Kupno Skody Octawia (benzyna)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grysza76
    Classic
    • 2013
    • 2

    Kupno Skody Octawia (benzyna)

    "Zapewniali mnie również iż nie mam już w swoim pojedzie wadliwego łańcucha ,gdyż od czerwca 2011 roku zakładają modifikowany , a moje auto jest z produkcji 12 wrzesień 2011. Jeśli coś będę więcej wiedział to napisze dla zainteresowanych."
    To jest wypowiedź z forum golfa. Silnik 1,4 TSI 122. Co Wy na to?
  • Los_Emilos
    Classic
    • 2011
    • 11

    #2
    Kupno Skody Octawia (benzyna)

    Już od jakiegoś czasu przymierzam się do wymiany swojego Volva na Skodę. Powody są dwa, V'ka sporo pali (około 10-12l na 100km) i cenna części.
    Sporo przeglądałem informacji o tym samochodzie i zaciekawiły mnie silniki TSI (dokładnie 1.4) ale jeżeli dobrze się ogarnąłem w temacie to są dopiero dostępne w samochodach po 2008 roku. Dlatego patrzę na 1.4 MPI- teraz tylko pytanie czy 75KM'y silnik nie będzie za słaby do samochodu o masie ponad 1 tony?
    W tym momencie jestem posiadaczem Volvo V40 2.0 V16 i nie ukrywam że ciężko byłoby gdyby jednak przyśpieszenie było znacznie gorsze.

    Druga kwestia to zawieszenie- jak się spisuje na polskich drogach?

    Na dzień dzisiejszy interesują mnie roczniki 2002 do 2004.

    Komentarz

    • Northeusz
      RS
      • 2010
      • 1677
      • Octavia I (1U2)
      • AUM 1.8 20VT 150 KM

      #3
      Spotkasz się z opiniami skrajnie różnymi o silniku 1.4MPI, jednym w zupełności odpowiada, inni całkowicie go odrzucają. Nie ma co się oszukiwać, że w porównaniu do wspomnianego 2.0 16V różnica pewnie będzie. W podanych przez Ciebie rocznikach możesz znależć Octavię z silnikiem benzynowym 2.0 115 KM - chwalony, solidny i raczej bezawaryjny silnik. No i jazda już nieco inna. Jak rozumiem 1.6 MPI pod uwagę nie bierzesz?
      Tutaj masz wątki, gdzie głównym bohaterem jest właśnie silnik 1.4:


      Pozdrawiam
      Northeusz

      Komentarz

      • Los_Emilos
        Classic
        • 2011
        • 11

        #4
        Każdy silnik biorę pod uwagę. Chce znaleźć jakiś kompromis między spalanie a przyśpieszeniem (bo jednak to najbardziej cennie). Nie mam wielkiego pociągu do lpg więc na razie wszystko jest liczone pod benzynę (ewentualnie w późniejszym czasie przeróbka na gaz).

        Mam już mniej-więcej obraz silnika 1.4.

        Komentarz

        • Northeusz
          RS
          • 2010
          • 1677
          • Octavia I (1U2)
          • AUM 1.8 20VT 150 KM

          #5
          Nie wiem jak wygląda spalanie PB w 2.0 dlatego o nim nie napiszę, ale jeśli liczysz jazdę na PB i ewentualnie późniejsze przejście na LPG to możesz brać pod uwagę 1.6 MPI. Nie należy on do jakichś paliwożernych, a w razie potrzeby świetnie współpracuje z LPG. Jest jeszcze wersja 1.8T :twisted:, ale tutaj ten kompromis między spalanie a przyśpieszeniem zostaje nieco zachwiany. Kompromis oczywoście cały czas jest, ale obydwie wartości idą w górę . Wybór w każdym bądź razie jest.
          Pozdrawiam
          Northeusz

          Komentarz

          • szpila
            Classic
            • 2012
            • 8

            #6
            1,6 MPI w zupelności wystarcza... porusza się mniej więcej z taką dynamiką jak 2.0 benzyna w mondeo mk2 gdzie było 131 koni (z tym mam porównanie). No i 8 zaworowiec ma bardzo przyjemną dynamikę bo dosyć mocny dół ma...

            Komentarz

            • krisoctav
              Rider
              • 2008
              • 417

              #7
              czy 2.0 czy 1.6 spalanie podobne 2.0 lepsza elastyczność od dołu 1.6 trzeba mocno cisnąć i jedzie znośnie od 2,5 tys obrotów spalanie miasto 12 litrow max trasa 8 litrów i nie ma problemu z skrzynia biegów a w 1.6 różnie bywa

              Komentarz

              • Los_Emilos
                Classic
                • 2011
                • 11

                #8
                A jak wygląda kwestia przyczepności Octavi? Jak radzi sobie na polskich hmm, kochanych drogach?

                Zamieszczone przez krisoctav
                czy 2.0 czy 1.6 spalanie podobne 2.0 lepsza elastyczność od dołu 1.6 trzeba mocno cisnąć i jedzie znośnie od 2,5 tys obrotów spalanie miasto 12 litrow max trasa 8 litrów i nie ma problemu z skrzynia biegów a w 1.6 różnie bywa
                Tylko tutaj 1l, tam 1l i wychodzą już dwa . Wszystko do przemyślenia ale wolę jednak zastanawiać się nad silnikami od tych słabszych.

                Komentarz

                • Biszczu
                  RS
                  • 2011
                  • 5567

                  #9
                  Los_Emilos, może nie mam benzyny, ale osobiście CI powiem, że Octavia to bardzo dobre auto na nasze polskie drogi. Czasami wydaje się lekko za niska, ale ja sobie chwalę.

                  Osobiście w benzynie brałbym 1,6 MPI, bo bardzo dobrze toleruje gaz
                  "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                  Komentarz

                  • OCPtaxi
                    Rider
                    • 2011
                    • 383

                    #10
                    A może przemyśl "zagazowanie" Volva. W dzisiejszych czasach przestałem uznawać, że szkoda gazować to czy tamto...szkoda płacić tyle za paliwo, więc gazuje się wszystko...
                    Była Octavia II Tour kombi (sprzedana)

                    Komentarz

                    • Los_Emilos
                      Classic
                      • 2011
                      • 11

                      #11
                      Zamieszczone przez OCPtaxi
                      A może przemyśl "zagazowanie" Volva. W dzisiejszych czasach przestałem uznawać, że szkoda gazować to czy tamto...szkoda płacić tyle za paliwo, więc gazuje się wszystko...
                      Masz sporo racji w tym, kwestia jest tylko taka że strasznie drogie są części do Volvo a ono ma już swoje latka.

                      Komentarz

                      • piatka
                        Classic
                        • 2012
                        • 18

                        #12
                        Nie myśl o OCT 1,4 - to porażka zupełna.
                        1,6 ma co robić w więcej niż 1 osobę na pokładzie. Spalanie 1,6 na sekwencji 9-10l/100 km LPG.
                        1,4 nie będzie palić mniej.
                        Co do polskich dróg - najlepiej jezdzi się francuzem Octavia jest ciut za twarda.
                        Poza tym mało miejsca z tyłu ale za to bagażnik duży.

                        Komentarz

                        • Big
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 6389

                          #13
                          Los_Emilos, były obszerne wątki na temat 1.4 16V i 1.6 MPI. Użyj opcji "szukaj" i poczytaj to co znajdziesz. Nie ma sensu wkladac kolejny raz kija w mrowisko i rozpetywać wojnę na forum.
                          Czarny Elegance

                          Komentarz

                          • Eidos71
                            RS
                            • 2011
                            • 2050
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #14
                            Miałem francuskie auto i mogę śmiało stwierdzić, że na polskich drogach komfort - tylko francuski, ale wytrzymałość zawieszenia - już niekoniecznie... Chyba, że bardzo uważasz na drodze i omijasz wszystkie dziury i wybrzuszenia (co w praktyce jest najczęściej niemożliwe). Jeżeli chodzi o silnik - Octavia nie jest samochodem o wadze piórkowej, więc silnik o mocy <100 KM nie sprawdzi się raczej w tym aucie, a na pewno nie da Ci komfortu jazdy podczas wyjazdów w trasy.
                            Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                            MOJA FURKA

                            Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                            Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                            Komentarz

                            • Los_Emilos
                              Classic
                              • 2011
                              • 11

                              #15
                              Zamieszczone przez piatka
                              Co do polskich dróg - najlepiej jezdzi się francuzem Octavia jest ciut za twarda.
                              Nie chodzi mi o komfort jazdy a raczej wytrzymałość zawieszenia, tego jak trzyma się na zakrętach.

                              Zamieszczone przez Eidos71
                              a na pewno nie da Ci komfortu jazdy podczas wyjazdów w trasy.
                              A na tym mi zależy bo jednak częściej jestem poza miastem niż w mieście.

                              Komentarz

                              • piotrek_os
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 8160
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Teraz kupic dobra benzynke jest dosc ciezko - zobaczcie na allegro ile dzienne dochodzi tdi, a ile benzynek jest np 1,6 itp.
                                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                Komentarz

                                • Biszczu
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 5567

                                  #17
                                  Los_Emilos, pytanie co rozumiesz pod pojęciem komfort jazdy ?

                                  Jeżeli chcesz doskonałego komfortu jazdy to nie kupuje się Octavii tylko Mercedesa lub inne auto o kwocie +-100 tyś plnów

                                  Moje auto ma 105 KM (nie czipowane) ja na komfort jazdy nie narzekam! Auto zbiera się do wyprzedzania bardzo dobrze i jest dynamiczne moim zdaniem.
                                  Wcześniej miałem Lanosa 100 KM i powiem, że Octavia jest autem bez porównania 100% lepszym pod względem zbierania się do wyprzedzania.

                                  Zamieszczone przez piotrek_os
                                  Teraz kupic dobra benzynke jest dosc ciezko - zobaczcie na allegro ile dzienne dochodzi tdi, a ile benzynek jest np 1,6 itp.
                                  ON drożeje dlatego, ale ASO wyprzedają nowe 1,6 MPI Toury za crcum 50 tyś pln
                                  "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                  Komentarz

                                  • lachmadżun
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 4

                                    #18
                                    Ja też przed Skodą miałem V40 2.0 (benzyna). I po przesiadce na Octavię mogę stwierdzić, że z 1.4 TSI jeździ się lepiej (bardziej dynamicznie, niższe spalanie, więcej miejsca z tyłu i w bagażniku). Jedyny minus to gorsza jakość materiałów w środku

                                    Komentarz

                                    • Los_Emilos
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 11

                                      #19
                                      Zamieszczone przez lachmadżun
                                      Ja też przed Skodą miałem V40 2.0 (benzyna). I po przesiadce na Octavię mogę stwierdzić, że z 1.4 TSI jeździ się lepiej (bardziej dynamicznie, niższe spalanie, więcej miejsca z tyłu i w bagażniku). Jedyny minus to gorsza jakość materiałów w środku
                                      Mnie w tym momencie na TSI nie jest stać, chodź silnik (przynajmniej w teorii) świetnie wygląda. W porównaniu do V'ki na pewno będzie mi brakować imitacji drewna na desce (pięknie to wygląda).

                                      Komentarz

                                      • Biszczu
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 5567

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Los_Emilos
                                        W porównaniu do V'ki na pewno będzie mi brakować imitacji drewna na desce (pięknie to wygląda).
                                        to jest akurat najmniejszy problem z możliwych - zawsze możesz sobie to zmodzić i będziesz miał
                                        "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                        Komentarz

                                        • matwrc
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 235

                                          #21
                                          Los_Emilos, jeśli nie stać Cię na TSI i widać, że jesteś względnie zadowolony z Volvo poza tym spalaniem, to może zagazuj je. 1.6 MPI w skodzie to fajny silnik, ale będzie dość mułowaty, choć będzie spalał mniej niż ten z volvo.
                                          TSI wg mnie palą umiarkowanie i zgodnie z tym jak są użytkowane.
                                          Spokojna i płynna jazda w mieście i 1.8 TSI zmieści się w 9 litrach. Zaczniesz ostro butować, spalanie może wzrosnąć do 11.

                                          Komentarz

                                          • Los_Emilos
                                            Classic
                                            • 2011
                                            • 11

                                            #22
                                            Zamieszczone przez matwrc
                                            Los_Emilos, jeśli nie stać Cię na TSI i widać, że jesteś względnie zadowolony z Volvo poza tym spalaniem, to może zagazuj je.
                                            Dobra instalacja to jest koszt około 3-3,5 tyś zł, więc potrzeba czasu aby to się zwróciło. Mówi się od jakiegoś czasu o wyrównaniu akcyzy na LPG co nie przyśpieszyłoby zwrotu zainwestowanych pieniędzy.
                                            Kolejnym problemem jest to że V'ka ma swoje lata i czas powoli przyjrzeć się zawieszeniu a niestety części do Volva są strasznie drogie (i pomyśleć że wcześniej myślałem o Roverze).

                                            Komentarz

                                            • Polon
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 315

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Los_Emilos
                                              ...Kolejnym problemem jest to że V'ka ma swoje lata i czas powoli przyjrzeć się zawieszeniu a niestety części do Volva są strasznie drogie (i pomyśleć że wcześniej myślałem o Roverze).
                                              Taka jest polityka wszystkich producentów samochodów, nie tylko Volva. Chodzi o to, aby właścicielowi nie opłacało się robić większego remontu, tylko aby kupił nowy. Gdyby chcieć złożyć auto z części zamiennych, to same części kosztowałyby około 5 razy tyle co nowe auto zmontowane przez fabrykę, wyregulowane i z gwarancją. Te miliony samochodów ściągnięte ze wszystkich złomowisk zachodniej Europy do Polski to są właśnie takie auta. Jeszcze ładnie wyglądają, ale przywrócenie ich do stanu używalności nie jest już opłacalne. Rodzi to kolejne problemy - miejsca do parkowania w miastach zajęte przez auta nie jeżdżące od miesięcy, bo właściciela nie stać na naprawę oraz zmniejszenie bezpieczeństwa - miejmy świadomość, że po polskich drogach jeżdżą auta, których średni wiek to 13 - 15 lat, a więc praktycznie złom.
                                              Pozdrawiam

                                              Komentarz

                                              Pracuję...