[O1] 1.9 TDi co mnie czeka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • a.gutek204@wp.pl
    Classic
    • 2013
    • 1

    [O1] 1.9 TDi co mnie czeka

    Zamieszczone przez termit886
    to są sprężyny firmy MAD takie jak te z linka
    gdzie można je kupić do O2, bo na alle.. nie widzę :|
  • anonymous999
    Classic
    • 2011
    • 4

    #2
    [O1] 1.9 TDi co mnie czeka

    Witam,

    Mam okazje kupic Skode Octavie 1 1.9TDi z roku 2006 z przebiegiem 145000km.
    Przebieg pewniak. 100% bezwypadkowa i w ładnym stanie. Cena 25000zł.
    Pytanie, jakie wydatki mnie czekaja ?
    Czy te silniki maja dwumasowe kolo zamachowe ?
    Ile pojezdzi turbo ?
    Jak z zywotnoscia turbo po regeneracji ?
    Jak wyglada sprawa z wtryskami ? Jak czesto padaja i jaki orientacyjny koszt wymiany ?
    Na co jeszcze warto zwrocic uwage ?

    Brac go ? ;-)

    Komentarz

    • Alonzo_
      RS
      • 2009
      • 2460
      • Hyundai

      #3
      Re: 1.9 TDi co mnie czeka

      Zamieszczone przez anonymous999
      Witam,

      Mam okazje kupic Skode Octavie 1 1.9TDi z roku 2006 z przebiegiem 145000km.
      Przebieg pewniak. 100% bezwypadkowa i w ładnym stanie. Cena 25000zł.
      Pytanie, jakie wydatki mnie czekaja ?
      Czy te silniki maja dwumasowe kolo zamachowe ?
      Ile pojezdzi turbo ?
      Jak z zywotnoscia turbo po regeneracji ?
      Jak wyglada sprawa z wtryskami ? Jak czesto padaja i jaki orientacyjny koszt wymiany ?
      Na co jeszcze warto zwrocic uwage ?

      Brac go ? ;-)
      Jak znasz właściciela i cena oraz stan odpowiada, i chcesz to auto to bierz. Podaj kod silnika będzie łatwiej odpowiedzieć.
      Jeśli obecny właściciel jeździł tym jak powinno sie latać dizlem to powinienes polatać. Nikt nie da Ci gwrancji co ile polata... wtryski - jak pechowo zatankujesz polecą, a reszta bardziej zależy od tego jak sprzęt był traktowany.
      Ale znane pochodzenie i pewny przebieg to dziś fakt godny poszanowania i pochylenia sie nad sztuką. Zawsze to mniejsza mina niż "perełka" ściągana od "starego Hansa".
      Ale czujnośc wskazana. Sprawdź wszystko co sie da włącznie z podnośnikiem i odkręceniem podłogi pod silnikiem
      Pare zeta więcej i masz O2....ale kto wie co w niej będzie siadziało. Miałem podobny dylemat kupując autko dla zony....dizajn pewniaka przegrał

      Komentarz

      • kazik79
        Drive
        • 2011
        • 88

        #4
        Re: 1.9 TDi co mnie czeka

        Zamieszczone przez anonymous999
        Witam,

        Pytanie, jakie wydatki mnie czekaja ?
        rozrząd, filtry, płyny - ok 1500PLN
        ubezpieczenie OC i AC - kolejne 1500PLN (w zależności ile masz zniżek )
        przerejestrowanie samochodu - coś około 200PLN

        to tak na początek, dalsze wydatki zalezą od rzeczywistego stanu samochodu, przejedź się na stację diagnostyczną i niech ci sprawdzą samochód to będziesz juz coś więcej wiedział, podłaczenie pod kompa też by się przydało, co by ew. błędy oblookać

        jak byś nie sprawdzał to zawsze z 1000PLN warto mieć na nieplanowane wydatki

        czy brać? - jak naprawdę ładna to cena za ten rok jest ok, - oczywiście jak nie jest to jakiś totalny golas.

        Komentarz

        • anonymous999
          Classic
          • 2011
          • 4

          #5
          hmmm

          No wlasnie, najwieksza zagadka jest to jak byl traktowany.
          Z tego co powiedzial wlasciciel, to przy 120000km wysiadlo mu turbodoladowanie.
          Chyba troche za wczesnie ?
          Byc moze wkrecal zimny silnik na wysokie obroty i gasil natychmiast po zakonczeniu podrozy.

          Wstawiona turbina po regeneracji...
          Ile km mozna pojezdzic regenerowana turbina ?

          Komentarz

          • kazik79
            Drive
            • 2011
            • 88

            #6
            Zamieszczone przez anonymous999
            hmmm
            Ile km mozna pojezdzic regenerowana turbina ?
            niestety piję kawę bez fusów

            a tak na poważnie to nikt Ci nie odpowie na to pytanie, nie wiadomo kto i jak dmuchawę regenerował, kto i jak ją przełożył oraz kto i jak ją eksploatował - to turbo może dmuchać jeszcze 100 000 km, a może i pierdnąć w dniu jutrzejszym

            jedź do jakiegoś sprawdzonego warsztatu i niech Ci pomogą w podjęciu decyzji, na odległość za wiele się nie oceni

            Komentarz

            • Alonzo_
              RS
              • 2009
              • 2460
              • Hyundai

              #7
              Zamieszczone przez anonymous999
              hmmm

              No wlasnie, najwieksza zagadka jest to jak byl traktowany.
              Z tego co powiedzial wlasciciel, to przy 120000km wysiadlo mu turbodoladowanie.
              Chyba troche za wczesnie ?
              Byc moze wkrecal zimny silnik na wysokie obroty i gasil natychmiast po zakonczeniu podrozy.

              Wstawiona turbina po regeneracji...
              Ile km mozna pojezdzic regenerowana turbina ?
              Drugie 120 kkm, może 180 kkm albo po 30 może klęknąć. Też zależy jak będziesz jeździł i kto jak ją zrobił.
              A ze przy 120 kkm wysiadła to bym tu nic do tego nie dorabiał. Siadła i tyle, masz regenerowaną teoretycznie powinna dbana polatać. Pytanie tez czy obecny właściciel to człowiek raczej dbający o to auto czy coś w stylu- "jak przypomni sie to zmienie olej a reszta to jak sie popsuje to dopiero mu sie przypomina, że samochód wymaga pewnej troski...."
              Co do trwałości turba - kumpel na firmowej asterce 1,3 CDTI turbo po 30 kkm dawał do serwisu, kolejne dużo więcej nie wytrzymało..... Ale tu to chyba mały feler był ze smarowaniem, niemniej tak wrażliwe na sposób użytkowania urządzenie jak turbo moze mieć rozmaitą trwałośc w zalezności od "buta".

              Komentarz

              • anonymous999
                Classic
                • 2011
                • 4

                #8
                kazik79, jasne ze nie oczekuje odpowiedzi z konkretna liczba.
                Ale rzad wielkosci mozna oszacowac.
                Mozna powiedziec z doswiadczenia, czy taka regeneracja w ogole ma sens.

                Przyklad... w moim obecnym samochodzie (francuz) regenerowalem tylna belke.
                Warsztat dal mi gwaranacje na 60000km/2lata. Ludzie na forum pisza, ze spokojnie na takiej regenerowanej 100000km przejade - w normalnej eksploatacji.
                I o to wlasnie mi chodzi. Jasne jest, ze jak zakatuje tylne zawieszenie na wertepach, to rozwali sie duzo wczesniej. Ale szacowanie jak najbardziej jest mozliwe.

                Komentarz

                • endryu
                  RS
                  • 2006
                  • 3773
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  anonymous999, jeżeli auto jest warte zainteresowania podjedź na diagnostykę (100-150 zł) np. do Mastersa (info w banerze reklamowym na górze strony) i będziesz miał konkretną informację o motorowni :idea:
                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                  =================================================

                  Komentarz

                  • phoneman
                    RS
                    • 2008
                    • 3374
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    niestety piję kawę bez fusów
                    Dobre :!:

                    Z tego wynika że turbo ma 25K, auto posiada dwu mas Jak ładne to możesz się zainteresować silnik masz na pompkach wiec bez podpięcia do kompa się nie obejdzie
                    O zawias w O1 nie masz sie co martwić prosty jak budowa cepa :diabelski_usmiech
                    .

                    Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                    Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                    Komentarz

                    • kazik79
                      Drive
                      • 2011
                      • 88

                      #11
                      Zamieszczone przez anonymous999
                      kazik79, jasne ze nie oczekuje odpowiedzi z konkretna liczba.
                      Ale rzad wielkosci mozna oszacowac.
                      Mozna powiedziec z doswiadczenia, czy taka regeneracja w ogole ma sens.

                      Przyklad... w moim obecnym samochodzie (francuz) regenerowalem tylna belke.
                      Warsztat dal mi gwaranacje na 60000km/2lata. Ludzie na forum pisza, ze spokojnie na takiej regenerowanej 100000km przejade - w normalnej eksploatacji.
                      I o to wlasnie mi chodzi. Jasne jest, ze jak zakatuje tylne zawieszenie na wertepach, to rozwali sie duzo wczesniej. Ale szacowanie jak najbardziej jest mozliwe.
                      kolego to nie tak, że nie chciałem pomóc - ja bardziej nie chciałem wprowadzić Cię w błąd
                      nie dałeś nam jakichkolwiek konkretnych danych, a tego samochodu to chyba nikt z forumowiczów na oczy nie widział

                      porównywanie belki zawieszenia z francuza (jak dobrze pamiętam to tam są 4 łożyska igiełkowe umieszczone w obudowie wahaczy, które wchodzą na cylindryczne sworznie belki, a całość skręcona jest poprzez drążki skrętne) z turbiną jest chyba trochę nie na miejscu ( nieporównywalna trudność/skomplikowanie regeneracji)- belkę trochę ciężej jest popsuć, a turbince wystarczy trochę syfu w dolocie i będzie kupa

                      tak jak koledzy pisali autko trzeba dać komuś (najlepiej kumatemu i niezwiązanemu z transakcją) do przejrzenia bo jak człowiek jest napalony to można się nadziać na minę - niestety wiem to z autopsji,

                      Komentarz

                      • anonymous999
                        Classic
                        • 2011
                        • 4

                        #12
                        Dzieki za odpowiedzi.

                        Komentarz

                        Pracuję...