Płyn chłodniczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • daba11
    Drive
    • 2005
    • 86

    Płyn chłodniczy

    O 31 proc. mniej kradzieży samochodów odnotowali policjanci w pierwszych 10 miesiącach tego roku w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

    W sumie, od stycznia do października, jak poinformowała Komenda Główna Policji zmniejszyła się m.in. liczba kradzieży samochodów - o 31 proc., przy równoczesnym wzroście wykrywalności tego typu przestępstw o prawie 3 proc. (do poziomu 15,5 proc.). Mniej było też kradzieży z włamaniem - o 20,4 proc. (wykrywalność wzrosła o 2,8 proc. - do 26,8 proc.).

    Zmniejszyła się także liczba kradzieży - o 13,2 proc. i przestępstw rozbójniczych - m.in. rozbojów z użyciem broni lub niebezpiecznych narzędzi - o 21,3 proc. (ich wykrywalność wzrosła o ponad 3 proc. - do poziomu 45,7 proc.).

    Aż 141 tys. 633 osobom postawiono do października tego roku zarzuty prowadzenia samochodu pod wpływem alkoholu (w całym 2005 r. zatrzymano ponad 178 tys. nietrzeźwych kierowców).
    [gazeta.pl - link]
  • salvado
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 314

    #2
    Płyn chłodniczy

    jedno krótkie pytanko: czy przy wymianie tegoż, po spuszczeniu płynu poprzez zaworek spustowy przy chłodnicy, schodzi cały płyn? Oczywiście, korek w zbiorniczku wyrównawczym odkręcony.

    dzięki z góry za odp.
    Staram się pisać poprawnie po polsku.

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Jesli to jest najnizszy punkt to zejdzie jakies 95%, cos zawsze zostaje, uklad musialby byc jakos przedmuchany albo jeszcze cos innego. Ale moim zdaniem nie ma co przesadzac, spuscic ile schodzi zalac koncentratem i zniesie nawet syberyjskie mrozy (te lekkie )
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • yoschua
        Rider
        • 2006
        • 339

        #4
        Spuszczenie przy chłodnicy nie spuści nawet 95% płynu, gdyż przy zimnym silniku termostat jest zamknięty co za tym idzie płyn z silnika nie przeleje się dołem do chłodnicy. Można to zrobić na gorącym silniku lub odkręcając termostat - wtedy około te 95% spłynie.

        Niegdy bym nie wlewał czystego koncentratu do układu chłodniczego, bo nie jest konsystencji wody tylko żelu / gęstego oleju - takie coś dużo trudniej porusza się po układzie chłodniczym co za tym idzie gorzej chłodzi. Może być słabiej rozrzedzony, ale zawsze musi być konsystencji wody.

        To tak z mojego doświadczenia.
        Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
        HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

        Komentarz


        • #5
          Jesli to jest najnizszy punkt to zejdzie jakies 95%
          zgadzam sie.

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            yoschua, Kolego mam taki koncentat G12+ i to jest wlasnie koncentrat sa zwykle G12 rowniez.

            Jest on do -38'C przy wlewaniu 1:1 czyli 1l plynu + 1l wody destylowanej i ma konsystencje jak wodka, a nie likier :twisted:

            Wez pod uwage, ze termostat zamyka/otwiera droge od strony pompy wody, gdzie ona pcha plyn, a grawitacji nie oszukasz, i plyn sobie spokojnie zejdzie. Robilem tak w klikunastu samochodach i zawsze scieknie.

            Aha i ja to zawsze inaczej robilem jeszcze. Odkrecalem chlodnice i to co weszlo z wezy to jedno, a oprocz tego z samej chlodnicy zawsze cos dalo sie wylac. Ale to tylko wtedy gdy uklad byl zalany nie wiadomo czym, jak chcemy tylko odswiezyc plyn w ukladzie, to bez przesadyzmow :wink:
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • salvado
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 314

              #7
              jeśli z tą pompą wodną, w kontekście jej usadowienia i kierunku przepływu cieczy to prawda, to logiczniejsze jest dla mnie to, co pisze Maicroft. Dla świętego spokoju spuszczę z gorącego silnika. To chyba najlepsze wyjście. Ino na paluszki trza uważać ... :-)

              Dzięki wszystkim i pzdr, salvado
              Staram się pisać poprawnie po polsku.

              Komentarz

              • huwe
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2005
                • 976

                #8
                salvado, kolego : na zdrowy rozum !!! poparzyć się chcesz , czy co???
                na jakim q&*^(*wa gorącym silniku.
                1. weż pod uwagę, że ciecz w układzie przy gorącym silniku jest pod ciśnieniem
                2. każda instyrukcja obsługi, jak również napis na korku zbiornika wyrówn. przestrzega cię, abyś nie otwierał układu , gdy ciecz jest gorąca!!
                3. na upartego otwórz układ przy gorącym silniku. - a co tam w końcu to ty się poparzysz nie ja.

                Maicroft, ma rację : grawitacji ni cholery nie oszukasz. termostat jest założony tylko po to, aby pompa nie tłoczyła zimnej cieczy na chłodnicę, ale ma się on nijak do spuszczania cieczy z układu. Korek jest zamontowany w najniższym punkcie układu chłodzącego, i powiedzmy te 95% cieczy zleci,to co jest przed termostatem : zleci z chłodnicy, zaś to co jest po termostacie zleci z bloku do chłodnicy przez dolny wąż - i suma sumarum też wyleci przez chłodnicę.W AGR termostat masz umieszczony wysoko, bo niemalże w sąsiedztwie pompy wody, więc nie ma żadnych przeszkód, żeby ciecz nie spłynęła z bloku do chłodnicy.
                Poza tym : jak sobie wyobrażasz wsadzenie łapy w gorącą chłodnicę, odkręcenie tegoż gorącego korka, i podstawienie pod samochód jakiejś kuwetki , też na ta gorącą ciecz?
                to nie olej, że musi miec swoją temperaturę, żeby ładnie spłynąć z silnika, - bo tam jest prosta zależność : ciepły to rzadszy.
                Ciecz chłodząca ma generalnie tą samą gęstość ( pewnie, że też zmieniającą się w zależności od temp), ale nie aż tak drastycznie co olej.
                Nie kombinuj więc, tylko zlej płyn na zimnym silniku( ustaw tylko wcześniej ogrzewanie wnętrza na maks. gorąco - otworzą się zawory doprowadzające płyn na nagrzewnicę - też z nich trochę kapnie; zalej świerzym, odpowierz układ i ma byc gites.
                bez obrazy, ale yoschua, ma chyba doświadczenia z wymianą cieczy w cieniasie 700, gdzie jakiś superkretynoidoito inszynier umieścił termostat na dolnym kroćcu chłodnicy, i aby spuścić tam wszystko, to trzeba najpierw z chłodnicy przez węża, a potem trza drzeć obudowę termostatu. ( no albo bawić się przy gorącym płynie).

                Ale my mamy przecież samochody a nie fiaty :twisted:
                Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                Komentarz

                • Arti23
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 892
                  • Superb II combi (3T5)
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  #9
                  zastosuj się do wskazówek huwe'go a będzie git, te 5% które pozostanie w układzie zapewne nowego płynu nie "popsuje"
                  Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                  Komentarz

                  • RomanS
                    Elegance
                    • 2004
                    • 804

                    #10
                    huwe, sądzę, że zbytnio dramatyzujesz :szeroki_usmiech

                    Zamieszczone przez huwe
                    salvado, kolego : na zdrowy rozum !!! poparzyć się chcesz , czy co???
                    na jakim q&*^(*wa gorącym silniku.
                    1. weż pod uwagę, że ciecz w układzie przy gorącym silniku jest pod ciśnieniem
                    2. każda instyrukcja obsługi, jak również napis na korku zbiornika wyrówn. przestrzega cię, abyś nie otwierał układu , gdy ciecz jest gorąca!!
                    3. na upartego otwórz układ przy gorącym silniku. - a co tam w końcu to ty się poparzysz nie ja.
                    Coś mi się wydaje, że nikt nigdzie nie napisał, że nie wolno otwierać korka zbiornika wyrównawczego tylko, że należy zachować ostrożność :wink:
                    Wielokrotnie to robiłem i jakoś nic mi nie jest (ostrożność zachowywałem :wink: )

                    Zamieszczone przez huwe
                    to nie olej, że musi miec swoją temperaturę, żeby ładnie spłynąć z silnika, - bo tam jest prosta zależność : ciepły to rzadszy.
                    W tym przypadku to, że olej rzadszy ma znaczenie trochę drugorzędne. Ważniejsze jest to, że w rozgrzanym oleju krążą wszystkie brudy i spłyną razem z nim a nie zostaną na dnie miski, czy w zakamarkach układu smarowania.

                    Zamieszczone przez huwe
                    Nie kombinuj więc, tylko zlej płyn na zimnym silniku( ustaw tylko wcześniej ogrzewanie wnętrza na maks. gorąco - otworzą się zawory doprowadzające płyn na nagrzewnicę - też z nich trochę kapnie; zalej świerzym, odpowierz układ i ma byc gites.
                    No tu to improwizacja zupełna ! JAKIE ZAWORY ??? Co najmniej od Golfa 2 począwszy w samochodach VW itp. nie ma zaworów nagrzewnicy (chyba, że może obecnie w niektórych TDI dokładają z zapasów magazynowych od Fiata 125p :diabelski_usmiech ).
                    Ciecz chłodząca płynie cały czas przez nagrzewnicę i tyle. Steruje się tylko ilością i kierunkiem przepływającego powietrza !

                    Tak, że (parafrazując) bez obrazy huwe, ale chyba nie masz doświadczenia w wymianie płynu chłodniczego w Octavii :szeroki_usmiech

                    Płyn chłodzący natomiast faktycznie spłynie na zimno bo termostat idealnie szczelny też nie jest, w niektórych autach miewa nawet w grzybku otworek coby nie był za szczelny.
                    Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                    Komentarz

                    • huwe
                      Elegance
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 976

                      #11
                      RomanS, - niue napisałem, że nie wolno. Jak robisz to powolutku, i dajesz czas, aby zeszło ciśnienie z układu - to i owszem - nie poparzysz się. Ale zauważ, że na forum niekoniecznie występują tylko i wyłącznie profesjonaliści. Więc cytuję co napisałem :
                      2. każda instyrukcja obsługi, jak również napis na korku zbiornika wyrówn. przestrzega cię, abyś nie otwierał układu , gdy ciecz jest gorąca!!
                      i tyle : nie, że nie otwieraj, tylko , że raczej nie powinno się- ostrzeżenie.

                      za bardzo coś zinterpretowałeś.

                      co do rzadkości oleju ciepłego, a zimnego: to spróbuj w zimie wymienić zimny olej. zobaczymy ile on będzie Ci zlatywał z michy ( no chyba , że przez wyciągarkę - ale też lekko nie będzie).
                      co do zaworów - może i masz rację, ale wybacz - niekoniecznie musiałem rozbierać zespół nagrzewnicy, coby wiedzieć, czy są , czy ich niema. Po prostu otwieram ogrzewanie na full i juz - jeśli są - to pomoże, jeśli ich nie ma : przeciez nie zaszkodzi.
                      Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                      Komentarz

                      • RomanS
                        Elegance
                        • 2004
                        • 804

                        #12
                        Zamieszczone przez huwe
                        RomanS, - niue napisałem, że nie wolno. Jak robisz to powolutku, i dajesz czas, aby zeszło ciśnienie z układu - to i owszem - nie poparzysz się. Ale zauważ, że na forum niekoniecznie występują tylko i wyłącznie profesjonaliści. Więc cytuję co napisałem :
                        2. każda instyrukcja obsługi, jak również napis na korku zbiornika wyrówn. przestrzega cię, abyś nie otwierał układu , gdy ciecz jest gorąca!!
                        i tyle : nie, że nie otwieraj, tylko , że raczej nie powinno się- ostrzeżenie.

                        za bardzo coś zinterpretowałeś.
                        OK, peace :wink:

                        Zamieszczone przez huwe
                        co do rzadkości oleju ciepłego, a zimnego: to spróbuj w zimie wymienić zimny olej. zobaczymy ile on będzie Ci zlatywał z michy ( no chyba , że przez wyciągarkę - ale też lekko nie będzie).
                        Ja tego faktu nie negowałem, wskazałem tylko powód dla którego również latem olej należy spuszczać rozgrzany.
                        Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                        Komentarz

                        • huwe
                          Elegance
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 976

                          #13
                          no jasne, że peace
                          Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                          Komentarz

                          • hsurim
                            Elegance
                            • 2006
                            • 788
                            • Kia
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                            #14
                            Mam małe pytanko.
                            W instrukcji obsługi jest wyraźnie zasugerowamy rodzaj (nazwa) płynu chłodniczego.
                            Czy użycie każdego innego (do chłodnic aluminiowych) - np. Petrygo - nie grozi niespodziankami ?
                            Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                            Komentarz

                            • RomanS
                              Elegance
                              • 2004
                              • 804

                              #15
                              Pewnie nie, ale czemu chcesz eksperymentować :?:

                              Litr płynu kosztuje 18-22 zł, rozcieńczasz go co najmniej pół na pół, czyli musisz kupić 3 litry. Majątek to nie jest a masz święty spokój
                              Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                              Komentarz

                              • hsurim
                                Elegance
                                • 2006
                                • 788
                                • Kia
                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                #16
                                Dziękuję za odpowiedź.
                                Nie chodzi mi o eksperymenty ani "oszczędności", tylko o wygodę.
                                Petrygo dostanę wszędzie, a o "tym" wynalazku (z instrukcji obsługi) to dopiero pierwszy raz przeczytałem.
                                Ale masz rację, można przecież ewentualnie wozić ze sobą trochę na "zapas" i nie ... "eksperymentować" :lol:
                                Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  hsurim, Ori w salonie kosztuje ok 18-20zl za G12+, taki zamiennik tez o nazwie G12+ kilka zlotych mniej. W kazdym ASO to maja, wiec nie ma problemu z szukaniem.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • huwe
                                    Elegance
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 976

                                    #18
                                    jaki wynalazek? G12 dostaniesz w każdym ASO vw/skoda/seat.
                                    Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                                    Komentarz

                                    • hsurim
                                      Elegance
                                      • 2006
                                      • 788
                                      • Kia
                                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                      #19
                                      huwe, nie "złość" się chłopie :szeroki_usmiech
                                      Nie napisałem ... wynalazek a ... "ten" wynalazek.
                                      Celowo umieściłem to w cudzysłowie, bo z tą nazwą płynu spotkałem się po raz pierwszy - na stacjach (chyba) go nie widziałem :lol:
                                      Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                                      Komentarz

                                      • huwe
                                        Elegance
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 976

                                        #20
                                        peace - jaka złość
                                        fakt na benzyniarniach raczej go nie uświadczysz.
                                        Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                                        Komentarz

                                        • damiano
                                          Classic
                                          • 2006
                                          • 32

                                          #21
                                          Witam !!! brakuje mi troche plynu, czy moge dolac czystego koncentratu G12+ czy raczej go rozcienczyc i dopiero dolac ???
                                          Skoda Octavia I 2000 r. 1.6 Ambiente

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            Wlewaj koncentrat, idzie zima wiec nic mu nie zaszkodzi, a litr kosztuje 18zl wiec nie jest to az taki majatek, jak potrzebujesz wlac wiecej niz 0,5l-1l to zaczal bym sie zastanawiac gdzie ucieka plyn bo to nie jest normalne
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • damiano
                                              Classic
                                              • 2006
                                              • 32

                                              #23
                                              Dzieki, musze dolac tylko niewielka ilosc wiec spoko a za litr dalem 19 zl w ASO
                                              Skoda Octavia I 2000 r. 1.6 Ambiente

                                              Komentarz

                                              Pracuję...