alfee między innymi o Ciebie
[O2] Synchronizacja wałka a DPF
Zwiń
X
-
[O2] Synchronizacja wałka a DPF
Witam.
Mam takie oto pytanie. Czy synchronizacja wałka rozrządu może mieć wpływ na pracę DFP? Konkretnie chodzi mi o to, że od chwili wymiany wałka rozrządu mam problem z DPF - wypala się tylko przy obrotach silnika powyżej 3000/obr. Wcześniej, nie miałem z DPFem żadnych problemów. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy mechanik coś źle zrobił. Dzisiaj podłączyłem VCDSa i sprawdziłem synchronizację. Pamiętam, że przed wymianą wynosiła ona 0,5 lub -0,5, natomiast teraz jest -1,5.
Wtorek,18,Październik,2011,15:54:39:54625
Wersja VCDS: AKP 10.6.5
Wersja danych: 20110914
Adres 01: Silnik (03G 906 021 DN)
15:54:34 Grupa 004
819 /min Obroty silnika
1.6 *PGMP Kąt w.zapłonu
7.7*KW Stab.b.jałowego
-1.5*KW Stab.b.jałowegoPozdrawiam.
Błażej
Skodzinka z wyciętym DPF
-
-
mecenasik, 10 minut i sam przestawisz kąt na 0, pojeździsz trochę, sprawdzisz jak jest wtedy z DPF-em i będziesz miał 100% pewności.
Moim zdaniem, zmiana kąta synchronizacji wpływa na pracę silnika na tyle, że może to przekładać się również na DPF...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Dzięki za info. A czy mógłbyś mi napisać co zrobić, tylko w wersji dla opornych. Wiem tylko tyle, że luzuje sie jakieś śrubki na jakimś kole i sie je przestawia bardzo delikatnie. Napisz proszę w którą stronę trzeba to koło delikatnie przekręcić aby wyszło 0. Rozumiem, że to koło znajduje sie na wałku rozrządu. Wybacz moje lamerskie pytania ale do tej pory nie miałem okazji grzebać przy silniku. Oczywiście wezme do pomocy kumatych kumpli ale oni też nie mieli za bardzo do czynienia z klekotami. No i jeszcze jedno. Czy dojście do tego koła jest łatwe? Z tego co wiem to przy wymianie rozrządu trzeba sie nakombinować.Pozdrawiam.
Błażej
Skodzinka z wyciętym DPF
Komentarz
-
-
Otwierasz maskę, ściągasz osłonę paska rozrządu 1 ( jest na dwóch metalowych spinkach ), luzujesz trzy śruby 3 ( klucz M10 ), duży klucz ( chyba 19 ale nie pamiętam ) zakładasz na śrubę centralną 2 i delikatnie przekręcasz ( dosłownie o 1 - 2 mm ). Potem dokręcasz trzy śruby 3 ( 20Nm + 45st ) i robisz próbę VAG-iem. Jak jest dobrze to zakładasz osłoną a jak nie to poprawka i znów próba. Niestety nie pamiętam, w którą stronę trzeba ruszyć ( wydaje mi się, że tym dużym kluczem w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara, ale niech może ktoś potwierdzi ).Załączone plikiJest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Właśnie się dowiedziałem, że na 99,9% winę za zapychanie się DPFa ponosi mój nowy wałek rozrządu. A dlaczego? Ano dlatego, że jest on zły, nieodpowiedni do mojego silnika. Prawdopodobnie w sklepie wcisnęli mi wałek od zwykłego diesla a do silników z DFPem są inne wałki. Montaż "zwykłego" wałka na 100% powoduje bardzo szybkie zapełnianie DPFa.
I teraz nie wiem co zrobić, bo nie uśmiecha mi się wydawać ponad 2000 za oryginalny wałek. Może dać mój stary wałek do regeneracji a potem szukać jakiejś konkretnej używki?Pozdrawiam.
Błażej
Skodzinka z wyciętym DPF
Komentarz
-
Komentarz