Zamieszczone przez Udesky
Jakie webasto do O1
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez wwoojjtttaassZastanawiam się nad montażem ogrzewania postojowego do O1.
Tzn. ja wiem do czego służy, tylko chodzi o to, czy jest jakikolwiek sens montowania tego w Twoim przypadku?
Komentarz
-
-
wwoojjtttaass, Trochę rzeźby będziesz miał. Takie grubsze mody robi się przed okresem zimowym, a nie w trakcie. Pierwsze 2 i ostatnie odpadają, bo to wszystko jest sterowane szyną CAN, której u siebie nie masz.
Nie wiem, czy coś takiego nie byłoby ok:
Najlepiej jakbyś zadzwonił do firmy, która się tym specjalizuje i zapytał o koszta i jaki model będzie kompatybilny z Twoją Skodą.
Komentarz
-
-
Doskonale wiem, że nie jest to operacja Plug& Play. Nie mam zamiaru robić tego sam, lecz zlecić warsztatowi. Cel instalacji jest prosty: nie mam garażu, a w zimie przyjemnie jest wsiąść do ciepłego auta i ulżyć mu trochę w starcie.
Chciałem zasięgnąć opinii bardziej doświadczonych kolegów, stąd ten post.
Wydaje mi się, że ten będzie odpowiedni :
Poszperałem trochę w necie i powinien pasować. Jeszcze dołożę sterowanie radiowe (jest nawet logo Skoda) :
Jeżeli popełniłem błąd w doborze, proszę o sugestię.
[ Dodano: Nie 04 Gru, 11 19:04 ]
blind_walker dziękuje za info.
Sorki za przedostatni post. Zły link wstawiłem.1.9 TDI - 170 KM
Komentarz
-
-
Gość
Zamieszczone przez kazik79a tak na marginesie czy w O1 były fabrycznie montowane ogrzewania wodne webasto/eberspracher?
Na forum ktos zakladal i nawet jakas foto relacja chyba byla, moze w O2, ale cos bylo.
Komentarz
-
ja tej jesieni dołożyłem Eberspachera (chyba tak się to pisze) D4WS (wodne), dla mnie rzeźba, ale kumaty mechanik zamontował w ciągu jednego dnia, razem z kilkoma innymi rzeczami. Zapłaciłem też bardzo rozsądną kasę za ten montaż. Działa super, dogrzewa silnik bardzo szybko.
Odpalenie i jazda - ok. 7km PSJ i 80 na blacie (temp ok. 0 na zewnątrz).
Tak sumując - koszt ok 1,5k łącznie z montażem (piec, wiązka, zegar sterujący, węże, montaż). Sporo, jednak polecam.
Komentarz
-
-
Soszek81 w bardzo ładnej cenie się zmieściłeś.
Ja dzisiaj dzwoniłem trochę po warsztatach montujących webasto. Cena za sam montaż to 1800-2000 zł!!! :shock:
Może znacie warsztat w pomorskim, który robi takie rzeczy za rozsądną cenę.
[ Dodano: Pon 05 Gru, 11 12:08 ]
LoMe nie polecam Ci tego.
W jednym z naszych firmowych samochodów to założyli i efekt bardzo kiepski. Przy większej mocy urządzenia ryzyko upalenia instalacji gniazda zapalniczki.1.9 TDI - 170 KM
Komentarz
-
-
Ja zamontowałem sobie zeszłej jesieni Eberspacher hydronic B4WSC z pilotem TP4 i minizegarem. Gdybym komuś to montował, wziąłbym lekko 1500 PLN za montaż. Roboty jest masa, żeby to zamontować w fabrycznym miejscu itd... Można to zrobić na szybko, ale potem cieknie, nie działa, coś nie styka itd... Trzeba bardzo porządnie to założyć żeby się cieszyć bezawaryjną pracą. Najlepszy efekt daje podłączenie do climatronica - wtedy przechodzi on w tryb HE i sam steruje rozprowadzaniem powietrza (wpierw czeka na rozgrzanie silnika, potem daje nadmuch na szybę, a potem sukcesywnie na całe auto).
Ja robiłem w swoim aucie 3 pełne dni od rana do wieczora, ale ... dzisiaj kupiłbym nawet auto ze słabszym silnikiem i bez bajerów, żeby tylko miało dwie rzeczy: climatronic i ogrzewanie postojowe. Zima, 6 rano, wszyscy skrobią auta, a moje już przyjemnie huczy i lód spływa z szyb po 10 minutach W środku ciepło, po uruchomieniu silnika parę minut i ma 90 st. Eberspacher to w zimie cud techniki Jeden raz poczuje się o co biega, i już nigdy więcej nie kupi się auta bez ogrzewania. W razie czego mam pełną dokumentację jak zakładać krok po kroku do Golf IV / Octavia I / Audi A3 / VW Bora. Ale jeśli ktoś boi się ciąć przewody od chłodzenia silnika, rozkręcać, wiercić dziury w pompie paliwa w baku itd... to niech lepiej da to do specjalisty od ogrzewań.
tomZałączone plikiPozdrawiam tom_tom
Komentarz
-
-
wwoojjtttaass - cena faktycznie ok za całość. Z tym że nie zakładał mi tego serwisant od ogrzewań, tylko zaprzyjaźniony mechanik prawie pod domem, kumaty we wszystkim co z autami chyba tylko możliwe.
tom.tom - swojego nie podpinałem pod climatronika na własne życzenie.
Po 1 - bo prawie nie zdarza mi się o zaplanowanej godzinie dotrzeć do auta 8)
Po 2 - odpalam Ebera, skrobię sobie szyby skrobaczką Murska, co zajmuje 3-4 min, wsiadam do auta i dopiero odpalam silnik. Przy tych -2, -3st silnik jest już tak ogrzany że pali jak w lato To dla mnie przy TDI najważniejsze. Czekam kilka sek i ruszam spokojnie. Po kolejnych 5-7 min na blacie jest 80st przy climatoniku na 18st, a wtedy daję już grzanie na maxa. Zwykle wyłączam Ebera po 12-15 min (przy ujemnych temp).
Człowiek się szybko przyzwyczaja do dobrego i jestem przekonany że do następnego auta też takie coś dołożę, jeśli jeszcze nie będzie w standardzie :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
jak dla mnie bajer dla bogatych (a tacy nie jezdzą skodami bardziej przyziemne (i nie kosztuje kilka tyś) jest odpalanie czasowe albo z pilota- kilkadziesiąt złotych i efekt ten sam wystarczy 10 minut wczesniej odpalic z pilota albo kupic programator czasowy. w dodatku mozna dolozyc elektryczna nagrzewnicę która ma sens tylko przy pracującym silniku (duży pobór prądu) wiem ze wiekszosc mi powie jasne!!! ale tu chodzi o to zeby nie odpalac na zimnym silniku a ja odpowiem ze w dzisiejszych czasach sa tak dobre oleje ze dla silnika praktycznie wszystko jedno czy odpala na zimnym czy cieplym. nie wiem ile wychodzi spalanie na webasto ale napewno kwota kilku tyś nigdy sie nie zwróci chyba ze ktos planuje jezdzic 50 lat poza tym przy sprzedaży auta kasy tej sie tez nie odzyska. Wiec moje zdanie jest takie że webasto do skody to jak odtwarzacz blueray do 14 calowego CRT pozdrawiam
Komentarz
-
-
Gość
Zamieszczone przez deviltomekjak dla mnie bajer dla bogatych (a tacy nie jezdzą skodami bardziej przyziemne (i nie kosztuje kilka tyś) jest odpalanie czasowe albo z pilota- kilkadziesiąt złotych i efekt ten sam wystarczy 10 minut wczesniej odpalic z pilota albo kupic programator czasowy. w dodatku mozna dolozyc elektryczna nagrzewnicę która ma sens tylko przy pracującym silniku (duży pobór prądu) wiem ze wiekszosc mi powie jasne!!! ale tu chodzi o to zeby nie odpalac na zimnym silniku a ja odpowiem ze w dzisiejszych czasach sa tak dobre oleje ze dla silnika praktycznie wszystko jedno czy odpala na zimnym czy cieplym. nie wiem ile wychodzi spalanie na webasto ale napewno kwota kilku tyś nigdy sie nie zwróci chyba ze ktos planuje jezdzic 50 lat poza tym przy sprzedaży auta kasy tej sie tez nie odzyska. Wiec moje zdanie jest takie że webasto do skody to jak odtwarzacz blueray do 14 calowego CRT pozdrawiam
Komentarz
-
Zamieszczone przez wwoojjtttaassJa dzisiaj dzwoniłem trochę po warsztatach montujących webasto. Cena za sam montaż to 1800-2000 zł!!!
Może znacie warsztat w pomorskim, który robi takie rzeczy za rozsądną cenę.
Zamieszczone przez Chris11Jeśli nie wiesz, jaki jest cel i sens montażu webasto, to po co zabierasz głos w dyskusji??
Komentarz
-
-
Eee tam, mówię wam Koledzy - jak ktoś jeszcze twierdzi, że auto bez eberspachera / webasta jest ok, to tak jakby całe życie jeździł autem w ogóle bez żadnego ogrzewania i twierdził, że ogrzewanie mu nie potrzebne, bo to niepotrzebny luksus. I nagle wsiada do auta sąsiada, które w zimie samo dmucha ciepłem - i zmienia zdanie w ułamku sekundy, i już nigdy nie kupi auta bez normalnego ogrzewania.
Albo ktoś kto całe życie psioczy, że klima to totalnie zbędny wydatek, a potem dostaje w cenie auta klimę za free i nagle wszystkim opowiada, że nie wie jak mógł jeździć 20 lat bez klimy i teraz nie wyobraża sobie tego (tutaj pozdrowienia dla mojego Taty i Wujka )
Idąc tym tokiem myślenia, to w ogóle wywalmy centralne ogrzewanie z domów i będziemy oszczędzać ładne parę tys. PLN rocznie !!! Oczywiście że każde ogrzewanie to luksus, ale to luksus pierwszej potrzeby dla człowieka - człowiek tam gdzie się znajdzie, chce mieć ciepło już od tysięcy lat.
Ja myślę, ze w krajach gdzie temp. spada poniżej 0 w zimie, ogrzewanie postojowe powoli będzie takim samym standardem, jak klima. Jeszcze parę lat temu klima to był luksus, a teraz to standard. W krajach skandynawskich ogrzewanie postojowe to standard od paru (nastu) lat. I poszli jeszcze dalej - grzeją silnik za pomocą zewnętrznych systemów.Pozdrawiam tom_tom
Komentarz
-
-
Miałem kilka lat temu przyjemność jechać zimą, nocą, Pugiem 206 1.4HDI z Warszawy do Krakowa. Temperatura na zewnątrz zaczęła się na -17, a dojeżdżając do Krakowa spadła do -23.
Autko w 200% sprawne.
Ja - gruby golf, kurtka, czapka i rękawice, ogrzewanie kabiny na 1/3 wydajności na szyby (aby nie zamarzały), w aucie ziiiimno. Jazda z Vmax 80km/h i to na czwartym biegu, nie było innego sposobu aby silnik miał temp dochodzącą do 70st. Jeśli wrzuciłem 5 aby pojechać szybciej, temp silnika spadała poniżej 50 (termostat sprawny). I tak całą drogę.
Hardkor.
Wtedy byłem kawalerem.
Teraz jestem żonaty, mam małe dziecko. Nie wyobrażam sobie takiej drogi w ten sam sposób z całą rodziną. Po to zamontowałem Ebera.
Na aucie mam polegać. Ma być sprawne, jechać zawsze i wszędzie. Bez znaczenia czy mam mieć 50 czy 500km. Niezależnie od pogody. Nie jestem w stanie czekać aż się poprawi- ja muszę dojechać. Wolniej, ale muszę być. I już.
Eberspacher/ Webasto mają wspomagać silnik, poprawiać komfort. W przypadku diesla zimą to jest nie do przecenienia. Komuś wystarczy odpalić auto wcześniej - jego sprawa. Mi się nie chce stać te 15-20 min przy aucie na mrozie i czekać aż się trochę rozgrzeje i aby jakiś przechodzień nim nie odjechał.
Ktoś się zapytał ile spala takie ogrzewanie. Przy pełnej mocy ok 0,6-0,7l/h w przypadku ON. Na 1/2 gwizdka ok 0,4l.
Każdy ma wybór. Nikogo nie szantażujemy że ma to zamontować. Ale po własnym przykładzie wiem jakie to fajne.
Podobnie miałem w przypadku klimy. Kupiłem Skodę z climatronikiem gdzie klima była niejako przy okazji. I wiem że teraz nie kupię auta bez klimy dla rodziny. Podobnie z ogrzewaniem dodatkowym. Ponad rok kompletowałem wszystko (nie uderzyło tak po kieszeni), ale teraz żałuję że nie założyłem tego poprzedniej zimy.
Miłej nocki.
Komentarz
-
-
jak by byl termostat sprawny to by grzał niezaleznie od predkosci a nawet lepiej przy wiekszych predkosciach i to bez wzgledu na mrozy. a co do klimy - nie ma alternatywy nic innego nam nie wytworzy "zimna", w przeciwienstwie do ogrzewania postojowego, który tez zuzywa energie elektryczną na rózne pompki itp (i to wcale nie malo bo kilka amper) i przy slabym aku mozemy miec cieplo w aucie ale nigdzie nie pojedziemyu mnie przy zalaczonym ogrzewaniu po ok 10 min. mozna siedziec w kąpielówkach i to przy - 20 na dworze i to bez webasto przy zdalnym odpalaniu nikt naszym autem nie pojedzie bo jest zamknięte a jak ktoś by se umial otworzyc auto to napewno tez umial by se go odpalic moim zdaniem nie ma róznicy (jesli chodzi o komfort obsługi i komfort odczuwalny miedzy webasto a odpalaniem czasówką albo zdalnym no i pomijając fakt że nie wozimy dodatkowych 15kg
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez deviltomekjak by byl termostat sprawny to by grzał niezaleznie od predkosci a nawet lepiej przy wiekszych predkosciach i to bez wzgledu na mrozy. a co do klimy - nie ma alternatywy nic innego nam nie wytworzy "zimna", w przeciwienstwie do ogrzewania postojowego, który tez zuzywa energie elektryczną na rózne pompki itp (i to wcale nie malo bo kilka amper) i przy slabym aku mozemy miec cieplo w aucie ale nigdzie nie pojedziemyu mnie przy zalaczonym ogrzewaniu po ok 10 min. mozna siedziec w kąpielówkach i to przy - 20 na dworze i to bez webasto przy zdalnym odpalaniu nikt naszym autem nie pojedzie bo jest zamknięte a jak ktoś by se umial otworzyc auto to napewno tez umial by se go odpalic moim zdaniem nie ma róznicy (jesli chodzi o komfort obsługi i komfort odczuwalny miedzy webasto a odpalaniem czasówką albo zdalnym no i pomijając fakt że nie wozimy dodatkowych 15kg
Komentarz
-
Komentarz