Katalizatorowy syf

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    Katalizatorowy syf

    Witam jaka cena za podnosnik szyb lewy przód elektryka skoda octavia I.
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #2
    Katalizatorowy syf

    dzisiaj miałem okazję zobaczyć jak ekologia robi spustoszenie w naszych samochodach

    zdjęcia z telefonu wyszły mi niestety bardzo słabe, ale opiszę co na nich widać i to czego nie widać również

    starałem się zrobić je pod słońce, tak, żeby było widać prześwit, ale też nie miałem do dyspozycji nowego kata, w każdym razie oba z przelotu ~140kkm, jeden z totalnego PSJ:



    i jeden z jakiegoś tam w miarę normalnego:



    w drugim przypadku ten jasny punkt to słońce widoczne przez katalizator - nadaje się do obserwacji zaćmień
    w przypadku pierwszym jest tak szczelnie zabity, że nie widać przez niego kompletnie nic.

    ale szczerze mówiąc te efekty wizualne są mało ważne, ważne co dzieje się w EGRze i przyległościach, to jest gwóźdź programu i niestety praktycznie niewidoczny :evil:










    na fotkach widać syf, ale nie widać, że nie jest to taki syf zwykły a przypalony syf
    otóż spaliny miały tak ograniczony przepływ, że rosnąca temperatura doprowadziła do pięknego syfu przypalenia i w przypadku jednego z aut do spalenia praktycznie całej zmiennej geometrii sprężarki wraz z jednym skrzydłem wirnika o ile dobrze pamiętam

    tak, że wiadomo już co robić, ekolodzy zbliżając się do rzeczonego przebiegu wymieniają na nowe katalizatory i jest git

    [ Dodano: Czw 04 Sie, 11 23:09 ]
    DGW mnie naprostuje jak coś przeinaczyłem.
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • DGW
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 2330

      #3
      szkoda, jak zwykle prawie wszystko napisałeś
      dopiszę tylko że:
      - turbina ze stopionymi łopatkami i wypalonym wirnikiem współpracowała z katem nr.2 czyli tym zatkanym powiedzmy w 50%. Właściciel niestety ale jeździł tak dłuższy czas dlatego zniszczenia były duże,
      - drugiej turbiny która współpracowała z całkowicie zatkanym katem jeszcze nie rozebrałem ale po ogólnych oględzinach mogę powiedzieć że geometria jest tak samo zapieczona a wałek kręci się jakby był na łożyskach kulkowych tylko kulki zrobiły się kwadratowe. To auto od czasu pierwszego dużego, czarnego "bąka" z rury wydechowej zrobiło około 500km. Temperatura w dolocie (przez EGR) była tak wysoka że doprowadziła do nadtopienia uszczelki rury dolotowej (przy klapie gaszącej)

      Wykluczyłbym tu jakość paliwa ponieważ pompki nie wykazują uszkodzenia. Co się stało z tłokami i zaworami tego niestety nie wiem ponieważ właściciel nie zdecydował się na gruntowną diagnozę. Po wymianie turbiny i oczyszczeniu nagaru z paru części motorownia chodzi powiedzmy ok. Czas pokaże czy np. oliwy będzie ubywać więcej. Jedynie można zaobserwować na komputerze chwilowe spalanie wyższe przy wyższych prędkościach niż było wcześniej (90km/h takie samo, przy 120km/h już niestety ok 0.5l więcej)...

      ...więc po raz kolejny ekologia górą :wink:
      NFPNorth-West
      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
      WARSZTAT www.dsize.pl
      ->
      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

      Komentarz

      • QBA
        RS
        • 2004
        • 2646

        #4
        Heh jak dobrze, ze w moim dupowozie były wersje bez kata (N9A) przy wymianie kompletnego wydechu zamowilem wydech od starszej wersji :szeroki_usmiech Tylko w portkach dosztukowali mi miejsce na sonde k

        Komentarz

        • loru
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4286
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          fotek nie widać :|

          EDIT
          już widzę.
          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez szkoda
            nie jest to taki syf zwykły a przypalony syf
            :shock: o kufaaaa - eco katalizatory, eco olej lov saps lub C3 a potem takie kwiatki... :klnie:
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • sebu
              L&K
              • 2008
              • 1304
              • Octavia II (1Z3)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

              #7
              Jakieś trzy tygodnie,też czyściłem EGR u siebie,ile tam było syfu :shock: ,po prostu trzeba było skrobać,bo niczym innym niechciało puścić. :diabelski_usmiech
              Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
              jak pomogłem to daj punkcik
              sprzęgło od G 60

              Komentarz

              • winni77
                RS
                • 2009
                • 2183
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                Sory że się wcinam, ale czy w benzynach może występować podobny problem, czy ze względu na właściwości benzyny nie powinno być tragedii?
                Mój "Batmobil"

                Komentarz

                • soszek81
                  L&K
                  • 2010
                  • 1245

                  #9
                  szkoda - ten temat dobił mojego kata - w przyszłym tygodniu wylatuje :evil:
                  Była O1 kombi ALH++ 150/340
                  Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                  Komentarz

                  • loru
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4286
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez szkoda
                    oba z przelotu ~140kkm,
                    kilkukrotnie spotkałem się z opinią, że kat starcza na 100kkm a potem wywalić albo wstawić nowy, ehh coś w tym jest.
                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                    Komentarz

                    • Eidos71
                      RS
                      • 2011
                      • 2050
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez winni77
                      Sory że się wcinam, ale czy w benzynach może występować podobny problem, czy ze względu na właściwości benzyny nie powinno być tragedii?
                      W benzynowym silniku Skody nie ma zaworu EGR, a turbina ma stałą geometrię :-) Jak dotąd ekolodzy nie dobrali się jeszcze "na ostro" do silników benzynowych - ich uwaga skupiła się p.w. na dieselach. Co do katalizatora - raczej małe szanse, aby tak się zapchał nagarem. A jeżeli zacznie się zapychać, lub sypać - poczujesz (utrata mocy), lub usłyszysz i wtedy po prostu wybija się kata i wstawia strumienicę :-)
                      Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                      MOJA FURKA

                      Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                      Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                      Komentarz

                      • Nexus6
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 4847
                        • Volkswagen

                        #12
                        szkoda, to pomyśl jakie spustoszenie w dolocie robi DPF :diabelski_usmiech
                        With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                        Komentarz

                        • winni77
                          RS
                          • 2009
                          • 2183
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          #13
                          Eidos71, dzięki za rozjaśnienie
                          Mój "Batmobil"

                          Komentarz

                          • Eidos71
                            RS
                            • 2011
                            • 2050
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #14
                            Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                            MOJA FURKA

                            Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                            Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Zamieszczone przez winni77
                              Sory że się wcinam, ale czy w benzynach może występować podobny problem, czy ze względu na właściwości benzyny nie powinno być tragedii?
                              nie sądzę, w benzynach może zakitowywać się z powodu wtrysku bezpośrednigo...

                              [ Dodano: Sob 06 Sie, 11 13:08 ]
                              Zamieszczone przez Nexus6
                              szkoda, to pomyśl jakie spustoszenie w dolocie robi DPF :diabelski_usmiech
                              obaj dobrze wiemy jakie robi
                              ekolodzy również okresowo wymieniają DPF :lol:
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • deviltomek
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 246

                                #16
                                nie wiem skąd te skojarzenie zapchanego kata do uszkodzen i syfu w EGR i turbo?. to tak jak by tłumaczyc wysokie spalanie niewygodnymi butami równie dobrze to właśnie turbo mogło popuszczac olej i w konsekwencji czego zapchac kata, uszkodzic geometrie, niesprawny układ wtryskowy np. wtryski lały i niedopalona ropa osiadała na turbo i tam sie spalala (i na EGR) jednoczesnie zapychając kata jedno jest pewne (takie zapchanie kata musi miec swój powód nie jest to spowodowane normalną koleją rzeczy (są auta które mają nalatane 500 tyś z tym silnikiem i jakos sie nic nie dzieje z katem jak i z turbo czy EGR wiec podsumowując w pełnisprawnym i dobrze uzytkowanym silniku taka sytuacja nie ma prawa miec miejsca

                                [ Dodano: Sob 06 Sie, 11 13:30 ]
                                i idąc dalej w wyzej wymienionym przypadku sama wymiana czy wywalene kata sprawy nie zalatwi bo po nastepnych tysiącach km bedzie to samo

                                Komentarz

                                Pracuję...