Generator kosztów serwisowych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • farak99
    Classic
    • 2010
    • 6

    Generator kosztów serwisowych

    Witam zainteresowanych. To jest ostatni grupowy tuning w Eco projekt.
  • Krzysiek25
    Ambiente
    • 2008
    • 154
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    Generator kosztów serwisowych

    Przed poprzednim serwisem przy 41tys km, jeszcze na gwarancji, zakupiłem olej i filtry u kolegi pidziek (pozdrawiam). Pomyślałem sobie, że troszkę zaoszczędzę, bo tak mi wyszło w wyliczeniach, że aso ma niekiedy 100% narzutu na częściach eksploatacyjnych. Tak też postanowiłem zrobić teraz przed zimą, chciałem przeprowadzić serwis olejowy w aso pomimo braku gwarancji. Traf chciał, że przekopując papiery znalazłem rachunek za jeszcze wcześniejszy serwis - z grudnia 2010. Z ciekawości porównałem sobie ceny filtrów - i odkryłem coś, z czego nie zdawałem sobie sprawy.

    Ustalając koszty serwisu w lipcu br. nie wdawałem się w szczegóły robocizny. Uznałem biernie, że 400zł to może i sporo, ale każdy serwis w każdym aso po prostu zbójecko kosztuje. Natomiast porównując z opóźnieniem rachunki okazało się, że koszt zamontowania filtrów klienta stanowi w porywach 150% kosztów montażu części z serwisowego magazynu! Wyczytałem odpowiednio: 20+20zł za filtry powietrza i kabinowy (z aso) i 40+60zł (klienta). Nie wiem, jaki jest koszt wymiany magazynowego filtra paliwa, ale "mój" filtr wymieniono za 61zł. Reasumując - nie zaoszczędziłem, ale przekonałem się po raz kolejny o dowolności w interpretacji słowa "uczciwość."

    Żeby było jasne - nie wylewam żali za cenę przeglądu, bo się na to zgodziłem przed oddaniem auta. Natomiast uważam, że nie jest uczciwe, gdy serwis nie informuje o tak drastycznej podwyżce kosztów robocizny tylko dlatego, że klient przyniósł własne materiały eksploatacyjne (a ma do tego pełne prawo!). Jest to żerowanie na niewiedzy, połączonej z przeświadczeniem o przymusie serwisowania w aso z racji obowiązującej gwarancji. Wiadomo, o co chodzi - jak ucieka kasa za części, to trzeba wygenerować koszty aby zrekompensować tę stratę. Jest to dla mnie nie do przyjęcia, zwłaszcza że w moim zawodzie koszty muszą być jak najbardziej transparentne i zrozumiale wyjaśnione drugiej stronie. Po prostu mnie skręca, kiedy ktoś kantuje w białych rękawiczkach.

    Podsumowanie: wiem, że nie odkryłem Ameryki, natomiast jest pewne, że - podobnie jak ja - nie wszyscy zdają sobie sprawę, że takie praktyki mają miejsce. Tak więc jeśli ktoś wpadnie na pomysł, aby jawnie zaoszczędzić serwisując nadal w aso, to na moim przykładzie sugeruję upewnić się przed oddaniem samochodu za co i ile tak naprawdę zapłaci. Może będzie kilka qrw mniej w eterze :lol:

    Ja olej wymienię daleeeko od aso

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 10957
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      ASO to ZŁO
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • rss
        L&K
        • 2009
        • 1098

        #4
        Re: Generator kosztów serwisowych

        Zamieszczone przez Krzysiek25
        sugeruję upewnić się przed oddaniem samochodu za co i ile tak naprawdę zapłaci.
        faktycznie ameryki nie odkryles, ale osobiscie uwazam ze o takich rzeczach dobrze jest przypominac.
        pozdrawiam
        kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
        _________________________________________
        Do sprzedania:
        komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
        zaciski do hamulcow 280mm.

        Komentarz

        • pandzik
          RS
          • 2011
          • 2254
          • Seat

          #5
          Krzysiek25, Dla mnie info przydatne. :szeroki_usmiech

          Komentarz

          • dragster
            Elegance
            • 2009
            • 895
            • Honda

            #6
            Silnik R18A2.
            http://www.dadrl.org.uk
            http://www.lightmare.org

            Komentarz

            • EFENDI
              Drive
              • 2010
              • 97

              #7
              Re: Generator kosztów serwisowych

              kiedyś poruszalem ten temat- mój materiał wasza robocizna, i takze wyszło na to samo co pisze autor materiału. Mówią tak, kupując u nas materiał i usługę wszystko tyle a tyle taniej rabatu tyle a tyle procent, moze Pan wybrać. Kopać sie z koniem, ze coś nie tak, poźniej odpowiedzą mi ze zły olej, nieznaja pochodzenia filtrów, może zleżałe itd, ale w co jak w co ale w olej juz drugi raz nie dam sie nabić nie bedzie LL do 1.6BFQ LPG gdzie tak czy inaczej wymiana co 15tkm!!
              Szkoda ze tak krótko patrzą, bo znam wiele osób, któzy po gwarancji serwisowali by w ASO gdzie na hali są kafelki, ciepło i kultura a nie u zaufanego pana Janka, który ma kanał, oświetlenie komplet kluczy i aplikacje serwisową której za bardzo nie kuma..mechanicznie gość THE BEST, ale juz coraz wiecej elektroniki, czujników itd.
              Ja ich rozumiem, serwis, sprzedaż itd i wszyscy sie musz autrzymać ale gdyby zeszli o 20% z cenami, byli w miare dobrzy a niektózy są(te forum nieźle weryfikuje specjalistów w obrandowionych fartuchach) to mogli by mieć na długo zajete terminarze.
              OI Combi 1.6 LPG BFQ

              Komentarz

              • Polon
                Rider
                • 2010
                • 315

                #8
                Zastanawiam się nad przyszłością autoryzowanych stacji obsługi. Stacje muszą zarabiać, by przetrwać, ja to rozumiem, ale nie w ten sposób, jak to opisują powyżej koledzy z forum. Chodzi mi konkretnie o serwis. Nowoczesne technologie stosowane w samochodach powodują znaczny wzrost ich niezawodności i bezobsługowości. Oleju w skrzyni biegów już się nie wymienia. Niektórzy idą dalej twierdząc, że wymiana oleju silnikowego też nie jest potrzebna, że wystarczą dolewki, ponieważ sadza w starym oleju jest podobno doskonałym materiałem smarnym. Zapłonu, gaźnika, zaworów, a także sprzęgła czy hamulca już nie trzeba regulować, jak to dawniej bywało. Wymiana klocków hamulcowych czy tarcz to żaden problem dla przeciętnego majsterkowicza. Gdyby nie wymogi warunków gwarancji, wiele osób przez lata nie odwiedzałoby ASO. Dopiero wymiana zużytego rozrządu czy zawieszenia skłoniłaby posiadacza pojazdu do odwiedzenia serwisu. Wydawałoby się, że te stacje z uwagi na brak odpowiedniej ilości klientów są skazane na upadek. Teoretycznie tak, ale nie w Polsce. Ogromna ilość aut ze złomowisk zachodniej Europy przywędrowała do nas na lawetach i większość z nich, jeszcze wspaniale wyglądających, prawie jak spod igły, wymaga kapitalnego remontu. I nie wynika to bynajmniej z zamiłowania Polaków do starych samochodów - po prostu większości z nas na nowe nie stać. Oczywiście nie trafiają one do ASO, bo tam koszt usług i części jest bardzo wysoki, lecz do warsztacików absolutnie nie przygotowanych na taką działalność z uwagi na niedoinwestowanie, chociażby w sprzęt diagnostyczny i specjalistyczne narzędzia. O odpowiedniej wiedzy technicznej już nie wspomnę. I tutaj jest pole do popisu dla ASO, a zarazem szansa, ale nie z taką jak obecnie polityką cenową.
                Pozdrawiam

                Komentarz

                • TwoB
                  L&K
                  • 2011
                  • 1086
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Zadzwoniłem do kilku ASO z pytaniem o cenę przeglądu gwar. po 15tys. km (1,6 BSE + LPG) i stwierdzam, że to jest jakaś "wolna amerykanka" ceny wahają się od 400 do 800zł z moim olejem (jeśli olej od nich to +300/330zł)!

                  "Rekordzista" podał mi kwotę (z ich materiałami) 1180zł - pytam się za co? Za wymianę oleju, filtra oleju i filtra gazu ?? Usłyszałem, że za taką kwotę mam powyższe wymiany + m.in. sprawdzenie płynu chłodniczego, płynu hamulcowego i akumulatora... hmm w półrocznym aucie chyba te płyny nie zadazą stracić swoich właściwości...
                  W innym ASO uprzejmy Pan podał kwotę 850zł, ale na moją uwagę, że będę miał własny olej, szybko dodał, że zapomniał doliczyć.. bo jeszcze wymiana świec jest konieczna +200zł ...
                  Generalnie ASO=nieporozumienie
                  Rozumiem różnicę w cenie 100-150zł za przegląd ale 400zł różnicy między jednym a drugim ASO!??
                  SATYNOWA O2 Tour
                  Z pozdrowieniami
                  Bartek

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Ja nie wiem o czym mowa, za przeglad z filtrem oleju placilem zazwyczaj okolo 150-250zl :?
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Northeusz
                      RS
                      • 2010
                      • 1677
                      • Octavia I (1U2)
                      • AUM 1.8 20VT 150 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez TwoB
                      Zadzwoniłem do kilku ASO z pytaniem o cenę przeglądu gwar. po 15tys. km (1,6 BSE + LPG) i stwierdzam, że to jest jakaś "wolna amerykanka" ceny wahają się od 400 do 800zł z moim olejem (jeśli olej od nich to +300/330zł)!

                      "Rekordzista" podał mi kwotę (z ich materiałami) 1180zł - pytam się za co? Za wymianę oleju, filtra oleju i filtra gazu ?? Usłyszałem, że za taką kwotę mam powyższe wymiany + m.in. sprawdzenie płynu chłodniczego, płynu hamulcowego i akumulatora... hmm w półrocznym aucie chyba te płyny nie zadazą stracić swoich właściwości...
                      W innym ASO uprzejmy Pan podał kwotę 850zł, ale na moją uwagę, że będę miał własny olej, szybko dodał, że zapomniał doliczyć.. bo jeszcze wymiana świec jest konieczna +200zł ...
                      Generalnie ASO=nieporozumienie
                      Rozumiem różnicę w cenie 100-150zł za przegląd ale 400zł różnicy między jednym a drugim ASO!??
                      Mnie raz 400 zł różnicy wyszło przy samej wymianie oleju + filtry, olej i filtry z ASO. W jednym ASO pan powiedział, że 800 zł i co ciekawe - niezależnie, czy podjadę Fabką w wersji "bida plus" czy najdroższym Suberbem - 800 zł i basta . W innym ASO dokładnie ta sama usługa kosztowała 420 zeta.
                      Pozdrawiam
                      Northeusz

                      Komentarz

                      • rafall79
                        Drive
                        • 2010
                        • 89

                        #12
                        ja po 15 tys km zaplacilem 430zl za wymiane oleju i filtra oleju i gazu oraz przeglad instalacji gazowej. Oczywiscie wszystkie czesci ASO. Ale wiem, ze niektore ASO spiewaja nawet 900zl.
                        Rafał

                        Komentarz

                        • mirus1967
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 143
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Ja po 15 tys zaplacilem 390 zl.olej i filtry wlasne.Wiec tak -sama wymiana oleju 82zl,przeglad i mala regulacja lpg 72zl+za filtr gazowy 42zl,diagnoza wlasna +odczyt pamieci 33 zl,zrobilem zaraz na miejscu badanie techniczne auta 161 zl.Mysle ze policzyli po bozemu. :P
                          mirus67

                          Komentarz

                          • Bravais
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 164

                            #14
                            O żesz Ty w morde...
                            Sinlcan w Zakręcie - pierwszy przegląd przy 30 tysiącach - 750 zł !
                            Nic nie wymieniali poza filtrami kabiny i oleju plus wymiana oleju.

                            Czuję, że chyba przeholowali... Aczkolwiek na fakturze wszystko wyglądało OK...
                            -jeździ ze mną od 05.2011
                            - jeździ ze mną od 04.2015

                            Komentarz

                            • Polon
                              Rider
                              • 2010
                              • 315

                              #15
                              Nie dziwmy się temu. Stacje ASO to oddzielne podmioty gospodarcze, które mają prawo ustalać własne cenniki na usługi. Każda ma innego właściciela, inne koszty i własną politykę cenową. Jedyna rzecz, która je łączy to towar, którym handlują i później obsługują. Na szczęście my, jako klienci, mamy prawo wyboru stacji, która nam odpowiada.
                              Pozdrawiam

                              Komentarz

                              • Kuba777
                                Classic
                                • 2008
                                • 15

                                #16
                                Zamieszczone przez Bravais
                                O żesz Ty w morde...
                                Sinlcan w Zakręcie - pierwszy przegląd przy 30 tysiącach - 750 zł !
                                Nic nie wymieniali poza filtrami kabiny i oleju plus wymiana oleju.

                                Czuję, że chyba przeholowali... Aczkolwiek na fakturze wszystko wyglądało OK...

                                Robiłem w Zakręcie przegląd na 15 tysięcy.
                                Wymiana filtrów oraz oleju (filtry i olej kupione wcześniej u kolegi elemenateur).
                                Tak więc w ASO tylko usługa - zapłaciłem 125 zł.
                                perfect service by DobryGrześWawa

                                Komentarz

                                • Dachu
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 724
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BGU 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez krzynol
                                  ASO to ZŁO
                                  nie kazde ASO to zło polecam ASO skody w toruniu sa tam dobrzy mechanicy i elektrycy mozna sie z nimi dogadac i maja znizki dla forumowiczow OCP Miałem kiedys problem z pompowtryskiem pojechałem do nich i zamiast odrazu wymienic mi pompowrtysk na nowy,to smiało powiedzieli mi ze moge zregenerowac nie na ciagneli mnioe na koszty,wrecz odwrotnie rozebrali popatrzyli zrobili i kosztowało mnie to 200 zl zamiast wywalic 2000 kola za nowy.

                                  Skoda Octavia II 1.9 TDI BJB 105/250 niestety juz nie ma(ale w pamieci pozozstanie

                                  obecnie Skoda Octavia II 2.0 TDI 187 km i 390 Nm + banan na twarzy

                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ck+king++dachu

                                  Komentarz

                                  • b8tz
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 368

                                    #18
                                    TwoB,
                                    Zamieszczone przez Polon
                                    Stacje ASO to oddzielne podmioty gospodarcze, które mają prawo ustalać własne cenniki na usługi. Każda ma innego właściciela, inne koszty i własną politykę cenową. Jedyna rzecz, która je łączy to towar, którym handlują i później obsługują.
                                    Z racji że ASO reprezentują Jedyną Słuszną Markę, powinny mieć jednakowe standardy obsługi. Niezależnie czy serwisujesz Auto w Stolicy, czy np. w Krośnie. Mało tego, powinny stosować ten sam cennik części i ten sam zakes prac.

                                    Różnica - i to stąd wynikać powinna różnica w kwocie za naprawę - to rabat na części (Jeden da ci 5%, inny bez problemu 15%) i stawka za roboczogodzinę - tutaj spotkałem rozbieżności od 120 nawet do 220 zł brutto.

                                    Zamieszczone przez TwoB
                                    Za wymianę oleju, filtra oleju i filtra gazu ?? Usłyszałem, że za taką kwotę mam powyższe wymiany + m.in. sprawdzenie płynu chłodniczego, płynu hamulcowego i akumulatora... hmm w półrocznym aucie chyba te płyny nie zadazą stracić swoich właściwości...
                                    Wg Skody co 15 000 (przy stałym okresie zmiennoprzeglądowym) robi się serwis olejowy (czyli olej + filtr). Trwa to 0.6 roboczogodziny. Jeśli masz LPG to doliczają przegląd instalacji - 1 roboczogodzina.

                                    Czynności o których piszesz - pewnie wchodzą w zakres Przeglądu (wykonywanego co 30 000km) i trwającego 1.5 roboczogodziny. Trafiały się do mnie faktury gdzie serwis policzył mi za przegląd zamiast za serwis olejowy. Ale jeden telefon do doradcy który podpisał się na fakturze - chwila rozmowy - oczywiście doradca broni się że wykonali ileśtam prac jeszcze poza wymianą oleju - ja na to że mnie to guzik obchodzi, że nie zastosowali się do zaleceń producenta i ja im nie zapłacę. Jeśli te prace zrobili - to na swój koszt. Zawsze dostaję korektę faktury - do serwisu olejowego i zwrot zbyt dużej kwoty.

                                    Co do świec zapłonowych - Skoda mówi że wymienia się co 60 000. W książce gwarancyjnej od instalacji Landi Renzo napisane jest że świece wymienia się co 20 000. Serwisy - pewnie żeby zaoszczędzić klientom kolejnej wizyty za 5000 km - chcą wymienić je przy 1 przeglądzie. To tylko moje przypuszczenie - nie mam we flocie aut z LPG.

                                    Ja w swoim samochodzie planuję wymienić świece nie wcześniej niż po 30 000km
                                    Zamieszczone przez Bravais
                                    pierwszy przegląd przy 30 tysiącach - 750 zł !
                                    Po 1 - masz zmienny okres międzyprzeglądowy - więc nie robiłeś nic przy 15 000. Jeśli ktoś ma okres stały - przy tym przebiegu olej wymieniałby drugi raz.
                                    Po 2 - masz 1.6 tdi CR DPF - a to wymaga oleju ze specyfikacją 507.00 - z doświadczenia wiem że ASO sprzedaje go w cenie ok 60-70 zł za litr.

                                    Licząc tak na szybko - Filtr jakieś 50 zł, olej 300 zł, filtr kabinowy jakieś 60 zł, wymiana filtra pyłkowego 0.1rbh, przegląd 1.5rbh, załóżmy że ASO pracuje po 170 zł za rbh, to daje 272 zł za robociznę. Taki przegląd powinien kosztować jakieś 682zł.

                                    [ Dodano: Sob 10 Gru, 11 21:33 ]
                                    Jestem po wizycie w ASO.
                                    Cena za roboczogodzinę - uzgodniona na 150 zł.
                                    I tak - wymiana oleju - 0.5 rbh - 75 zł
                                    Przegląd instalacji LPG - 100 zł
                                    Filtr gazu - 50.5 zł

                                    Dostałem na całość 4% rabatu, tak że w ASO zostawiłem 216.48 zł.
                                    Oleje własne - 5L Visco 5000C 5W/40 - 116.48
                                    Filtr oleju własny W-F Sędziszów PP 4.6.5 - 14.39

                                    Całość przeglądu kosztowała mnie 347.35zł. Dałem się jednak sfrajerować na filtrze gazu - następnym razem przyjadę z własnym.

                                    Komentarz

                                    Pracuję...