[O1] Jaki płyn do wspomagania ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Baltazar
    Classic
    • 2012
    • 3

    [O1] Jaki płyn do wspomagania ?

    Zamieszczone przez kazik4x4
    Zamieszczone przez piotrek_os
    Panie Kaziku a gdzie jest naisane, ze premier musi z nar ....na narty samolotem latać???? A wszedzie sam mowi o kryzysie....
    I tu ma Pan rację A na gorki wswiętokrzyskie go wysłać :twisted: :diabelski_usmiech
    albo w dresik i do parku :wink:
    eeee cos tam wpisze pozniej ;P
  • boobik
    Classic
    • 2011
    • 19

    #2
    [O1] Jaki płyn do wspomagania ?

    Panowie bardzo proszę o podanie numeru lub rodzaju płynu do układu wspomagania dla Skody Octavi I 1,9 tdi 11okm AHF. Przeszukałem już forum i naprawdę piszą różne. W końcu zgłupiałem i nie wiem jaki przechodzi oryginalnie o jakim oznaczeni. Obecnie po wyssaniu ze zbiorniczka niewielkiej ilości wygląda jak taki żółtawy ale wszędzie gdzie szukam jest zalecany zielony. Więc jak to w końcu jest ?. Potrzebuję na dolewkę bo mam ledwo ledwo bagnet mokry i sporo poniżej minimum .

    Czy o takim oznaczeni będzie dobry G00 400 0M2 ?
    No i co z tym kolorem ?, a może on jest tak wypracowany że zmienił kolor bo to coś pomiędzy żółtym a zielonym.

    Komentarz

    • slavi
      Rider
      • 2004
      • 422

      #3
      jeśli jest zielony to OK - fabrycznie jest zielonym zalewane i taki powinien być - nie można mieszać kolorów

      z zamienników to np: febi 6162

      Komentarz

      • boobik
        Classic
        • 2011
        • 19

        #4
        Czyli poprzedni właściciel nieszczególne zajmował się tym tematem . Płyn prawe żółty, czyli wypracowany. Ok zatem dziękuję za konkretną odpowiedź.

        Komentarz

        • slavi
          Rider
          • 2004
          • 422

          #5
          G002000 od 2006 roku jest nieprodukowany i VW wprowadził zamiennik G004000M2

          Komentarz

          • boobik
            Classic
            • 2011
            • 19

            #6
            Zamieszczone przez slavi
            G002000 od 2006 roku jest nieprodukowany i VW wprowadził zamiennik G004000M2
            Czyli mam rozumieć że ten G002000 był żółty ? a ten G004000M2 jest już zielony ?. Panwie a co z lepkością ?, czy tu idzie olej mineralny czy syntetyk ?. Bądź co bądź autko już ma parę latek ops:

            Komentarz

            • slavi
              Rider
              • 2004
              • 422

              #7
              Zamieszczone przez boobik
              Czyli mam rozumieć że ten G002000 był żółty ? a ten G004000M2 jest już zielony ?. Panwie a co z lepkością ?, czy tu idzie olej mineralny czy syntetyk ?. Bądź co bądź autko już ma parę latek ops:
              już pisałem, fabrycznie jest zielonym zalewane i taki powinien być
              G002000 - zielony

              żółty bo się spocił

              Komentarz

              • boobik
                Classic
                • 2011
                • 19

                #8
                A co z lepkością ?, nie wiem czy się nie mylę ale obecne sprzedawane są chyba tylko syntetyki co ?. A tam nie przechodził minerał ?.

                [ Dodano: Pon 13 Cze, 11 09:30 ]
                Czy jesteście pewni że Febi 6162 jest zamiennikiem G002000 ?. Poczytałem trochę i wynika z tego że zamiennikiem który wprowadziła skoda dla G002000 jest G004000M2, jest to olej syntetyczny. Natomiast zamiennikiem tego G004000M2 jest Febi 6161.

                Powiem wam że już się pogubiłem. Bo dlaczego producent wprowadza jako następce G002000 olej syntetyczny a wy twierdzicie że febi 6162 minerał jest zamiennikiem ?.

                Więc albo gdzieś są jakieś nieścisłości albo już nie wiem sam który tak naprawdę jest prawidłowy :evil:




                A więc tak
                Ustaliłem że oryginał tego płynu to G002000 prawdopodobnie minerał ale nie wiem na 100% został zastąpiony G004000M2 który jest syntetykiem.

                Zatem odpowiednikiem G004000M2 jest febi 6161 także syntetyk. Teraz nasuwa się pytanie dlaczego zalecacie febi 6162 który jest minerałem skoro fabryka zastąpiła stary syntetykiem ?.

                Spotkałem wpisy na forach które stanowiły o tym że po zalaniu febi 6162 wysiadały pompy. Czy ktoś posiada specyfikacje tego G002000 w której byłaby klasyfikacja lepkościowa ?

                [ Dodano: Pon 13 Cze, 11 11:39 ]
                Zobaczcie tu jest 06162 FEBI BILSTEIN Olej hydrauliczny LINK

                Tutaj jest 06161 FEBI BILSTEIN Olej hydrauliczny LINK i ten ma w specyfikacji że jest zamiennikiem G 002 000 SKODA, natomiast w 06162 jest tylko BMW. Patrzcie na zakładkę Kody OE.

                Więc co jest grane ? W specyfikacji nie widzę by febi 06102 był zamiennikiem z G002000 !!!

                Komentarz

                • Bialy
                  Rider
                  • 2009
                  • 306

                  #9
                  G004 jest syntetykiem. Jeśli wcześniej był mineralny to jeśli dobrze myślę, nie możesz pomieszać syntetyka z mineralnym bo się zważy.
                  Jak kupowałem olej do O1 to właśnie taki dostałem, tylko ja zalewałem od 0 nowym płynem bo przekładnie zmieniałem

                  Komentarz

                  • boobik
                    Classic
                    • 2011
                    • 19

                    #10
                    Zamieszczone przez Bialy
                    G004 jest syntetykiem. Jeśli wcześniej był mineralny to jeśli dobrze myślę, nie możesz pomieszać syntetyka z mineralnym bo się zważy.
                    Jak kupowałem olej do O1 to właśnie taki dostałem, tylko ja zalewałem od 0 nowym płynem bo przekładnie zmieniałem
                    Problem polega na tym że po pierwsze nie wiem jaki jest, ale sądząc po zużyciu to nigdy nie był wymieniany.

                    Zasadnicze pytanie to czy zalecany do tego modelu olej o oznaczeniu G002000 jest olejem syntetycznym czy mineralnym ?. Napotykam na sprzeczne informacje bo wielu zaleca odpowiednik Febi 6162 który jest olejem mineralnym, ale w specyfikacji tego oleju nic nie ma na temat że to odpowiednik G002000. Natomiast po 2006 roku zastąpiono go G004000M2 który jest syntetykiem a jego odpowiednik to Febi 6161 także syntetyk, który w specyfikacji ma zapisane że jest zamiennikiem oleju G002000, czyli kolejna sprzeczność bo nawet w zamienniku syntetyk wskazywany jest jako zamiennik minerału.

                    Zatem co jest prawdą ?, bo już nic nie rozumiem. Producent wymienia minerał na syntetyk i tak zaleca a wszyscy tu polecają Febi 6162 który jest minerałem i na domiar tego nie ma w specyfikacji nic na temat możliwości stosowania go w Skodzie jako zamiennik G002000. Na dodatek jedni piszą że u nich Febi 6162 chodzi i jest ok a inni skarżą się że rozszczelni układ a czasami nawet uszkadza. I weź tu człowieku wybierz coś skoro jest taki bajzel w oznaczeniach.



                    Więc czy ktoś z was posiada specyfikacje oleju o starym oznaczeniu G002000 ?, tylko tak można coś ustalić bo wygląda na to że wielu powiela niesprawdzone informacje.

                    Dzwoniłem do kliku serwisów i wszędzie twierdzą że zalewają nawet starsze skody G004000M2 i nie mają problemu a na pytanie czy poprzedni był minerałem nie potrafią odpowiedzieć, a czasami odpowiadają a co to za różnica !!!, po prostu ręce opadają.

                    Komentarz

                    • slavi
                      Rider
                      • 2004
                      • 422

                      #11
                      Ja już nie rozumiem. Doktorat z płynu do wspomagania robisz?
                      Jedź do ASO, powiedz jakie masz auto i niech Ci sprzedadzą właściwy.

                      Komentarz

                      • boobik
                        Classic
                        • 2011
                        • 19

                        #12
                        Nie robię żadnego doktoratu a jedynie chcę dociec faktów i nie lać śmiecia.

                        Nie lubię gdy ktoś ładuje mnie na minę a niestety tak jest. A ty wierzysz tak w serwis ?. Jeśli tak to gratuluję. Skoro serwis zamiast minerału proponuje syntetyk to chyba coś nie tak co ?, pozatym wymieszałbyś w silniku minerał z syntetykiem ?, no właśnie.........

                        To co napisałem pokazuje tylko jak ślepo ludzie wierzą w internet a gdy przychodzi do konkretu cisza, a potem wołają o pomoc bo a to cieknie z pompy a to maglownica sadła.

                        Zatem jak zwykle widzę że można liczyć na forumowiczów, chyba w myśl zasady "umiesz liczyć, licz na siebie".

                        Nie bierzcie tego do siebie ale wkurzają mnie takie uwagi !

                        Komentarz

                        • ROBAL_26
                          RS
                          • 2010
                          • 2320
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                          #13
                          boobik, najlepiej to jakbyś nabrał w strzykawkę trochę starego płynu i wlał do pojemnika z odrobiną nowego i zobaczysz czy się zważy czy nie,jedyny problem to musiałbyś gdzieś skombinować trochę nowego płynu mineralnego i syntetyka,wiadomo iż w sklepie nie pozwolą tobie na otwarcie butelki,ewentualnie może znajomy mechanik cię poratuje, pozdro i powodzenia
                          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                          Komentarz

                          • boobik
                            Classic
                            • 2011
                            • 19

                            #14
                            Dzięki kolego "Robal_26", dam sobie radę, po prostu chodzi mi tylko o ustalenie faktu czy oryginalny płyn G002000 był mineralnym czy syntetykiem na bazie mineralnego. Najlepiej gdyby ktoś miał specyfikację tego płynu bo już legendy krążą po necie i ile ludzi tyle opinii, przewaliłem internet i nie mogę się dokopać do takiego infa, myślałem że ktoś z forumowiczów posiada gdzieś w garażu taką starą butlę i cyknąłby etykietę.

                            Z doborem już sobie poradzę. Po prostu nie chcę wlać do przekładni płynu którego nie zaleca producent, wydawało by się że to błahostka . Ale w przypadku gdy sam serwis nie wie jaki płyn lał poprzednio to jak tu wogóle ufać serwisowi . Z resztą polecam ostatni program "Turbo Kamera" na TV Turbo, zwłaszcza tym którzy wierzą serwisom jak wyroczni .

                            Do admina, w sumie można zamknąć ten temat bo i tak więcej się nie dowiem niż to co zostało napisane, może komuś przyda się ten Doktorat :evil: . Z resztą sobie jakoś poradzę. Powodzenia Panowie i Panie.

                            [ Dodano: Pią 17 Cze, 11 19:23 ]
                            Na koniec tylko dodam że zadałem oficjalne pytanie Skodzie Polska. Niestety ale nawet oni nie byli w stanie odpowiedzieć na pytanie czy olej do wspomagania o starym oznaczeniu G002000 jest mineralnym czy nie.

                            Zatem zakupiłem G004000M2 i postanowiłem sprawdzić, po próbie czy się miesza i przypadkiem czy nie zważy się ze starym G002000, stwierdzam że nie. Jest wszytko ok. Na razie dolałem ubytek i zobaczę. Później wymienię cały na G004000M2.

                            Jeśli komuś choć trochę pomogłem, bardzo się Cieszę. Zatem dalej pozostał nierozstrzygnięty fakt czy jest czy nie .

                            Komentarz

                            • haragon
                              Rider
                              • 2008
                              • 310

                              #15
                              Ja również w dniu dzisiejszym postanowiłem sprawdzić poziom płynu i o dziwo stwierdziłem ubytek niecały 1cm poniżej minimum.
                              Dla tych co będą czytać ten wątek napiszę parę słów, aby później nie było niejasności z tytułu, co wlać.
                              Płyn G004 jest następcą płynu G002. Nie należy zastanawiać się czy G004 jest syntetyczny, a G002 mineralny- nie o to tu w tym wszystkim chodzi.
                              G002 jest płynem o starszej "konstrukcji" więc Skoda zastąpiła go nowszym G004 o lepszych parametrach i właściwościach.
                              Obydwa płyny są ze sobą mieszalne (po zmieszaniu nie występuje krystalizacja).
                              To tak jakbyś w silniku miał olej półsyntetyczny i ubytki uzupełniał tym samym olejem, ale w pełni syntetycznym- zalecanym przez producenta do twojego silnika. W takim przypadku własnej motorowni możesz zrobić tylko dobrze ;-)
                              Nie dziwią mnie wielkie oczy serwisu SKODA, na wyżej przedstawione pytania i dewagacje kolegi boobik'a ;-)
                              "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                              Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                              >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                              >>Software - rogalotti<<

                              Komentarz


                              • #16
                                odgrzeje temat, moze ktos poda konkret, ktory kupic do mojej octavki.
                                sprawdzalem poziom oleju do wspomagania dosc dawno, (wtedy kilka razy w krotkich odpstepach czasu) wszystko bylo ok. dzis popijajac piwko zagladam pod maske, olej, plyn hamulcowy no i wspomaganie, ku mojemu zdziwieniu ok. 5 mm ponizej minimum. jutro zajade do sklepu, ale chcialem dowiedziec sie najpierw tu, kupowac plyn jakis mi baba z katalogu poda czy raczej powinienem sie zastanowic co bylo wczesniej?!
                                Jeszcze jedno, ogladalem przewody nie dopatrzylem sie wycieku, czy plyn moze poprostu sie wypracowywac, znikac gdzies czy zmniejszac swoja objetosc, jak?!
                                I czy jazda z tak obnizonym poziomem mogla zaszkodzic pompie? przyznam ze sprawdzilem bo zastanowilo mnie ze czasami zajeczala, ale kola kreca sie w miare lekko ciagle.

                                Komentarz

                                • ROBAL_26
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 2320
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                  #17
                                  Golas27, kup taki co opisał kolega haragon, i będzie dobrze a co do wycieków to musisz dokładnie obejrzeć wszystkie węże,pompę i maglownicę,być może już uszczelniacz delikatnie puszcza stąd minimalny ubytek, co do płynu to jest tak że im jest wyższa jego temperatura tym bardziej zwiększa swoją objętość,dlatego najlepiej sprawdzać poziomy płynów na zimnym silniku. ok
                                  pozdro :szeroki_usmiech
                                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                  Komentarz

                                  • Remark
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 108

                                    #18
                                    Golas27,


                                    Witam.



                                    W/g informacji „salonowej” - układ wspomagania w Octavi , fabrycznie zalewany był płynem /olejem/ syntetycznym „zielonym „ – i pomijając dywagacje powyżej , dobrym zamiennikiem jest Febi –Nr. 06161.

                                    Parametrami nie odbiega od orginału / zakres temperatur : - 40C do + 130C / a cenowo i owszem ...

                                    Natomiast Febi Nr.6162 – jest „zielony” ale mineralny , i nie mieszamy ich wzajemnie.

                                    Czy płyn zmienia swoją objętość ? - można postawić tezę iż pod wpływem temperatury tak , właśnie wtedy gdy pompa wydaje błagalne odgłosy... /skrajne położenia/ a Ty dalej zmuszasz ją do pracy..., płyn osiąga wysoką temperaturę i minimalnie może odparować.

                                    Pompie pewnie nic nie dolega , po uzupełnieniu płynu będzie jeszcze lepiej pracować skoro nie ma wycieków.

                                    Zapewne już to zrobiłeś , ale sprawdź dokładnie przekładnię kierowniczą tu często dochodzi do nieszczelności , - no ale to przy odpowiednim przebiegu i intensywnej eksploatacji...



                                    Pozdrawiam.

                                    Komentarz

                                    • dj_lawa23
                                      Ambiente
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 127

                                      #19
                                      Troszkę odświeżę temat... A czy ktoś może wie ile tego płynu wchodzi do wspomagania?? Mam w planie wymianę płynu ale nie wiem ile go kupić...

                                      Komentarz

                                      • CPS777SOFOC
                                        Classic
                                        • 2014
                                        • 1

                                        #20
                                        Witam

                                        [ Dodano: Nie 14 Lut, 16 00:29 ]
                                        I co Panowie u was się okazało przyczyną ubytku płyny układu wspomagania? Czy ktoś zlokalizował to? I jak z tym poradziliście?
                                        :?:
                                        BÓG istnieje - fakt.

                                        Komentarz

                                        Pracuję...