[O2] Co ile filtr Paliwa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • robertae
    Drive
    • 2012
    • 51

    [O2] Co ile filtr Paliwa

    sledze ten watek i sie pogubilem... Moze jeszcze raz niech jedna osoba podsumuje co bedzie - skoro ma byc tylko jedna wersja:
    - jaki wzor
    - jaki kolor
    - jaka szerokosc
    - nadruk, czy wyszywana
    - inne...

    To jak?
  • picia136
    Rider
    • 2011
    • 374

    #2
    [O2] Co ile filtr Paliwa

    Co ile się wymienia filtr paliwa??? Chce już powoli szykowac auto na zimę. Jaki najlepije kupic filtr posiadam o2 2005r silnik 2l 140km
    Elektronika,SSWiN,CCTV,Informatyka,Akwarystyka

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8162
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Re: Co ile filtr Paliwa

      Zamieszczone przez picia136
      Co ile się wymienia filtr paliwa??? Chce już powoli szykowac auto na zimę. Jaki najlepije kupic filtr posiadam o2 2005r silnik 2l 140km
      njalepiej przed zimą tj październik\listopad co roku. W książce chyba pisza 90 czy 60tys...czy cos takiego ale ja uwazam, ze to za duzo km.
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • Biszczu
        RS
        • 2011
        • 5567

        #4
        trochę więcej info podaj:
        jakie paliwo lejesz?
        ile km robisz rocznie?

        Te dane co podałeś to trochę kiepskie :diabelski_usmiech i uaktualnij swój profil
        "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

        Komentarz

        • martino
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2007
          • 974

          #5
          picia136, u mnie co 60 tys., ale DGW, który serwisuje auto wymienia mi ten filtr co 45 tys. i mówi, że to jest optymalne
          Martino
          125 KM /272 Nm - to już było....
          teraz jest duży "+"
          dgw.esite.pl


          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
          -----------------------------------------------
          PerfectService by DobryGrześWawa

          Komentarz

          • sew1981
            RS
            S_OCP MemberModeratoRS
            • 2009
            • 10918
            • Fiat

            #6
            cholira...a ja zmieniam przy każdej wymianie oleju, czyli co 15 tysięcy...kupuje filtrona, kosztuje coś koło 60 zł. Może i lepiej w sumie taka zmiana częstsza.

            Komentarz

            • piotrek_os
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 8162
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Jezeli ktos robi przebiegi ok 30 tys rocznie to wystarczy to zrobic raz przed zimą i nie powinno być porblemów.
              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

              Komentarz

              • Mihau
                RS
                • 2009
                • 7460
                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                #8
                Zamieszczone przez sew1981
                cholira...a ja zmieniam przy każdej wymianie oleju, czyli co 15 tysięcy.
                ja tyż
                O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                Komentarz

                • picia136
                  Rider
                  • 2011
                  • 374

                  #9
                  Leje paliwo z BP a rocznie uzbiera się coś ok 30-50tys,zależy od roku
                  Elektronika,SSWiN,CCTV,Informatyka,Akwarystyka

                  Komentarz

                  • piotrek_os
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 8162
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez picia136
                    Leje paliwo z BP a rocznie uzbiera się coś ok 30-50tys,zależy od roku
                    no to jak pisałem - wymieniaj raz przed zima i gotowe!
                    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                    Komentarz

                    • picia136
                      Rider
                      • 2011
                      • 374

                      #11
                      A jaki najlepiej kupic?? Dobrze kojaże filtra mieści się z lewej strony kolo leflektora??
                      Elektronika,SSWiN,CCTV,Informatyka,Akwarystyka

                      Komentarz

                      • piotrek_os
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 8162
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez picia136
                        A jaki najlepiej kupic?? Dobrze kojaże filtra mieści się z lewej strony kolo leflektora??
                        wydaje mi się, manna mozesz kupic. Filtr znajduje sie po lewej stronie jak otworzysz maske i stoisz przodem do auta. Najlepiej spisz sobie nr z obudowy filtra przy jejgo kupowaniu, bo wystepuja dwa/trzy rodzaje filtrów. Np u mnie obudowa nr 3CO 127 400 C i pasuje filtr Manna PU825x Chyba, ze w Twoim silniku robia jedna partie filtrów...bo w BXE 2 lub 3 j/w pisłem
                        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                        Komentarz

                        • Biszczu
                          RS
                          • 2011
                          • 5567

                          #13
                          wymieniaj raz do roku jak robisz takie przebiegi i zrób ta jak Ci radzi piotrek_os, spisz sobie nr filtrów, bo np. do BJB silnika wchodzą 3 rodzaje filtrów
                          "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                          Komentarz

                          • miq
                            Classic
                            • 2011
                            • 31

                            #14
                            ja kupiłem samochód serwisowany w aso i z książki wynika ze filtr był wymieniany co 30 tys km wiec ten filtr wymienia się chyba co 30 tys, przynajmniej ja tak robię. Rocznie pokonuje około 15 km wiec muszę wymieniać go co 2 lata mniej więcej;-)
                            pozdrawiam
                            miq!

                            Komentarz

                            • picia136
                              Rider
                              • 2011
                              • 374

                              #15
                              Znalazłem coś takiego. Musiałem zerwac nakleję bo była ods drugiej strony. Zerwane z puszki do której dochodzą 4 przewody.
                              Załączone pliki
                              Elektronika,SSWiN,CCTV,Informatyka,Akwarystyka

                              Komentarz

                              • Udesky
                                RS
                                • 2007
                                • 1692
                                • Octavia I (1U2)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez sew1981
                                cholira...a ja zmieniam przy każdej wymianie oleju, czyli co 15 tysięcy...
                                Ja podobnie. Tyle, że ja zmieniam olej co 8 000km i wypada to co drugą wymianę oleju. Czyli co 16 tysi.
                                Jakoś nie wyobrażam sobie wymiany co 50 - 90 000km. :lol:
                                Jak dla mnie po 30 000 to już za długo. :P
                                W Polsce nie ma kryzysu.
                                Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                Komentarz

                                • adym
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 179

                                  #17
                                  Zamieszczone przez picia136
                                  Znalazłem coś takiego. Musiałem zerwac nakleję bo była ods drugiej strony. Zerwane z puszki do której dochodzą 4 przewody.

                                  Komentarz

                                  • sew1981
                                    RS
                                    S_OCP MemberModeratoRS
                                    • 2009
                                    • 10918
                                    • Fiat

                                    #18
                                    Udesky, a czemu tak często zmieniasz oliwe?
                                    a co do tego filtra to chyba lepiej dla engina jak tak często zmieniamy, bo cholera wie co tam czasem tankujemy na naszych stacjach do naszych tdików.

                                    Komentarz

                                    • innova
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 554

                                      #19
                                      Jako, iż pierwszy przegląd swojego samochodu (kupowałem używany) robiłem osobiście z kolegą celem weryfikacji stanu samochodu to i przez filtr paliwa przyszło mi się "przedzierać". W moim przypadku zastoswano standard UFI czy też UF1. Zakupiłem filtrona kierując się regułami ekonimikii w tym przypadku. Przy wymianie dostrzegłem, iż pierwotnie zainstalowany był oryginalny filtr, jako iż był trochę zabrudzony to wielu szczegółów rozpoznać się nie dało, zresztą ociekał dieslem i poleciał od razu do śmieci. Z założeniem filtrona poszło z małymi oproami (uszczelka o-ring słabiej dopasowana niż w oryginale skutecznie dawała opór przy dociskaniu wieka). Zanipokojony tym faktem zakupiłem filtr oryginalny. Jak tylko pojawił się w moich rękach (numer 127 177 w tym przypadku) to mogłem dostrzec jego walory i tak:

                                      1) bibuła (nie wiem jakie nadac inne określenie) w przypadku oryginału sprawaia znacznie solidniejsze wrażenie, ponadto jest znacznie solidniej wtopiona (zalana) w wieko górne i dolne)

                                      2) oryginał ma dodatkowo uszczelkę (taki kołnierzyk gumowy) w miejscu wprowadzania zakończeń zasysających paliwo do silnika

                                      póki co jeżdże na filtronie (udało się nad nim zapanować) ale ten oryginał czeka na swoją kolej.

                                      filtry zastosowane w TDi mają dużą wydajność (myśle że to UF1 spokojnie przefiltruje kilka litrów na minutę a tyle to z pewnością nie trzeba) zatem częsta wymiana nie ma aż tak wielkiego sensu (ja zostanę przy wariancie: nie mniej niż 50000 w przypadku oryginału), gdyż nawet przy zabrudzeniu filtra paliwa nie zabraknie i nadal będzie filtrowane należycie. Mój kolega natomiast zwrócił moją uwagę na inny istotny szczegół: przy wymianie filtra można zaglądając (po uprzednim wypompowaniu z zasobnika pozostałości paliwa) do zasobnika w kótrym filtr się znajduje oszacować ilość oraz wyczyścić drobne opiłki i odpadki z pompy paliwa (ta jest przed filtrem)

                                      Natomiast wracając do tego czym się ze swojej stronych chciałem podzielić, to nie warto oszczędzać na alternatywnym filtrze paliwa (w tym przypadku był to Filtron, nie miałem w rękach rozwiązań wszystkich producentów) różnicy rzędu 20-40PLN, lepiej chyba kupić oryginalny (tak długo jak się jakość nie zmieni bo mój był we Włoszech wyprodukowany podobno) ale wymieniać rzadziej. Przy okazji należy odpompować całe paliwo z obudowy filtra i wyczyścić wszystko co się na dnie tej obudowy zebrało (to akurat bardziej odpowiedzialne warsztaty robią ale warto przypilnować aby tak sie stało w niektórych przypadkach)
                                      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                      Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                      _______________________________________

                                      Komentarz

                                      • Udesky
                                        RS
                                        • 2007
                                        • 1692
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez sew1981
                                        Udesky, a czemu tak często zmieniasz oliwe?
                                        Z powodu modów. Przy samym wirusie wystarczy co 10, ale ponoć przy większych modach dobrze jest co 8. Tak więc do tego się stosuję.
                                        W Polsce nie ma kryzysu.
                                        Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                        Komentarz

                                        • sew1981
                                          RS
                                          S_OCP MemberModeratoRS
                                          • 2009
                                          • 10918
                                          • Fiat

                                          #21
                                          Udesky, tak? pierwszy raz o tym słysze...ja mam wirusa i wymieniam co 15 tysięcy, nie zauważyłem niepokojących objawów nigdy standardowych podmian. Dobra oliwa i jest ok

                                          Komentarz

                                          • Udesky
                                            RS
                                            • 2007
                                            • 1692
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                            #22
                                            Chyba nawet Mirass powiedział mi, że tak jest lepiej, co nie znaczy, że konieczne. :P
                                            W Polsce nie ma kryzysu.
                                            Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                            Komentarz

                                            • beaviso
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 767
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #23
                                              Pierwszy raz filtr (założony fabrycznie) zmieniłem na drugim przeglądzie, po 2 latach i 51 kkm.
                                              Teraz mam 70 kkm i chyba zmienię ponownie, nie będę czekał. Poniżej wyjaśniam dlaczego.

                                              Pierwsza zima, którą autko przeżyło, była dość lekka. Po zimie nie było żadnych dziwnych objawów. Następnej zimy auto zapalało bez zająknięcia. Ale ten drugi okres zimowy był już dłuższy i sporo mrozów się zdarzyło. Od tego czasu zacząłem obserwować, że autko czasami ma lekką czkawkę - takie pojedyncze "zająknięcie" zdarza się podczas jazdy, może raz na kilkanaście - kilkadziesiąt km. Dosłownie pół sekundy, nie więcej, jakby przytkało dopływ paliwa. Odczuwalne także przez pasażerów. Jeździłem tak aż do lata, wtedy nadszedł czas przeglądu. Wymieniony został filtr paliwa. Po wymianie problem czkawki zniknął absolutnie! Dla mnie jej przyczyną był bezdyskusyjnie filtr paliwa.
                                              Natomiast ostatnia zima była jeszcze gorsza, długa i jeszcze więcej prawdziwie mroźnych nocy. Zapalanie bez problemu, w końcu filtr był nowy. A i paliwo leję pewne, często ON Dynamic lub Verva. Przyszła wiosna, teraz mamy lato, a autko coraz częściej ma swoją czkawkę. Wczoraj na trasie z Wawy do Gda kilka razy lekko szarpnęło. Dokładnie to samo co przed wymianą poprzedniego filtra. Z tym że teraz mam przebieg tylko 20 kkm od poprzedniej wymiany, no ale ciężką zimę za sobą. Myślę, że ma to bezpośredni związek. Choć w jeździe mi to nie przeszkadza, to na pewno przed zimą zmienię ten filtr. Ale, chcąc być konsekwentnym, powinienem zrobić to również po niej, jeśli znów będzie sroga...

                                              M.
                                              666 4U

                                              Komentarz

                                              • andrzej1962
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1306
                                                • Octavia III combi (5E5)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                                • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                                #24
                                                Pewnie nowego nic nie powiem ale ja wymieniłem wszystkie filtry po kupnie. Auto miało 27kkm Nie patrzyłem na to, że samochód był po przeglądzie na 30kkm przed kupnem (przy stanie 21 kkm). Nie wiem, czy tak ma być, czy niestety za szybo ale teraz wiem co mam. Podczas wymiany (samodzielniej) - "Można to zrobić" stwierdziłem, że filtr jest "prawie czarny". Nie wiem czy jest to efekt paliwa, czy tak ma być?!

                                                Komentarz

                                                • innova
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 554

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez andrzej1962
                                                  "Można to zrobić" stwierdziłem, że filtr jest "prawie czarny".
                                                  mój był dokładnie czarny, ale zwróciłeś może uwagę przy wymianie, iż pomimo tego zmrażającego trochę widoku (barwa filtra) przy jego wyjmowaniu całe paliwo z niego spłyneło momentalnie i bez problemu do pojemnika ? Ten kolor i stan wcale nie przeszkadzał mu przy filtracji...no chyba że paliwo ściekając w przeciwną niż zwykle stronę po prostu go tak mocno udrożniło.
                                                  --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                  Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                                  _______________________________________

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...