[O1] Tour 1.9 AXR - osłona dolna silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • misiura
    Classic
    • 2010
    • 19

    [O1] Tour 1.9 AXR - osłona dolna silnika

    PAOLO ESCO, Rozumiem że teraz lejesz Amsa AFL-a?
    Jestem ciekaw wrażeń bo sam go będę wlewał (chyba)
  • PieTrzaK
    L&K
    • 2009
    • 1323
    • Octavia I (1U2)
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

    #2
    [O1] Tour 1.9 AXR - osłona dolna silnika

    Siema!

    Napotkał nas lekki świąteczny siuprajs w postaci połamania dolnej osłony silnika w Skodzianie. Oczywiście chcemy to wymienić, mi przypadła rola znalezienia i zamówienia owej osłonki. Jednak nie bardzo wiem co kupić - widziałem różne twory w różnych cenach i nie wiem która będzie pasować i która nie połamie się od samego patrzenia.

    Czy ktoś obeznany trochę bardziej z tematem mógłby podrzucić linki do czegoś co warto kupić, albo do pewnego oryginała w normalnej cenie? A może są jakieś metalowe wersje owej osłonki? Może ktoś dysponuje nr z ETKi - łatwiej byłoby się ludzi pytać czy to na pewno to :wink:

    Z góry dzięki za pomoc

    Komentarz

    • rss
      L&K
      • 2009
      • 1098

      #3


      oslona ma numer 1J0825237M

      metalowe tez sa, poczytaj sobie m.in na tej stronie.

      kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
      _________________________________________
      Do sprzedania:
      komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
      zaciski do hamulcow 280mm.

      Komentarz

      • PieTrzaK
        L&K
        • 2009
        • 1323
        • Octavia I (1U2)
        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        Dzięki za info

        A czy do tej metalowej osłony pasują boczne od plastikowej? Bo żadnych bocznych stricte do metalowej środkowej tam nie znalazłem :roll:

        Komentarz

        • Uciech
          Drive
          • 2010
          • 45

          #5
          Witam,

          Akurat jestem świeżo w temacie..

          Zamontowałem do swojego szkodnika wersje metalowa wlasnie z tego sklepu z Łodzi (SkodaCzesci) Owego czasu zamowilem rowniez boczne plastiki poniewaz moje sie 'popsuly razem z tym smiesznym kawalkiem plastiku srodkowym (orginalnie mialem te wersje 10-15 cm) dlatego pisze ze smieszny bo co to ma oslaniac..
          Dawno na forum nie zagladalem ale teraz jakos sie wiecej czasu zrobilo wolnego to cos do opisu moich zmian dopisze..

          Ale wracajac do tematu.. Wg opisu na stronie mojego silnika nie bylo w spisie do ktorych ma pasowac ta metalowa, ale zaryzykowalem bo najwyzej cos sie przytnie i bedzie pasowac..

          Podczas montazu okazalo sie ze pasuje tak jak trzeba..
          Jest jeden haczyk na ktorym poswiecilem sporo czasu i niestety wynikly z tego jeszcze drobne problemy ale o tym pozniej i w inym mijescu..

          Te tulejki samonitujace wg. opisu sie wciska i powinno byc dobrze.. Ew. jest opcja spawania.. W moim przypadku przeszedlem przez spawanie 3 tylnich.. natomiast podczas pracy z punktami montazu tych dystansow przednich niestety spawanie przynioslo szkody. Raz ze brak wprawy a dwa dostep po zbuju i dostalo sie rurce alu do klimatyzacji Gaz ulecial trzeba bedzie spawac lub kupic jakas uzywke bo nowy orginal okolo 600 (boli)
          Na razie uszczelnilem aby nie lapalo wilgoci do ukladu i jezdze tylko na ECON..

          No i po wystapieniu tej oto sytuacji wrocil temat jak te tulejke specznic aby spawanie ominac..
          I jak to mowia potrzeba matka wynalazku
          Bierzemy srube ktora pasuje do tulejki ale inna niz dolaczona do zestawu bo dluzsza (u mnie byla okolo 60 mm) pod klucz imbus( ew. plaski) .. do tego potrzeba dwie podkladki fi10 oraz jedna nakretke do tej sruby M10.. No i cala technologia wyglada tak (Niestety potrzebna asysta) Śruba podkladka nakretka podkladka.. I jeden trzyma kluczem plaskim te nakretke (klucz wtedy wychodzi nr 19 ) a drugi kreci sruba i w ten sposob nie kreci nam sie tulejka i piknie pecznieje..

          Tak wiec tylko z mojej strony W razie jakis pytan prosze bardzo..

          PS z tym 'wynalazkiem' montaz na prawde idze sprawnie..
          Aha no i boczne plastiki pasuja.. trzeba tylko je wyciac w miejscach opisanych w instrukcji tejze oslony metalowej..

          Pozdrawiam,

          Komentarz

          • kazik4x4
            RS
            • 2008
            • 2728

            #6
            Kiedy miałem O1 po pierwszej zimie plastikowa wyleciał spod auta, zamówiłem metalową tez w Łodzi - dodam że wzorowa obsługa - zamontowałem przy okazji modzenia zawieszenia na "+".
            Boczne osłony trzeba trochę pociąć z tego co pamiętam aby ominęły wsporniki blachy. Warto wykazać się cierpliwością i dobrym przygotowaniem bo łatwo wyciąć za dużo.
            Warto też zamówić za dosłownie 8-10 zeta komplet wkrętów, śrub i zapinek do plastików żeby potem nie latać i szukać czegoś na patentowe mocowanie.
            Co do rozpęczania tych tulejek to jak ktoś ma możliwość to koniecznie spawać, bo za rok-dwa śruba mocująca może w tulei zardzewieć i wtedy tuleja przy wykręcaniu może się obracać razem ze śrubą uniemożliwiając nam wykręcenie śruby.

            Komentarz

            Pracuję...