Jakie webasto do O1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bobolino
    Rider
    • 2010
    • 392

    #26
    Zamieszczone przez parasite
    W dieslu jak stoisz w korku to się wieki będzie grzał.
    To ja nie wiem, co wy macie za diesle? W moim 105KM wskazówka zaczyna drgać po przejechaniu 2km (4min.) w normalnej miejskiej jeździe. Tylko że ja przed skrobaniem szyb odpalam auto (ponoć to nieekologiczne) i jak stoję zimnym autem na światłach, to trzymam obroty na 2tys., żeby silnik się zagrzał i żeby obieg był większy. Na jałowych obrotach to może faktycznie nagrzewać się w nieskończoność. Zawsze tak robię i mam ciepełko.

    Komentarz

    • tom.tom
      Rider
      • 2009
      • 296

      #27
      soszek81 ma rację. Nie jechaliście chyba dużym dieslem na trasie w -20 st. mrozie. Oczywiście że temp. wtedy nie ma szans dojść do więcej niż 50 - 60 stopni. Jechałem kilkuletnim VW Sharanem znad morza w temp. około -18 st i tam jest wbudowany standardowo dogrzewacz silnika (eberspacher chyba D4W albo D5W), który szedł na pół gwizdka całą drogę, żeby silnik miał 90 st. Jak wyłączyło się dogrzewacz, temperatura silnika spadała do 50 st. i w aucie dmuchało zimnym powietrzem. Termostat sprawny, auto sprawne.

      Nowe diesle mają taką sprawność, że nie tracą tyle energii na ciepło, co benzyniaki. Szczególnie widać to w vanach - tam montują seryjnie dogrzewacze, nawet kierowcy nie wiedzą że je mają (dogrzewacz to tak naprawdę normalne ogrzewanie postojowe, ale nie podłączone do climatronica i żyjące własnym życiem - samo się włącza i wyłącza w zależności od temp. na zewnątrz i temp. silnika, nie da się go włączyć samego, może że ma się osobny przycisk podpięty do piecyka)
      Pozdrawiam tom_tom

      Komentarz

      • bobolino
        Rider
        • 2010
        • 392

        #28
        Zamieszczone przez tom.tom
        Jechałem kilkuletnim VW Sharanem znad morza w temp. około -18 st i tam jest wbudowany standardowo dogrzewacz silnika (eberspacher chyba D4W albo D5W), który szedł na maxa całą drogę, żeby silnik miał 90 st. Jak wyłączyło się dogrzewacz, temperatura silnika spadała do 50 st. i w aucie dmuchało zimnym powietrzem. Termostat sprawny, auto sprawne.
        Kilkuletni Sharan mógł mieć awarię nagrzewnicy, ale żeby temp. silnika spadała do 50*C, to nie jest auto sprawne.
        Coś ci się pomyliło.
        Termostat, albo czujnik temp.

        Komentarz

        • rogoz
          Rider
          • 2006
          • 397

          #29
          Na początek tytułem przypomnienia uwaga ogólna - od 2005r. dyskusja nt. ogrzewań postojowych toczy się w dedykowanym wątku pt. "Webasto w Octavii". Budowana przez lata kopalnia wiedzy.
          Link: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...t=2303&start=0

          Zamieszczone przez blind_walker
          wwoojjtttaass, Trochę rzeźby będziesz miał. Takie grubsze mody robi się przed okresem zimowym, a nie w trakcie. Pierwsze 2 i ostatnie odpadają, bo to wszystko jest sterowane szyną CAN, której u siebie nie masz.
          Można to obejść sterując piec zegarem 1533 (owalny). Zegar ten steruje zarówno piece sterowane analogowo (+12V) jak cyfrowo (CAN, WBUS)

          Zamieszczone przez wwoojjtttaass
          Poszperałem trochę i znalazłem mechanika, który za 1100 zł zamontuje to w aucie. Za używkę w dobrym stanie zapłaciłem 1200 zł plus centralka zdalnego 550 zł. Jak dla mnie cena ok za taki komfort
          Za kwotę 550zł można się spokojnie zmieścić ze sterowaniem po GSM - dużo większa wygoda, zasięg działania i dodatkowe funkcje np. lokalizacja samochodu, powiadomienie o aktywacji alarmu, podsłuch kabiny itp.

          Zamieszczone przez deviltomek
          a co do klimy - nie ma alternatywy nic innego nam nie wytworzy "zimna", w przeciwienstwie do ogrzewania postojowego, który tez zuzywa energie elektryczną na rózne pompki itp (i to wcale nie malo bo kilka amper) i przy slabym aku mozemy miec cieplo w aucie ale nigdzie nie pojedziemy
          Wg specyfikacji producenta pobór mocy pieca Themo Top E to 26W, potem dochodzi do tego pobór prądu przez dmuchawę nagrzewającą wnętrze (różny w zależności od ustawień). Za mamy łatwiejszy rozruch silnika i co tym idzie mniejszy pobór prądu przez rozrusznik.
          Przy słabym aku piec ogrzewania w ogóle się nie włączy.

          Zamieszczone przez deviltomek
          u mnie przy zalaczonym ogrzewaniu po ok 10 min. mozna siedziec w kąpielówkach i to przy - 20 na dworze i to bez webasto
          W benzynie może i tak, ale nie w dieslu.

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez rogoz
            Przy słabym aku piec ogrzewania w ogóle się nie włączy.
            z tym jednym sie nie moge zgodzic :P
            W zeszlym roku wlasnie piecyk wyssal ostatnie zycie z mojego akumulatora, byl slabiutki i po godzinie grzania kaput, ale to byla oryginalna Varta miala 8 lat :diabelski_usmiech

            Komentarz

            • rogoz
              Rider
              • 2006
              • 397

              #31
              Opis o takim zabezpieczeniu znalazłem w dokumentacji piecy Thermo Top:
              5.2.2 Error Lockout due to Low or High Voltage.
              A low voltage level of 10.5 ± 0.3 V (measured at the wiring harness input) over a period of 20 seconds will cause an error lockout with a run-down of 120 seconds.
              Źródło: http://www.techwebasto.com/heater_ma...hop/63378A.pdf


              Podobnie na innej stronce:
              Warunki wyłączania
              Dogrzewacz i ogrzewanie postojowe

              Dogrzewacz: temperatura płynu chłodzącego t > 85°C
              Ogrzewanie postojowe: Czas programowania upłynął, wyłączenie ręczne
              Paliwo: tryb pracy na rezerwie paliwa
              Wyłączenie na skutek za niskiego napięcia: U < 10,5 V trwającego ponad 20 sekund
              Wewnętrzne wyłączanie na skutek przegrzania: temperatura w urządzeniu > 125°C
              Źródło: http://ogrzewaniepostojowe.net.pl/

              Komentarz


              • #32
                mam ebespachera i pisze z wlasnego doswiadczenia

                Komentarz

                Pracuję...