Witam jaka cena za podnosnik szyb lewy przód elektryka skoda octavia I.
Katalizatorowy syf
Zwiń
X
-
Katalizatorowy syf
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEMTagi: Brak
-
-
Katalizatorowy syf
dzisiaj miałem okazję zobaczyć jak ekologia robi spustoszenie w naszych samochodach
zdjęcia z telefonu wyszły mi niestety bardzo słabe, ale opiszę co na nich widać i to czego nie widać również
starałem się zrobić je pod słońce, tak, żeby było widać prześwit, ale też nie miałem do dyspozycji nowego kata, w każdym razie oba z przelotu ~140kkm, jeden z totalnego PSJ:
i jeden z jakiegoś tam w miarę normalnego:
w drugim przypadku ten jasny punkt to słońce widoczne przez katalizator - nadaje się do obserwacji zaćmień
w przypadku pierwszym jest tak szczelnie zabity, że nie widać przez niego kompletnie nic.
ale szczerze mówiąc te efekty wizualne są mało ważne, ważne co dzieje się w EGRze i przyległościach, to jest gwóźdź programu i niestety praktycznie niewidoczny :evil:
na fotkach widać syf, ale nie widać, że nie jest to taki syf zwykły a przypalony syf
otóż spaliny miały tak ograniczony przepływ, że rosnąca temperatura doprowadziła do pięknego syfu przypalenia i w przypadku jednego z aut do spalenia praktycznie całej zmiennej geometrii sprężarki wraz z jednym skrzydłem wirnika o ile dobrze pamiętam
tak, że wiadomo już co robić, ekolodzy zbliżając się do rzeczonego przebiegu wymieniają na nowe katalizatory i jest git
[ Dodano: Czw 04 Sie, 11 23:09 ]
DGW mnie naprostuje jak coś przeinaczyłem.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
-
-
szkoda, jak zwykle prawie wszystko napisałeś
dopiszę tylko że:
- turbina ze stopionymi łopatkami i wypalonym wirnikiem współpracowała z katem nr.2 czyli tym zatkanym powiedzmy w 50%. Właściciel niestety ale jeździł tak dłuższy czas dlatego zniszczenia były duże,
- drugiej turbiny która współpracowała z całkowicie zatkanym katem jeszcze nie rozebrałem ale po ogólnych oględzinach mogę powiedzieć że geometria jest tak samo zapieczona a wałek kręci się jakby był na łożyskach kulkowych tylko kulki zrobiły się kwadratowe. To auto od czasu pierwszego dużego, czarnego "bąka" z rury wydechowej zrobiło około 500km. Temperatura w dolocie (przez EGR) była tak wysoka że doprowadziła do nadtopienia uszczelki rury dolotowej (przy klapie gaszącej)
Wykluczyłbym tu jakość paliwa ponieważ pompki nie wykazują uszkodzenia. Co się stało z tłokami i zaworami tego niestety nie wiem ponieważ właściciel nie zdecydował się na gruntowną diagnozę. Po wymianie turbiny i oczyszczeniu nagaru z paru części motorownia chodzi powiedzmy ok. Czas pokaże czy np. oliwy będzie ubywać więcej. Jedynie można zaobserwować na komputerze chwilowe spalanie wyższe przy wyższych prędkościach niż było wcześniej (90km/h takie samo, przy 120km/h już niestety ok 0.5l więcej)...
...więc po raz kolejny ekologia górą :wink:NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez winni77Sory że się wcinam, ale czy w benzynach może występować podobny problem, czy ze względu na właściwości benzyny nie powinno być tragedii?Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez winni77Sory że się wcinam, ale czy w benzynach może występować podobny problem, czy ze względu na właściwości benzyny nie powinno być tragedii?
[ Dodano: Sob 06 Sie, 11 13:08 ]
Zamieszczone przez Nexus6szkoda, to pomyśl jakie spustoszenie w dolocie robi DPF :diabelski_usmiech
ekolodzy również okresowo wymieniają DPF :lol:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
nie wiem skąd te skojarzenie zapchanego kata do uszkodzen i syfu w EGR i turbo?. to tak jak by tłumaczyc wysokie spalanie niewygodnymi butami równie dobrze to właśnie turbo mogło popuszczac olej i w konsekwencji czego zapchac kata, uszkodzic geometrie, niesprawny układ wtryskowy np. wtryski lały i niedopalona ropa osiadała na turbo i tam sie spalala (i na EGR) jednoczesnie zapychając kata jedno jest pewne (takie zapchanie kata musi miec swój powód nie jest to spowodowane normalną koleją rzeczy (są auta które mają nalatane 500 tyś z tym silnikiem i jakos sie nic nie dzieje z katem jak i z turbo czy EGR wiec podsumowując w pełnisprawnym i dobrze uzytkowanym silniku taka sytuacja nie ma prawa miec miejsca
[ Dodano: Sob 06 Sie, 11 13:30 ]
i idąc dalej w wyzej wymienionym przypadku sama wymiana czy wywalene kata sprawy nie zalatwi bo po nastepnych tysiącach km bedzie to samo
Komentarz
-
Komentarz