Wzrost temperatury powietrza a spalanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lateralus
    Classic
    • 2011
    • 20

    Wzrost temperatury powietrza a spalanie

    siema. mi również chodzi taki pomysł po głowie i mam pewną koncepcję.
    Za miganie kierunkami podczas zamykania/otwierania odpowiada moduł komfortu, wtyczka czarna, piny 14 i 15 (prawa i lewa strona kolejno).
    Żeby zamiast kierunków, migały postojówki, należałoby przeciągnąć kabel od postojówek (plusowy) i podpiąć pod w/w piny. Natomiast żeby owe światła nam się płynnie zapalały, trzeba by w kabel plusowy od postojówek wpiąć między komfort a oryginalnie idący kabel postojówek, moduł o nazwie ne555. Trochę zagmatwałem, ale może ktoś zrozumie.
  • rodro
    Ambiente
    • 2010
    • 238
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    Wzrost temperatury powietrza a spalanie

    Czy istnieje jakaś zależność pomiędzy temperaturą powietrza, a średnim spalaniem?
    Zaobserwowałem w swoim samochodzie zależność polegającą na tym, że wraz ze wzrostem temperatury rośnie spalanie. Np. dzisiaj - trasa 20 km (rano temperatura około 20 C) spalanie na przejechanym odcinku 5,0 l/100 km (przy wyższej temperaturze 5,2 do 5,5 l). Powrót tą samą trasą - temperatura około 30 C - spalanie 6,3 l/100 km (w temperaturach 20-25 stopni - średnio 5,5 - 5,8 l/100 km). Zastanawia mnie również to, że przy temperaturach w granicach 30 stopni - jest problem ze "zbieraniem" się samochodu na drugim biegu - jest jakiś przymulony.
    Czy to normalne zjawisko?

    Komentarz

    • Mihau
      RS
      • 2009
      • 7460
      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

      #3
      rodro, samochód z turbo "puchnie" przez wysokich temperaturach i dlatego wydaje Ci się, że jest zamulony.
      O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

      Komentarz

      • Tichy
        Rider
        • 2010
        • 544

        #4
        Nie bez powodu instaluje się w doładowanych silnikach intercooler...

        Komentarz

        • Jaroslav92525
          Rider
          • 2009
          • 365
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Re: Wzrost temperatury powietrza a spalanie

          Zamieszczone przez rodro
          Czy istnieje jakaś zależność pomiędzy temperaturą powietrza, a średnim spalaniem?
          A może to włączona KLIMA jest przyczyną .... :-)
          Pozdrawiam,
          Jaroslav92525

          -----------------------
          VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

          Komentarz

          • rodro
            Ambiente
            • 2010
            • 238
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Re: Wzrost temperatury powietrza a spalanie

            Nie, to nie klima - testowałem ten wariant.

            Komentarz

            • Zorr
              RS
              • 2011
              • 2110

              #7
              Zamieszczone przez Mihau
              rodro, samochód z turbo "puchnie" przez wysokich temperaturach i dlatego wydaje Ci się, że jest zamulony.
              ano jest to odczuwalne, właśnie w takie dni jak dzisiaj z temp >30 C.
              a skoro puchnie to i spalanie będzie rosło,
              dodatkowo klima więcej pracuje itd...

              człowiek mógłby pomyśleć, iż zimą zajdzie odwrotny proces, ale niestety tak dobrze nie ma.
              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

              Komentarz

              • setnik
                Classic
                • 2010
                • 11

                #8
                Re: Wzrost temperatury powietrza a spalanie

                Zamieszczone przez rodro
                Zaobserwowałem w swoim samochodzie zależność polegającą na tym, że wraz ze wzrostem temperatury rośnie spalanie. ... Zastanawia mnie również to, że przy temperaturach w granicach 30 stopni - jest problem ze "zbieraniem" się samochodu na drugim biegu - jest jakiś przymulony.
                Czy to normalne zjawisko?
                Mam identyczne spostrzeżenia.
                Wiąże to z mniejszą wydajnością intercoolera typu woda - powietrze (stąd spadek skuteczności doładowania i spadek mocy), ponadto w takich warunkach aktywuje się wydajna (~energochłonna) dodatkowa, elektryczna pompa wody do wspomnianego intercoolera - kolejny dodatkowy pobór mocy i wzrost spalania.

                Pozdrawiam.

                Komentarz

                Pracuję...