Zamieszczone przez parasite
Jakie webasto do O1
Zwiń
X
-
-
-
soszek81 ma rację. Nie jechaliście chyba dużym dieslem na trasie w -20 st. mrozie. Oczywiście że temp. wtedy nie ma szans dojść do więcej niż 50 - 60 stopni. Jechałem kilkuletnim VW Sharanem znad morza w temp. około -18 st i tam jest wbudowany standardowo dogrzewacz silnika (eberspacher chyba D4W albo D5W), który szedł na pół gwizdka całą drogę, żeby silnik miał 90 st. Jak wyłączyło się dogrzewacz, temperatura silnika spadała do 50 st. i w aucie dmuchało zimnym powietrzem. Termostat sprawny, auto sprawne.
Nowe diesle mają taką sprawność, że nie tracą tyle energii na ciepło, co benzyniaki. Szczególnie widać to w vanach - tam montują seryjnie dogrzewacze, nawet kierowcy nie wiedzą że je mają (dogrzewacz to tak naprawdę normalne ogrzewanie postojowe, ale nie podłączone do climatronica i żyjące własnym życiem - samo się włącza i wyłącza w zależności od temp. na zewnątrz i temp. silnika, nie da się go włączyć samego, może że ma się osobny przycisk podpięty do piecyka)Pozdrawiam tom_tom
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tom.tomJechałem kilkuletnim VW Sharanem znad morza w temp. około -18 st i tam jest wbudowany standardowo dogrzewacz silnika (eberspacher chyba D4W albo D5W), który szedł na maxa całą drogę, żeby silnik miał 90 st. Jak wyłączyło się dogrzewacz, temperatura silnika spadała do 50 st. i w aucie dmuchało zimnym powietrzem. Termostat sprawny, auto sprawne.
Coś ci się pomyliło.
Termostat, albo czujnik temp.
Komentarz
-
-
Na początek tytułem przypomnienia uwaga ogólna - od 2005r. dyskusja nt. ogrzewań postojowych toczy się w dedykowanym wątku pt. "Webasto w Octavii". Budowana przez lata kopalnia wiedzy.
Link: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...t=2303&start=0
Zamieszczone przez blind_walkerwwoojjtttaass, Trochę rzeźby będziesz miał. Takie grubsze mody robi się przed okresem zimowym, a nie w trakcie. Pierwsze 2 i ostatnie odpadają, bo to wszystko jest sterowane szyną CAN, której u siebie nie masz.
Zamieszczone przez wwoojjtttaassPoszperałem trochę i znalazłem mechanika, który za 1100 zł zamontuje to w aucie. Za używkę w dobrym stanie zapłaciłem 1200 zł plus centralka zdalnego 550 zł. Jak dla mnie cena ok za taki komfort
Zamieszczone przez deviltomeka co do klimy - nie ma alternatywy nic innego nam nie wytworzy "zimna", w przeciwienstwie do ogrzewania postojowego, który tez zuzywa energie elektryczną na rózne pompki itp (i to wcale nie malo bo kilka amper) i przy slabym aku mozemy miec cieplo w aucie ale nigdzie nie pojedziemy
Przy słabym aku piec ogrzewania w ogóle się nie włączy.
Zamieszczone przez deviltomeku mnie przy zalaczonym ogrzewaniu po ok 10 min. mozna siedziec w kąpielówkach i to przy - 20 na dworze i to bez webasto
Komentarz
-
-
Gość
Zamieszczone przez rogozPrzy słabym aku piec ogrzewania w ogóle się nie włączy.
W zeszlym roku wlasnie piecyk wyssal ostatnie zycie z mojego akumulatora, byl slabiutki i po godzinie grzania kaput, ale to byla oryginalna Varta miala 8 lat :diabelski_usmiech
Komentarz
-
Opis o takim zabezpieczeniu znalazłem w dokumentacji piecy Thermo Top:
5.2.2 Error Lockout due to Low or High Voltage.
A low voltage level of 10.5 ± 0.3 V (measured at the wiring harness input) over a period of 20 seconds will cause an error lockout with a run-down of 120 seconds.
Podobnie na innej stronce:
Warunki wyłączania
Dogrzewacz i ogrzewanie postojowe
Dogrzewacz: temperatura płynu chłodzącego t > 85°C
Ogrzewanie postojowe: Czas programowania upłynął, wyłączenie ręczne
Paliwo: tryb pracy na rezerwie paliwa
Wyłączenie na skutek za niskiego napięcia: U < 10,5 V trwającego ponad 20 sekund
Wewnętrzne wyłączanie na skutek przegrzania: temperatura w urządzeniu > 125°C
Komentarz
-
-
Gość
Komentarz