Jaki płyn do chłodnicy?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • klaudiusz
    Classic
    • 2010
    • 15

    Jaki płyn do chłodnicy?

    Zamieszczone przez westwi78
    W skrócie - sprzedali auto, w którym miała być szkoda transportowa i wymienione drzwi na nowe, a okazało się że cały bok był popier.... i cały bok był klepany.
    I się tego wypierali na początku, teraz już przyznają się, ale dalej nie chcą tego załatwić jak powinni...
    i cos takiego od razu inaczej wyglada.

    swoja drogą, broniąc troche kolegi Ferda z innego wątku - potwierdza to tylko fakt, ze jadac po odbior nowego samochodu, nie nalezy traktowac sprzedawcy jak brata, bo pogadaliscie ze soba przez telefon, wymieniliscie dwa maile gdzie sprzedawca ci napisal "bedziesz zadowolony "

    kupujesz samochod za 60-70+ kPLN - i nalezy byc czujnym, ostatecznie jak jedziesz na drugi koniec polski po samochod to bedziesz widzial sprzedawce raz w zyciu i nie nalezy miec skrupułów, czy przejmowac sie "co sobie pomysli"

    przypadki jak wyzej pokazuja tylko, ze wciaz sprzedawcy sie nie pierdolą tylko probuja wciskac kit wiec i my klienci powinnismy sie bronic...
  • cycu70
    Classic
    • 2009
    • 27

    #2
    Jaki płyn do chłodnicy?

    Jaki najlepszy płyn do chłodnic lub wskazany przez producenta Skody. Ja mam Febi fioletowy korek czyli G12+ z czym można go zmieszać? Czy z tym czerwonym Febi też jeżeli tak to jaki to symbol G12 czy G11 może ktoś wie lub gdzie pytać pozdrawiam

    Komentarz

    • Northeusz
      RS
      • 2010
      • 1677
      • Octavia I (1U2)
      • AUM 1.8 20VT 150 KM

      #3
      G12 - gotowy płyn, G12+ - koncentrat do rozrobienia z wodą (w stosunku 1:1). G12+ jest mieszalny z G12 i G11. Z tego co kojarzę G12 i G11 nie miesza się ze sobą.
      Pozdrawiam
      Northeusz

      Komentarz


      • #4
        jesli nie wiele Ci brakuje to moze kup Prestone albo Dynagel mieszalne ze wszystkimi to naprawde nie jest zadne zlo. jezdzilem na tym plynie w firmowce jakis czas zanim pompe wody wymienili z tym ze mialem zalane wieksza polowe ukladu nim tj. ponad 5 litrow, mroz juz byl bo to niedawno i nic a nic sie nie dzialo.

        Komentarz

        • dziadekk
          Rider
          • 2011
          • 355
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zanim dowiedziałem się o istnieniu G12+, to sugerowałem się kolorem płynu i dolałem litra boryga różowego i też jest ok

          Komentarz

          • bobolino
            Rider
            • 2010
            • 392

            #6
            Zamieszczone przez dziadekk
            Zanim dowiedziałem się o istnieniu G12+, to sugerowałem się kolorem płynu i dolałem litra boryga różowego i też jest ok
            I gdybyś dolał Petrygo, Borygo Eko, Alu, Prestone, Glixol też byłoby OK, tylko kolor płynu mógłby zmienić się w niektórych kombinacjach na sraczkowaty. Poza tym NIC się nie dzieje. Każdy płyn jest robiony na glikolu.

            Komentarz

            • cycu70
              Classic
              • 2009
              • 27

              #7
              okej dzięki za wszelkie porady

              Komentarz

              • Agamek12
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 9935
                • Ford

                #8
                Radzę uważać z G12 (różowym) - kiedyś dałem ojcu na dolewki około 0,5l tego G12 do Xsary i po jego dolanu (fakt, nie wiem jaki tam był płyn) po kilku kkm konsystencja płynu przypominala budyń...
                Adam... Używam:
                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                Passek: B6 175KM/366Nm

                Komentarz

                • bobolino
                  Rider
                  • 2010
                  • 392

                  #9
                  Nie ma takiej możliwości. Rozumiem, że "budyń" ujawnił się na korku zbiornika wyrównawczego, ewentualnie na powierzchni (?) No bo chyba z samego płynu nie zrobił się budyń? Bo wtedy to nawet obiegu by nie było.
                  Uszczelka pod głowicą przepuściła olej i zrobił się budyń. Innej opcji nie ma.

                  Komentarz

                  • Agamek12
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 9935
                    • Ford

                    #10
                    bobolino, budyń pojawił się w całym płynie. I fakt, nie było obiegu "płynu", bo "płyn" był za gęsty... W aucie nie było problemów z uszczelką, po wymianie płynu i dokładnym przepłukaniu i zalaniu nowym płynem problem się nie pojawił...
                    Adam... Używam:
                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                    Passek: B6 175KM/366Nm

                    Komentarz

                    • bobolino
                      Rider
                      • 2010
                      • 392

                      #11
                      Ale tak na zdrowy rozum, ok?
                      Problem pojawił się po kilku tysiącach przejechanych kilometrów! Więc przyczyną tego zjawiska nie mogło być dolanie kilka tysiecy km. wcześniej płynu G12.
                      Być może ktoś w międzyczasie dolał do tego zbiornika, nie wiem, płyn hamulcowy, do spryskiwaczy, olej do wspomagania? Naprawdę, nie wiem, co tam ktos mógł dolać, ale to na 100% nie od płynu g12!
                      Może uszczelka puściła, ale potem sie uszczelniło... Tak tez bywa, nierzadko.

                      Komentarz

                      • kabi_007
                        Rider
                        • 2011
                        • 412
                        • Octavia I (1U2)
                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #12
                        Zalej ori skodowski i zapomnij o problemie:
                        O1-->O3--> ?

                        Komentarz

                        • Agamek12
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 9935
                          • Ford

                          #13
                          bobolino, pewnie znasz lepiej byłe auto mojego ojca i pewnie masz rację, a mi się tylko wydaje i zupełnie nie wiem co widziałem i próbowałem usunąć w warunkach "poligonowych"...
                          Tym niemniej ja będę zalecał dokładnie przepłukanie układu chłodzenia przed zalaniem płynu G12...
                          Adam... Używam:
                          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                          Passek: B6 175KM/366Nm

                          Komentarz

                          • bobolino
                            Rider
                            • 2010
                            • 392

                            #14
                            Zamieszczone przez Agamek12
                            Tym niemniej ja będę zalecał dokładnie przepłukanie układu chłodzenia przed zalaniem płynu G12...
                            No to zalecaj. Ale komu?
                            Może twój ojciec zalał całą chłodnicę KONCENTRATEM G12 (albo innym KONCENTRATEM), to wtedy faktycznie, przy minusowych temperaturach z koncentratu robi sie GA-LA-RE-TA!
                            Dopiero po zmieszaniu z wodą, w proporcjach pół na pół, otrzymujemy płyn.

                            Komentarz

                            • Agamek12
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 9935
                              • Ford

                              #15
                              bobolino, nie wiem o co Ci chodzi (mimo, że gotowy G12 dałem mu w kwietniu, a płyn o konsystencji budyniu pojawił się w lipcu), ale zgadzam się z Tobą
                              Adam... Używam:
                              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                              Passek: B6 175KM/366Nm

                              Komentarz

                              • bobolino
                                Rider
                                • 2010
                                • 392

                                #16
                                Cieszę się, że się ze mną zgadzasz, a ja zgadzam się z Tobą i jest zgoda :wink:

                                Komentarz

                                • Agamek12
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 9935
                                  • Ford

                                  #17
                                  Zamieszczone przez bobolino
                                  Cieszę się, że się ze mną zgadzasz, a ja zgadzam się z Tobą i jest zgoda :wink:
                                  Masz słuszną rację... :szeroki_usmiech
                                  Adam... Używam:
                                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                  Passek: B6 175KM/366Nm

                                  Komentarz

                                  • ogrodnik
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 5

                                    #18
                                    Z tego co wiem, to są stosowane płyny do chłodnic SYNTETYCZNE !
                                    Poznać go można po kolorze korka na zbiorniczku wyrównawczym.Tak jest na przykład w sprzęcie budowlanym Volvo. Zmieszanie powoduje powstanie galarety - tak przynajmniej twierdził serwisant.

                                    Komentarz

                                    • bobolino
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 392

                                      #19
                                      Bzdura!

                                      Komentarz

                                      Pracuję...