[O2] Instalacja gazowa do 1,8 TSI CDAA

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • slawekxc
    Classic
    • 2013
    • 2

    [O2] Instalacja gazowa do 1,8 TSI CDAA

    Zamieszczone przez rufus1777
    Z tego co wiem to ze Świnoujścia nie ma promu do Kopenhagi tylko do Malmo i później jeszcze trzeba zapłacić za most do Danii.
    Tak jest połączenie Świnoujście-Malmo mając bilet z promu przejazd jest gratis

    dojazd do Świnoujścia noc na promie > przejazd gratis mostem i praktycznie cały dzień zwiedzania od ok godz 7 :szeroki_usmiech >> droga powrotna do Odensee jest tam drugi most który także jest płatny jakoś ponad 200koron potem przez Niemcy do Polski
    Polecam taką trasę sprawdzoną
  • Jasiek81
    Drive
    • 2011
    • 52

    #2
    [O2] Instalacja gazowa do 1,8 TSI CDAA

    Witam

    Chciałbym się zapytać czy ktoś ma jakies doświadczenia z możliwością instalacji gazu do silnika 1,8 TSI CDAA??
    Prosze o opinię czy jego konstrukcja umożliwia założenie i czy ten ten silnik "dobrze toleruje" gaz??

    W salonie "spec" od gazu mówił o testach przeprowadzanych na 1,4TSI i 1,8TSI - z jego wywodów (szybko mówił i ze szczególami o których nie mam pojęcia więc nie wszystko złapałem) wynika że nie ma problemu ze zużyciem podzespołów silnika po 150 000km (jeżdzili i rozmontowali na czesci pierwsze) ale instalacja sama przełączała się na benzynę gdy "coś tam" (zdaje się że przy dynamicznej jeździe i w czasie niskich obrotów). Średnie zużycie paliwa oszczacowali na 3 litry benzyny i 7 litrów gazu na 100km (ale nie wiem dla którego silnika). Niby wszystko świetnie ale jak kupowałem samochód to salon wycofał się z montazu instalacji z powodów problemów z instalacją montowaną przez skodę...

    To jak to jest?

    Proszę o komentarz i rozjaśnienie tematu.
    Dziękuję

    Komentarz

    • marektbg
      Elegance
      • 2010
      • 861

      #3
      Zamieszczone przez Jasiek81
      Średnie zużycie paliwa oszczacowali na 3 litry benzyny i 7 litrów gazu na 100km (ale nie wiem dla którego silnika).
      Czy jest sens - w końcu w takim zestawie koszt przejazdu 100km to około 30zł - a koszt instalacji powala - więc kiedy to by się w ogóle miało zwrócić

      Komentarz

      • Northeusz
        RS
        • 2010
        • 1677
        • Octavia I (1U2)
        • AUM 1.8 20VT 150 KM

        #4
        Re: Instalacja gazowa do 1,8 TSI CDAA

        Zamieszczone przez Jasiek81
        Witam

        Chciałbym się zapytać czy ktoś ma jakies doświadczenia z możliwością instalacji gazu do silnika 1,8 TSI CDAA??
        Prosze o opinię czy jego konstrukcja umożliwia założenie i czy ten ten silnik "dobrze toleruje" gaz??

        W salonie "spec" od gazu mówił o testach przeprowadzanych na 1,4TSI i 1,8TSI - z jego wywodów (szybko mówił i ze szczególami o których nie mam pojęcia więc nie wszystko złapałem) wynika że nie ma problemu ze zużyciem podzespołów silnika po 150 000km (jeżdzili i rozmontowali na czesci pierwsze) ale instalacja sama przełączała się na benzynę gdy "coś tam" (zdaje się że przy dynamicznej jeździe i w czasie niskich obrotów). Średnie zużycie paliwa oszczacowali na 3 litry benzyny i 7 litrów gazu na 100km (ale nie wiem dla którego silnika). Niby wszystko świetnie ale jak kupowałem samochód to salon wycofał się z montazu instalacji z powodów problemów z instalacją montowaną przez skodę...

        To jak to jest?

        Proszę o komentarz i rozjaśnienie tematu.
        Dziękuję
        W saloonie opowiadali Ci o instalacjach działających na zasadzie dotrysku - zapomnij .
        Do bezposredniego wtrysku zaczynają być montowane Vialle LPDI oraz Prins Direct Liqui Max. Obydwie działają na podobnych zasadach i mogą jeździć całkowicie bez udziału PB. Wykorzystują oryginalne wtryskiwacze PB, bez zbędnego cudowania. Na rynek wchodzą jednak baaaardzo powoli, ponieważ Vialle kosztuje ponad 8000 zł, ceny Prinsa nie znam. Co do silnika 1.8 TSI w Octavi właśnie, na Vialle, z tego co wiem - z praktycznego użytku - spalanie ok 10 - 11 litrów LPG (bez PB), dane z kilku tys km i jak narazie minusów brak - pomijamy cenę. .
        Pozdrawiam
        Northeusz

        Komentarz

        • Jasiek81
          Drive
          • 2011
          • 52

          #5
          Zamieszczone przez Northeusz
          Wykorzystują oryginalne wtryskiwacze PB, bez zbędnego cudowania.
          Czy do zasilania gazem jest wykorzystywany komputer benzynowy czy dodatkowy gazowy ??

          Komentarz

          • Northeusz
            RS
            • 2010
            • 1677
            • Octavia I (1U2)
            • AUM 1.8 20VT 150 KM

            #6
            Zamieszczone przez Jasiek81
            Zamieszczone przez Northeusz
            Wykorzystują oryginalne wtryskiwacze PB, bez zbędnego cudowania.
            Czy do zasilania gazem jest wykorzystywany komputer benzynowy czy dodatkowy gazowy ??
            Występuje ECU LPG i ECU Petrol (oddzielne). Do wtryskiwaczy podłączony jest "przełączacz paliw" (fuel selector), a do niego jest doprowadzone PB oraz oddzielnie LPG. I on właśnie przełącza sobie paliwa i podaje bezpośrednio na wtryski.
            Pozdrawiam
            Northeusz

            Komentarz

            • Psycho Dad
              Rider
              • 2009
              • 629

              #7
              Pamiętam jak sekwencja wchodziła też za nią chcieli kosmiczne pieniądze.
              Poczekamy z 2-3 lata i możne spadnie do jakiejś normalnej ceny.

              Na gazie podejrzewam że będzie problem z klockami i oponami które szybko będą znikać

              I czemu w korku bez klimy daje żarem po nogach :/
              Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

              Komentarz

              • Jasiek81
                Drive
                • 2011
                • 52

                #8
                Mam nadzieję że stanieje bo do końca gwarancji jeszcze ponad 1,5 roku.

                Tak sobię myślałem i doszedłem do wniosku, że silnik 1,8 TSI CDAA jest wkładany do skody od 11/2008 więc minęło dopiero kilka miesięcy jak skończyła się gwarancja na pierwsze samochody. Zatem o doświadczeniach z gazem trzeba jeszcze poczekac...

                Komentarz

                • Mihau
                  RS
                  • 2009
                  • 7460
                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                  #9
                  Jasiek81, kolego. Od 11/2008 to jest wkładany BZB, a CDAA jest dopiero od liftu wkładany i te silniki troszkę się różnią.

                  Druga sprawa. http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=50710
                  8500 PLN za założenie instalacji to troszkę nieporozumienie moim zdaniem. Ile trzeba jeździć, żeby to się zwróciło?
                  O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                  Komentarz

                  • Jasiek81
                    Drive
                    • 2011
                    • 52

                    #10
                    Dzięki za linka.

                    Dane brałem z http://www.audiklub.org/silniki/cda.html

                    8500 zł to bardzo dużo ale jeżdżenie na stację ze stówką do pełna - bezcenne
                    Moja granica to 6000zł za instalację i własnie coś takiego jak w tym ogłoszeniu by mnie interesowało - teraz wiem czego szukac.

                    Dzięki

                    Komentarz

                    • Mihau
                      RS
                      • 2009
                      • 7460
                      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                      #11
                      Jasiek81, ja bym najpierw zobaczył jakiś test albo samochód TSI z instalacją gazową z przebiegiem jakiś 50-100k km, bo z opowieściami to różnie bywa.
                      O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                      Komentarz

                      Pracuję...