Trzesie przy delikatnym hamowaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • korpal
    Ambiente
    • 2008
    • 168

    Trzesie przy delikatnym hamowaniu

    Ramka będzie pasować na 100% Musisz tylko wyciągnąć kieszeń dolną (wychodzi bardzo opornie ale wychodzi)
    Po odpaleniu radia musisz wpisać pin (jeśli go nie masz radio nie zagra)
    Jak usuniesz obecne radio i tą kieszeń masz kostkę której nie da się inaczej podpiąć i kabel z anteną której też nie da się inaczej podpiąć niż ma być.
  • wkowal10
    Ambiente
    • 2007
    • 237

    #2
    Trzesie przy delikatnym hamowaniu

    Przy delikatnym hamowaniu trzęsie mi budą. Drgania nie przenoszą się na kierownicę. Gdy pedał hamulca wcisnę mocniej i szybciej, problem ten nie występuje. Ale przy bardzo delikatnym mhamowaniu , np. przy dojeździe do świateł, czuję trzęsienie. Parę tysięcy temu wynieniane były klocki. Co może być przyczyną czy tarcze, ale przy nagłym mocnejszym hamowaniu też hyba bym czuł. Dzięki za sugestie. Pozdr.

    Komentarz

    • parasite
      L&K
      • 2011
      • 1368

      #3
      Re: Trzesięcie przy delkiatnym hamowaniu

      Zamieszczone przez wkowal10
      Przy delikatnym hamowaniu trzęsie mi budą. Drgania nie przenoszą się na kierownicę. Gdy pedał hamulca wcisnę mocniej i szybciej, problem ten nie występuje. Ale przy bardzo delikatnym mhamowaniu , np. przy dojeździe do świateł, czuję trzęsienie. Parę tysięcy temu wynieniane były klocki. Co może być przyczyną czy tarcze, ale przy nagłym mocnejszym hamowaniu też hyba bym czuł. Dzięki za sugestie. Pozdr.
      Jaki silnik?
      Mam podobne objawy z tym, że na początku myślałem, że to właśnie przy hamowaniu, a okazało się, że przy wolnym toczeniu się auta mam też drgania, ale TYLKO, gdy sprzęgło jest wciśnięte.
      AGR 112KM, 232Nm
      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

      Komentarz

      • wkowal10
        Ambiente
        • 2007
        • 237

        #4
        Silnik 1.9 diesel 105 KM

        Komentarz

        • rkb
          RS
          • 2008
          • 2152
          • Rapid Spaceback (NH1)
          • CYVB 1.2 TSI 110 KM

          #5
          Przyczyny mogą być 2:

          Klocki nie spasowały się jeszcze z tarczami

          a bardziej bym obstawial lekko pokrzywione tarcze. Jak jeszcze masz w miare grube to wystarczy je przetoczyć (kiedys mi to pomoglo) a jak zajechane to wymieniaj
          Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Tarcze tyl w dodatku
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • plutekb
              Classic
              S_OCP Member
              • 2008
              • 7

              #7
              Miałem podobne obajwy i to zaledwie rok po wymianie tarcz. Okazało się, że tarcze są kompletnie pokrzywione. Mechanik stwierdził że dziadoski materiał kupiłem albo jazda "pod wodą" z rozgrzanymi hamulcami (czego akurat sobie nie przypominam). Po wymianie tarcz problem zniknął.

              Komentarz

              • parasite
                L&K
                • 2011
                • 1368

                #8
                A co może powodować objaw trzęsienia budą przy małej prędkości, który ustępuje po puszczeniu sprzęgła? To raczej nie wina hamulców.
                AGR 112KM, 232Nm
                Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                Komentarz

                • navigator
                  Rider
                  • 2009
                  • 583
                  • Volkswagen

                  #9
                  wkowal10, tak jak sugerowali przedmówcy.....minimalnie pokrzywione tarcze

                  w moim przypadku wystarczyło, że zacytuję mojego ówczesnego mechanika, "liźnięcie na tokarce"..bo rzecz tyczyła się tarcz z przebiegiem 150 km....

                  co prawda nie wiem kto te tarcze lizał ale - (podobno) niczym piwo wojak - dobry był i wywalczył :szeroki_usmiech
                  >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                  Komentarz

                  • ruwado
                    RS
                    • 2009
                    • 14888
                    • Octavia IV (NX3)

                    #10
                    Zamieszczone przez wkowal10
                    Przy delikatnym hamowaniu trzęsie mi budą. Drgania nie przenoszą się na kierownicę. Gdy pedał hamulca wcisnę mocniej i szybciej, problem ten nie występuje.
                    tarcze??? zwichrowane

                    a mało to teraz przypadków jazdy z rozgrzanymi tarczami przez duże kałuże???

                    Sam dzisiaj pokonałem kilka rozlewisk prawie pod zderzak.
                    pozdrawiam - Darek

                    Komentarz

                    • ostry82
                      Drive
                      • 2011
                      • 73

                      #11
                      na 100% krzywe tarcze.
                      albo kupic nowe albo przetoczyc.

                      Ja tez tak mialem, ale ze mialem juz zrobione ponad 150 000 km na tych tarczach, wymienilem na nowe i jak reka odjal.
                      _______________________

                      była Octavia II 2007 1.9 TDI BXE Elegance

                      jest Octavia II FL 2011 1.9 TDI BXE Elegance+Dynamic Silver

                      Komentarz

                      • ruwado
                        RS
                        • 2009
                        • 14888
                        • Octavia IV (NX3)

                        #12
                        Zamieszczone przez ostry82
                        Ja tez tak mialem, ale ze mialem juz zrobione ponad 150 000 km na tych tarczach, wymienilem na nowe i jak reka odjal.
                        na przednich? jak Ci sie to udało?
                        pozdrawiam - Darek

                        Komentarz

                        • gobowski
                          Classic
                          • 2009
                          • 34

                          #13
                          Odgrzewam temat. Mam podobne efekty jak te pierwotnie upisane w tym wątku. Problem polega na tym, że właśnie wymieniłe tarcze i klocki z tyłu, nie wspominając o przednich które robiłem w zeszłym roku. Objawy podobne: trzęsie, ale tylko przy dużej prędkości i delikatnym hamowaniu. Ogólnie rzecz ujmując nowe hamulce traktowane bardzo delikatnie (plus na bank nie miałem sytuacji chołodzenia tarcz w kałużach). Kończą mi się pomysły...

                          Komentarz

                          • wkowal10
                            Ambiente
                            • 2007
                            • 237

                            #14
                            U mnie przetoczenie tarcz za 70 złoty przód rozwiązało temat.

                            Komentarz

                            • krisoctav
                              Rider
                              • 2008
                              • 417

                              #15
                              drgania

                              jeśli nowe tarcze i klocki to jeszcze sprawdź wyważenie kół

                              Komentarz

                              • sebas101
                                Drive
                                • 2009
                                • 58

                                #16
                                U mnie po wymianie przegubów wewnętrznych zniknęły wibracje przy lekkim hamowaniu, ale mi trzęsło również przy przyspieszaniu.

                                Komentarz

                                • Hunter
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 1655

                                  #17
                                  też miałem problem z drganiami na kierownicy podczas hamowania. Problem się rozwiązał po założeniu dobrych klocków firmy ATE. Problem zniknął od ręki I już drugi rok cisza i spokój
                                  ...nie ma to jak Octavia :drive:
                                  >>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<

                                  Komentarz

                                  • gobowski
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 34

                                    #18
                                    Dzięki za podpowiedzi. Klocki i tarcze przód Lucas/TRW. Wiem, że to nie ideał, ale drgania były wyczuwalne od pierwszego hamowania - krzywe fabrycznie? Poza tym sprawdzane na dwóch zestawach kół - efekt dokładnie ten sam. Tracę cierpliwość i kończą mi się pomysły. Dla inżynierów - zrobiłem test bicia osiowego zespołu tarcza / piasta (w samochodzie) polegający na pomiarze odległości tarczy od przyrządu (czujnika zegarowego) umieszczonego na ziemi, przy pełnym obrocie piasty. Wynik nie przekraczał 0,02mm, a wiec na granicy błędu pomiarowego (wliczając także zmiany położenia całego samochodu podczas kręcenia piastą). Czy takie odchyłki (z resztą te same, widoczne na wszystkich kołach) mogą powodować aż takie efekty?

                                    Komentarz

                                    Pracuję...