jaka Octavia dla 3 os.rodziny????

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • adym
    Ambiente
    • 2008
    • 179

    #26
    kolego ody_21, nie martw sie jakąs turbiną jak sie sypnie to sobie zregenerujesz i bedziesz mial spokoj. Wazniejsza jest nietknieta podloga, pod tym katem zbadaj auto. Aby auto sie bezpiecznie prowadzilo, amory, hamulce, najwazniejsze bezpieczenstwo rodzinki 8)

    Komentarz

    • ody_21
      Classic
      • 2011
      • 15

      #27
      DZIĘKI WIELKIE za wszystkie 'podpowiedzi'
      Mam jeszcze MGEA pytanie w tenn weekend moj szwagier znalazl aurko z poltugalii mianowicie audi A4 2004 2.0 TDI 'nowy gril' 98000 przebiego pełen serwis za 5,800euro auto pochodzi z jego roziny 1 wlaściciel co Wy na to???? macie jakieć opinie, zdanie o A4 ?????jak się ma do OI ???? słyszałem ze A4 ma taluminiowe zawieszenie jak to sie ma do trwałości???? czy zeczywiście audi jest tak trwale czy tylko znaczek zostal na autach????? jak się ma to a4 z 2004do OI (2003-2004) jakie są koszty serwisowania i oczywiscie podstawowych napraw wliczonych w przebieg????

      Komentarz

      • adym
        Ambiente
        • 2008
        • 179

        #28
        A4 to klasa wyżej od OI. A4 B6 i B7 dzieli płytę z Passatem B5, a Octavia to Golf IV. Jesli motor 2.0 to chyba B7 wiec już bardzo ładne auto, także wewnątrz, dużo lepiej wyciszone co ważne przy tdi. Faktycznie zawieszenie to najsłabszy punkt ale jeśli nawet by brać najgorszy wariant, choć dla tego rocznika mało realny - kapitalka zawieszenia to moze być ok 2.5kzl...ale jeśli ten przebieg jest prawdziwy to jeszcze powinien jeździć długo. Kwestia jeszcze wyposażenia choć Audi rzadko bywa ubogo wyposażone. Co do motoru 2.0 to tutaj na forum masz studnie wiedzy na ten temat. Po takiej lekturze dojdziesz do wniosku, ze ten silnik to nie najlepszy pomysł, wiec może nie czytaj Choć ja bym mimo wszystko zaryzykował jeśli auto jest pewne.

        Komentarz

        • Big
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 6389

          #29
          Zamieszczone przez ody_21
          aurko z poltugalii mianowicie audi A4 2004 2.0 TDI 'nowy gril' 98000
          Taaa, jasne ktoś kupił auto klasy premium z mocnym dieslem pod maską i w wersi kombi żeby robić 15 tys km Kolego albo to auto z takim (prawdziwym) przebiegiem koztsztuje duuużo więcej niz przeciętna dla tego rocznika, albo, jesli cena jest jak to u handlarzy "okazyjna" to ma ono nie 98 a 398 tys km
          Zamieszczone przez ody_21
          czy zeczywiście audi jest tak trwale czy tylko znaczek zostal na autach?????
          Audi jest trwała,ale MUSI być zadbane. Problemy faktycznie są z przednim zawieszenniem na polskich drogach. Wybijają się swożnie wachaczy, a nie są one wymienne samodzielnie - trzeba wyminiac cały kompletny wachacz, a jest ich po 4 na koło.
          Zamieszczone przez ody_21
          jakie są koszty serwisowania
          No w porównaniu do O I wszytko x3 - to jest Audi, samochód klasy premium wiec i części kosztują premium.

          [ Dodano: Wto 26 Lip, 11 07:57 ]
          Zamieszczone przez ody_21
          A4 2004 2.0 TDI 'nowy gril' 98000 przebiego pełen serwis za 5,800euro auto pochodzi z jego roziny 1 wlaściciel co Wy na to????
          No teraz zobaczyłem cenę ops:
          Dla mnie ściema jakich mało 8) za 24 tys zł Audi A4 z 2.0 TDI i z minimałnym przebiegiem, taaaaa jasne. Kolego unikaj tego jak ognia !!!
          Za 19 tys zł można kupić zadbana O I z 2003 r. z przebiegami dochodzacymi do 210 tys km a tu nagle za 5 tys zł więcej Audi A4 z ponad 2 x mniejszym przebiegiem. No nic tylko brać. A na powaznie daj sobie spokój z czym takim, bo jak napisałem wyżej, przy tej cenie to Audi ma ze 398 tys km albo miało słup energetyczny na fotelu pasażera albo jedno i drugie jednocześnie. Gdyby to auto było takie jak w opisie to: 1. poszło by od ręki w Portugalii i kupiłby je ktoś z miejscowych 2. Kosztowałoby ze 2,5 tys euro więcej 3. Nie opłacałoby się go sciągać do Polski, bo zarobek na nim byłby nikły.
          Czarny Elegance

          Komentarz

          • ody_21
            Classic
            • 2011
            • 15

            #30
            Może i macie rację też mi coś nie pasiło, no nic szukam nadal dobrej OI . Jak coś znajdę to napewno się odezwę i prześlę foty żebyście coś doradzili ew. ocenili. pozdro

            Komentarz

            • ruwado
              RS
              • 2009
              • 14885
              • Octavia IV (NX3)

              #31
              Zamieszczone przez kabanos
              Ten co jeździ O1 powie, żebyś brał O1. Ten co jeździ O2 bowie bierz O2
              nie każdy ja mam O I, a po głowie tłucze mi się O II, jak w robocie zaznajomiłem się trochę z O II FL :szeroki_usmiech

              A na poważnie. Za "takie kase" to chyba lepszy wybó masz faktycznie w OI. Bierz dezela bez pompowtrysków - mniej kłopotów.

              SDI - nie do zajechania, ale jednak najsłabszy.
              pozdrawiam - Darek

              Komentarz

              • splawik
                L&K
                S_OCP Member
                • 2006
                • 1292

                #32
                Zamieszczone przez Big
                Audi jest trwała,ale MUSI być zadbane. Problemy faktycznie są z przednim zawieszenniem na polskich drogach. Wybijają się swożnie wachaczy, a nie są one wymienne samodzielnie - trzeba wyminiac cały kompletny wachacz, a jest ich po 4 na koło.
                Zgadza się.

                Zamieszczone przez Big
                No w porównaniu do O I wszytko x3 - to jest Audi, samochód klasy premium wiec i części kosztują premium.
                Nie przesadzaj, poza przednim zawieszeniem nie zauważyłem żeby coś było droższe (porównuję tu stare audi i starą skodę czyli O1 i A6 C5).
                A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                -------------------------------------------------
                Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                Komentarz

                • ody_21
                  Classic
                  • 2011
                  • 15

                  #33
                  Mam kolejne pytanie, ostatnio znajomy polecil mi renault megane 1.5 dci chyba 70 km jak to auto ma się do OI (osobiście skodad bardziej mi sie podoba i jest większa) zaś megane jest podobno ekonomiczniejsze i tańsze... piszcie swoje opine, rady. pozdro

                  Komentarz

                  • Lucky24
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 102

                    #34
                    W Megane podobno trzeba uważać na elektrykę, bo potrafi ona płatać figle. Nie wiem jak jest z turbiną w Megane, ale w Lagunach była dość nietrwała. Ja na twoim miejscu szukałbym Octavii, choć ta Meganka to nowszy model, inna epoka więc jak wsiądziesz do środka to może być zachęcająco.

                    Komentarz

                    • Eidos71
                      RS
                      • 2011
                      • 2050
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #35
                      W Megance patrz, czy turbina ma zmienną geometrię. Do 2005 r. Renault miało problem z chłodzeniem turbin Garretta (pomijając kwestię wymiany olejów co 30.000 km, sugerowaną przez producenta auta, co później sami zmienili na 15.000 km) i z bardzo częstym zapiekaniem się łopatek w turbinach o zmiennej geometrii. Turbiny o stałej geometrii - o ile dbało się o nie (wymiany oleju co 15.000 i wychładzanie) - nie sprawiały większych problemów i żywotnością nie ustępowały tym montowanym w innych markach. Jeśli chodzi o renaultowskie silniki dCI - żwawe i oszczędne jednostki (choć nie tak oszczędne, jak diesele montowane w tym samym czasie w Fordach). Generalnie - do 2005 r. Renówki lubiły czasem chorować (elektryka, zaniedbane turbiny i wtryski), ale po 2005 r. wszystko naprawdę się poprawiło.
                      Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                      MOJA FURKA

                      Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                      Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                      Komentarz

                      • kabanos
                        RS
                        • 2011
                        • 4544
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez ody_21
                        Mam kolejne pytanie, ostatnio znajomy polecil mi renault megane 1.5 dci chyba 70 km jak to auto ma się do OI (osobiście skodad bardziej mi sie podoba i jest większa) zaś megane jest podobno ekonomiczniejsze i tańsze... piszcie swoje opine, rady. pozdro
                        1,5 dCi nie ma z 70 konnym silnikiem. Ja polecam 1,5 105 KM.

                        >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                        Komentarz

                        • rezon
                          RS
                          • 2006
                          • 1894
                          • Volvo
                          • AKL 1.6 MPI 101 KM
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez kabanos
                          Twój wybór. Ten co jeździ O1 powie, żebyś brał O1. Ten co jeździ O2 bowie bierz O2
                          ten co jeździł O1 i O2 - powie warto dołożyć do O2 Nie jeżdżę obecnie ani O1, ani O2.

                          [ Dodano: Sob 30 Lip, 11 20:34 ]
                          Zamieszczone przez ody_21
                          Mam kolejne pytanie, ostatnio znajomy polecil mi renault megane 1.5 dci chyba 70 km jak to auto ma się do OI (osobiście skodad bardziej mi sie podoba i jest większa) zaś megane jest podobno ekonomiczniejsze i tańsze.
                          chyba, że trzeba naprawiać zawias. Nie wiem jak obecne, ale te mydłowate modele meganek miały bardzo awaryjne i szybko zużywające się zawieszenie.

                          Komentarz

                          • Tony065
                            RS
                            • 2009
                            • 2487
                            • Octavia I (1U2)
                            • ARX 1.8 20VT 150 KM

                            #38
                            ja przed OI miałem Megane 2 HB 2k3r 1.9dCi 120KM. moja opinia jest stanowczo na "NIE". spalanie wychodziło ok. 6l/100km, teraz zchodzę nawet o 1l mniej. niby auto lepiej się prowadziło, w sensie tłumienia dziur itd., ale elektryka była do bani. wystarczy że popadał deszcz lub była mgła a centralny wariował, wycieraczki robiły cuda itd... o 1.5dCi mogę powiedzieć tyle, że mają słabe wtryskiwacze /zdaje się Siemens/ i sypią się dość często. ponadto Megi to tylko combi lub sedan, bo hb ma mikro bagażnik 330l! nic się normalnie nie mieści, do OI można zapakować pół domu i jest OK. kolego, przemyśl sprawę rocznych przebiegów i kupuj OI, lub O2. francuzi i włosi nie nadążają za niemcami, jeśli chodzi o sprawność aut. co innego design, ale to inna kwestia.
                            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                            @ by Tune-up Gdańsk
                            TDI VP++ i jeszcze rośnie
                            Antek

                            Komentarz

                            • krzysiek1974
                              Rider
                              • 2009
                              • 323

                              #39
                              Zamieszczone przez Tony065
                              ... kolego, przemyśl sprawę rocznych przebiegów i kupuj OI, lub O2. francuzi i włosi nie nadążają za niemcami, jeśli chodzi o sprawność aut. co innego design, ale to inna kwestia.
                              kurcze, a ja do tej pory myślałem że skoda jest czeska. ale ze mnie gapa ops:

                              Komentarz

                              • innova
                                Rider
                                • 2011
                                • 554

                                #40
                                kurcze, a ja do tej pory myślałem że skoda jest czeska. ale ze mnie gapa ops:
                                i dobrze myślałeś, ta cecha uwidacznia się praktycznie w każdym modelu i egzemplarzu
                                --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                _______________________________________

                                Komentarz

                                • Big
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 6389

                                  #41
                                  Zamieszczone przez ody_21
                                  Mam kolejne pytanie, ostatnio znajomy polecil mi renault megane 1.5 dci chyba 70 km jak to auto ma się do OI
                                  Hahha, wogóle sie nie ma daj sobie spokój z tym wynalazkiem. Awaryjne to jak diabli - ojciec miał to cudo kupione jako nówka w salonie tyle, że z 1.6 16V pod maską. Sprzedał po 3 latach bo miał dość ciągłych awarii elektryki i elektroniki (wycieraczki, karta hands-free, akumulator, oraz koło zminnych far rozrządu po zaledwie 15 tys km. Dodatkowo trzeszczenia plastików oraz fabrycznie źle zmontowana komora mieszania powietrza która pukała) i kupił Vectrę C po lifcie.
                                  Skoda to zupełnie inna klasa jeśli chodzi o jakość/montaż oraz awaryjność.
                                  Czarny Elegance

                                  Komentarz

                                  • ody_21
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 15

                                    #42
                                    Hej proszę o podpowiedź
                                    Zdecydowałem się na skodę w HB, ale mam kolejmy dylemat, mianowicie 1,9 TDI (90 lub 110 km) czy 1,6 B lub BG 90 km CO WYBRAĆ ??????????? autko jak wczesniej pisałem bedzie jeździć w trybie mieszanym ok 40-50 km dziennie. Z moich 'poszukiwań, obserwacji' wynika że silniki o ZI mają dużo mniejsze prebiegi w porównaniu do modeli z silnikami o ZS. Czy warto sie tym 'sugerować' A jak z eksploatacją, kosztami serwisowania i ew. naprawami i.t.p. Czy silniki 1,6 B są doladowane???? jeśli nie to może są bardziej 'trwałe'????? a i najważniejsze który silnik jest bardziej 'ekonomiczniejszy' ?
                                    CO WY NA TO???????

                                    Komentarz

                                    • dunker
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 2

                                      #43
                                      Witam nie chcialem zakładać osobnego wątku więc sie podepne.Przymierzam sie do zakupu octavi .Jeżdże nie dużo dlatego wolałbym benzyne ,1.8 ,ale nie wiem nic o tych silnikach jest widze pare wersji.Prosiłbym o jakieś rady spalanie ,awaryjność,a może 2litrowy silnik ,czy jest jakaś różnica kolosalna w spalaniu ? Widze pare wersji np taka :

                                      2008 SKODA OCTAVIA 1.8 TSI LAURIN + KLEMENT 5DR 6 SPD HUGE SPEC fajowska co wy na to

                                      Pozdrawiam

                                      Komentarz

                                      • ody_21
                                        Classic
                                        • 2011
                                        • 15

                                        #44
                                        Hej proszę o podpowiedź
                                        Zdecydowałem się na skodę w HB, ale mam kolejmy dylemat, mianowicie 1,9 TDI (90 lub 110 km) czy 1,6 B lub BG 90 km CO WYBRAĆ ??????????? autko jak wczesniej pisałem bedzie jeździć w trybie mieszanym ok 40-50 km dziennie. Z moich 'poszukiwań, obserwacji' wynika że silniki o ZI mają dużo mniejsze prebiegi w porównaniu do modeli z silnikami o ZS. Czy warto sie tym 'sugerować' A jak z eksploatacją, kosztami serwisowania i ew. naprawami i.t.p. Czy silniki 1,6 B są doladowane???? jeśli nie to może są bardziej 'trwałe'????? a i najważniejsze który silnik jest bardziej 'ekonomiczniejszy' ?
                                        CO WY NA TO???????

                                        Komentarz

                                        • Dzida
                                          RS
                                          • 2006
                                          • 2253

                                          #45
                                          Zamieszczone przez ody_21
                                          Hej proszę o podpowiedź
                                          Chłopie może trzeci raz napiszesz na forum tego posta? Czy korzystałeś z funkcji szukaj? Nie znalazłeś informacji na tematy o które pytasz?

                                          Komentarz

                                          • krzysiek1974
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 323

                                            #46
                                            Zamieszczone przez Dzida
                                            Zamieszczone przez ody_21
                                            Hej proszę o podpowiedź
                                            Chłopie może trzeci raz napiszesz na forum tego posta? Czy korzystałeś z funkcji szukaj? Nie znalazłeś informacji na tematy o które pytasz?
                                            Oj, trudno będzie znaleźć info na temat octavii 1.9tdi lub 1,6mpi na tym forum. Prawie nikt nimi nie śmiga w naszym pięknym kraju 8)

                                            Komentarz

                                            • ody_21
                                              Classic
                                              • 2011
                                              • 15

                                              #47
                                              OI z 1,9 TDI czy Superb z 1,8B które z tych aut będzie bardziej ekonomiczniejsze przy przebiegach 20-25 tys/rok i jak z eksploatacją??? Co myślicie na temat silników o ZI w skodzie???? Na dzisiejsze czasy przy przebiegach 20-30 tyś. jaki silnik będzie bardziej ekonomiczniejszy zarowno do spalania jak i do eksploatacji? a i jeszcze ponowie temat dla 3 osob. rodziny co lepiej wybrać przy kwocie ok 22 PLN OI czy Superb??? poradźcie co wybrć?!

                                              [ Dodano: Czw 06 Paź, 11 08:23 ]
                                              CO myślicie o OI wesrsja "style"? czy ta wersja wychodzila na rynek polski??? Czy to jest jakaś mocniejsza wersja skody????jak w praktyce? może ktoś posiada taki model z 03r i podzieli się informacjami.

                                              Komentarz

                                              Pracuję...