Tippo z tym, że py 9933 trochę odstaje parametrami od D95 z tego co wyczytałem.
Prosze o informacje... ogolnie o Octavii
Zwiń
X
-
Prosze o informacje... ogolnie o Octavii
Wiem, ze pewnie wiekszosc info znalazbym na tym forum i tez oczywiscie bede sobie je szukal ale zlozylo sie tak, ze z pewnego zrodla jeszcze w tym tygodniu dostane w swoje lapki octavke, ktora w dobrej cenie mam w planach kupic jesli wszystko podpasi i bedzie warto.
Nie wiem dokladnie co to za model jeszcze. Ma miec silnik 2litrowy, bez DSG (czyli manual), ma 4 latka (albo prawie albo powyzej ale mniej niz 5) - przypuszczam ze bedzie to silnik benzynowy FSI 2.0 lub inny benzynowy jaki byl to 2.0 TFSI - jak sie domyslam roznica to turbina?
Wersja wyposazenia tez bedzie raczej bogatsza niz biedniejsza, nie wiem czy az Elegance ale mozliwe, ze tak. Jest on w hatchbacku.
Wszystkie info konkretnie oczywoscie dopisze jak juz go obejrze - pytanie ewentualnie jak te najwazniejsze informacje odczytac z samochodu, bo sam VIN pewnie nie wszystko ma zakodowane.
I teraz chcialbym Was drodzy uzytkownicy tych pieknych samochodow zapytac jak te silniki sie sprawuja, czy te modele moga byc awaryjne juz w tym wieku, z jakimi kosztami naprawa ewentualnie mozna sie liczyc i co padalo w tych wózkach?
Spalania bede szukal w temacie o spalaniu ale mozecie sie smialo wypowiedziec.
Czesto jest tak ze w jakims konkretnym samochodzie i modelu (nie mowie o Skodach ale ogolnie) dany silnik jest bardzo awaryjny i niepewny i nalezy go unikac - jak to jest w przypadku Skody Octavii?
Na co zwrocic uwage? Jakie konkretnie oznaczenia silnika brac pod uwage przy zakupie?
I w koncu czy moze bardziej warto byloby wziac Insignie, chociaz z calym szacuniem do wygladu i jakosci tego modelu Opla, nie wiem, czy jest sens doplacac...
A serwis Opla chyba bylby drozszy?
Dzieki za pomoc, to moj 1szy samochod...
-
-
Jako pierwszy samochód na pewno nie polecę silnika 2.0 a w szczególności 2.0 TFSI 200KM wiem że to super i wogóle ... ale kup sobie coś koło max 90-100KM i przejedz około 10.000 - 15.000 km i dopiero rozglądaj się za czymś mocniejszym ...
Ja zaczynałem od 30KM w CC może na starcie to męka ale dużo zobaczyłem co się może stać na drodze. Sztuką jest odpuścić a nie wyprzedzać na trzeciego bo się da.Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.
Komentarz
-
-
tak jak kolega wyżej polecam na początek jakiś samochod z mniejszym silnikiem. Mój pierwszy samochód skoda octavia 1,9 tdi model AGR 90 km i mogę sie pochwalić mam przejechane pierwsze 15 tyś km i jeździ mi się coraz lepiej - przedwczoraj miałem trase 300 km i spalanko 4,2 a nie była to wolna jazda
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Psycho DadJako pierwszy samochód na pewno nie polecę silnika 2.0 a w szczególności 2.0 TFSI 200KM wiem że to super i wogóle ... ale kup sobie coś koło max 90-100KM i przejedz około 10.000 - 15.000 km i dopiero rozglądaj się za czymś mocniejszym ...
Ja zaczynałem od 30KM w CC może na starcie to męka ale dużo zobaczyłem co się może stać na drodze. Sztuką jest odpuścić a nie wyprzedzać na trzeciego bo się da.wiec to nie bedzie dla mnie pierwszy kontakt z sama jazdą ale z octavką dla siebie juz tak
Dlatego prosba o info odnosnie moich watlpiwosci jesli cos mozesz wiecej nt. temat powiedziec to byloby super.
Komentarz
-
-
Cześć
mam 2.0 FSI i mogę Ci go polecić. Wcale nie jest za mocny. Octavia swoje waży a odpowiednia moc bardzo pomaga w wyprzedzaniu. I nie chodzi o pójscie na trzeciego tylko zwykłe bezpieczne zmieszczenie się. Wersja 2.0 TFSI daje na pewno jeszcze większy margines bezpieczeństwa ale też więcej pali a i pewnie niektóre części są droższe bo i muszą byc wydajniejsze (np. klocki czy tarcze). Poprzednio jeżdziłem fabią z 60KM i też dawała radę ale na trasie było ciężko. Spalanie FSI nie jst niskie ale pewnie też nikt nie oczekuje, że przy większej pojemności auto bedzie paliło mało. W mieście 10-12 l. to standard a na trasie 7-8 jest do osiagnięcia przy prędkościach 120-130 km/h. Jak masz lekką nogę to można zejść poniżej 7 litrów. Mój rekord to 6,2 litra ale taka jazda to męka...
2.0 FSI ma dwa oblicza:
do 3,0 tys. obrotów - jazda oszczędna
powyżej 3,5 - jazda dynamiczna i dająca dużo frajdy
Daj znać jak już podejmiesz decyzję...O2 2.0 FSI (BVY) Elegance 150 KM 200 Nm ...najbardziej aksamitny silnik benzynowy VW...
Komentarz
-
-
ale_jak_to,kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Wiem ze kwestia LPG to wiecej kasy i bardziej zaawansowana technicznie jednostka, ale gaz widzialbym tam najwczesniej za 2 lata jesli auto bedzie dobrze dzialac ogolnie rzecz biorac.
Natomiast - czy ktos jest w stanie wypowiedziec sie odnosnie silników wad i zalet/ najczestszych problemow jesli chodzi o 1.8 TSI, 2.0 FSI i 2.0 TFSI.
Najbardziej sensowna opcja z tych trzech jest wlasnie FSI?
Jesli ktos wie moze podpowie te dalsze oznaczenia trzyznakowe?
Komentarz
-
-
A ja właśnie jeżdżę Octavią z takim silnikiem (2.0 AQY, 115KM), tylko że kombi, już 12-sty rok, obecnie 198000 km i bardzo sobie chwalę. Absolutny brak kłopotów z tym silnikiem, żadnych problemów, i jak na taką pojemność, stosunkowo małe spalanie, nie ścigając się oczywiście można zmieścić się w 6 l/100km. Ale w razie potrzeby, brak kompleksów na drodze.
Komentarz
-
-
Jeszcze jest jedna opcja, O2FL Mint w 1.9TDI. 2,5 letnia.
[ Dodano: Pią 10 Cze, 11 19:38 ]
http://allegro.pl/octavia-ii-1-6-tdi...0.html#gallery jak odroznic taka wersje w srodku elegance a taka: http://www.sinclan.com.pl/komis/oferta,112.html ???
Od ktoregos konkretnego rocznika byly takie jak ta pierwsza? Czy to wersje RS maja takie wykonczenie piekne?
Bo nie moge rozkminic i doczytac ktore sa ktore
Komentarz
-
Komentarz