Witam noszę się z zakupem O2 i mam w związku z tym kilka pytań:
1. Generalnie byłem przekonany do sedana ale porównałem jego wymiary z combi okazuje sie że są takie same (4,6m). W związku z tym że od czasu do czasu samochodem bedzie jezdziła żona chciałem zapytać o trudności w parkowaniu poszczególnymi modelami aut? Czy różnica jest znacząca: samochód bedzie zazwyczaj parkowany pod blokiem w ciasnych uliczkach osiedlowych. Jaką wersję polecacie dla rodziny 2+1 nie wiem czy combi to nie przesada.
2. W związku z tym że roczne przebiegi sa u mnie na poziomie 12-15tyś km połowa miasto połowa trasa zdecydowałem się na silnik benzynowy 1.6 (115KM) czy to dobry wybór.
3. Może jeszcze jakieś sugestie?
bishop11, na forum w pizdu jest czego szukać i co sprawdzać :idea:
combi jak najbardziej
1.6 łatwy bezproblemowy silnik
jeżeli ciasno to szukać z 2x PDC
Oczywiście gusty są różne, ale moim zdaniem taki samochód jak Octavia, to tylko kombi. Octavia kombi ładnie wygląda, i to zarówno O1, jak i O2, co jest ewenementem, bo inne marki tak sie nie prezentują. Tłumaczenie, że kombi to na wyrost, nie bardzo przemawia, bo przyjdzie napewno taki czas w eksploatacji, że trzeba będzie przewieżć coś takiego, że można tylko w kombi, i będzie "szkoda".
Kombi dobrze się sprawdza nawet w codziennych zakupach, gdy jest dodatkowa podłoga. Nie tzeba wtedy zginać się i wyciągać rzeczy przez wysoki próg, a to jest duża zaleta. Coś wiem na ten temat, bo mam kombi, i sporo przewożę właśnie drobiazgów, a nie duże gabaryty.
Oczywiście gusty są różne, ale moim zdaniem taki samochód jak Octavia, to tylko kombi. Octavia kombi ładnie wygląda, i to zarówno O1, jak i O2, co jest ewenementem, bo inne marki tak sie nie prezentują. Tłumaczenie, że kombi to na wyrost, nie bardzo przemawia, bo przyjdzie napewno taki czas w eksploatacji, że trzeba będzie przewieżć coś takiego, że można tylko w kombi, i będzie "szkoda".
Kombi dobrze się sprawdza nawet w codziennych zakupach, gdy jest dodatkowa podłoga. Nie tzeba wtedy zginać się i wyciągać rzeczy przez wysoki próg, a to jest duża zaleta. Coś wiem na ten temat, bo mam kombi, i sporo przewożę właśnie drobiazgów, a nie duże gabaryty.
Jeśli to ma być auto do normalnej eksploatacji, nie do wożenia psa, teściowej, cegieł itp to moja sugestywna opinia - liftback. Wygląda o niebo lepiej, niż kombi
Jeśli to ma być auto do normalnej eksploatacji, nie do wożenia psa, teściowej, cegieł itp to moja sugestywna opinia - liftback. Wygląda o niebo lepiej, niż kombi
są gusta i guściki....kombi rządzi :diabelski_usmiech ps. igor33c, liftback jak już to w wersji vrs
Jeśli to ma być auto do normalnej eksploatacji, nie do wożenia psa, teściowej, cegieł itp to moja sugestywna opinia - liftback. Wygląda o niebo lepiej, niż kombi
są gusta i guściki....kombi rządzi :diabelski_usmiech ps. igor33c, liftback jak już to w wersji vrs
O2 RS w wersji combi jak dla mnie jest chyba ładniejsze od liftbacka 8). Combi nie miałem okazji za często jeździć, ale widoczność do tyłu wydaje mi się, że jest lepsza w porównaniu do liftbacka. Walory użytkowe combi są powszechnie znane i oczywiste
Ale chyba nie tem o który pyta kolega, czyli 1.6 FSI, bo ten to akurat bzproblemowym silnikiem nie jest
Co do rodzaju nadwozia to musisz sam zdecydować. Pytanie czy wozisz cięzkie przedmioty, czy nie ? Pytam dlatego, że poj. bagażnika jest w liftbacku i kombi prawie taka sama (kombi ma o 20 l wiećej a to jest nie do zauwazenia). Jedyna przewaga kombi to to, ze ma niżej próg załadunkowy więc jeśli jest coś cięzkiego to nie trzeba tego dzwigać, a potem opuszczać do bagaznika, tlyko po ptostu podnosisz i dalej już przesuwasz.
Kombi jednak ma niższa sztywność nadwozia i większa podatność na skręcanie, czyli musisz sie liczyć z możliwością wystepowania trzasków czy pisków podczas np. pokonywania zakrętów z wiekszą predkoscią. Kombi będzie miało też delikatnie gorsze właściwości jezdne.
Co do parkowania. Hmmm. O II jest wogóle ciężkim autem do parkowania, bo w lusterkach nie widac końca auta (samochód jest dośc obły i ma zadarty tył). Jednak większośc O II jest wyposażona w czujki parkowania (przynajmniej w tylnim zderzaku, a często także w przednim) z sygnalizacją zarówno dzwiekową jak i wizualną A to juz sprawia, że tym autem parkuje się dość przyjemnie.
Takze wybierz to co ci sie bardziej podoba
A przy wyborze, nie kieruj sie ceną jako podstawowym kryterium wyboru, bo mozesz wdepnąć w niezłe g.... . Lepiej szukać aut o rok dwa starszych ale zadbanych i pewnych, niż młodszych cenowych okazji.
Jedyna przewaga kombi to to, ze ma niżej próg załadunkowy
i to, że wrazie potrzeby można jeszcze więcej nawalić po sam dach
Zamieszczone przez Big
Kombi jednak ma niższa sztywnośc nadwozia i wieksza podatnośc na skręcanie. czyli musisz sie liczyc z możliwościa wystepowania trzasków czy pisków podczas np. pokonywania zakrętów z wiekszą predkoscią.
tego mając wcześniej kombi a teraz niekombi nie zauważyłem, może dlatego, że niestety O2 w ogóle jest dość "miękka"...
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Dzięki wszystkim za radę. Samochód będzie do normlanego użytkowania z cięższych rzeczy to od czadu do czasu będe tam wrzucał zestaw do nurkowania jakies 40kg więc próg może przeszkadzać, pozatym normalna eksploatacja typu zakupy. W każdym razie cenna uwaga o czujnikach parkowania - dzięki. Jeszcze pytanie o silnika 1.6 zauwazyłem że są dwa 102KM i 115KM i ten FSI stważa większe problemy: w związku z tym jaką jednostke benzynową polecacie? Przebiegi max 15k km.
Dzięki wszystkim za radę. Samochód będzie do normlanego użytkowania z cięższych rzeczy to od czadu do czasu będe tam wrzucał zestaw do nurkowania jakies 40kg więc próg może przeszkadzać, pozatym normalna eksploatacja typu zakupy. W każdym razie cenna uwaga o czujnikach parkowania - dzięki. Jeszcze pytanie o silnika 1.6 zauwazyłem że są dwa 102KM i 115KM i ten FSI stważa większe problemy: w związku z tym jaką jednostke benzynową polecacie? Przebiegi max 15k km.
Spośród 1.6 to ten 102 KM. Bezproblemowy chyba pod każdym wględem, no i w razie zwiększenia rocznych przebiegów można dołożyć instalację LPG .
Komentarz