Dzisiaj miełem ciekawą przygodę. Jadę sobie do pracy a tu nagle zapala mi się kontrolka ładowania i w tym samym czasie przestaje działąć wspomaganie. Zaglądam pod maskę a tam, poza pracującym silnikiem, zero ruchu tzn najbardziej widoczna rolka się nie obraca, pasek w stoi miejscu. Później pasek zaczął się bardzo wolno obracać ale niewiele to zmieniło ( kontrolka nalad świeci i po wspomaganiu tylko wspomnienie
hej ja mialam to samo tydzień temu.....i podejrzenie tez padlo na pasek.....ale to jest popsute łozysko jednokierunkowe....z tego co udalo mi sie dowiedziec bywa, ze sie zaciera...koszt takiego lozyska 200zl....ale pol dnia dostawania sie do niego....na szczescie po wymianie jest juz ok....
mam takie pytanko:
W jaki sposób działa inspekcja olejowa w OI? Czy "komuterek" dodaje 13500 km do przebiegu z ostatniego kasowania i zapala "bezmyslnie" komunikat oli service 1500km (osiągnięciem 15000km lub roku) czy są jakieś czynniki modyfikujące czas pojawienie się tego komunikatu?
mam takie pytanko:
W jaki sposób działa inspekcja olejowa w OI? Czy "komuterek" dodaje 13500 km do przebiegu z ostatniego kasowania i zapala "bezmyslnie" komunikat oli service 1500km (osiągnięciem 15000km lub roku) czy są jakieś czynniki modyfikujące czas pojawienie się tego komunikatu?
Zależy jak masz ustawiony typ inspekcji w kompie. Jeśli QG0 lub QG1 to jest mniej więcej tak jak piszesz. Jeśli QG2 to komp sam ocenia kiedy wołać o instepkcję.
Zależy jak masz ustawiony typ inspekcji w kompie. Jeśli QG0 lub QG1 to jest mniej więcej tak jak piszesz. Jeśli QG2 to komp sam ocenia kiedy wołać o instepkcję.
A czy mozna sobie zmienia te ustawienie QG0, QG1 lub QG2 :?:
Jeśli QG2 to komp sam ocenia kiedy wołać o instepkcję.
na z kodów wynika, że mam QG2...
no i niby skąd ten komp "wie" co i kiedy...? :diabelski_usmiech
pytam, bo do urzędowego 15000 km zabraknie mi jakieś 2-3km jeśli spuściłbym się na kompa :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech i wymienił wcześniej zgodnie z jego zachciewajka :diabelski_usmiech
Jeśli QG2 to komp sam ocenia kiedy wołać o instepkcję.
na z kodów wynika, że mam QG2...
no i niby skąd ten komp "wie" co i kiedy...? :diabelski_usmiech
pytam, bo do urzędowego 15000 km zabraknie mi jakieś 2-3km jeśli spuściłbym się na kompa :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech i wymienił wcześniej zgodnie z jego zachciewajka :diabelski_usmiech
sorry, troche popier......
• QG0 (standardowy okres obsługi)
• QG1 (przedłużony okres obsługi) o zmiennej długości okresów obsługi
• QG2 (przedłużony okres obsługi) o stałej długości okresów obsługi
ja w fabi przez pomyłke ustawiłem inspekcje co 150kkm są to bloki w instrumentach adatacja bloki od 10 do 12 bodajże w octavi jeszcze nie wiem ale jest opisane insp oil i insp serv i dniowa
mam takie pytanko:
W jaki sposób działa inspekcja olejowa w OI? Czy "komuterek" dodaje 13500 km do przebiegu z ostatniego kasowania i zapala "bezmyslnie" komunikat oli service 1500km (osiągnięciem 15000km lub roku) czy są jakieś czynniki modyfikujące czas pojawienie się tego komunikatu?
Z tego co kojarzę to na Polskę wszystkie mają bezmyśle liczenie przebiegu 15 kkm. Żeby miał wydłużoną obsługę olejową musi mieć jeszcze jakieś czujniki temp czy czegoś tam. Ale wiem że moja liczy po prostu przebieg od skasowania.....
[ Dodano: Nie 06 Sie, 06 00:54 ]
Zamieszczone przez Maicroft
Mozna gdzies ustawic mniejsze przebiegi i bedzie bezmyslnie wolal wczesniej, np co 10kkm :diabelski_usmiech
Właśnie, ktoś wie który to kanał???
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Z tego co kojarzę to na Polskę wszystkie mają bezmyśle liczenie przebiegu 15 kkm. Żeby miał wydłużoną obsługę olejową musi mieć jeszcze jakieś czujniki temp czy czegoś tam. Ale wiem że moja liczy po prostu przebieg od skasowania.....
Prawdopodobnie mają podobny czujnik w filtrze oleju jak ma Merc Sprinter i inne podobne. Jeżeli filtr nie daje rady z zanieczyszczeniami zapala się kontrolka, to samo filtr paliwa... wymiana wg. czujnka. W przypadku filra paliwa jest jeszcz czujnik wody.
Otóż ok 1 m-c temu równiez zmieniałem olej i filtry.
Była to już moja druga wymiana oleju (pierwsza zaraz po kupnie samochodu), ale pierwsza po przejechaniu 15 kkm.
To, co zauważyłem jak pewnie każdy, to zapalenie się napisu service 1500, ale po dalszych kilometrach, tzn co każde 100km napis miał wartość o 100km mniejszą tzn. 1400, 1300 itd.
Tak oto komputery pomagają nam w życiu
Komentarz