ksenony po dzwonie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gizin
    Classic
    • 2007
    • 32

    ksenony po dzwonie

    Ostatnio w grupie VW-Audi sporo się dzieje w temacie wersji specjalnych obecnych modeli i nowych propozycji oraz najbliższych planów.

    Sporo mówi się w ostatnich dniach o nowych koncepcjach VW na przykładzie VW Neeza, a już pojawiły się zapowiedzi następnych modeli.

    W grupie w najbliższych latach mają pojawić się dwa nowe modele w segmencie coupe. I tak w 2008 roku ma pojawić się Passat Coupe, a rok po nim Audi A7. Prawdopodobnie oba modele zostaną zaprezentowane na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2007 roku.

    W Passacie Coupe ma znaleźć się paleta silników benzynowych od małego mocarza 1.4 Turbo-Kompresor o mocy 170 KM aż po 3.6 VR6 o mocy 280 KM. Alternatywnie będą też oferowane silniki Diesela w technologii Common-Rail ale brak jeszcze bliższych danych na temat ich pojemności i mocy.

    W Audi A7 natomiast mają pracować silniki benzynowe 3.2 FSI o mocy 255 KM całkowicie nowy silnik 3.0 TFSI o mocy około 300 KM. Z silników Diesela mają się znaleźć 2.7 TDI i 3.0 TDI obydwa w technologii Common-Rail. Przewidziano także opcję ze skrzynią DSG.

    O ile różnic w Passacie nie widać znaczących w porównaniu do wersji limuzyna to już A7, która bazuje na A6 jest ich trochę więcej. A7 ma być dłuższe o 50 mm i szersze o 30mm od A6. Z różnic nadwozia na pierwszy rzut oka rzuca się nowy kształt tylnych lamp, które mają być wykonane w technologii LED oraz szeroka chromowana listwa przez całą tylną klapę. Wygląd nowego coupe ma wyraźnie bardziej muskularny charakter od swojego pierwowzoru.

    Z resztą oceńcie sami. Oto kilka ujęć nowych coupe:
  • jotka
    Drive
    • 2006
    • 66

    #2
    ksenony po dzwonie

    Witajcie
    Zalozmy ze nastepuje dzwon, gdzie uszkodzeniu ulegaja obydwa reflektory.
    Naprawa jest nieoplacalna.
    Czy w takim przypadku mozna zamontowac zwykle reflektory zamiast ksenonow? czy wiaze sie to z jakimis wiekszymi przerobkami? :?:

    pozdrowienia
    JK

    Komentarz


    • #3
      Raczej nie powinno być problemu technicznego z samym zamontowaniem. Niestety, xenony mają system samopoziomowania czego nie mają zwykłe lampy.

      Po zamocowaniu zwykłych lamp w miejsce xenonów będziesz miał problem, kiedy bardziej zostanie dociążony tył i przyjdzie ci jechac nocą.
      Oślepisz wszystkich jadących na przeciw Ciebie... a oni będą ci mrugać światłami lub na sałe zapalać drogowe. :|

      Komentarz

      • Jabar1975
        RS
        • 2006
        • 3331

        #4
        Zamieszczone przez bezduszny
        Po zamocowaniu zwykłych lamp w miejsce xenonów będziesz miał problem, kiedy bardziej zostanie dociążony tył i przyjdzie ci jechac nocą.
        Oślepisz wszystkich jadących na przeciw Ciebie... a oni będą ci mrugać światłami lub na sałe zapalać drogowe.
        niby dlaczego? jesli uklad poziomowania bedzie dzialal w dalszym ciagu to opusci lampy w dol) co prawda silniczki w zwyklych lampach sa duzo wolniejsze wiec na wybojach bedzie wariowalo ale przy zwyklym dociazeniu tylu na prostej drodze uklad opusci lampy. Jesli sie nie myle to w O1 jest taki sam system jak przy ksenonach w Passacie B5 wiec kostka jest identyczna tylko rozni sie rodzajem sygnalu jaki tam jest podawany - przy zwyklych lampach jest on z tego pokretelka obok wl. swiatel a przy xenonach z systemu poziomowania.
        Xenony kiepsko wspolpracuja ze standardowym ukladem oswietleniowym, odwrotnie nie powinno byc tak zle (na logike).
        nasza droga: www.wpzs.pl

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Inna jest tylko wtyczka, reszta powinna pasowac. A same xenony mozna szukac i kupic bardzo tanio, no moze nie tak jak zwykle lampy, ale lepiej szukac niz jezdzic po ciemku :wink:
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • #6
            Czyli system samopoziomowania można bez większych problemów i bez druciarstwa zadoptować do normalnych lamp ?

            Komentarz

            • greszczyn
              Elegance
              • 2005
              • 893
              • Nissan

              #7
              Czyli system samopoziomowania można bez większych problemów i bez druciarstwa zadoptować do normalnych lamp ?
              Może byc z tym taki sam zonk :evil: jak z założeniem ksenonów do wersji bez nich .
              bo gdy zakładamy ksenony to musimy przeprogramować jeszcze kompa , by ogarnął sterowanie lampami . I tu zaczyna się druciarstawo . Bo w ksenonach mamy inne silniczki sterujące położeniem eflektora (krokowe) . Cały system (instalacja ) jest wrażliwy na spadki napięcia w istalacji .( może wskazywać iż przepalona jest żarówka) .

              Ale dobrze byłoby zrobić taki eksperyment i zamiast ksenonów zasadzić zwykłe lampy .Wtedy możemy Gdybać ops:

              Komentarz


              • #8
                Czy przypadkiem też w xenonach nie ma mocniejszego alternatora ?

                Komentarz

                • yoschua
                  Rider
                  • 2006
                  • 339

                  #9
                  Ja właśnie wymieniłem w mojej O1 zwykłe lampki na xenony i:
                  1. Systemu autopoziomowania nieda się wykorzystać do zwykłych lamp, gdyż te dwa czujniki są podłączone bezpośrednio do lampy lewej która to przetważa sygnał z nich i poprzez wewnętrzną komunikacje z drugą lampą decyduje - podnieść/opóścić,
                  2. Alternator to może być nawet słabszy, bo żarówka ksenonowa to tylko 35W mocy elektrycznej, czyli zakłądając jakieś minimalne straty na przetwornicy nadal mniej niż żarówka zwykła - 50W
                  3. JEżeli ktoś chce naprawde xenony zastąpić zwykłymi lampami to proponuje bez prucia całego zamochodu założyć potencjometr od opuszczania lamp pod maską, co pozwoli nimi regulować a w końcu nie robi się tego co chwile.
                  4. Owszem wtyczki się różnią, i to dość poważnie jeżeli chodzi o ilość i wielkość pinów.

                  Ja kupiłem komplet przednich dwu lamp xenonowych bez żarówek za 1500 zł, nie połamanych pasujących od razu do montażu.
                  Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                  HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    greszczyn, Ty mowisz o OII, gdzie wszystko leci po CAN-BUSie, w OI nie ma takiego problemu. Djczas ma dolozone oryginalne poziomowanie do lamp, a jak nie to podmienia sie silniczki od poziomowania i tez dziala
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • palioza
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 417

                      #11
                      Zamieszczone przez bezduszny
                      Czyli system samopoziomowania można bez większych problemów i bez druciarstwa zadoptować do normalnych lamp ?
                      podmieniasz silniczki i bangla, w strone xenony -> zwykle bedzie tylko problem z wlozeniem silniczka (ale da sie zpilowac kulki na koncu w silniczkach od xenonow coby weszly w mniejsze otwory w moim poradniku sa zdjecia, ale w druga strone).

                      Zamieszczone przez bezduszny
                      Czy przypadkiem też w xenonach nie ma mocniejszego alternatora ?

                      Logika wskazuje na odwrot bo xenony zra mniej pradu niz zarnikowe.
                      Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez palioza
                        Logika wskazuje na odwrot bo xenony zra mniej pradu niz zarnikowe
                        W Oplu Vectra CDX z 2000 roku wersja z xenonami miała mocniejszy alternator.

                        Może ktoś sprawdzi to w ETKA ....

                        Komentarz

                        • Jabar1975
                          RS
                          • 2006
                          • 3331

                          #13
                          Xenony owszem w trakcie pracy zra mniej pradu - jedyna roznica to tzw prad rozruchu (zaplonu) jest zdecydowanie wiekszy wiec trzeba wsadzic troche mocniejszy bezpiecznik
                          wplyw na alternator znikomy.
                          CDX o ile pamietam w wiekszosci przypadkow mial mocniejsza elektryke gdyz byl przygotowany pod wieksza ilosc wyposazenia (sam w sobie byl jedna z najwyzszych opcji w Vectrze)
                          nasza droga: www.wpzs.pl

                          Komentarz

                          Pracuję...