Turbina i łopatki zmiennej geometrii- pytanie teoretyczne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ametyst1973
    Drive
    • 2012
    • 42

    Turbina i łopatki zmiennej geometrii- pytanie teoretyczne

    Pierwszy koment niszczy system

    1. HQ ON

    2. MUTE SOUND

    3. FULL SCREEN

    4. LOCK THE DOOR

    5. PULL DOWN PANTS

    6. FAP FAP
  • aro333
    Ambiente
    • 2011
    • 167
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #2
    Turbina i łopatki zmiennej geometrii- pytanie teoretyczne

    Generalnie wiem jak to działa ale mam pytanie bardziej może szczegółowe. Dodajemy gazu , zwiekszamy obroty silnika . Wtedy podciśnienie przez system zaworu tzw N75 oraz samego elementu wykonawczego "gruchy" powoduje ruch tej zmiennej geometrii szkrzydełek.OK niech będzie, tu jednak mam pytanie - co powoduje zmianę położenia tych łopatek, obroty silnika czy głebokość wciśniecia pedału przyspieszenia? Może pytanie śmieszne ale chyba dość istotne biorac pod uwagę problemy z zapiekaniem sie tych kierowniczek. Do czego zmierzam,jadę powiedzmy 80 km/h na 4 biegu, nastepuje przysłowiowy "szpadel,cegła" na pedale przyśpieszenia. Co wtedy, od razu lopatki ustawiaja się w maksymalne połozenie czy ich wychył jest w funkcji obrotów silnika? Jeżeli zależy to od obrotów , to gdzie znajde teoretyczną zależność kąta wychylenia łopatek od obrotow silnika? Albo jeszcze inaczej i prościej- przy jakich obrotach można zalożyć że lopatki są na maxa wychylone czyli droga pracy kierowniczek została osiagnieta w 100 procentach?Może wchodzić w grę pewnie jeszcze inna zależnośc ktorej teraz nie biorę pod uwagę , jeżeli tak to jaka?

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      aro333, ogólnie mówiąc to wpływa na nie "obciążenie" silnika ( na luzie możesz dokręcić do czerwonego a turbina będzie ledwo "pompować" ). W ECU są zapisane wymagane teoretyczne wartości doładowania dla danych warunków pracy ( obciążenia ) silnika i ECU tak steruje zaworem N75, żeby w danym momencie uzyskać rzeczywiste wartości doładowania jak najbardziej zbliżone do tych zapisanych ( teoretycznych ).
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • aro333
        Ambiente
        • 2011
        • 167
        • Octavia III (5E3)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #4
        Acha czyli jest 3 możliwosc ktorą zakladalem. OK dzieki

        Komentarz

        Pracuję...