Witam mam 1.9 TDI 2005 rozrzad byl wymieniony przy 120k teraz jest 205k w okres swiateczny szykuje mi sie trasa ok 5k i zastanawiam sie czy wymieniac rozrzad czy nie ??
Drecyzja byla by latwiejsza gdybym mial zamiar zostawic to auto ale najprawdopodobniej na wiosne bedzie juz cos nowego CO MYSLICIE ?
Ale przecież i tak nie ominie cię wymiana rozrządu, więc nie bardzo rozumiem, nad czym się zastanawiasz? Do wiosny i tak nastukasz pewnie trochę kilometrów.
Jest ryzyko, jest zabawa!
Ewentualnie sprzedając komuś potem auto, narazisz człowieka na poważne koszta.
Rób, jak chcesz :diabelski_usmiech
To zależy czy chcesz mieć Święta z atrakcjami, czy chcesz spać spokojnie.
Wiadomo jak wymienisz to problem z głowy i zawsze przy sprzedaży masz plusika że auto świeżo po wymianie rozrządu (ja bym wliczył tą wymianę do ceny auta jakby nie było). Z drugiej strony wątpię że teraz znajdziesz mechanika, bo pewnie Ci porządni mają już kolejkę do końca 2011 roku.
Ja u siebie wymieniałem jak miałem jeszcze zapas 2kkm i DGW mówił że pasek długo by już nie pożył i jedna rolka już szumiała (mowa o fabrycznym zestawie). Także nie ma żartów w tym temacie.
Radzę Ci zmienić zwłaszcza, że zima idzie i silnik przy starcie ma większe opory i pasek może powiedzieć papa.
I tak chyba zrobie wymienie chyba ze uda mi sie kupic nowe auto przed wyprawa Bo z tym moim przebiegiem to zaraz pewnie dwumasa bedzie do wymiany i zacznie sie okres inwestycji w to auto
...i zawsze przy sprzedaży masz plusika że auto świeżo po wymianie rozrządu...
W co drugim ogłoszeniu jest taka adnotacja plus parę innych wodotrysków ("po dużym przeglądzie", "wymienione filtry, olej...."). Na niewielu kupujących robi to już wrażenie, nawet jeśli masz to udokumentowane.
...i zawsze przy sprzedaży masz plusika że auto świeżo po wymianie rozrządu...
W co drugim ogłoszeniu jest taka adnotacja plus parę innych wodotrysków ("po dużym przeglądzie", "wymienione filtry, olej...."). Na niewielu kupujących robi to już wrażenie, nawet jeśli masz to udokumentowane.
No nie wiem, ja tam miałem faktury na części+pieczątka serwisu w książce serwisowej+stare części do wglądu i potencjalni kupcy zwracali na to uwagę. Co innego handlarze ich wymiany aby przypudrować trupa.
Mam podobną zagadkę. Auto kupione z 168k km na blacie z DE, w książce wpis że był zmieniany przy 122k km, auto zadbane, chociaż przy przeglądzie stwierdzono, że płyn hamulcowy średni i przy przeglądzie u DGW zauważył przestawiony rozrząd o jeden ząbek, chyba jakby widział tam jakąś owiesic to bym już to wiedział, czy przy takich oględzinach nie jest się w stanie określić zużycia/stanu technicznego rozrządu tak z grubsz... W bazie danych skody niema żadnych wpisów o aucie. Najbliższą wymianę oleju mam przy 193k km (obecnie 183k na blacie), a kolejna to 208k km czyli akurat 90k km po wymianie rozrządu i wtedy już bym to robił, przy okazji chciałbym przyjrzeć się szklanką i panewką, bo to raczej dobra okazja ku temu...
Witam mam 1.9 TDI 2005 rozrzad byl wymieniony przy 120k teraz jest 205k w okres swiateczny szykuje mi sie trasa ok 5k i zastanawiam sie czy wymieniac rozrzad czy nie ??
Drecyzja byla by latwiejsza gdybym mial zamiar zostawic to auto ale najprawdopodobniej na wiosne bedzie juz cos nowego CO MYSLICIE ?
Jeśli robiłeś na oryginalnych częściach to powinien 120kkm wytrzymać.
U mnie oryginały wymieniane były po 120 i 241kkm.
Inna sprawa, jak będziesz robił rozrząd na szybko przed długim wyjazdem to coś może pójść mocno nie tak i skończy się lawetą. Osobiście wystrzegam się dużych napraw tuż przed długimi trasami - lepiej mieć z tydzień "w mieście" na weryfikację wykonanej roboty.
Komentarz