Sprzegielko alternatora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tommecki
    Classic
    • 2013
    • 1

    Sprzegielko alternatora

    Ok dzięki za odpowiedz, zawsze dobrze skonsultować trapiące problemy na forum
  • jakub85
    Classic
    • 2011
    • 17

    #2
    Sprzegielko alternatora

    Witam wszystkich. Mam taki problem a zarazem pytanie. Bylem u mechanika umowic sie na wymiane rozrzadu. Mechanik posluchal pracy silnika i stwierdzil ze do wymiany jest takze sprzegielko alternatora. Moje pytanie brzmi: czy po wlaczeniu klimatyzacji moze przepuszczac owe sprzegielko gdy dostanie oporu? Jak myslicie? Bo akurat mam problem z klima. Po wlaczeniu sprezarki zaczyna halasowac cos i to bardzo. Teraz pytanie co? Sprezarka sie zarzyna czy moze owe sprzegielko? Mam nadzieje ze to sprzegielko, ze jednak sprezarka jest ok. Jak myslicie mozliwe czy raczej nie?

    Komentarz

    • kkuligowski
      Ambiente
      • 2010
      • 178
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      Jedno drugiego nie wyklucza ale możliwe że w momencie włączenia sprężarki idzie większy opór przez pasek na sprzęgiełko alternatora i wtedy głośniejsza praca całego napędu. Zacznij od łożyska alternatora i wszytko się wyjaśni. Często razem z nim idzie napinacz - też warto sprawdzić. Po zdjęciu paska sprawdź pasek czy nie jest wyparcowany.
      Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
      Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
      A teraz jest 1,4 TSI z 2012

      Komentarz

      • magart
        Ambiente
        • 2008
        • 146

        #4
        Sprzęgło na sprężarce jest łatwe do obejrzenia bo jest na wierzchu. Dobry mechanik powinien stwierdzić czy się nadaje do wymiany. oczywiście alternator może dokładać się do tego wszystkiego, a jak alternator to i napinacz. Alternator to zaś łożyska i jego sprzęgło. Dodatkowy opór na sprężarce może potęgować hałas na alternatorze. Jednak powinno być widać czy to nie jest jednak sprzęgło sprężarki.
        a jednak GOLF...

        www.magaczewski.pl

        Komentarz

        • haragon
          Rider
          • 2008
          • 310

          #5
          Odkąd silnikom znacząco przybyło momentu obrotowego producenci byli zmuszeni do zastosowania czegoś takiego jak sprzęgiełko alternatora. Jego zadanie to kompensacja obrotów pasa napędowego i samego alternatora. W momencie kiedy rozkręcimy silnik np. do 4 tys i gwałtownie puścimy pedał gazu obroty silnika spadną szybciej (hamowane momentem obrotowym silnika) niż rozkręcony do tej prędkości alternator. Aby nie dochodziło do uślizgu rolki alternatora na pasku napędowym (przyspieszone zużycie pasa i ewentualna przyczyna jego zerwania) zastosowano tzw. sprzęgięko alternatora. Działa ono w podobny sposób jak tzw. wolne koło w silnikach dwusuwowych (pozwala napędzać alternator- ale go nie wyhamowuje). Gdy sprzęgiełko jest uszkodzone- często można zobaczyć jego niewłaściwą pracę na pasku wielorowkowym (jest poprzecierany, popękany, przygrzany). Dłuższa eksploatacja takiego układu powoduje najczęściej uszkodzenie napinacza, który nie potrafi sobie z biegiem czasu poradzić z właściwym napięciem pasa. Układ ten najczęściej wymieniany jest parami (ale nie zawsze).
          Sprzęgiełko możemy zdiagnozować w sposób kiedy dodamy i ujmiemy gwałtownie gazu na postoju- nadmiernie "naciąga się pas wielorowkowy i skacze napinacz.
          Czasami sprzęgiełko działa poprawnie, ale z jego ułożyskowania słychać niewłaściwy szum- szum ten i jego lokalizację najlepiej diagnozować stetoskopem. Takie sprzęgiełko też jest do wymiany.
          W skrajnych przypadkach gdy sprzęgiełko jest uszkodzone może zapalać się czasowo kontrolka ładowania.
          To tyle, tak w telegraficznym skrócie...
          Zacznij od sprawdzenia pasa wielorowkowego- jego stanu tech., potem sprzęgiełka na alternatorze i samego napinacza.
          Problemy ze sprężarką występują zdecydowanie rzadziej i są sporadyczne.
          "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

          Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
          >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
          >>Software - rogalotti<<

          Komentarz

          • jakub85
            Classic
            • 2011
            • 17

            #6
            Wróciłem z wymiany rozrządu+ sprzęgiełko alternatora. Po włączeniu klimy przyjemny chłód i cicha praca jak się dobrze złożyło że to nie sprężarka Pozdrawiam

            Komentarz

            • gart
              Classic
              • 2009
              • 7
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Jak wygląda to sprzęgiełko alternatora? Ile kosztuje to cudo? :?

              Komentarz

              • pankrzys
                Ambiente
                • 2011
                • 114

                #8
                kosztuje 100-200zł a wygląda tak :-)
                Sprzedam zawieszenie z pakietu na bezdroża click ---> LINK

                Komentarz

                • roLLo
                  L&K
                  • 2008
                  • 1063
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Odkopuję temat. Chciałbym się dowiedzieć czy trudna jest wymiana samemu ? Jak to po kolei zrobić chodzi mi o to czy da rade zrobić to bez wyjmowania alternatora? Naturalnie zrzucam pasek i co dalej jak to sprzęgielko sie trzyma ?

                  Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                  Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                  Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                  Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                  Komentarz

                  Pracuję...