rwyzga, cholerka to dla 4 latka wątpliwa przyjemność 40 minut autobusem - 112 bardzo uczęszczana linia ? (mocno zatłoczone autobusy) ? Daleko potem np. do akwaparku ?
Zielonego pojęcia nie mam - w życiu tam nie jechałem autobusem Albo rower do Tyńca, albo autem na basen na Kolnej.
Mam do Was dość nietypową sprawę. Moje auto stoi w serwisie na naprawie gwarancyjnej. Pech chciał że mijają już 45 dni !!! Część jest zamówiona w "fabryce" po konsultacjach uszkodzenia z "fabryką" (liczne testy drogowe z komputerem). Od momentu zamówienia części minęły 33 dni. Serwis nadal nie może uzyskać informacji kiedy części będą!
Dostałem informację że mogę próbować ubiegać się o wymianę auta na nowe ("banan" na ustach się pojawił) bo wg. warunków gwarancji naprawa ma zostać przeprowadzona w przeciągu 30 dni (bardziej chodzi tu o czas od zamówienia części [w SAP lub w fabryce] do ich dostarczenia do serwisu).
Czy komuś z Was udało się wywalczyć wymianę auta? Jeśli tak to na jakich zasadach i jak długo trzeba czekać? Czy można coś zmienić w konfiguracji, czy można zamówić inny model?
Jeśli nie ma szans na wymianę auta - to co można wywalczyć od Skody? Pieniądze? Doposażenie auta?
Witam,
Czy komuś z Was udało się wywalczyć wymianę auta? Jeśli tak to na jakich zasadach i jak długo trzeba czekać? Czy można coś zmienić w konfiguracji, czy można zamówić inny model?
Jeśli nie ma szans na wymianę auta - to co można wywalczyć od Skody? Pieniądze? Doposażenie auta?
Jeśli auto jest zakupem prywatnym udaj się z takim pytaniem do rzecznika praw konsumenta. Forum dyskusyjne jest najgorszym możliwym doradcą w takiej kwestii.
Dostałem informację że mogę próbować ubiegać się o wymianę auta na nowe ("banan" na ustach się pojawił) bo wg. warunków gwarancji naprawa ma zostać przeprowadzona w przeciągu 30 dni (bardziej chodzi tu o czas od zamówienia części [w SAP lub w fabryce] do ich dostarczenia do serwisu).
Czy komuś z Was udało się wywalczyć wymianę auta? Jeśli tak to na jakich zasadach i jak długo trzeba czekać? Czy można coś zmienić w konfiguracji, czy można zamówić inny model?
Jeżeli jest to wada samochodu a zapisy umowy zakupu w tym umowy gwarancyjnej są takie jak cytujesz to zapanowała dziwna sytuacja i ASO powinno jej zapobiec. Otóż po upływie tego 30to dniowego terminu ASO powinno dać Ci czym prędzej samochód zastępczy gdyż przy obecnyym stanie rzeczy to Ty możesz jeździć taksówką wszędzie czy też wynająć samochód i wszystko to na ich koszt. Rzucili Ci hasło wymiana na nowy zapewne aby odwrócić Twoją uwagę. Osobiście bym przeczytał uważnie jeszcze raz warunki umowy a następnie jeżeli jest tak jak piszesz to pofatygowałbym się do szefa salonu i wprost zapytał: "Co Pan proponuje jako kompensatę ?" tych dni, które upłynęły oraz kiedy otrzymasz samochód zastępczy minimum tej samej klasy ? Każde zaproponowane przez nich rozwiązanie byłoby tańsze dla nich i szczerze przyznam, iż mają tam chyba miernych specjalistów jeżeli sami nie podsunęli Ci jeszcze żadnego papieru ugodowego do podpisania wyprzedzając na przykład Twoje roszczenia z tytułu pożyczenia samochodu od szwagra, co kosztowało xxxxx (szwagier w przypadku sprawy sądowej musiałby to poświadczyć, gdyż uwzględnione będą jedynie udokumentowane koszty).
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Auto zostało kupione na firmę więc do rzecznika nie mogę się udać ... innova, masz rację ale tu bardziej zawiniła Skoda Polska niż salon/serwis.
Salon jest "zaprzyjaźniony" tylko nigdy nie mieli takiej sytuacji a słyszeli że w innych ASO takie sytuacje (wymiany aut) się "zdarzały". Stąd moje pytanie na forum ...
Jeśli korzystasz z gwarancji, przeczytaj dokładnie jej warunki. Czy jest tam mowa o możliwości wymiany auta na nowe w jakiejkolwiek sytuacji?
[ Dodano: Nie 11 Gru, 11 19:10 ]
Zajrzałem do warunków, nie ma tu mowy o możliwości wymiany auta w jakiejkolwiek sytuacji. Owszem jest napisane, że : "w przypadku, gdy zajdzie potrzeba sprowadzenia części zamiennych od producenta maksymalny czas naprawy może wynieść 30 dni". A co w przypadku przekroczenia tego terminu, zapisy już nie precyzują.
Jeśli myślisz o wymianie auta, poradź się prawnika, bo na forum każdy Ci napisze co mu się wydaje, a to Cie do niczego nie doprowadzi.
Na mój gust to auto dostaniesz swoje po naprawie, a na część swoje odczekasz.
Sorry za mój pesymizm.
To czy możesz domagać się nowego auta czy nie jest napisane w karcie gwarancyjnej (warunkach gwarancyjnych- które daje gwarant). Jeżeli rzecz była reklamowana z tytułu gwarancji to tam powinno być napisane.
W większości przypadków gwarant nie pisze o wymianie produktu na nowy, albo jeżeli pisze to w taki sposób, że mało kiedy dochodzi do roszczeń związanych z wymianą produktu na nowy.
Byłby to swoisty strzał we własne kolano- wręcz samobójstwo by przy oczekiwaniu na część zamienną dłużej niż 30, 60 dali Bóg nawet 90dni, przysługiwało klientowi nowe auto.
Patrząc na to w ten sposób to co 10 klient wyjeżdżałby z salonu nowy pojazdem ;-)
Najczęściej piszą tak.
"Gwarant postara się usunąć usterkę najszybciej jak to jest możliwe..."
"O wymianie produktu na nowy zawsze decyduje gwarant" (najczęściej jest to wtedy, gdy naprawa przewyższa koszty nowego produktu)...
"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Jakoś też mi się nie chce wierzyć, że wydadzą nowe auto.
Z drugiej strony też musiałbyś może na to drugie auto czekać bo nie wiadomo czy byłoby dostępne w takiej samej konfiguracji jak Twoja od ręki.
Choć kiedyś dostałem ale to było urządzenie elektroniczne produkt nowy nawet lepszy gdy przekroczony został maksymalny termin naprawy sprzętu, ale to dotyczyło jak pisałem urządzonka i o wiele razy mniejszej wartości niż auto.
Najlepiej właśnie skorzystać z porady prawnika.
Mój funfel na motor w serwisie czekał rok czasu.
Nie dali zastępczego i jeszcze chcieli policzyć za parking przy serwisie ;-)
Na moje oko będą Ci naprawiać do bólu!
Pozostaje jedynie się modlić by w przypadku DSG wymienili całość na nową bo jak zaczną w tym grzebać, to te auto nigdy nie będzie działać jak powinno...
"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Jeśli auto zostalo kupione na osobę fizyczną to wcale nie musimy korzystać z gwarancji.
O wiele lepsze w takiej sytuacji jest odstąpienie od gwarancji na rzecz roszczenia skierowanego do sprzedawcy. Teraz to nazywa się niezgodność towaru z umową. Kiedyś przed przystąpieniem Polski do Unii to była rękojmia. To prawo jest o wiele bardziej korzystne w takich przypadkach. W sieci jest bardzo dużo artykułów na ten temat.
Zasady dotyczące odpowiedzialności sprzedawcy za wady towaru w stosunku do konsumenta zostały szczegółowo uregulowane w ustawie z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2004 r. Nr 141 poz. 1176). Ustawa ma na celu zabezpieczenie szeroko pojętego interesu konsumenta w przypadku, gdy sprzedany towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest wadliwy.
Polecam strony Rzecznika Praw Konsumenta i Federacji Kosumentów.
Federacja Konsumentów - poznaj swoje prawa. Organizacja pozarządowa chroniąca indywidualnego konsumenta. Bezpłatne porady prawników. Członek Consumers International i European Consumers Organisation.
Są tam proste wzory pism jakie należy skierować do Sprzedawców z naszym roszczeniem.
Wielokrotnie korzystałem z tego prawa i powiem Wam, że jeśli tylko Sprzedawca (a większość już tak) zna te przepisy i prawa jakie przysługują z jego tytułu Nam Konsumentom to w 5 minut załatwia wszelkie sprawy reklamacji.
Nawet jak autko zostało odprowadzone do sprzedającego i reklamowane z tytułu rękojmi (bo w taki sposób można tylko reklamować towar zakupiony na firmę).
Odpowiedzialność sprzedawcy za towar niezgodny z umowa dotyczy klientów indywidualnych!!
To i tak przeprawa się dopiero zaczyna. Sprzedający wtedy ma obowiązek usunąć usterkę i może to zrobić naprawiając auto lub wymieniając jego wadliwą część. Nigdzie nie ma napisane, że dostaniesz nowy samochód.
"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
mol, wprawdzie Renault to nie Skoda, ale rodzice mojej dziewczyny sądza się z Renault Polska o wymianę pojazdu na nowy.
Jeśli się o swoje nie upomnisz to Cię spławią pod byle pretekstem.
Moim zdaniem powinieneś wysłać pismo z rządaniem do SAP najlepiej z podpisem kancelarii adwokackiej.
Moim zdaniem powinieneś wysłać pismo z rządaniem do SAP najlepiej z podpisem kancelarii adwokackiej.
Deo, to będzie kosztować i na tym etapie nie ma takiej potrzeby. Jak posyłac pismo to jak najszybciej i z roszczeniami: kompensata z tytułu potrzeby wypożyczenia samochodu od szwagra albo rachunki z wypożyczalni. Ale to jest od razu pójście na wojnę stąd wskazałem w pierwszej kolejności wizytę u szefa salonu (jest bardziej decyzyjny niż szef serwisu) i męską rozmowę na temat samochodu zastępczego. To dość ucziciwe i pokojowe rozwiązanie oraz w miarę low cost'owe dla salonu.
mol, partnerem do rozmowy dla Ciebie jest ten z którym podpisałeś/zawarłeś umowę kupna sprzedaży czyli salon a nie SAP. To salon w następstwie będzie dochodził swoich praw od SAP i zapewne przedstawi im rachunki (też szukając kompensaty strat) za przekazanie Tobie samochodu zastępczego (tego, którego nie dostałeś) między innymi. Stąd dla nich obecny stan rzeczy jest bardziej niż wygodny.
Wymuszenie wymiany samochodu w ogóle nie wchodzi w rachubę, to rozwiązanie jest możliwe jedynie jako wola sprzedawcy.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Kolega innowa ma racje.
Możesz iść z nimi do sądu, sądzić się 3lata i postawić na swoim tracąc przy tym wielokrotnie więcej niż możesz na tym zyskać.
Żaden z serwisów nie ma obowiązku również zapewniać Ci samochodu zastępczego (to ich tylko dobra wola- ukłon w stronę klienta).
Jeżeli chcesz coś ugrać to musisz zacząć grać- przycisnąć ich do ściany, ale inteligentnie i stanowczo. W ten sposób możesz wygrać bitwę, jak wywołasz wojnę to straty mogą być nieopłacalne.
"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
ja mam zastepczy (duze podziekowania dla dealera) ale jestem bez samochodu juz dwa tygodnie i nie wiem czy odbiore go w tym roku bo jakis fuckup jest z czesciami .......
czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel
ja mam zastepczy (duze podziekowania dla dealera) ale jestem bez samochodu juz dwa tygodnie i nie wiem czy odbiore go w tym roku bo jakis fuckup jest z czesciami .......
system im padł, jest o tym w OCP Moto Jurnal
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
System im padł bodajże w poniedziałek ... a w moim przypadku to był 33 dzień od zamówienia części w SAP. Może ten system nie działa od dłuższego czasu? :twisted:
Komentarz