koło zamocowane jak należy , pólka też już sprawdzana 100 razy , to nie to niestety , wszystko wywaliłem z bagażnika włącznie z półką położyłem fotele nawet te narzędzia co w kole są wyjąłem i dalej klekoce jak cholera , zawiecha tez sprawdzona , ostatnio miedzy klapę a tą plastikową osłonę dolnego zamka tam gdzie jest przyczepiony trójkąt wsadziłem podłużną gąbkę to troszkę pomogło i jest ciszej ale gąbka się układa i to niewiele daje po jakimś czasie poza tym ciągle wypada po każdym otworzeniu bagażnika , masakra , na początku dało coś wykręcenie odboii ale z kolei ciężko się zamyka i trzeba mocno walić klapą a to nie o to chodzi w końcu
[O2] Zmiana instalacji elektycznej w OII
Zwiń
X
-
[O2] Zmiana instalacji elektycznej w OII
Przystapilem do przekladki calej wiazki w OII Ambiente BXE na taka z "Elegance" (potrzebne bylo kilka nowych wtyczek typu climatronik, grzanie foteli, kilka dluzszych kabli pod deska itd.). Nie wiem tylko jaki ta nowa wiazka zasilala silnik w przeszlosci bo zrodzilo sie kilka problemow.
Generalnie wiekszosc pasuje, ale pod maska przy akumulatorze zostało kilka wolnych wtyczek. Zdjecie poniżej - do czego one maja być.
Zdjecie w powiekszeniu
W oryginalnej instalacji pod maska zostala taka wieksza wtyczka 1,5x4cm i wyglada ze idzie to do czujnikow pod maska, przykladowo lampa cofania przy skrzyni.
Dodatkowo zmieniane bylo serwo. Nowe serwo nie ma wtyku na czujnik hamulca, tak jak mialo stare serwo oraz tak jak mialy to obie instalacje elektryczne - stara i nowa. Czy wystarczy wlozyc pod deska czujnik hamulcowy 4-pinowy, przedluzyc wiazke z tego czujnika i bedzie wszystko dzialac ??
Dodatkowo instalacja w srodku jest z auta ktore mialo 6 poduch. Ori samochod ma 4 poduchy i tak chce zostawic. Wiadomo, mozna wsadzic rezystory we wtyczki i bedzie dzialac, ale co z sensorem. Wtyczki sa inne, co logiczne. Mam stara wtyczke z instalacja i zastanawiam sie czy nie przelozyc starej wtyczki do nowej wiazki, a niepotrzebne kable od kurtyn, czujnikow do nich, wtyczkach do napinaczy tylnych pasow nie podlaczac. Robil ktos taki zabieg kiedys.
-
-
ostra rzeźba :twisted:
takie akcje często są robione przy przekładkach z angoli
może na forach tematycznych dotyczących przekładek znajdziesz jakąś pomoc?
popatrzę u siebie pod maską czy mam podobne wtyczki, ale nie kojarzę podobnych w okolicy akumulatoraMoja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422
Komentarz
-
-
Patrzylem dzis na BKD i tego nie widzialem. Patrzylem u siebie i jakas pomaranczowa jest i idzie do DPFa :lol:
Tak, to byl angol, rzezba na calego (jedni mowia, ze potrzebna inni ze nie bardzo), ale jak to mowia jak robic to po calosci, a nie jakies glupoty w kilka drucikow. Dobrze, ze nie ma Soundsystemow, parktronikow, szybrow, dziwnych lusterek i calej masy tych naszych bajerow.
Generalnie auto odpala, oswietlenie dziala, zostaly wiazki w drzwiach do zamiany i bede wiedzial, co ewentualnie nie dziala. :twisted:
No nic bede myslal. :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
powodzenia, bo nie jest to łatwe->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Maicroft, patrząc od prawej to prawdopodobnie:
czarna wtyczka, brązowy i niebieski przewód - złącze T2l od czujnika G507 ( czujnik temp przed turbo )
pomarańczowa wtyczka, czarny i zielony ( chyba ) przewód - złącze T2n od czujnika G527 ( czujnik temp. za DPF )
czarna wtyczka ???
brązowa wtyczka, brązowy i żółty przewód - złącze T2m od czujnika G506 ( czujnik temp. przed DPF )
Wiązka jest prawdopodobnie z silnika BLS.
tej jednej, czarnej, wtyczki na razie nie mogę rozgryźć ( możliwe że jest od czujnika ciśnienia spalin )...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
No dobra, instalacja pod maska zostanie na pozniej, puki co w srodku wyszedl kwiatek.
Stary modul komfortu mial oznaczenie 1K0 959 433 BT4 gniazda, 3 wykorzystane zolta wtyczka i dwie male czarne. Stary modul obslugiwal fabryczny alarm, ktorego nowa wiazka chwilowo nie ma ale docelowo bede go dokladal.
Nowa instalacja ma o jedna wtyczke wiecej (przybyla ta duza czarna), tak jak na obrazku ponizej:
Foto
Bez wpietej tej wtyczki, nie dziala elektryka tylnych drzwi, klapa bagaznika zglupiala, tzn da sie ja otworzyc naciskajac na pilocie "zamknij", glupieje radio. Zanim przekreci sie kluczyk, radio dziala. Wlaczenie swiatel, albo przekrecenie stacyjki powoduje wylaczenie radia.
Jak teraz dobrac modul ?? Obojetne jaki na te 4 wtyczki ??
Jaki wybrac 1K0 959 433 AF, AK, AL, AR, BL, C :?:
Ma to docelowo obslugiwac, xenon, halogeny, tempomat, czujnik deszczu, alarm z funkcja monitorowania wnetrza, hak, domykanie szyb.
P.S. Jak wyjac piny z takich duzych wtyczek pod maska jak wtyczka do reflektorow czy taka do czujnikow z silnika. :?:
Komentarz
-
-
Maicroft, ostatnio śledziłem schematy pod inny komfort u siebie
i wyszło, że jak jest inny sterownik to jest inne "owtyczkowanie"
zależne właśnie od sterownika komfortu - pomimo niby tych samych funkcji w sterze.
poszukaj innego sterownika->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
Komentarz