Jaki filtr oleju do 1.4TSI?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pkleszcz
    Drive
    • 2011
    • 95

    Jaki filtr oleju do 1.4TSI?

    Ja swojego Nikona D3000 z 18-105mm obiektywem mam prawie dwa lata - sprawdziłem przebieg. ok 5800 zdjęć...także śmiesznie.

    miałem się nawet reklamować w tym wątku żeby go sprzedać, z racji rzadkiego użytku, ale rozmyśliłem się sprawiając sobie nawet pod choinkę torbę na lustrzankę, co by się nie kurzył
  • toomasz
    Elegance
    • 2010
    • 909
    • Volkswagen
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

    #2
    Jaki filtr oleju do 1.4TSI?

    Witam
    Zamierzam wymienić olej teraz po 15kkm, jaki filtr oleju kupic? czy wymienia się sam wkład? Musi być oryginalny, czy może być też zamiennik i czy są miedzy nimi różnice oczywiście oprócz ceny.
    Pozdrawiam

    Komentarz

    • LUKI
      RS
      • 2005
      • 5776

      #3
      toomasz,

      filtr oleju MANN to koszt 30PLN, są dwa typy.

      MANN'a dostaniesz u maciejka w dziale handlowym

      btw

      różnice minimalne, także nie ma co oszczędzać na jakiś tanich filtrach ulepionych z gówna w meksyku
      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

      Komentarz

      • fan
        Elegance
        • 2009
        • 760

        #4
        Do silnika 1.4 TSI w Skodzie są chyba 2 rodzaje filtrów,musisz sprawdzić jaki masz i wtedy najlepiej kup sobie w ASO,koszt 50zł za oryginalny filtr.Jak wymienisz olej po 15tys km i zamontujesz nieoryginalny filtr to stracisz gwarancje,a tak nikt sie nie połapie,że coś grzebałeś,nawet ASO :yay:
        Respect All,Fear No One!

        Komentarz

        • idas
          Elegance
          • 2006
          • 828

          #5
          Oryginalne sa takie:
          Mann W 712/90 - kod VW 03C 115 561 B stosowany do 30.06.2010 r.
          Mann W 712/91 - kod VW 03C 115 561 D stosowany od 01.07.2010 r.
          Dalem za niego 40zl w ASO Skody.
          VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
          VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            fan, Filtr wcale nie musi byc oryginalny, a olej miedzy przegladami w ASO to sobie mozna zmienic i 20 razy jak ktos ma taka ochote. Filtr ma spelniac warunki okreslone przez producenta i to by bylo na tyle.

            A czy nikt sie nie polapie. Ciekawe jakim cudem data produkcji filtra jest mlodsza niz auto :lol: Czy myslisz ze kazdy jest takim idiota :x
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • loyd
              RS
              • 2010
              • 2342

              #7
              Zamieszczone przez Maicroft
              A czy nikt sie nie polapie. Ciekawe jakim cudem data produkcji filtra jest mlodsza niz auto Czy myslisz ze kazdy jest takim idiota
              No normalnie - filtr wyprodukowano np. w 2009 roku i leżał w magazynie do 2010 roku. W 2010 roku wyprodukowano auto i zamontowano do niego filtr z 2009 roku.

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Tak normalnie, auto 2009, a filtr 2011 :lol: Wy ciagle mysliscie ze filtry to lezakuja dwa lata na magazynach ??

                Dokladniej. Auto wyprodukowane w 20tygodniu 2010, a filtr w 34tygodniu - lepiej to obrazuje - tam naprawde sa takie dane namalowane.

                Ktos powie, ze sie czepiam - tak czepiam sie, jak widze kombinacje alpejskie, ze to nie, tamto nie - bo gwarancja :lol: A potem i tak SAP wypina sie, albo robi schody jak chce sie wymienic zaparowany halogen, nie mowiac o mechanice
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • LUKI
                  RS
                  • 2005
                  • 5776

                  #9
                  Zamieszczone przez fan
                  Jak wymienisz olej po 15tys km i zamontujesz nieoryginalny filtr to stracisz gwarancje,a tak nikt sie nie połapie,że coś grzebałeś

                  dobre :!:
                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                  Komentarz

                  • fan
                    Elegance
                    • 2009
                    • 760

                    #10
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    Filtr wcale nie musi byc oryginalny, a olej miedzy przegladami w ASO to sobie mozna zmienic i 20 razy jak ktos ma taka ochote. Filtr ma spelniac warunki okreslone przez producenta i to by bylo na tyle.
                    Uwazasz,ze skoro sam sobie wymienisz olej i filtr na dowolne to nie stracisz gwarancji?

                    [ Dodano: Sob 28 Maj, 11 18:45 ]
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    A czy nikt sie nie polapie. Ciekawe jakim cudem data produkcji filtra jest mlodsza niz auto
                    Mysle,ze data na filtrze moze sie czasami "zamazac"i stac sie troszke niewidoczna.

                    [ Dodano: Sob 28 Maj, 11 18:46 ]
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    Czy myslisz ze kazdy jest takim idiota :x
                    Staram sie nie postrzegac ludzi w ten sposob.
                    Respect All,Fear No One!

                    Komentarz

                    • toomasz
                      Elegance
                      • 2010
                      • 909
                      • Volkswagen
                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                      #11
                      W takim razie kupie w Skodzie ten filtr i myślę ze będzie tak najrozsądniej. A olej wymieniam poza ASO u znajomego mechanika. Do ASO pojadę na przegląd przy 30tys i wtedy oni juz wymienią olej, a teraz wymieniam dla własnego i silnika też spokoju

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Zamieszczone przez fan
                        Maicroft napisał/a:
                        Filtr wcale nie musi byc oryginalny, a olej miedzy przegladami w ASO to sobie mozna zmienic i 20 razy jak ktos ma taka ochote. Filtr ma spelniac warunki okreslone przez producenta i to by bylo na tyle.

                        Uwazasz,ze skoro sam sobie wymienisz olej i filtr na dowolne to nie stracisz gwarancji?

                        Nie bardzo rozumie ?? Tak możesz zmieniac sobie olej ile razy chcesz, na olej spelniajacy parametery producenta. Tak samo jest z filtrami. Mozesz do ASO jak nie chcesz robic tego u p. Kazie w stodole przyniesc wlasny olej + filtr i najnormalniej w swiecie zainstaluja to w aucie.


                        Jak daty produkcji filtrow maja sie "zamazywac" to jest wlasnie kombinowanie -nie wiem tylko w jakim celu
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • misiul
                          Rider
                          • 2011
                          • 521

                          #13
                          toomasz, a może warto kupić własny olej i pojechać na wymianę do ASO. Zawsze wbiją w KS i masz ślad, nikt Ci potem nie uwierzy (odsprzedaż) , że olej zmieniłeś po 15 tyś. Droga taka zmiana oleju (sama usługa) w ASO?

                          Komentarz

                          • toomasz
                            Elegance
                            • 2010
                            • 909
                            • Volkswagen
                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                            #14
                            toomasz, a może warto kupić własny olej i pojechać na wymianę do ASO. Zawsze wbiją w KS i masz ślad, nikt Ci potem nie uwierzy (odsprzedaż) , że olej zmieniłeś po 15 tyś. Droga taka zmiana oleju (sama usługa) w ASO?
                            w ASO usługa kosztuje 80zł jeśli mam wlasny olej i filtr
                            A olej wymieniam jak mówiłem dla świętego spokoju swojego no i dla dobra silnika. A nikomu nie zamierza( ASO) o tym wspominać ze wymieniłem olej przy 15tys.

                            Komentarz

                            • misiul
                              Rider
                              • 2011
                              • 521

                              #15
                              toomasz, za 80 zł to ja bym wymienił w ASO i miał wpis w KS i święty spokój. Dlaczego nie wspominać o tym, jak dla mnie jest to działalność na plus - załóżmy taki scenariusz, że coś zacznie za parę lat się sypać np. z turbinką u tych co olej wymieniali co 30 tyś, wtedy masz ślad po tym że Ciebie to nie dotyczy.

                              Inna sprawa, że ukrywanie faktu ma krótkie nogi. Jeśli odpukać coś by się działo w Twoim aucie i wyszłoby, że coś było robione poza ASO to utrata GW murowana, albo naciągianie się z SAP. Nawet wymieniając olej można zerwać gwint w misce, filtrze oleju, zalać olejem alternator, etc.

                              Komentarz

                              • toomasz
                                Elegance
                                • 2010
                                • 909
                                • Volkswagen
                                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                #16
                                toomasz, za 80 zł to ja bym wymienił w ASO i miał wpis w KS i święty spokój. Dlaczego nie wspominać o tym, jak dla mnie jest to działalność na plus - załóżmy taki scenariusz, że coś zacznie za parę lat się sypać np. z turbinką u tych co olej wymieniali co 30 tyś, wtedy masz ślad po tym że Ciebie to nie dotyczy.
                                Mam gwarancje, jeśli coś się stanie (odpukać) to bede z nimi walczył jeśli bedą chcieli mnie zbyć( już raz mi się udało- wymienili na gwarancji wentylator klimy który piszczał gdy obracałem ręką podczas normalnej pracy nie piszczał, próbowali mi wmówić że tak ma być no ale się im nie udało. Dodam, ze taki wentylator kosztuje 800zł) Poza tym olej już dziś wymieniony. Wszystko przebiegło bez najmniejszych kłopotów- wymieniałem u kolegi który ma warsztat. Zalał tez Castrol EDGE long life.Następna wymiana po 30tys bedzie juz w ASO i zdecyduje się przejść na te przeglądy co 15tys. Filtr też wstawił oryginał (trzeba było cały z obudowa, ponieważ ten co był u mnie założony okazało się, że nie miał wymiennego wkładu i należało całość wymienić.

                                Komentarz

                                • misiul
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 521

                                  #17
                                  toomasz, szerokości i bezawaryjności .
                                  PS co tam mamy w oryginale zalane? Coś na dolewkę bym sobie kupił, choc na razie 3 tys. przebiegu i nic nie ubyło.

                                  Komentarz

                                  • toomasz
                                    Elegance
                                    • 2010
                                    • 909
                                    • Volkswagen
                                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                    #18
                                    toomasz, szerokości i bezawaryjności
                                    Dzięki :lol:
                                    w oryginale to szczerze nie wiem co dają, na korku jest logo Castrola i taki wlałem
                                    Ważne zeby olej był 5w30(jeżeli mamy przeglądy co 30tys ustawione) i zgodny ze specyfikacją VW 504 00

                                    Komentarz

                                    • mrrudzin
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 403

                                      #19
                                      Zamieszczone przez idas
                                      Oryginalne sa takie:
                                      Mann W 712/90 - kod VW 03C 115 561 B stosowany do 30.06.2010 r.
                                      Mann W 712/91 - kod VW 03C 115 561 D stosowany od 01.07.2010 r.
                                      Dalem za niego 40zl w ASO Skody.
                                      Ktoś orientuje się jaka jest różnica między tymi filtrami? Tzn. można je stosować zamiennie?

                                      Komentarz

                                      • endryu
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 3773
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        #20
                                        kod VW 03C 115 561 D kup o takim nr. W prasie motoryzacyjnej znalazłem info., że ten jest ulepszony, poprawiona konstrukcja. Innych szczegółów nie znam.
                                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                        =================================================

                                        Komentarz

                                        • mrrudzin
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 403

                                          #21
                                          czyli bedzie pasował?

                                          Komentarz

                                          • Carolco
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 116

                                            #22
                                            Zamieszczone przez idas
                                            Oryginalne sa takie:
                                            Mann W 712/90 - kod VW 03C 115 561 B stosowany do 30.06.2010 r.
                                            Mann W 712/91 - kod VW 03C 115 561 D stosowany od 01.07.2010 r.
                                            Dalem za niego 40zl w ASO Skody.
                                            Ale jak to jest dokładnie? Oba są w sprzedaży, więc dla samochodów wyprodukowanych do 30.06.2010 jest ten pierwszy, a po czerwcu drugi? Mam samochód z 04.2010 i nie wiem, który kupić? Po sprawdzeniu na stronce MANNa powinienem kupić ten W712/90 ale podobno w tym drugim coś ulepszyli? Proszę o info od osób, które są w 100% pewne, jak to jest w końcu?

                                            Dzięki i pozdrawiam...



                                            1.4 TSI MINT

                                            Komentarz

                                            • piociel
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 526
                                              • Volkswagen

                                              #23
                                              Mam samochód po czerwcu 2010 i widzę, że na poprzednim przeglądzie założyli mi ten z końcówką B.
                                              Czyli nic się nie zgadza. Jak to jest? Dzisiaj jadę po filtr i nie wiem, który wziąć...
                                              Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                                              Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                                              Komentarz

                                              • Wojtas_Poznań
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 2822

                                                #24
                                                Zamieszczone przez piociel
                                                Dzisiaj jadę po filtr i nie wiem, który wziąć...
                                                brałbym ten nowszy :idea: raz się żyje :lol:
                                                SPOT Poznań:
                                                .....
                                                ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                                Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                                Komentarz

                                                • LUKI
                                                  RS
                                                  • 2005
                                                  • 5776

                                                  #25
                                                  piociel,

                                                  jak masz po 06.2010 to masz ten filtr oleju Mann W 712/91


                                                  tutaj masz MANN'a

                                                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...