Prosze o informacje... ogolnie o Octavii

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rogas2000
    Classic
    • 2012
    • 9

    Prosze o informacje... ogolnie o Octavii

    Tippo z tym, że py 9933 trochę odstaje parametrami od D95 z tego co wyczytałem.
  • ale_jak_to
    Ambiente
    • 2011
    • 199

    #2
    Prosze o informacje... ogolnie o Octavii

    Wiem, ze pewnie wiekszosc info znalazbym na tym forum i tez oczywiscie bede sobie je szukal ale zlozylo sie tak, ze z pewnego zrodla jeszcze w tym tygodniu dostane w swoje lapki octavke, ktora w dobrej cenie mam w planach kupic jesli wszystko podpasi i bedzie warto.
    Nie wiem dokladnie co to za model jeszcze. Ma miec silnik 2litrowy, bez DSG (czyli manual), ma 4 latka (albo prawie albo powyzej ale mniej niz 5) - przypuszczam ze bedzie to silnik benzynowy FSI 2.0 lub inny benzynowy jaki byl to 2.0 TFSI - jak sie domyslam roznica to turbina?
    Wersja wyposazenia tez bedzie raczej bogatsza niz biedniejsza, nie wiem czy az Elegance ale mozliwe, ze tak. Jest on w hatchbacku.
    Wszystkie info konkretnie oczywoscie dopisze jak juz go obejrze - pytanie ewentualnie jak te najwazniejsze informacje odczytac z samochodu, bo sam VIN pewnie nie wszystko ma zakodowane.

    I teraz chcialbym Was drodzy uzytkownicy tych pieknych samochodow zapytac jak te silniki sie sprawuja, czy te modele moga byc awaryjne juz w tym wieku, z jakimi kosztami naprawa ewentualnie mozna sie liczyc i co padalo w tych wózkach?
    Spalania bede szukal w temacie o spalaniu ale mozecie sie smialo wypowiedziec.
    Czesto jest tak ze w jakims konkretnym samochodzie i modelu (nie mowie o Skodach ale ogolnie) dany silnik jest bardzo awaryjny i niepewny i nalezy go unikac - jak to jest w przypadku Skody Octavii?
    Na co zwrocic uwage? Jakie konkretnie oznaczenia silnika brac pod uwage przy zakupie?
    I w koncu czy moze bardziej warto byloby wziac Insignie, chociaz z calym szacuniem do wygladu i jakosci tego modelu Opla, nie wiem, czy jest sens doplacac...
    A serwis Opla chyba bylby drozszy?

    Dzieki za pomoc, to moj 1szy samochod...

    Komentarz

    • Psycho Dad
      Rider
      • 2009
      • 629

      #3
      Jako pierwszy samochód na pewno nie polecę silnika 2.0 a w szczególności 2.0 TFSI 200KM wiem że to super i wogóle ... ale kup sobie coś koło max 90-100KM i przejedz około 10.000 - 15.000 km i dopiero rozglądaj się za czymś mocniejszym ...
      Ja zaczynałem od 30KM w CC może na starcie to męka ale dużo zobaczyłem co się może stać na drodze. Sztuką jest odpuścić a nie wyprzedzać na trzeciego bo się da.
      Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

      Komentarz

      • lukaszeek91
        Classic
        • 2011
        • 34

        #4
        tak jak kolega wyżej polecam na początek jakiś samochod z mniejszym silnikiem. Mój pierwszy samochód skoda octavia 1,9 tdi model AGR 90 km i mogę sie pochwalić mam przejechane pierwsze 15 tyś km i jeździ mi się coraz lepiej - przedwczoraj miałem trase 300 km i spalanko 4,2 a nie była to wolna jazda

        Komentarz

        • ale_jak_to
          Ambiente
          • 2011
          • 199

          #5
          Zamieszczone przez Psycho Dad
          Jako pierwszy samochód na pewno nie polecę silnika 2.0 a w szczególności 2.0 TFSI 200KM wiem że to super i wogóle ... ale kup sobie coś koło max 90-100KM i przejedz około 10.000 - 15.000 km i dopiero rozglądaj się za czymś mocniejszym ...
          Ja zaczynałem od 30KM w CC może na starcie to męka ale dużo zobaczyłem co się może stać na drodze. Sztuką jest odpuścić a nie wyprzedzać na trzeciego bo się da.
          Dzieki Kolego za troske (naprawde masz rozsadne podejscie) ale gdybym kupowal silnik 2 lub wiecej litrowy dla szpanu to nie bralbym Octavki:> Ja jezdze od 5 lat sluzbowo i naprawde roznymi autkami jezdzilem przez ten czas nawet 1.2 l silniczkiem trzeba bylo nauczyc sie wyprzedzac tira wiec to nie bedzie dla mnie pierwszy kontakt z sama jazdą ale z octavką dla siebie juz tak Dlatego prosba o info odnosnie moich watlpiwosci jesli cos mozesz wiecej nt. temat powiedziec to byloby super.

          Komentarz

          • Jareczek71
            Drive
            S_OCP Member
            • 2005
            • 88

            #6
            Cześć
            mam 2.0 FSI i mogę Ci go polecić. Wcale nie jest za mocny. Octavia swoje waży a odpowiednia moc bardzo pomaga w wyprzedzaniu. I nie chodzi o pójscie na trzeciego tylko zwykłe bezpieczne zmieszczenie się. Wersja 2.0 TFSI daje na pewno jeszcze większy margines bezpieczeństwa ale też więcej pali a i pewnie niektóre części są droższe bo i muszą byc wydajniejsze (np. klocki czy tarcze). Poprzednio jeżdziłem fabią z 60KM i też dawała radę ale na trasie było ciężko. Spalanie FSI nie jst niskie ale pewnie też nikt nie oczekuje, że przy większej pojemności auto bedzie paliło mało. W mieście 10-12 l. to standard a na trasie 7-8 jest do osiagnięcia przy prędkościach 120-130 km/h. Jak masz lekką nogę to można zejść poniżej 7 litrów. Mój rekord to 6,2 litra ale taka jazda to męka...
            2.0 FSI ma dwa oblicza:
            do 3,0 tys. obrotów - jazda oszczędna
            powyżej 3,5 - jazda dynamiczna i dająca dużo frajdy

            Daj znać jak już podejmiesz decyzję...
            O2 2.0 FSI (BVY) Elegance 150 KM 200 Nm ...najbardziej aksamitny silnik benzynowy VW...

            Komentarz

            • t271828
              Elegance
              • 2008
              • 928

              #7
              Re: Prosze o informacje... ogolnie o Octavii

              Nie wiem jakie bedziesz mial przebiegi, ale wiedz, ze do silnikow z bezposrednim wtryskiem nie da sie zalozyc zwyklej (sekwencyjnej) instalacji LPG.

              Komentarz

              • LUKI
                RS
                • 2005
                • 5776

                #8
                ale_jak_to,
                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                Komentarz

                • ale_jak_to
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 199

                  #9
                  Wiem ze kwestia LPG to wiecej kasy i bardziej zaawansowana technicznie jednostka, ale gaz widzialbym tam najwczesniej za 2 lata jesli auto bedzie dobrze dzialac ogolnie rzecz biorac.
                  Natomiast - czy ktos jest w stanie wypowiedziec sie odnosnie silników wad i zalet/ najczestszych problemow jesli chodzi o 1.8 TSI, 2.0 FSI i 2.0 TFSI.
                  Najbardziej sensowna opcja z tych trzech jest wlasnie FSI?
                  Jesli ktos wie moze podpowie te dalsze oznaczenia trzyznakowe?

                  Komentarz

                  • ruwado
                    RS
                    • 2009
                    • 14890
                    • Octavia IV (NX3)

                    #10
                    Wg. mnie czy 1.6, czy 1.9, czy 2.0 i czy 30 KM, czy 130 Km, to sprawa osobista szofera. Ale nie wiem czy te wszystkie FSI lub TFSI są dla naszych serwisów do ogarnięcia? Lepiej brak jakiś zwyklejszy construction.
                    pozdrawiam - Darek

                    Komentarz

                    • 4x4BKF
                      L&K
                      • 2010
                      • 1279

                      #11
                      Chcesz ogólnie? To napiszę:

                      Ogólnie to zajebista fura
                      4x4

                      Komentarz

                      • ale_jak_to
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 199

                        #12
                        Dobra Panowie, ta Octa to jednak Tour 1 generacji z 2 litrwoym silnikiem i chyba 85KW. Jaka bylaby dobra cena za taki samochod, za rok ja zmienie na O2, tymczasowo bym pojezdzil ta.

                        Komentarz

                        • Marian 2
                          L&K
                          • 2007
                          • 1086
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • AQY 2.0 MPI 115 KM

                          #13
                          A ja właśnie jeżdżę Octavią z takim silnikiem (2.0 AQY, 115KM), tylko że kombi, już 12-sty rok, obecnie 198000 km i bardzo sobie chwalę. Absolutny brak kłopotów z tym silnikiem, żadnych problemów, i jak na taką pojemność, stosunkowo małe spalanie, nie ścigając się oczywiście można zmieścić się w 6 l/100km. Ale w razie potrzeby, brak kompleksów na drodze.

                          Komentarz

                          • ale_jak_to
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 199

                            #14
                            Jeszcze jest jedna opcja, O2FL Mint w 1.9TDI. 2,5 letnia.

                            [ Dodano: Pią 10 Cze, 11 19:38 ]
                            http://allegro.pl/octavia-ii-1-6-tdi...0.html#gallery jak odroznic taka wersje w srodku elegance a taka: http://www.sinclan.com.pl/komis/oferta,112.html ???
                            Od ktoregos konkretnego rocznika byly takie jak ta pierwsza? Czy to wersje RS maja takie wykonczenie piekne?
                            Bo nie moge rozkminic i doczytac ktore sa ktore

                            Komentarz

                            Pracuję...