Zamieszczone przez Seed
Ale jeszcze pasuje sobie odpowiedzieć na pytanie.
Jakie ciśnienie oleju winne być w tym silniku jakie uzyskuje sie na tym oleju.
Czy ktoś takowe info posiada względem zalanego oleju ?
Pytam pod kątem stabilności klinu smarnego na panewkach i czopie.
wytworzenie mocniejszego klina smarnego w oleju A5/B5 0W30 z HTHS poniżej 3.5 czy =3.5 jest bardziej możliwe w silnikach które kręcą się wyżej a zastosowanie 0W30 z HTHS powyżej 3.5 w silnikach wolniej kręconych , używanych standardowo bardziej zasadne.
Jeśli chodzi o doładowane benzyny wszystko rozbija się o dwie kwestie:
- zimne uruchomienie, jazda na krótkich odcinkach a po osiągnięciu temp. roboczej jazda zwykła bez zamulania silnika z przewagą parti obrotów min. 2000 wtedy HTHS A5/B5 jak najbardziej
- jazda i katowanie benzyny na wysokich biegach (bo mam panie duży moment obrotowy) i niskiej prędkości obrotowej wału olej o jak najwyższej lepkosci i HTHS.
To tak łopatologicznie bo do tego dochodzi nieszczęsne ACEA i API które nakłada na producentów pewne normy jakie ma spełniać olej pod względem zawartości sapsów
Komentarz