układ chłodzenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • henryk62
    Classic
    • 2013
    • 3

    układ chłodzenia

    Zamieszczone przez baca10
    t_omko, a gdzie dostałes te kapselki do felg :roll:
    W każdym ASO powinnaś dostać "od reki" za ok 30zł od sztuki.
    Logo na maskę tylko na zamówienie a czas oczekiwania nadal bliżej nie określony (u mnie było to gdzieś z 5 tygodni).
    Henryk Grzegorczyk
  • rst
    Classic
    • 2011
    • 5

    #2
    układ chłodzenia

    witam.

    Wskazówka na tablicy nie dochodzi do 90 st. jest ok.80-85 st.Po przejechaniu ok 13 km górny wąż chłodnicy jest ciepły i górna cząść chłodnicy również a dolny wąż zimny-w czym może być problem?

    Komentarz

    • bobolino
      Rider
      • 2010
      • 392

      #3
      Termostat.
      Mam nadzieję, że to nie prowokacja?

      Komentarz

      • tom2212
        RS
        • 2008
        • 3892

        #4
        rst, jeśli termostat się nie otworzy to dolny wąż będzie zimny

        Komentarz

        • haragon
          Rider
          • 2008
          • 310

          #5
          Moim zdaniem nie koniecznie termostat.
          Może być jeszcze czujnik temperatury.
          W nowszych O1 czujnik temperatury był dwu obiegowy tzn w jednej obudowie dwa czujniki.
          Jeden obieg prowadził na szafę, drugi do CPU.
          Ja miałem tak, że obieg na szafę padł i wskazywał po pełnym nagrzaniu 70stC.
          Rury z chłodnicy były gorące jak cholera (nawet na postoju załączał się wiatrak, CPU nie wywalał błędu, a na szafie wskazówka nie stała w pionie). ;-(
          Gdy podłączyłem VAG'a komputer pokazywał 88stC , szafa nadal nie domagała.
          Po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy.

          Rozgrzej dobrze maszynę i sprawdź, czy załącza Ci się wiatrak chłodnicy na postoju.
          Jeżeli tak i rury z chłodnicy są gorące, a szafa źle pokazuje to znaczy, że czujnik masz do wymiany. Można go też zdiagnozować VAG'iem. Jeżeli CPU pokazuje Ci inną temperaturę, a szafa inną- to czujnik jest do wymiany.

          Wadliwe czujniki temperatury w O1 to częsta przypadłość- ja wymieniłem już 3 razy ;-).
          Na szczęście koszty nie są zbyt wygórowane- warto kupować tylko ori.

          Jak sprawdzisz czujnik i dojdziesz do wniosku, że jest ok. To wtedy możesz wymienić termostat. Wcześniej nie ma sensu bo może okazać się, że będziesz musiał wymienić i to, i to (termostat nie potrzebnie) ;-).
          "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

          Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
          >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
          >>Software - rogalotti<<

          Komentarz

          • rst
            Classic
            • 2011
            • 5

            #6
            ale latem sytuacja z rurami i chłodnicą była podobna górna gorąca dolna cipła ale wskaźnik pokazywał 90 st.

            Komentarz

            • haragon
              Rider
              • 2008
              • 310

              #7
              Ale latem temperatura powietrza była 25stC, a teraz jest 0stC.

              Problemy z czujnikiem temperatury najczęściej zaczynają się w momencie gdy nadchodzi zima. Jakbyś tak przelatał zimę i na dworze zacznie robić się ciepło to szafa znowu zacznie pokazywać Ci wskazówkę w pionie.
              Nie miało by to właściwie większego znaczenia w momencie gdy informacje z czujnika temperatury idą właściwe do CPU, a na szafę błędne.
              Ale jak CPU też jest źle informowany o temperaturze cieczy wtedy problemy zaczynają się z porannym rozruchem silnika i wzmożonym apetytem na paliwo.

              Zrób jak Ci radzę pojeździj autem i dobrze go rozgrzej, potem zostaw na postoju 15-20 minut i zobacz czy wiatrak uruchomi Ci się na chłodnicy (ważne by wyłączyć klimatyzację i wentylator powietrza w kokpicie). Jeżeli wentylator chłodnicy się uruchomi, a ty nadal na szafie będziesz miał 80stC, to wymianę zacznij od czujnika temperatury cieczy chłodzącej.

              Problem ten jak już pisałem łatwiej jest zdiagnozować VAGiem, ale należało by gdzieś auto podłączyć- np. na pobliskim spocie
              "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

              Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
              >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
              >>Software - rogalotti<<

              Komentarz

              • bobolino
                Rider
                • 2010
                • 392

                #8
                Zamieszczone przez tom2212
                rst, jeśli termostat się nie otworzy to dolny wąż będzie zimny
                Toteż właśnie o tym piszę, że termostat.

                [ Dodano: Sob 10 Gru, 11 20:15 ]
                Zamieszczone przez haragon
                Może być jeszcze czujnik temperatury.
                W nowszych O1 czujnik temperatury był dwu obiegowy tzn w jednej obudowie dwa czujniki.
                Jeden obieg prowadził na szafę, drugi do CPU.
                Ja miałem tak, że obieg na szafę padł i wskazywał po pełnym nagrzaniu 70stC.
                Rury z chłodnicy były gorące jak cholera (nawet na postoju załączał się wiatrak, CPU nie wywalał błędu, a na szafie wskazówka nie stała w pionie). ;-(
                Gdy podłączyłem VAG'a komputer pokazywał 88stC , szafa nadal nie domagała.
                Po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy.

                Rozgrzej dobrze maszynę i sprawdź, czy załącza Ci się wiatrak chłodnicy na postoju.
                Jeżeli tak i rury z chłodnicy są gorące, a szafa źle pokazuje to znaczy, że czujnik masz do wymiany. Można go też zdiagnozować VAG'iem. Jeżeli CPU pokazuje Ci inną temperaturę, a szafa inną- to czujnik jest do wymiany.

                Wadliwe czujniki temperatury w O1 to częsta przypadłość- ja wymieniłem już 3 razy .
                Na szczęście koszty nie są zbyt wygórowane- warto kupować tylko ori.

                Jak sprawdzisz czujnik i dojdziesz do wniosku, że jest ok. To wtedy możesz wymienić termostat. Wcześniej nie ma sensu bo może okazać się, że będziesz musiał wymienić i to, i to (termostat nie potrzebnie) .
                Zamieszczone przez haragon
                Ale latem temperatura powietrza była 25stC, a teraz jest 0stC.

                Problemy z czujnikiem temperatury najczęściej zaczynają się w momencie gdy nadchodzi zima. Jakbyś tak przelatał zimę i na dworze zacznie robić się ciepło to szafa znowu zacznie pokazywać Ci wskazówkę w pionie.
                Nie miało by to właściwie większego znaczenia w momencie gdy informacje z czujnika temperatury idą właściwe do CPU, a na szafę błędne.
                Ale jak CPU też jest źle informowany o temperaturze cieczy wtedy problemy zaczynają się z porannym rozruchem silnika i wzmożonym apetytem na paliwo.

                Zrób jak Ci radzę pojeździj autem i dobrze go rozgrzej, potem zostaw na postoju 15-20 minut i zobacz czy wiatrak uruchomi Ci się na chłodnicy (ważne by wyłączyć klimatyzację i wentylator powietrza w kokpicie). Jeżeli wentylator chłodnicy się uruchomi, a ty nadal na szafie będziesz miał 80stC, to wymianę zacznij od czujnika temperatury cieczy chłodzącej.

                Problem ten jak już pisałem łatwiej jest zdiagnozować VAGiem, ale należało by gdzieś auto podłączyć- np. na pobliskim spocie
                :roll:

                I co jeszcze trzeba zrobić, żeby wymienić termostat?

                Komentarz

                • rst
                  Classic
                  • 2011
                  • 5

                  #9
                  bobolino,wytłumacz mi jak jest z tymi wężami.jak termostat się otworzy to ciepła powinna być dolna rurka chłodnicyz? bo tam jest termostat-ja już zgłupiałem.

                  Komentarz

                  • haragon
                    Rider
                    • 2008
                    • 310

                    #10
                    Ciecz chłodząca silnika wychodzi z bloku głowicy po prawej stronie (patrząc na silnik z przodu, gdy masz uniesioną maskę). U ujścia znajduje się rozdzielacz aluminiowy w którym znajduje się czujnik temp. Rozdzielacz tą ciecz kieruje do chłodnicy na przód samochodu i w stronę grodzi i kokpitu do nagrzewnicy wnętrza.
                    Ciecz do chłodnicy wchodzi z tej samej strony w części górnej, a na dole po tej samej stronie chłodnicy znajduje się wyjście - powrót. Dalej przewodem gumowym za chłodnicą kierowana jest na tworzywowy króciec bloku silnika (z lewej strony nad alternator). W króćcu tym na powrocie cieczy jest założony termostat.
                    Miałem kiedyś podobny problem.
                    Również myślałem, że to termostat. Kupiłem nowy spuściłem ciecz założyłem nowy termostat, zalałem cieczą i co i D...PA!!!
                    Jak była wskazówka na 80 tak była nadal. Brnąc tym tokiem myślenia postanowiłem nowy termostat zamienić na inny nowy!!! Kupiłem również nowy króciec by wyeliminować ewentualne uszkodzenie jego gniazda (mógł się nieznacznie wykruszyć w miejscu w którym iglica termostatu się opiera). Wymieniłem na nowy zalałem cieczą i co i D...PA!!!
                    Wymontowałem termostat i przy pomocy elektronicznego termometru w domu w szklance gorącej wody sprawdziłem wszystkie 3 termostaty (podnosząc i mierząc stopniowo temperaturę). Wszystkie 3 były OK!!!


                    Kolego jak chcesz koniecznie ćwiczyć te same błędy to proszę bardzo.
                    Jakbyś potrzebował termostat- nowy sprawdzony to chętnie Ci sprzedam 2szt. za 1/2 ceny ;-)
                    Dorzucę do tego również za 1/2 ceny kabel VAG byś zaczął od właściwej strony diagnozować na przyszłość swój samochód (bo mam na zbyciu)

                    Powodzenia

                    [ Dodano: Nie 11 Gru, 11 19:05 ]
                    Zamieszczone przez tom2212
                    rst, jeśli termostat się nie otworzy to dolny wąż będzie zimny
                    Jasne
                    Jeśli termostat się nie otworzy, to twój silnik "migiem" złapie własciwą temperaturę.
                    A przy wyłączonym nadmuch wewnętrznym może dojść do zagotowania cieczy.
                    "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                    Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                    >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                    >>Software - rogalotti<<

                    Komentarz

                    Pracuję...