fotela pasażera,
-Asymetrycznie dzielone siedzisko i oparcie kanapy tylnej z podłokietnikiem i zamykanym schowkiem,
-Przednie światła przeciwmgielne,
-Koło zapasowe pełnowymiarowe.
Cena tego samochodu to 58 tyś zł. Dealer nie chce niestety zejść z ceny, bo jak domyślam się samochód i tak się sprzeda...
I tutaj pojawiają się moje dylematy. Zależy mi przede wszystkim na niższych kosztach eksploatacyjnych. Samochód wykorzystywany będzie to codziennych dojazdów do pracy - jakieś 35km w jedną stronę.
Oczywistym wyborem na pierwszy rzut oka był silnik 1.6 z LPG. Mam obecnie, w Audi A3 z 99 roku, taki silnik. Zacząłem się jednak zastanawiać jak mają się koszty utrzymania takiego motoru z LPG w porównaniu np z 1.2 TSI? Pisaliście tutaj o przeglądach rejestracyjnych.,To jedno, ale:
1. jak mają się przeglądy w ASO przypadku 1.6 + LPG a TSI? TSI ma chyba dłuższe okresy między przeglądowe? Jakie są koszta takich serwisów w obu przypadkach?
2. Dodatkowo dla 1.6 należy doliczyć wymianę paska rozrządu po 90tyś km a później co 60tyś (nie wiem czy ASO też wyznacza takie terminy po pierwszej wymianie)?
3. Wreszcie wymiany przewodów i świec w LPG są chyba wykonywane częściej?
Macie jakieś sugestie? Swoje spostrzeżenia? Z chęcią przeczytał bym zdanie osób posiadających te dwa silniki. Jakie ponoszą koszta związane z codzienną eksploatacją...
Zastanawiałem się także nad kupnem wersji po lifcie, ale ta z silnikiem 1.6 i LPG wychodzi jednak znacznie drożej w takim wyposażeniu.
Pozdrawiam i liczę na jakieś sugestie, spostrzeżenia osób już doświadczonych w temacie
Komentarz
-
-
Kolego, skoro masz motor 1.6 z lpg to wiesz czego sie spodziewac mniej wiecej,
no chyba ze masz audi z 1.6 ale bez lpg - ale i tak na forum masz duzo informacji - ogolnie wiekszosc co ma gaz to chwali, a narzekaja tylko ci co go nie maja, albo maja zle zamontowany (niestety tutaj loteria bo przyslowiowe dwie lewe lapy moga miec montazysci...)
natomiast poczytaj nieco o silniku 1.2 TSI i o dziwnych (powaznych) problemach z ta jednostka... warto poczytac forum fabii i polo - bo u nas to malo osob ma auto z tym silnikiem.
poza tym jak juz TSI to chyba lepiej ten 1.4 TSI - w cenie niewielka roznica a chyba z nim mniej problemow.
co do ceny za Toura to jakos duuuuuzo mi sie wydaje - zeby cena podchodzila pod 60k.... ja bym se podarowal, poza tym popatrz na allegro i otomoto - tam sie oglaszaja dealerzy i ja jeszcze w zeszlym tygodniu widzialem kilka tourow i to sporo tanszych (fakt ze z gorszym wyposazeniem)....
zapytaj naszych forumowych dealerow co mozesz dostac za te kase... polecam Kolege danielcio z Krakowa
Komentarz
-
-
Właśnie ta cena mnie lekko odstrasza... Fakt, że samochód ma dużo dodatków, ale sam już nie wiem czy ma to sens w przypadku Toura. Dodatkowo trafiłem już kilka razy, nawet tu na forum, na kwestię obniżonego tyłu wywołanego dodatkowym obciążeniem... Nie jest to dla mnie bez znaczenia, denerwują mnie jakieś niedoróbki techniczne ograniczające wykorzystanie samochodu :/
Wcześniej chciałem kupić to 1.6, u siebie mam 1.6 ale bez LPG więc jest grubo przy dystrybutorze
Dzięki za sugestie zahaczenia forumowych dealerów.
Ktoś jeszcze ma może jakieś spostrzeżenia w poruszonych kwestiach?
Komentarz
-
-
Toura za 60tys bym nie kupil, bo jak juz wielokrotnie pisalem, to jest stare optycznie auto i bedzie IMO za te kilka lat o te kilka tys tansze niz odpowiednik po liftingu.
Brac 1.2TSI lub 1.4TSI, za chwile instalacje LPG do tego silnika stana sie przystepniejsze cenowo (juz mozna wyrwrac w okolicach 3,5tys). Jak nie oczekujesz zadnych wrazen, to brac OIIFL 1.6 LPG, a nie Toura, bo cena praktycznie ta sama, a Ambiente takie biedne nie jest w koncu. Sa pewne rzeczy ktore w zadnym Tourze nie beda dzialac, bo zostaly jakos wyciete z auta. Zawsze mozna dokupic wydluzenie gwarancji do 5 lat lacznie.
Nie wiem jak rozumiec ten obecny rabat czy jest tylko na rocznik 2011, czy na zamawiane auta tez, ale za 1.6 LPG Elegance mozliwe ze mozna zaplacic w granicach 60tys (przy rabacie laczonym ten od Skody+dilera)
Co do uzywanego. Jak znajdziesz cos ciekawego to mozna brac. Nawet nie wiem czy nie znajdziesz tego 1.6TDI CR 1/1,5 rocznego, tyle ze to bedzie Mint. W sumie diesel za te pieniadze to bedzie mial juz ze 2/3 lata - stety/niestety
Komentarz
-
-
Jak ma byc 0 stresow to 1.6 z LPG tylko widze ze do FLki to sobie zycza jakas chora doplate kolo 4200zl, a do Toura daja gratis LPG :lol: Kilka osob na forum kupilo nowe auto bez LPG, a po kilku miesiacach zalozylo w normalnym warsztacie za okolo 2000-2300zl i jezdza do dzis, bo w tym silniku nie ma sie co zepsuc.
A silniki TSI, to mozesz poczytac co sie z nimi dzieje. Niby dobre, ale ...
W 1.6 to jedyne co moze sie popsuc to oprocz czesci eksploatacyjnych typu swiece, kable, i caly osprzet WN to przepustnica, ale to tez nie tak szybko.
Jedna uwaga techniczna. Ta "fabryczna" instalacja to instalacja ktora montuje diler. U nas nie ma aut ktore przyjezdzaja z fabryki z gazem. Takie cos mozna kupic w Czechach
Komentarz
-
-
No właśnie, ta cena LPG w cenie samochodu. Jeśli popatrzeć na cenę Tour'a którego opisałem a cenę 2 FL z 1.6 + LPG i takim samym wyposażeniem czyli powiedzmi Ambition + Swing + Głośniki + Metallic + Alarm to wychodzi zgodnie z cennikiem i standardowym upustem 6600 kwota o 10 tyś wyższa od Toura :/
Przyznam, że taka różnica trochę przygniata i nie wiem czy kupno auto po lifcie przeniesie się aż tak mocno na jego cenę przy odsprzedaży.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftJa bym przeliczyl Elegance lub Ambiente mocno doposazone po FL bez gazu. A gaz wsadzil potem do auta.
Popytaj naszych forumowych dilerow o ceny, bo na dzis Skode za cene z cennika to mowiac wprost kupuje frajer. To nie Toyota :lol:
Komentarz
-
-
Faktycznie 1.6 zdaje się być "long runnerem".
Obecnie w mojej A3 mam 260kkm. Fakt, osprzęt był po drodze częściowo do wymiany - sondy lambda, czujniki temperatury, termostat itp. Ale poza tym niewiele można mu zarzucić. Jedyne co poważniejsze mu się przytrafiło to strzelił nit w skrzyni biegów przy 240tyś i wybebeszył skrzynie na wylot. Cena naprawy 1300zł za skrzynie plus sprzęgło więc bez tragedii...
Samochodu szukam na dystans sięgający ~170 tyś km. Więc musi być wytrzymały i możliwy do naprawy także poza ASO jeśli zajdzie taka konieczność po okresie gwarancyjnym. 1.6 chyba jednak spełnia te kryteria.
Dylemat tylko czy kupić tego Toura czy jednak szarpnąć się na kilka tysięcy i nabyć FL.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftNa forum malo kto sie zali ze popsul sie silnik 1.6, a reszta to najczesciej i tak nic nie zrobia po padnie ze to zuzycie eksploatacyjne badz wina uzytkownika :|
Komentarz
-
-
Tour / O2 FL 1.6 LPG - mam takie autko od około 2 tygodni - rewelacyjnie się jeździ w mieście na tym LPG - spalanie miasto 9,47l gazu (auto nie dotarte i nie skalibrowana instalacja). 1.2 TSI - strasznie osiągami nie razi a jazda jest droższa (porównując do 1.6 z LPG), 1,9TDI też jest droższy w użytkowaniu u ekspolatacji i osiągami też nie zachwyca pozatym ma turbo co jest kolejną rzeczą jaka może się popsuć. Co do trwałośći 1.6 słyszałem o taksówkarzach mających ponad 200 000km i bezproblemowo. Dodam jeszcz historię od dealera skody - "Taksówkarz mając auto z dość oszczędnym dieslem wydawał około 2 600zł na paliwo miesięcznie, kupił nową O2 z 1.6LPG i płaci około 1 700 - do reszty dokłada parę pln i spłaca sobie leasing ".
Jak pisałeś 35km w korkach itd - benzyna będzie lepsza i w zimę szybciej się grzeje a jak masz takiego Toura od ręki do wzięcia to bierz bez zastanawiania się. Też miałem taką opcję na Toura w podobnej cenie ale się spóźniłem o tydzień z decyzją, na szczęście FL znalazłem w 1.6 w miarę szybko.
Komentarz
-
Komentarz