[O2] Dołożenie ESP w OII przed FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    [O2] Dołożenie ESP w OII przed FL

    na filmie widać jedno tylne koło, trudno powiedzieć czy drugie się nie kręciło,
    jeśli drugie się kręciło to wszystko jest o.k.

    a po co się pchać w takie błoto?
    Spritmonitor.de
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #2
    [O2] Dołożenie ESP w OII przed FL

    Są tematy o domontowaniu ESP ale w OI. Do OII malo kto doklada taki bajer z tego co widze - ja niejako jestem zmuszony.


    Na pewno trzeba pompe ABS z ESP - ja juz mam o numerze 1K5 907 379 N ESP C RONT MN60 % 0103

    Czujnik obrotu kierownicy G85. Niby kazda OII go ma. Pytanie czy trzeba go zmienic na jakis specjalny pod ESP ??

    Czujnik przeciążen wzdluznych i poprzecznych. Nazywaja to duosensor. Pytanie czy potrzebne jest nam coś takiego ?? 1K0907655 C lub D bo takie widze na sprzedaz.

    Chyba to wszystko, no oprocz instalacji elektrycznej.

    Gdzie teraz trzeba zalozyc ten czujnik G200?? Pod prawym fotelem mam jakas wtyczke o numerze 480 973 712 z 4 przewodami:
    1-niebiesko-szary(biały)
    2-żółty
    3-brązowy
    4-zielono-biały (szary)


    Na chwilę obecną ABS wywala mi takie błędy:

    5 Faults Found:
    01486 - System Function Test Activated
    005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
    00778 - Steering Angle Sensor (G85)
    005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
    01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200)
    005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
    00276 - ABS Outlet Valve; Left Rear (N136)
    003 - Mechanical Failure
    00493 - ESP-Sensor Unit (G419)
    004 - No Signal/Communication



    Co to za dodatkowy sensor ESP G419 :?: Czy to jest zespolone razem z G200, G202 czyli tym brakującym elementem ktorego fizycznie narazie nie mam :?:
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Tak. G419 to zespół czujników pod siedzeniem czyli: G200+G202 i ew. w 4x4 jeszcze G251.
      Ten dodatkowy czujnik G251 jest wykorzystywany w OIIFL w układzie HHC więc możliwe, że w OII też tak jest ( ale się nie założę, bo nawet nie wiem czy w OII była taka opcja ). Ta wtyczka o której piszesz jest właśnie do tego zespołu czujników G419.

      Martwi mnie ten błąd zaworu wyjściowego N136, bo jest opisany jako mechaniczny więc możliwe, że całość ( pompa ) będzie do wymiany...

      G85 dla ESP i bez ESP jest taki sam.

      A i jeszcze w zależności od typu hamulców trzeba zrobić odpowiednią zworkę na wtyczce ABS/ESP: dla FNIII pin38 z pinem 12 a dla FSIII pin 38 z pinem 14.
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Czyli pewnie ten modul z koncowka C to bedzie z bez HHC a D z HHC - trzeba by sprawdzic.

        Pytanie jak to rozroznic teraz. Przed FL nawet jak nie bylo ESP mozna bylo zamowic HHC, bo sprawdzalem w cenniku do mojego bylego BKD.

        Mozliwe ze moja instalacja ma juz zworke zrobiona - jeszcze sprawdze.

        Auto stalo jakis czas, ma "nowe" serwo kontynentalne i mam puki co jakis zonk z tymi hamulcami, bo tak jakby serwo nie dzialalo. Hamuje ale trzeba mocno wciskac hamulec.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • lilo
          RS
          • 2006
          • 4315
          • Mercedes-Benz

          #5
          Jakie koszta takiego moda :?: :roll:
          Daniel

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            Czyli pewnie ten modul z koncowka C to bedzie z bez HHC a D z HHC - trzeba by sprawdzic.
            1K0 907 655 C na pewno jest bez HHC, a z końcówką D w ogóle nie występuje w OII. Za to czujniki z HHC ( ew. z 4x4 bo to ten sam czujnik ) do OII mają oznaczenie 1K0 907 652 A/B/C ( w zależności od rocznika ).
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • abstinent
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4842
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Maicroft, coś słabo szukałeś
              ja pamiętam kilka tematów OII, ale i tak bym się nie odważył :P
              chodzi o zakodowanie tego
              później mogą być jakieś cyrki przy hamowaniu

              ten anglik tak cię kusi :P :?:

              o, jakieś pierdoły, może się przyda

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                abstinent, Niby tak, ale nikt nie zrobil. A u mnie mam nadzieje bedzie jezdzic.

                Tam nie ma co kodowac w zasadzie.

                Koszt pompy - uzywka od 200zl w gore
                Czujnik - uzywka od 100zl w gore
                Przewody,wiazki - do policzenia


                Nowe pytania:

                1) Guzik od ASR moze zostac ?? To jest tylko przeciez impuls do kompa ABS
                2) Sterownik pod fotelem jest przykrecany do podlogi, czy ma tam byc jakis dodatkowy stelaz i dopiero do niego.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • bohen
                  L&K
                  • 2009
                  • 1260
                  • Audi
                  • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  2) Sterownik pod fotelem jest przykrecany do podlogi, czy ma tam byc jakis dodatkowy stelaz i dopiero do niego.
                  Ten sterownik jest mocowany za pomocą wspornika o nr 1K0 971 845 AK/AN.

                  Komentarz

                  • kowal 2002
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 5161

                    #10
                    Maicroft, guzik od ASR może zostać, jest p&p.
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      No dobra. Dziś zagościło pod fotelem 1K0 907 655 C. Generalnie udalo sie zaadaptowac G200.

                      Pozostał blad:
                      01486 - System Function Test Activated
                      005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

                      Ale to juz wiem, ze trzeba wcisnac mocno hamulec(chyba przytrzymac chwile) i potem pojezdzic wolno po parkingu. Powinno zniknac. Jutro sprawdzę.

                      Wyskakuje jeszcze:
                      01044 - Control Module Incorrectly Coded
                      z dopiskiem chyba 000

                      W sumie, to zakodowałem go tak:
                      ABS/EDS/ASR/ESP (MK60)

                      Model:
                      +0000000 = Audi A3 (8P) / Seat Leon (1P) / VW Golf/Jetta (1K)
                      +0000064 = VW Touran (1T)
                      +0000080 = VW Caddy (2K)
                      +0000096 = VW Eos (1F)
                      +0000112 = Seat Altea/Toledo (5P) / VW Golf Plus (5M)
                      Frontbrakes (Sensor Cluster OLD):
                      +0000005 = FS III 54 15" (PR-1ZF/1ZM/1ZC)
                      +0000006 = FN III 54 15"/16" (PR-1ZE/1LJ/1ZP/1ZD/1LL)
                      +0000009 = FRNG 57 17" (PR-1LK)
                      Frontbrakes (Sensor Cluster NEW):
                      +0000001 = FS III 54 15" (PR-1ZF/1ZM/1ZC)
                      +0000002 = FN III 54 15"/16" (PR-1ZE/1LJ/1ZP/1ZD/1LL)
                      +0000008 = FRNG 57 17" (PR-1LK)

                      Suspension:
                      +0000640 = Standard/Sport Suspension (PR-2UA/2UC OR PR-UA0/UA1/UA9)
                      +0001152 = Rough Road/Comfort Suspension (PR-2UB/2UD OR PR-UA2)
                      Engine:
                      +0002048 = 1.4l / 1.6l & 1.6l FSI
                      +0004096 = 1.9l TDI PD / 2.0l FSI / 2.0l SDI PD & All with Automatic Transmission
                      +0006144 = 2.0l TDI PD
                      Tire Pressure Monitoring (TPMS):
                      +0000000 = with ABS based Tire Pressure Monitoring (PR-7K1/7K6)
                      +0016384 = without ABS based Tire Pressure Monitoring (PR-7K0/7K8)

                      Wiec suma 21125

                      Tego pochylonego nie jestem pewien czy to dobrze wybrane.

                      Coś jeszcze trzeba zakodować ??

                      Teraz pytanie o adaptacje G85.
                      Robię tak:
                      [Coding-II - 11] or if that function is not available then use [Sec.Access - 16] instead
                      Enter 40168, to enable the basic setting.
                      [Do it!]
                      [Basic Settings - 04]
                      Group 060
                      [Go!]
                      Activate the Basic Setting. - tu pojawia sie na gorze, adaptation OK, wcisniecie ON/OFF/Next wywala blad, ale to raczej powinno byc OK, wg zapisu ponizej.
                      [ON/OFF/Next]
                      After a successful basic setting, field 1 should say "OK".
                      [Done, Go Back]
                      To make sure the basic setting was succesful, check the sensor again.
                      [Measuring Blocks - 08]
                      Group 007
                      [Go!]
                      Check field 1, the value has to be between -1.5 and +1.5 °. - tu ta wartosc zgadza sie - jest w tym zakresie
                      [Done, Go Back]
                      [Close Controller, Go Back - 06]

                      Note: After successful basic setting, the Steering Limit Stop needs to be adapted too.

                      Faktycznie, zapala sie zolta lampka, przestaje dzialac wspomaganie, trzeba pojezdzic wolno i pokrecic kierownica, wspomaganie wraca, bledu G85 juz nie wywala.

                      Czy coś więcej trzeba zrobić ?? Jak teraz sprawdzic czy ten sensor G85 dziala krecac kierownica :?:
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • Enriquez
                        RS
                        • 2009
                        • 7685
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        no trzeba zrobić Steering Limit Stop
                        na zapalonym silniku kręcisz do oporu w prawo potem w lewo i już.

                        zakładam, że przy G85 wykonałeś kroki przygotowawcze...

                        jak Ci się nie uda z Function Test to mi napisz PW...
                        Pozdrawiam
                        Marcin

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Zamieszczone przez Enriquez
                          zakładam, że przy G85 wykonałeś kroki przygotowawcze...
                          Steering Angle Sensor (G85) Calibration

                          [Select]
                          [03 - ABS Brakes]

                          [Fault Codes - 02]
                          [Done, Go Back]

                          Start Engine (session still running).

                          Turn steering wheel at least 30 ° left and back straight ahead.

                          [Meas. Blocks - 08]
                          Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-)
                          Specification: 0.0 °
                          Tolerance (when straight): ±5.0 °
                          [Done, Go Back]

                          [Security Access - 16]
                          Enter 40168
                          [Do It!]

                          [Basic Settings - 04]
                          Group 001
                          [Go!]
                          [Done, Go Back]

                          [Fault Codes - 02]
                          All fault codes should have disappeared.
                          [Done, Go Back]

                          [Close Controller, Go Back - 06]


                          Tak, czy coś więcej. Bo tak robię.



                          Zostaje mi napis wyrownanie OK jak na tym obrazku i kat jakies 1'
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • Enriquez
                            RS
                            • 2009
                            • 7685
                            • Superb III (3V3)

                            #14
                            no to jest OK, teraz to:

                            Steering Limit Stop Adaptation

                            (Engine still running)

                            * Center steering wheel (±10°) and hold it centered for 5 seconds.
                            * Turn steering wheel completely to the left and hold it there for a second.
                            * Turn steering wheel completely to the right and hold it there for a second.
                            * Center steering wheel (±10°).
                            * Switch OFF engine and ignition.
                            * Switch ON ignition.
                            * Wait 5 seconds.
                            * Steering Assist Warning Lamp should turn OFF. If it doesn't, perform a short test drive.

                            [ Dodano: Pon 12 Gru, 11 22:58 ]
                            generalnie tu masz wszsytko:


                            Pozdrawiam
                            Marcin

                            Komentarz

                            Pracuję...