Czytam forum i sam juz niewiem co myslec wiec ,dlatego takie pytanie j.w. Jezdze od paru lat Bmw e46 wczesniej sedan 328 teraz Coupe 318Ci i przyszla mi mysl na oszczednego diesla Octavie II 1.9 tdi lub Skode Superb I 1.9 tdi (130) Choc jak tak sie naczytam to niewiem czy nie wroce do wersji sedan z duzym 6 cylindrowym benzynowym silnikiem Zeby uprzedzic pytania czemu nie Passat to b6 niestety przysparza wiele problemow ,a b5 bedzie mi trudniej znalesc z tempomatem i przebiegiem jak Superb.
No tak ,ale akurat tu zadałem pytanie czy kupiłbys Octavie jeszcze raz ,oraz nawiazalem tylko wyłacznie do Superba i Bmw ,wiec jednak rozni sie od tego tematu w linku.
jechałem OII kolegi 1.9 bxe (105 km), a sam mam SI (130, z chipem). Myślę jednak, że superb zadbany jest droższy o te 4-5 tyś, jeśli jest ten sam rocznik co OII 1.9 bxe.
Szczerze mówiąc, mimo że SI to technicznie dłuższy passek b5, to bym go wolał - jest lepiej wyciszony i wygodniejszy (dużo większy) od OII bxe. Tylko zapewne trudniej taki egzemplarz wyszukać u nas.
NIE, nie kupiłbym ponownie O2 1,9 TDI. Są lepsze auta w tej kasie. Superb I duze wygodne auto, ale ta deska.... podróż w czasie (sew1981 - masz nawi, jest dobrze ale zwykła deska...no czuć naftaline w szafie ) Może zostań przy beemce kolego....
Jeśli wybieramy w czeskach to wybór dla mnie jest jeden - zdecydowanie S I.
PS
Sew1981- wolałbyś paska czy S I - jakoś nie mogę rozszyfrować Twojego wpisu.
Prowadzilem Superb I nie jechalem jeszcze Octavia ,ale liczba drobnych awarii troche przechyla szale na strone Superba. Co do cen to Uk jest inaczej niz w Polsce. Rocznik 2004 Superba z malym przebiegiem bedzie nawet tanszy niz analogicznie Octavii natomiast Bmw bedzie 2 lata starsze i bedzie mialo troche wiekszy przebieg ,ale wiele usterek nie wystepuje szczegolnie jesli chodzi o denerwujace drobiazgi. Chyba wyjde z zalozenia co sie trafi i tyle choc na pewno musze sie przejechac Octa II
Eryk1, ja dwa razy nie wchodzę do tej samej rzeki, czyli nie kupię jeszcze raz OII ani OII FL , prawdopodobnie coś innej marki, ale poczekam na OIII i wtedy podejmę decyzję. Zmieniać auto na to samo jest bez sensu. Na pewno to nie będzie auto Cee'd ani I30.
NIE, nie kupiłbym ponownie O2 1,9 TDI. Są lepsze auta w tej kasie.
Jakiś jeden przykład?
Jeden tylko? :wink:
Zależy o jakiej kasie mówimy. Bo jak za nową O2 to mnóstwo młodych używek wyższej klasy. A jak w cenie SI to właśnie Superb I, Avensis, Mazda 6, Vectra C i jeszcze by sie znalazło...powiedzmy w przedziale 30-40 tysia..... samo to , że można po prostu kupić fajne auto o klasę wyżej i cieszyć sie lepszym komfortem jest już zachętą aby poszukać coś innego...
NIE, nie kupiłbym ponownie O2 1,9 TDI. Są lepsze auta w tej kasie.
Jakiś jeden przykład?
Jeden tylko? :wink:
Zależy o jakiej kasie mówimy. Bo jak za nową O2 to mnóstwo młodych używek wyższej klasy. A jak w cenie SI to właśnie Superb I, Avensis, Mazda 6, Vectra C i jeszcze by sie znalazło...powiedzmy w przedziale 30-40 tysia..... samo to , że można po prostu kupić fajne auto o klasę wyżej i cieszyć sie lepszym komfortem jest już zachętą aby poszukać coś innego...
Bardzo dyskusyjna ta "lepszość" Twoich propozycji, w szczególności Vectra.
NIE, nie kupiłbym ponownie O2 1,9 TDI. Są lepsze auta w tej kasie.
Jakiś jeden przykład?
Jeden tylko? :wink:
Zależy o jakiej kasie mówimy. Bo jak za nową O2 to mnóstwo młodych używek wyższej klasy. A jak w cenie SI to właśnie Superb I, Avensis, Mazda 6, Vectra C i jeszcze by sie znalazło...powiedzmy w przedziale 30-40 tysia..... samo to , że można po prostu kupić fajne auto o klasę wyżej i cieszyć sie lepszym komfortem jest już zachętą aby poszukać coś innego...
Bardzo dyskusyjna ta "lepszość" Twoich propozycji, w szczególności Vectra.
Sądzę, ze co do walorów użytkowych- przestronności, komfortu jazdy to jednak lepsze oferty...jeśli miałeś okazję porównać. Chcesz powiedzieć , że choćby vectra C nie jest większa, wygodniejsza, bardziej komfortowa od O2? Kupując swoja przed liftową oglądając rózne nie dało sie zauważyć, że podstawowe wersje 0 zwłaszcza z siwą deską wyglądały biednie. Dopiero wyższe specyfikacje z dodatkami robią lepsze wrażenie. Podobnie jak w innych markach - a tu w sumie bardziej gust i indywidualne upodobania decydują. Ale z liczbami - wielkość kabiny np już nijak nie idzie dyskutować. Z praktycznością wnętrza owszem - tu akurat O2 jest lepiej rozwiązana niż choćby wspomniana VC. Większy jest większy i tyle. Co do awaryjności to we wszystkich dizlach sprawa wygląda dziś podobnie, w benzynkach też. Choć zobaczymy co wyjdzie za kika lat z TSI. Na dziś to fajny wabik dla każdego kto chce benzynkę - tym sądze skoda kusi wielu takich klientów.
Obecnej generacji O2 bym jeszcze raz nie kupił, gdybym z nią wcześniej poobcował przed zakupem chyba zrezygnowałbym , ale już patrząc na koncept nowej plus silnik TSI- o którym coraz częsciej myślę.... już nie powiem że jeśli będzie taka jak sie zapowiada nigdy nie kupie... bo mi sie podoba. Ale i tak zdecydowałyby jazdy....
No akurat jesli chodzi o silniki Fsi, Tsi to wystepuje w nich problem z odkładaniem sie nagaru na zaworach i co za tym idzie auto z czasem zaczyna przez to tracic moc i nie obejdzie sie bez sciagania głowicy. Choc w sumie koszta i tak w razie czego mniejsze niz awaria turbo czy wtryskow w dieslu. Nie ma auut idealnych sa pewne problemy w kazdej marce no i dochodzi jeszcze sprawa szczescia jedni jezdza i nienarzekaja inni gotowi podpalic swoj malo ulubiony egzemplarz.
Komentarz