Witam Wszystkich
Proszę o pomoc w wybraniu auta. Planuję zakup octavi 1,9 TDI, hatchback rocznik 2002-2005, (auto do 23tys.) auto będzie jeździło w cyklu mieszanym ok 40 km/ dziennie. a i jeszcze jaki lepszy (trwalszy) diesel zwykly czy na pompowtryskach??? piszcie swoje opinie i na co warto zwrócić uwagę i.t.p.
ody_21
Witam Wszystkich
Proszę o pomoc w wybraniu auta. Planuję zakup octavi 1,9 TDI, hatchback rocznik 2002-2005, (auto do 23tys.) auto będzie jeździło w cyklu mieszanym ok 40 km/ dziennie. a i jeszcze jaki lepszy (trwalszy) diesel zwykly czy na pompowtryskach??? piszcie swoje opinie i na co warto zwrócić uwagę i.t.p.
ody_21
Ja sam stałem przed takim samym dylematem jak Ty. Też 3 osobowa rodzina.
Szukałem hatchbacka - kupiłem kombi i nie żałuję
Do tego stary, dobry, sprawdzony i niezniszczalny (przy odpowiednim traktowaniu) silnik z pompą VP37 (czyli "klasyczny" TDI). W moim przypadku ALH.
Pompowtryskiwacze są bardzo wrażliwe na złej jakości paliwo, które niestety często w Polsce występuje.
Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku
mam do dyspozycji jakieś 23tyś jak myslicie lepiej brać OI czy pierwsze modele OII????????
Twój wybór. Ten co jeździ O1 powie, żebyś brał O1. Ten co jeździ O2 bowie bierz O2 :wink: IMO większy wybór będziesz miał za te pieniądze w O1, O2 jest ładniejsza.
mam do dyspozycji jakieś 23tyś jak myslicie lepiej brać OI czy pierwsze modele OII????????
Twój wybór. Ten co jeździ O1 powie, żebyś brał O1. Ten co jeździ O2 bowie bierz O2 :wink: IMO większy wybór będziesz miał za te pieniądze w O1, O2 jest ładniejsza.
Moim zdaniem lepszym wyborem w tej kwocie będzie O1. "Dwójka" w tych pieniądzach będzie z początku produkcji a zwykle takie posiadają "choroby wieku dziecięcego". Do tego jeśli Kolega szuka trwalszego diesla z pompą VP37 a nie z pompowtryskiwaczami to w O2 ich już nie było, czy się mylę?
A czy 1 jest ładniejsza od 2 czy na odwrót - to kwestia gustu
Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku
ody_21, jeżeli masz 23tys to szukaj jakiejś zadbanej OI. OII w takich pieniądzach nie kupisz chyba, że jakiegoś sztrucla no to jak wolisz.
Ja miałem dwie OI. Jedna z silnikiem 1.9TDI ALH+ a druga ASZ+ (czyli zwykła pompa z programem i pompowtryski z programem). No i bez porównania jazda ASZem z ALH.
Z tym, że zadbanaego ASZa będzie ciężko więc ASV lub ALH.
PS. jeżeli 3 osobowa różnica to HB Ci wystarczy w zupełności moim zdaniem.
Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3
jeszcze raz dzieki teraz mam 'mętlik' w głowie :lol: Pomyślę i zaczynam ostro szukać, jeśli ktos ma jeszcze jakieś uwagi, ciekawostki, proszę o wpisy. a jeszcze jedno napiszcie na co zwrócić uwagę przy zakupie OI (bo chyba jej bedę szukał). Zwłaszcza z silnikami TDI 110km, jak ocenić turbinę??? czy w ASO mogą ustalić rzeczywisty przebieg???(bo dziasiaj byłem i jeden z panów udzielił mi inf. że jeśli auto było serwisowane w ich salonie to owszem mogą, zaś jeśli pochodzą z innego regionu woj. to nie ma możlowości) czy to prawda?????? jakie przebiegi mogą mieć 'auta' z lat 2002-2004 z Polski i zagraniczne????? jak coś sobie jeszcze przypomne to napiszę.
jeszcze raz dzieki teraz mam 'mętlik' w głowie :lol: Pomyślę i zaczynam ostro szukać, jeśli ktos ma jeszcze jakieś uwagi, ciekawostki, proszę o wpisy. a jeszcze jedno napiszcie na co zwrócić uwagę przy zakupie OI (bo chyba jej bedę szukał). Zwłaszcza z silnikami TDI 110km, jak ocenić turbinę??? czy w ASO mogą ustalić rzeczywisty przebieg???(bo dziasiaj byłem i jeden z panów udzielił mi inf. że jeśli auto było serwisowane w ich salonie to owszem mogą, zaś jeśli pochodzą z innego regionu woj. to nie ma możlowości) czy to prawda?????? jakie przebiegi mogą mieć 'auta' z lat 2002-2004 z Polski i zagraniczne????? jak coś sobie jeszcze przypomne to napiszę.
Auta z tych roczników mają przebiegi od 90 tyś a nawet mniej aż do 350tyś km A na poważnie - szukaj auta od 1-szego właściciela, kupionego w Polsce. Taki człowiek nie będzie kombinował, że "już takie auto kupił", od początku musi znać jego historię.
Do tego dobrze byłoby gdyby właściciel posiadał pełną książkę serwisową od zakupu aż po sprzedaż.
Ja takie auto wyhaczyłem z 2004 roku z prawdziwym przebiegiem 125 tyś co dla diesla jest dopiero rozgrzewką
Nie szukaj specjalnie 110KM czy innej obranej mocy - bierz auto w najlepszym stanie techniczym. Chiptuning jest teraz dość tani. Ja ze swojej 90KM zrobiłem 127KM u Rogala.
Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku
za te pieniądze szukaj O1, fakt że z tyłu mało miejsca jest, ale bagażnik rekompensuje wszystko, HB spokojnie wystarczy
o O2 w tej kasie zapomnij :wink:
Ja takie auto wyhaczyłem z 2004 roku z prawdziwym przebiegiem 125 tyś co dla diesla jest dopiero rozgrzewką
Zakładam, że kupowałeś z tym przebiegiem w 2007, max w 2008 roku
Kto kupuje nowego diesla jeżdżąc 20.000 km w roku?
55km każdego dnia, a zakładając, że auto czasem też stoi lub jedzie nie 55 a 10km dziennie przebieg uważam, że całkiem możliwy, choć mało wiarygodny
generalnie jest tak, ze jak auto jest super to chętni są na niego jeszcze zanim zapadne decyzja o jego sprezdaży. więc nie uważam, że nie jest mozliwe, a nawet wiarygodn. jest, a jakże. tylko że nie na giełdach, w komisach czy w ogłoszeniach internetowych. ja ze swej strony polecam zakup auta od SPRAWDZONYCH i WIARYGODNYCH forumowiczów OCP
[ Dodano: Czw 21 Lip, 11 21:11 ]
Zamieszczone przez adamusiek
za te pieniądze szukaj O1, fakt że z tyłu mało miejsca jest, ale bagażnik rekompensuje wszystko, HB spokojnie wystarczy
o O2 w tej kasie zapomnij :wink:
Zamieszczone przez krzysiek1974
Kto kupuje diesla jeżdżąc 20.000 km w roku?
a co w tym złego :?:
złego nic. jak się nie ma co zrobić z 15000 zł przy zakupie nowego auta, to faktycznie nic w tym DZIWNEGO
ja kupiłem 7-letnie auto z przebiegiem 30.000 km (rok stało w garażu po śmierci właściciela), a mój ojciec w mazdzie 121 (nówka z 1993 r.) w 10 lat zrobił 60.000 km, ale to pierwsze auto zakupiłem dlatego, że żona owego starszego Pana nie chciala, by auto trafiło do rodziny (zbyt kojarzyło się jej z mężem), a drugie auto nadal jeździ w rodzinie - niemalże bezawaryjnie
jak się nie ma co zrobić z 15000 zł przy zakupie nowego auta, to faktycznie nic w tym DZIWNEGO
tylko trzeba wziąć pod uwagę na ile lat kupuje ten samochód
a na ile lat trzeba kupić, by się to opłacało?
ja kupiłem powiedzmy na 10-15 lat benzynę, jak mi się znudzi lub stracę do auta zaufanie, sprzedam wcześniej (np. za 2-4 lata), ale zakładałem, że mój syn, który ma dziś 7 lat dostanie to auto jako pierwsze po otrzymaniu prawka. z tym silnikiem przynajmniej nie będzie szalał
Ja takie auto wyhaczyłem z 2004 roku z prawdziwym przebiegiem 125 tyś co dla diesla jest dopiero rozgrzewką
Zakładam, że kupowałeś z tym przebiegiem w 2007, max w 2008 roku
Kto kupuje nowego diesla jeżdżąc 20.000 km w roku?
Kupiłem auto w listopadzie 2010 roku. Właściciel był architektem w średnim wieku i jeździł tyle ile do klientów, na kilka dni a później wracał. Do tego oprócz tego samochodu miał jeszcze Saaba Aero 2.0T.
Z opowieści poprzedniego właściciela dowiedziałem się, że Skoda była jego kaprysem gdy miał nadmiar gotówki i pomimo tego, że miał w portfelu znaczną kwotę pieniędzy - był w kilku salonach w Warszawie i żaden nie chciał podjąć się zamówienia. Dopiero w Kielcach udało mu się zamówić ten konkretny egzemplarz z kolorem, wyposażeniem i w wersji kombi.
Różni ludzie różnie jeżdżą. Ja od zakupu przejechałem tym autem 8 tyś km, z tego tysiąc nad morze i tysiąc w góry. Może do listopada przejadę jeszcze 2 tyś km, choć wątpię.
Mam jeszcze jedno auto oraz skuter, którymi jeżdżę do pracy i klientów a Skodzianka służy do dopieszczania i na wycieczki z rodziną.
Teść mój ma Polo 6n2 classic, kupione w salonie w 2000 roku o przebiegu 75 tyś km (do tego z LPG, taki miał kaprys, mój dziadek też ma auto z 2000 roku, z tym, że Suzuki Swifta, którym przejechał od nowości 70 tyś km. Sam mam też Peugeota 205 z 1994 roku z oryginalnym przebiegiem 106tyś km, kupionym od mojej ciotki, która wyjechała nim z salonu). Tu też mam LPG, założone miesiąc temu, z tym, że jest to mój kaprys.
Natomiast auto od taksówkarza albo kuriera z tego roku będzie pewnie miało przejechane 300 tyś km...
Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku
ody_21, sporo zależy jak duża jest Twoja rodzina :wink: . moja to też 3 osoby, ale syn ma 3 lata i jeździ ze mną z przodu. jak go chciałem przesadzić na tył, to taką awanturę zrobił jak nigdy dotąd. żona ma dla siebie cały tył, czasem coś tam zabierze z bagaży do siebie. do rodziny mamy w jedną stronę 220km, w drugą 400km, więc gratów/bagaży zabieramy sporo. nie ma z tym problemu, bo OI HB ma wprost przepastny bagażnik. czasem dla żartu mówię, że kombi trzeba było kupić, ale jak się dobrze pokombinuje, to nasze pakunki mieszczą się pod klapę. jak już uparłeś się na diesla, to szukaj "110", czyli AHF lub ASV. "90" to AGR i ALH i za dużo rzeczy trzeba w nich zmieniać przy ew. tuningu. "130" to ASZ, ale ze względy na zastosowanie pompowtryskiwaczy jest wrażliwy na jakość paliwa, choć jeżeli będziesz tankował na sprawdzonych stacjach, to nie ma kłopotu. zaletą 130-ki to skrzynia 6b. niestety, OI jest słabo wyciszona i przy ok. 90-110km/h jest jeszcze w miarę cicho, ale podróż z prędkościami "autostradowymi" w przypadku skrzyni 5b, to 3000-3500obr/min i już jest głośno. za te pieniądze które planujesz, kupisz OI na wypasie /Elegance lub L&K/ i jeżeli nie jesteś jakoś dziwnie zmanierowany, to będziesz zadowolony z tego co tam jest.
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
gdzieś na forum wyczytałem ze skrzynia 6 jest bardziej awaryjna od starej poczciwej 5 nie będę się wypowiadał bo nie po prostu nie wiem co wy na to????? napiszcie jeszcze czy w silnikach "110 " AHF i ASV jest turbina o zmiennej czy o stałej "wydajności" i jak można ją sprawdzić podczas ew. zakupu????
czy jest to mozliwe bez użycia specjalistycznego sprzętu????
na co zwrócić uwagę przy zakupie????
apiszcie jeszcze czy w silnikach "110 " AHF i ASV jest turbina o zmiennej czy o stałej "wydajności" i jak można ją sprawdzić podczas ew. zakupu????
Tak. Zmienna geometria łopatek
a sprawdzić można robiąc logi.... przynajmniej tak mi się wydaje
Łopatki turbiny w 110 potrafią się zapiekać.Jeżeli nie miałeś do czynienia z tymi turbinami, to lepiej zabrać na oględziny mechanika z kompem. Wtedy posprawdza wszystko. Robiąc logi, posprawdzasz najważniejsze parametry od 1500-4000 obrotów.
logi Ci wszystko pokażą. masz podane ciśnienie nominalne i aktualne. są jakieś tam odchyły od normy, ale niewielkie. podstawa to auto od 1-go właściciela i pół kłopotu z głowy. na zrobienie logów umów się z jakimś tunerem, nie zajmuje to tyle czasu co chipsowanie, a koszt w okooicach 100zł wyjaśni w jakim stanie jest motorownia, turbulum i jeszcze parę rzeczy. ze sprzedawcą od razu dogadaj się, że robisz taki przegląd, to jak ma trochę oleju w głowie, wyśpiewa wszystko co auto boli lub zejdzie z ceny. 2 przypadek odradzam, bo po co masz różnicę w cenie wyłożyć na naprawę auta. OI "110" jest tak dużo na rynku, że jest w czym wybierać. ja po swoją czarnulę pojechałem 400km, bo oferty zvokolicy nie były wiele warte
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
jeśli chodzi o turbiny to już rozumiem (bez mechanika nie dam rady) to jest mój planowany pierwszy diesel jak tej pory wsztstkie auta miałem o ZI, na dodatek bez turbo. A jak z zawieszeniem w OI??? z tego co wyczytałem to w rocznikach 2002-2004 z przodu mamy wahacz poprzeczny a z tyłu bekla- czy mam rację???? czy ktoś może zna jakiegoś mechanieka z okolic LU który mógł by mi ew. sprawdzić pod kontem mech jak i elwktr. to przyszłe planowane auto OI??????
[ Dodano: Pią 22 Lip, 11 10:54 ]
Co myślicie o OI z 4x4 ??????
[ Dodano: Pią 22 Lip, 11 11:04 ]
mam pytanie odnośnie ceny OI TDI 110. Bo na np. allegro jest bardzo duża rozbieżność. Szukam w rocznikach (mniej więcej) 2002-2004 PISZCIE JAKIE SĄ WG. WAS ORIENTACYJNE CENY (wiem że dużo zależy od wyposażenia i stanu technicznego, ale też właściciel może sobie nieżle dołożyć) Nie chce sprawdzać cen i np. infoexpert bo wg. mnie ni jak się mają do rzeczywistości jedynie przydaja się do opłat w US (oczywiście to jest tylko moje zdanie)
takie zawieszenie jak napisałeś jest w "ośce", znaczy napęd na przód. 4x4 ma z tyłu zawieszenie wielowachaczowe, które o niebo lepiej sprawuje się na zakrętach, ale nie jest tak pancerne jak belka, co nie znaczy, że się sypie. o mechanika popytaj kolegów z OCP Lublin, na pewno coś doradzą. aha, 4x4 wychodziły jako: HB 1.8T - ale to unikat, KOMBI 1.9 TDI VP 90KM i PD 101 KM, oraz benzyna 2.0 8V. z tą rozbieżnością cenową to nie przesadzaj, nie jest aż tak duża. musisz pomyśleć jaką chcesz wersję wyposażenia i po kłopocie. ja do OI przesiadłem się z auta o generację młodszego, ale to był francuz, tyle, że przywykłem do klimy, elektryki i jeszcze paru bajerów, więc wybrałem Elegance. ściągnij sobie z działu "ogólne" książkę "sam naprawiam" Cedrycha, tam jest opis każdej wersji na Polski rynek, będziesz miał jakieś rozeznanie.
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz