Zakup OI 1.6 2007+

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • enemik
    Rider
    • 2009
    • 397

    Zakup OI 1.6 2007+

    Powinienes wykonac logi dynamiczne normalnie.
    A pozniej mozna wykonac logi z odpietym podcisnieniem od EGR.

    Z opisu wynika ze problem lezy w zespole klapa gasząca/EGR.

    Diagnostyka VAGiem rozjasniłaby sprawe. :wink:
    JEST O2FL kombi 1,8TSI
    BYŁA czerwona Fabia I kombi 1.4 16V 74kw/101km 2005r
  • rudy
    Classic
    • 2007
    • 7

    #2
    Zakup OI 1.6 2007+

    Witam wszystkich!

    Przymierzam się do zakupu Octavii 1 generacji z silnikiem 1.6, samochód z rocznika 2007/08. Interesują mnie informacje na co należy zwrócić uwagę przy zakupie i jakie są typowe bolączki tego samochodu?

    Próbowałem coś wyszukać, ale poległem. Za wszystkie odpowiedzi oraz przekierowania do odpowiednich tematów będę wdzięczny!

    Komentarz

    • Biszczu
      RS
      • 2011
      • 5567

      #3
      rudy, poczytaj wątki kolegów, którzy mają to auto

      np.


      lub poszukaj aut tutaj:
      "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

      Komentarz

      • rudy
        Classic
        • 2007
        • 7

        #4
        Dzięki za linki, ale na te tematy trafiłem zanim zadałem tutaj pytanie. Z stamtąd wynika że OI jest idealna i nic jej nie dolega

        Komentarz

        • ruwado
          RS
          • 2009
          • 14885
          • Octavia IV (NX3)

          #5
          Zamieszczone przez rudy
          Z stamtąd wynika że OI jest idealna i nic jej nie dolega
          nie ma takich autek :szeroki_usmiech
          - manetka kierunkowskazów
          - trzeszczące plastiki (u nie zamiast plastików trzeszczy podsufitka
          - czujnik - drucik w zbiorniczku wyrównawczym (po kilku latach na zimnie pali sie kontrola płynu - trzeba poskrobać drucik i git)
          - wentylator chłodnicy (duży przy klimie siada po kilku latach)
          - toporna skrzynia biegów (toporne wybieranie)
          Tyle mi tak od ręki przyszło do głowy. A fakt - z tym silnikiem nie jest to odrzutowiec, ale da się tym jeździć i raczej jest trwała.

          A i bym zapomniał - to nie Lexus niestety :?
          pozdrawiam - Darek

          Komentarz

          • ORA_DEV
            Drive
            • 2011
            • 69

            #6
            Auto jest niewygodne, mam 185cm wzrostu i nie jestem w stanie wytrzymać dłużej niż 2h w trasie - drętwieje mi głównie prawa noga. Generalnie fotele są fatalne. O2 to przepaść w pozytywnym znaczeniu - tutaj jest już poprawnie i wygodnie.

            Komentarz

            • Piratka
              L&K
              • 2009
              • 1016

              #7
              ORA_DEV, to musisz być strasznie negatywnie nastawiony na to auto :roll:
              Mój znajomy ( 210 cm wzrostu ) po odsunięciu fotela do tyłu siedzi spokojnie i wygodnie, nie wiem jakie masz fotele, ale u mnie z regulacją lędźwi spokojnie jadę 1000km ( około 7- 8 godzin )

              Zamieszczone przez ORA_DEV
              nie jestem w stanie wytrzymać dłużej niż 2h w trasie - drętwieje mi głównie prawa noga.
              może to oznaka reumatyzmu :shock:
              :twisted: mała czarna :twisted:

              Komentarz

              • ORA_DEV
                Drive
                • 2011
                • 69

                #8
                Nie jestem negatywnie nastawiony na to auto. Po prostu bez emocji oceniam stan faktyczny.

                Fotele mam zwykłe czyli bez regulacji odcinka lędźwiowego (wersja auta to O1 Tour Plus Ice +). Fotel mam odsunięty na maxa do tyłu i to nie pomaga. Moim zdaniem siedzisko jest za krótkie do tego dochodzi wspomniany już brak możliwości dopasowania odcinka lędźwiowego i mamy to co mamy, czyli kaszanę.

                Jeśli chodzi o reumatyzm, to bzdura. Chyba że pojawia się z dnia na dzień po kupnie O1 :lol:

                Celem mojego wpisu było zwrócenie uwagi koledze, że auto nie jest idealne (a chyba takie wrażenie odniósł czytając wcześniejsze wątki). Moim zdaniem wymieniłem jedną z głównych, nielicznych zresztą, wad tego auta.

                Komentarz

                • Biszczu
                  RS
                  • 2011
                  • 5567

                  #9
                  rudy, jeździłem O1 i mam porównanie z O2. Różnice jakie są? Są mega wielkie IMO

                  O1:
                  -nie specjalnie mi się podoba jej wygląd
                  -niezbyt wygodne fotele
                  -mało miejsca z tyłu dla pasażerów
                  -słabe wykonanie plastików (trzeszczą podczas jazdy)
                  -skrzynia biegów jakaś dla mnie toporna
                  -jeździłem autem z klimatronikiem i powiem szczerze, że dla mnie był on trudny do rozgryzienia

                  +toporny silnik i raczej bezawaryjny jak się dba o niego
                  +dużo części zamiennych w niskich cenach
                  +można trafić zadbane auto od kapelucznika z pierwszej ręki

                  Reasumując w życiu bym się nie przesiadł ze swojej O2 do O1 :wink:
                  "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                  Komentarz

                  • czernobyl
                    L&K
                    • 2008
                    • 1276
                    • Octavia III (5E3)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #10
                    ORA_DEV, też mam 185cm i jakbym odsunął fotel na maxa do tyłu, to też by mnie któraś noga bolała :wink: :lol:
                    spędziłem w piątek i w niedzielę po 8,5h w O1 z trzema przerwami na siusiu/kupno kawy i nic mnie nie boli. choć w kategoriach wygody foteli, to trzeba się trochę poprzyzwyczajać, poustawiać fotel i kierownicę - też byłem zdruzgotany po przesiadce z golfa 3 :evil:

                    znów mamy temat o1 vs o2...

                    a ponad wymienione wady i zalety o1 dorzuciłbym:
                    - wada: zawieszenie - niesprawne już w momencie wyjazdu z fabryki - dopiero po wymianie na twardsze można jeździć bez obaw o chorobę morską
                    - zaleta: niska awaryjność. dziś stuknęło 147000 i wymieniane jak dotąd było "ponad program": czujnik temp. płynu (~300zł), czujnik położenia wału (~400), lambda przed katem (~450), prawe łożysko(100) i obejma na styku kat-tłumik środkowy(75). czyli jakieś 1400zł na awarie przez 6 lat, reszta kosztów to eksploatacja

                    Komentarz

                    • ORA_DEV
                      Drive
                      • 2011
                      • 69

                      #11
                      To jest konstrukcja sprzed 1996 roku, i to czuć jak się do tego auta wsiada.

                      2 lata temu byłem w salonie Skody i przymierzałem się do O1 Tour oraz Fabii 2. W tej pierwszej nie mogłem się wygodnie "usadzić", natomiast w Fabii zrobiłem to bez problemu po 5 sekundach.

                      Ale poza tym auto moim zdaniem wypada całkiem korzystnie. Pewnie że O2 jest dużo lepsza, ale jest też dużo droższa.

                      Komentarz

                      • ruwado
                        RS
                        • 2009
                        • 14885
                        • Octavia IV (NX3)

                        #12
                        Co prawda jestem niższy niż 180 - 185 cm, ale fakt fotele w porównaniu z O 2 nie są wzorem wygody. O 2 to bajka - po prostu ciało samo układa się w kubełku. Mimo to w O 1 robię jednorazowo do 24 godzin i raczej wysiadam jeśli chodzi o refleks i spanie niż jakies bóle.
                        pozdrawiam - Darek

                        Komentarz

                        • Biszczu
                          RS
                          • 2011
                          • 5567

                          #13
                          Panowie nie porównujmy O1 do O2, bo robi się kolejny temat, który już był kilka razy poruszany :szeroki_usmiech

                          Piszmy o wadach i zaletach wspomnianej O1
                          "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                          Komentarz

                          • rudy
                            Classic
                            • 2007
                            • 7

                            #14
                            Wielkie dzięki za wypowiedzi, dobrze że temat się rozruszał!

                            Generalnie to najbardziej "boję" się tych foteli, oglądałem w weekend O1 Tour Ice+ z fotelami bez regulacji odc. lędźwiowego i powiem szczerze że po kilku minutach zrobiło się niewygodnie, ale może to kwestia przyzwyczajenia. Notabene jeździłem sporo OII i tam fotele dla tyłka też nie są zbyt łaskawe

                            Samochód ma być dla moich rodziców, więc z tego co piszecie powinno być dobrze, bo jakiś strasznych problemów z tymi samochodami nie ma (w sumie to O1 jest prosta jak budowa cepa).

                            A powiedzcie jeszcze jak wygląda sprawa rdzy w O1?

                            Komentarz

                            • Piratka
                              L&K
                              • 2009
                              • 1016

                              #15
                              rudy, klapa tył, raczej i tylko i wyłącznie :wink:
                              Ale taki problem to nie problem dobry lakiernik i problem nie powinien wrócić, zanim kupisz wyjmij tablicę rej. z tyłu i sprawdź czy nie ma ognisk rdzy przy śrubach,
                              zawsze możesz coś ubić z ceny lub szukać innego
                              :twisted: mała czarna :twisted:

                              Komentarz

                              • macluke
                                Elegance
                                • 2010
                                • 875

                                #16
                                Zamieszczone przez Piratka
                                Mój znajomy ( 210 cm wzrostu ) po odsunięciu fotela do tyłu siedzi spokojnie i wygodnie, nie wiem jakie masz fotele, ale u mnie z regulacją lędźwi spokojnie jadę 1000km ( około 7- 8 godzin )
                                :szeroki_usmiech 210 cm wzrostu przy odsuniętym fotelu robi w zasadzie z O1 auto 2-osobowe - nikt już nie usiądzie z tyłu, chyba że małe dziecko w foteliku tyłem do kierunku jazdy :diabelski_usmiech

                                Komentarz

                                • czernobyl
                                  L&K
                                  • 2008
                                  • 1276
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez macluke
                                  210 cm wzrostu przy odsuniętym fotelu robi w zasadzie z O1 auto 2-osobowe
                                  ogólnie O1 to auto 2+2 - z tyłu max. ktoś 150cm będzie siedział wygodnie, dorosłe osoby z tyłu O1 można traktować jako element tortur, a przynajmniej pracy w warunkach uciążliwych - kiedyś zdarzyło mi się jechać 9h z osobą 170cm za moim fotelem(kierowcy) - ona wysiadła połamana, a ja miałem plecy "wymasowane" jej kolanami :lol:

                                  Komentarz

                                  • Piratka
                                    L&K
                                    • 2009
                                    • 1016

                                    #18
                                    :szeroki_usmiech 210 cm wzrostu przy odsuniętym fotelu robi w zasadzie z O1 auto 2-osobowe - nikt już nie usiądzie z tyłu, chyba że małe dziecko w foteliku tyłem do kierunku jazdy :diabelski_usmiech
                                    Nom z tyłu nie było miejsca na nic :lol: :lol:
                                    :twisted: mała czarna :twisted:

                                    Komentarz

                                    • Agamek12
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 9935
                                      • Ford

                                      #19
                                      Zamieszczone przez macluke
                                      210 cm wzrostu przy odsuniętym fotelu robi w zasadzie z O1 auto 2-osobowe - nikt już nie usiądzie z tyłu, chyba że małe dziecko w foteliku tyłem do kierunku jazdy :diabelski_usmiech
                                      Przy odsuniętym na max fotelu przednim nie ma szans na zmieszczenie z tyłu fotelika/nosidełka...
                                      Adam... Używam:
                                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                      Passek: B6 175KM/366Nm

                                      Komentarz

                                      • Artur73
                                        Drive
                                        • 2007
                                        • 82

                                        #20
                                        Po przeczytaniu kilku postów już mam wrażenie że to beznadziejne auto, nie dość że nie jedzie, to ciasne jak 126p. Jak Czesi mogli coś takiego wyprodukować. Jeden wielki bubel i niewypał.

                                        Komentarz

                                        • czernobyl
                                          L&K
                                          • 2008
                                          • 1276
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Artur73
                                          Po przeczytaniu kilku postów już mam wrażenie że to beznadziejne auto, nie dość że nie jedzie, to ciasne jak 126p. Jak Czesi mogli coś takiego wyprodukować. Jeden wielki bubel i niewypał.
                                          no właśnie. 126p z przyczpką kempingową w 4 osoby do bułgarii na wczasy nawet pojechał, a o1 musi być za mała i ciasna, skoro nikt się nie chwali, że jeździ :lol:

                                          hmm, jakby to poważniej powiedzieć - wmawianie, że O1 jest mega hiper wyczesana to też przesada. za to w swojej kategorii rozmiar/cena+koszty jest pozytwnie; warto może jednak, żeby kolega przed zakupem nie oczekiwał wnętrza s-klasy, 400KM i 1000Nm...

                                          za najlepszą reklamę, niezależnie od zrzędzenia na pierdułki, robi spojrzenie na czas rejestracji forumowiczów - widać, że większość jeździ swoimi skodzinami już dość długo

                                          Komentarz

                                          • sucheckit
                                            Classic
                                            • 2009
                                            • 21
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            No to może moja ocena coś autorowi postu pomoże.
                                            Zalety:
                                            - bagażnik (ogromny - a na tym mi zależało)
                                            - dobry stosunek jakości do ceny

                                            Wady (i tu zaznacze że mam odniesienie tylko do Opli Astr I i II które miałem):
                                            - gorsze prowadzenie
                                            - gorsza jakość wnętrza
                                            - łatwe do zarysowania szyby
                                            - gorsza (a podobno ople nie mają super) skrzynia biegów

                                            Podobno zaletą jest cena części i serwisowania, ale tego nie sprawdziłem. Po 2,5 roku ekspoloatacji wymieniłem tylko (na gwarancji) regulator ciśnienia paliwa. (ale w dużo starczych oplach też nic nie musiałem robić).

                                            Komentarz

                                            • rudy
                                              Classic
                                              • 2007
                                              • 7

                                              #23
                                              Chyba z miejscem w srodku nie bedzie problemow, rodzice maja po ~1,65 wzrostu a brat 9lat, wiec przez kilka lat na tyl sie bedzie miescil Jak patrzylem na ceny czesci zamiennych to tez wypadaja korzystnie. Tylko ciezko znalezc zadbany egzemplarz w rozsadnych pieniadzach, jak patrze na wyceny firm ubezpieczeniowych, ktore w przypadku innych samochodow sa w miare dokladne, to w przypadku cen O1 na rynku wtorym, roznice dochodza do 20% na plus dla ceny rynkowej.

                                              Komentarz

                                              Pracuję...