Dzięki przeczytałem:
Jeżeli po zamknięciu samochodu zostanie włączona funkcja safelock pojawi się komunikat - Pamiętać o blokadzie SAFE. Podręcznik użytkownika.
W mojej instrukcji obsługi nic o tym nie jest napisane.
O co tu chodzi :?
Ja mam ten komunikat jak przekręcę kluczyk w stacyjce aby wyłączyć silnik. :diabelski_usmiech
W dodatku do instrukcji (m.in. tym w linku) jest napisane dokładnie tyle ile zacytowałem, tj.:Jeżeli po zamknięciu samochodu zostanie włączona funkcja safelock pojawi się komunikat - Pamiętać o blokadzie SAFE. Podręcznik użytkownika.
Wytłumaczcie mi po Polsku co to znaczy, bo nic z tego nie rozumiem ad:
ale jak to się włącza (w sumie raczej WYŁĄCZA !!! )?
trzeba coś przycisnąć, pilota przytrzymać na jakimś przycisku, czy może "głośno przekląć" :diabelski_usmiech ?
ale to chyba przy fabrycznym alarmie?
ja nie mam fabrzycznego
[ Dodano: Sob 20 Sie, 11 21:34 ]
dzisiaj szukałem tego przycisku na słupku do wyłączenia "safelock" - ale nic nie znalazłem......
Dodatkowo - w zacytowanej wcześniej instrukcji (dodatku do instrukcji ) jest napisane, że na MaxiDot (taki mam ) będzie komunikat:
"check deadlock ....."
u mnie pojawia się
"check safe locking ! Owner's manual!"
o ile wiem - nic nie włączałem (chyba, że nieświadomie ........ ), i traktuję ten komunikat jako jakś błąd!!!!
U mnie też się pojawia komunikat "check deadlock" po wyłączeniu silnika i jest to dla mnie nie zrozumiałe, bo nie włączam safe lock (nie mam też zaprogramowanej do włączenia z automatu).
A może (to tylko moje przypuszczenia) to kwestia nieprawidłowego kodowania? Na słupku przycisk jest wtedy, gdy mamy fabryczny alarm i przycisk służy do wyłączania monitorowania wnętrza pojazdu (np. jak zostawiamy w środku psa). Ale jak mamy dokładany alarm, to wtedy przycisku nie ma i wyłącza się do za pomocą dodatkowej konsolki alarmu.
Jednak nadal ktoś mógł idiotycznie zakodować w centralnej elektryce, że alarm firmowy jest i wtedy mogą być takie jaja.
Zaznaczam, to tylko przypuszczenia, bo nie sprawdzałem wpływu kodowania alarmu na te komunikaty.
Blokada zamków-samochód zaryglowany z zewnątrz nie może być otworzony ani zewnętrzną ani wewnętrzną klamką (zabezpieczenie antywłamaniowe). Blokadą można wyłączyć poprzez dwukrotne zaryglowanie zamków w ciągu 2 sek. Ale to działa jednokrotnie, czyli za następnym ryglowaniem pojedynczym blokada działa. Tyle instrukcja w skrócie. Moim zdaniem blokada powinna się też wyłączyć, gdy załączymy alarm bez monitorowania wnętrza, w założeniu ktoś może być w samochodzie, a z blokadą z niego sam nie wyjdzie.
Nie mam alarmu więc nie mogę tego sprawdzić jak to współpracuje z alarmem, ale skoro defaultowo blokada działa, to przypominajka przypomina zwłaszcza tym co alarmu nie mają, żeby nie ryglować samochodu z zewnątrz, kiedy zostawiamy w nim np. teściową, bo jak się mamusi zechce za potrzebą, to będziemy mieli problem.
r2_r,
W skrócie lepiej to przedstawiłeś niż instrukcja.
Domyślnie w O2 Tour bez fabrycznego alarmu po zamknięciu z pilota zamków, od wewnątrz też się nie otworzy zamków. Sprawdzone.
Komentarz