Toczenie Tarcz Zimmerman

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Archi
    Classic
    • 2007
    • 36

    Toczenie Tarcz Zimmerman

    ni widziałem tego na oczy - ale z postów widzę że wyleczyliście szkodę z tego że ma utko zrobione OK

    a tak przy okazji to czy z tym co jest u Pawła da się coś jeszcze poprawiać itd czy sprawa wygląda na zamkniętą?
  • bartolini1978
    Elegance
    • 2006
    • 755

    #2
    Toczenie Tarcz Zimmerman

    Witam Serdecznie

    Własnie przetoczyłem tarcze Zimmerman Sport. Toczenie jak toczenie ale:
    prawa tarcza lekko zwichrowana a lewa prosta w 80% tylko na długosci klocka zwichrowana. :shock:
    Zastanawiam sie co było powodem tak dziwnego uszkodzenia . Czy ciepły klocek po zatrzymaniu cara nagrzał punktowo tarcze a może tarcza miała wade fabryczną :?:
    Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział ze wiele nowych samochodów ma problemy
    z tarczami.
    Co dziwne maszyna do toczenia jest w warsztacie wulkanizacyjnym.Mech... powiedział ze mieli problemy z nowymi oponami i felgami które w czasie jazdy lekko biły , co sie okazało to wina TARCZ :shock: :shock: :shock: , wystarczy lekko przetoczyc i jest ok
    Tarcze były toczone na samochodzie aby wyeliminowac bicie piasty.
    Mam nadzieje ze proces ten pozwoli na wyeliminowanie bicia ale to dopiero sprawdze po ok 1000 km jak je dotre :?

    Komentarz

    • neck99
      L&K
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1326

      #3
      Dotrzyj je tak jak ja ogien i hamulec = biały dymek i tarcza zaprawiona do boju :szeroki_usmiech
      OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
      SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

      Komentarz

      • Pulse
        Rider
        • 2006
        • 461

        #4
        ile kosztuje toczenie?
        :: O1 AXR Kombi

        Komentarz

        • bartolini1978
          Elegance
          • 2006
          • 755

          #5
          neck99, tak jak ty docierałem tarsze w fordzie i wytrzymały 50 km :cry: :|

          [ Dodano: Pią 21 Lip, 06 23:12 ]
          Sory tarcze

          [ Dodano: Pią 21 Lip, 06 23:12 ]
          Sory tarcze

          [ Dodano: Pią 21 Lip, 06 23:12 ]
          Sory tarcze

          Komentarz

          • DGW
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 2330

            #6
            Zamieszczone przez bartolini1978
            Tarcze były toczone na samochodzie aby wyeliminowac bicie piasty.
            Tak dla jasności bo chyba nie rozumiem. Jak jest możliwe wyeliminowanie bicia piasty przy toczeniu na samochodzie :shock: ????? Miałem zawsze sceptyczne podejście do takiej obróbki,
            do tego jak wyeliminować minimalny luz który zawsze jest na łożysku (proszę się nie spierać ponieważ jeśli by żadnego luzu nie było to niestety łożysko nie ruszyło by się)???
            Byćmoże zostało zastosowane jakieś pionierskie rozwiązanie mocowania tego urządzenia aby eliminacja wszystkich luzów i bić było możliwa???
            Koledzy oświećcie mnie :|
            NFPNorth-West
            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
            WARSZTAT www.dsize.pl
            ->
            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

            Komentarz

            • xekon
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 742

              #7
              dobrygrzeswawa, na poczatku zaznacze ze nie widzialem na oczy tego urzadzenia ale jakby sie "zaczepic" za sama tarcze i zgledem jej plaszczyzny ustawiac noz to chyba zadne luzy na lozysku nie maja znaczenia - ale rowna sie to na moje zdjeciu tarczy i toczeniu off-line natomiast na logike plaszczyna toczenia powinna byc prostoladla do osi piasty i tu juz nie wiem jak to by spiac sensownie moze ktos ma foty tego legendarnego urzadzenia do teoczenia tarcz na aucie.
              czyli tak jak mowi dobrygrzeswawa, ze jak toczyc w ukladzie z piasta to luzy sie pozniej ujawnia.
              to powiedzial wam elektryk z wyksztalcenia :lol :lol

              Komentarz

              • cook
                Ambiente
                S_OCP Member
                • 2005
                • 181

                #8



                .......Ponieważ maszyna jest powiązana integralnie z piastą koła nie występuje wpływ luzu łożysk piasty na jakość obrabianej powierzchni...

                jest i foto tego cuda
                Były posiadacz 1.8 Turbo

                Nikt nie tańczy na trzeźwo, chyba że oszalał..

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Tak, ale jesli piasta ma luz, to luz jest w pozycji 0' jest w pozycji 100' 140' itd. W kazdym z tych punktow jest +/- iles tam. Dlatego uwazam, ze to jest tylko chwilowe rozwiazanie problemu, no ale zobaczymy.

                  Mi kiedys nowe tarcze, tez zaczely sie giac po przejechaniu 1000km, powod byl prosty byla zima jeden zacisk grzal sie jak cholera i tarcze dostawaly w dupe dosadnie. W koncu na wiosne, przeszly kilka konkretnych hamowan, do tego wywazanie kol i potem juz nic nie bilo.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • nico21
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 2640
                    • Volkswagen

                    #10
                    cook, link nie działa

                    bartolini1978, ile płaciłes za toczenie i gdzie??
                    DACAR.team

                    Komentarz

                    • bartolini1978
                      Elegance
                      • 2006
                      • 755

                      #11
                      Sosnowiec ok 150 zeta 2 szt

                      Komentarz

                      Pracuję...