[O2] octavia scout 2.0 TDI 140 KM 2005r,czy cross 1.9 TDI 10

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arekwhsky04
    Classic
    • 2012
    • 4

    [O2] octavia scout 2.0 TDI 140 KM 2005r,czy cross 1.9 TDI 10

    No tak wynika z ETKI.
    wisky
  • Atiman
    Classic
    • 2010
    • 27

    #2
    [O2] octavia scout 2.0 TDI 140 KM 2005r,czy cross 1.9 TDI 10

    Witam

    Szukam skody scout, przeczytałem dużo opini o silniku 2.0 TDI, jedni chwala, inni odradzają... i polecaja wersję cross z silnikiem 1.9 TDI 105 KM

    Czy ktoś ma taki samochód, czy silnik 2.0 to jednostka na common railu jak silnik 136 Km koncernu PSA ?

    Jedni pisza ze bierze olej inni po zamianie na motula nie zauwwżyli aby silnik brał olej, już nie wspominając o pekającej głowicy, uszczelkach, dwumasie, wtryskach aż włos sie jeży a z drugiej strony ile aut z takim silnikiem smiga w niemczech bez problemów opisywanych na forach

    czym się kierowac przy zakupie i szukaniu modelu czy po prostu dać sobie spokuj

    Komentarz

    • zadariusz1
      Rider
      • 2011
      • 543
      • Octavia III (5E3)
      • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

      #3
      Ja mam 2.0 TDI slynny silnik BKD mam na budziku 180000 i ani dwumasy,ani tym bardziej turbo nie dotykalem,fakt moje predkosci przelotowe oscyluja w granicach 120km/h,ale ja nigdzie sie nie spiesze.Silniki chyba do 2008 roku byly na pompowtryskach,a common rail wprowadzili dopiero w nowszych silnikach,ta octa jest moja druga najpierw mialem 1.9 TDI i gdybym mial jeszcze raz kupowac ocie to na bank wzial bym 2.0 wedlug mojej subiektywnej opini ,ta jednostka charakteryzuje sie lepsza kultura pracy i lepszymi osiagami

      Komentarz

      • Atiman
        Classic
        • 2010
        • 27

        #4
        Hejka, dzięki za info, mam na oku taką skode własnie z gdańska

        Komentarz

        • sew1981
          RS
          S_OCP MemberModeratoRS
          • 2009
          • 10918
          • Fiat

          #5
          Atiman, jak masz na myśli to:

          to myślę, żebyś dał sobie spokój, niezłe "cuda" w tych autohandlach u nas sprzedają. Wystarczy spojrzeć na gałkę zmiany biegów itp. i na ten cudowny przebieg 65 tkm.....
          Jasne....zresztą felgi też podejrzane.
          Silnik w Scoucie z tamtych lat to 2.0 tdi 8v (bmm), a nie 2.0 tdi 16v(bkd), zapewne jeszcze lepszy wybór niż bkd.Oba mają 140 koni.

          Komentarz

          • Atiman
            Classic
            • 2010
            • 27

            #6
            Zamieszczone przez sew1981
            Atiman, jak masz na myśli to:

            to myślę, żebyś dał sobie spokój, niezłe "cuda" w tych autohandlach u nas sprzedają. Wystarczy spojrzeć na gałkę zmiany biegów itp. i na ten cudowny przebieg 65 tkm.....
            Jasne....zresztą felgi też podejrzane.
            Silnik w Scoucie z tamtych lat to 2.0 tdi 8v (bmm), a nie 2.0 tdi 16v(bkd), zapewne jeszcze lepszy wybór niż bkd.Oba mają 140 koni.

            dokładnie chodzi mi o tego scouta... wieczorem byłem na spacerku z psem i spotkałem goscia który ma scouta 2.0 TDI 140 KM, powiedział ze ma juz dośc dolewania 5 litrów płynu na kazde 100 km i wymienił głowicę, szukał uzywanej ale nie znalazł, koszty z wymianą ok 3500 zł :-(

            wielkie dzięki za info o tej skodzie, przynajmniej wiem aby dać sobie spokuj

            są ładne skody cross z silnikiem 1,9 Tdi albo skupie sie na nich albo po prostu poszukam zwykłej skody

            Komentarz

            • Northeusz
              RS
              • 2010
              • 1677
              • Octavia I (1U2)
              • AUM 1.8 20VT 150 KM

              #7
              Zamieszczone przez Atiman
              Zamieszczone przez sew1981
              Atiman, jak masz na myśli to:

              to myślę, żebyś dał sobie spokój, niezłe "cuda" w tych autohandlach u nas sprzedają. Wystarczy spojrzeć na gałkę zmiany biegów itp. i na ten cudowny przebieg 65 tkm.....
              Jasne....zresztą felgi też podejrzane.
              Silnik w Scoucie z tamtych lat to 2.0 tdi 8v (bmm), a nie 2.0 tdi 16v(bkd), zapewne jeszcze lepszy wybór niż bkd.Oba mają 140 koni.

              dokładnie chodzi mi o tego scouta... wieczorem byłem na spacerku z psem i spotkałem goscia który ma scouta 2.0 TDI 140 KM, powiedział ze ma juz dośc dolewania 5 litrów płynu na kazde 100 km i wymienił głowicę, szukał uzywanej ale nie znalazł, koszty z wymianą ok 3500 zł :-(

              wielkie dzięki za info o tej skodzie, przynajmniej wiem aby dać sobie spokuj

              są ładne skody cross z silnikiem 1,9 Tdi
              Ten z ogłoszenia ma na masce wręcz wypisane kombinowanie .
              Pewnie Skodę cross trafisz szybciej niż Scouta, bo Scoutów jest mało i są poza tym zdecydowanie droższe. Nie wiem czy oprócz podniesionego zawieszenia i bogatego wyposażenia różnią się znacząco do nie-Scoutów? Może mają jakiś nowszy Haldex?

              albo skupie sie na nich albo po prostu poszukam zwykłej skody
              Nie ma czegoś takiego jak zwykła Skoda Octavia . Każda Octa jest niezwykła 8)
              Pozdrawiam
              Northeusz

              Komentarz

              • sew1981
                RS
                S_OCP MemberModeratoRS
                • 2009
                • 10918
                • Fiat

                #8
                Atiman, nie ma sprawy, do usług, większość handlarzy z Gdańska to "cudotwórcy" (zresztą jak w całej polsce), a ten "kram" to już w ogóle wylęgarnia "okazji". Kolega, który poszukuje auta, ostatnio u nich widział jakieś pospawane "cudo", oczywiście "bezwypadek".

                Komentarz

                • Mihau
                  RS
                  • 2009
                  • 7460
                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Atiman
                  dokładnie chodzi mi o tego scouta... wieczorem byłem na spacerku z psem i spotkałem goscia który ma scouta 2.0 TDI 140 KM, powiedział ze ma juz dośc dolewania 5 litrów płynu na kazde 100 km i wymienił głowicę, szukał uzywanej ale nie znalazł, koszty z wymianą ok 3500 zł :-(
                  to BMM też ma problemy z głowica?
                  O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                  Komentarz

                  • Atiman
                    Classic
                    • 2010
                    • 27

                    #10
                    Zgadzam się że wszystkie skody sa niezwykłe :lol:

                    dlatego nie chcę innego autka


                    w takim razie szukam octi cross, kilka jest na allegro... ale na południu polski ( dolnosląskie )

                    [ Dodano: Sob 03 Wrz, 11 18:39 ]
                    Zamieszczone przez Mihau
                    Zamieszczone przez Atiman
                    dokładnie chodzi mi o tego scouta... wieczorem byłem na spacerku z psem i spotkałem goscia który ma scouta 2.0 TDI 140 KM, powiedział ze ma juz dośc dolewania 5 litrów płynu na kazde 100 km i wymienił głowicę, szukał uzywanej ale nie znalazł, koszty z wymianą ok 3500 zł :-(
                    to BMM też ma problemy z głowica?
                    zapytam się jakie oznaczenie miał ten silnik, wiem jeszcze tylko tyle ze autko było z polskiego salonu i jednego właściciela któremu znudziło się dolewanie płynu , tylko pytanie jeszcze jaki był sposób jazdy tej osoby, może wkręcanie silnika na wysoki momet obrotowy spowodowałe te uszkodzenie

                    [ Dodano: Sob 03 Wrz, 11 18:49 ]
                    Zamieszczone przez sew1981
                    Atiman, nie ma sprawy, do usług, większość handlarzy z Gdańska to "cudotwórcy" (zresztą jak w całej polsce), a ten "kram" to już w ogóle wylęgarnia "okazji". Kolega, który poszukuje auta, ostatnio u nich widział jakieś pospawane "cudo", oczywiście "bezwypadek".
                    w naszych komisach jest podobnie, przoduja autka z francji z małym przebiegiem, oczywiście bezwypadkowe i w jakże dobrej cenie, tylko kolor mi nie odpowiada i z opuszczonymi szybami w ciągu dnia jeśli jest słońce

                    Komentarz

                    • sew1981
                      RS
                      S_OCP MemberModeratoRS
                      • 2009
                      • 10918
                      • Fiat

                      #11
                      Mihau, a od kiedy bkd i bmm mają w ogóle problemy z głowicą jakieś poważne? pierwsze słysze. W bkd wiadomo standartem jest słabiutka turbina. Dwumas w każdym tdiku leci w końcu. A poza tym jak dobrze się je traktuje to godziwe są. To nie są przecież 2.0 tdi z audi i vw, gdzie smarowanie padało. Tematów o tym było masę.
                      Atiman, może kolesiowi padło coś w chłodzeniu, przegrzał silnik i rozpitolił uszczelkę pod głowicą, bo normalnie takie "cuda" się nie dzieją, żeby lać do tych silników 5l chłodziwa.

                      Komentarz

                      • Mihau
                        RS
                        • 2009
                        • 7460
                        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                        #12
                        sew1981, przecież w BKD pękały głowice (początki produkcji)
                        O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          BMN montowany z Scoutach to silnik 8V a nie 16V czyli stara glowica jak w 1.9TDI, to co tam ma sie psuc
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • Mihau
                            RS
                            • 2009
                            • 7460
                            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            BMN
                            BMM :P
                            O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                            Komentarz

                            • Atiman
                              Classic
                              • 2010
                              • 27

                              #15
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              BMN montowany z Scoutach to silnik 8V a nie 16V czyli stara glowica jak w 1.9TDI, to co tam ma sie psuc
                              Hejka, nio własnie ja cały czas myslałem ze siedzi tam 16 V, cio sadzisz o tym :



                              Komentarz

                              • piramida
                                RS
                                • 2009
                                • 12222
                                • Superb III (3V3)

                                #16
                                sew1981, Jak wymienię głowice u siebie to dam znać :wink: a tak na serio to mam nalatane prawie 150kkm i oprócz sprzęgła i klapki gaszenia nie było poważnych awarii, wtryski nie ruszane.
                                Napisałem kiedyś że jak zrobie tym autem 250kkm bez poważnej usterki to stwierdzę że bkd jest bardzo dobrym silnikiem :wink:
                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                Komentarz

                                • grol
                                  Drive
                                  • 2009
                                  • 95

                                  #17
                                  Mam BKD z 2005r i uważam, że silnik jest OK. Awarii brak, wymieniłem dwumasę i rozrząd przy 120 000. Lubię przycisnąć (tuning by Ali ), a pali poniżej 7l, oleju bierze mało - ok. litr na 10 tys. Faktem jest, że przy 150 000 km turbo już świszcze, ale Aligator mówił, że jeszcze pojeździ.
                                  Grzesiek

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Moje BKD ma zaledwie 136kkm, wymienione turbo, dwumasa, klapka gaszaca i to by bylo na tyle. Olej nie wiem kiedy ostatni raz dolewalem, moze to kwestia tego ze dwie ostatnie wymiany to zmiana co jakies 7kkm
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    Pracuję...