rok produkcji silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • SklepMartec_pl
    Drive
    • 2013
    • 46

    rok produkcji silnika

    nawet się nie zastanawiaj dłużej tylko jedż do ASO kup orginalny filtr do BSE koszt jakieś 25zł
    No dobra, umówiłem się na poniedziałek do swojego ASO, niech wymienią o kosztach poinformuję ale przez telefon ok 400 zł, olej oczywiście castrol
    www.sklepmartec.pl - sklep motoryzacyjny.
  • boogoo
    Ambiente
    • 2012
    • 239

    #2
    rok produkcji silnika

    Witam koledzy,czy ktoś z was orientuje się po czym można rozpoznać rok produkcji silnika BXE?
    Chcę wiedzieć jednoznacznie,ponieważ mam silnik wymieniony na rzekomo z 2008 ma być.Z tyłu za korkiem wlewu oleju mam coś jakby godzina i data nadrukowane na wzór 14:43 17 05 08.Na głowicy w kółku mam jakby 3 w środku,a na obudowie paska 07 05 01...Nie mam pojęcia czym się sugerować.?
    Następna będzie panamera....????
    Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...

    Komentarz

    • Biszczu
      RS
      • 2011
      • 5567

      #3
      boogoo, poszukaj takiej naklejki. Z tego co piszesz silnik z 2008
      "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

      Komentarz

      • abstinent
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4842
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        obstawiam że silnik jest z 2008, a pasek został stary czyli z 2007

        co niby było przyczyną wymiany :?:

        Komentarz

        • navigator
          Rider
          • 2009
          • 583
          • Volkswagen

          #5
          Re: rok produkcji silnika

          Zamieszczone przez boogoo
          Witam koledzy,czy ktoś z was orientuje się po czym można rozpoznać rok produkcji silnika BXE?
          hmm, najlepiej przekręcić, napisać tu i dowiedzieć się gdzie dokładnie są punkty znamionowe......czasami trudno ich złapać waja fołn ale determinacja i cierpliwość podstawą sukcesu..... :szeroki_usmiech

          a właśnie przyczyna wymiany.....standard? spacer wodzidła korby cylindra 1?
          >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

          Komentarz

          • boogoo
            Ambiente
            • 2012
            • 239

            #6
            Zamieszczone przez navigator
            a właśnie przyczyna wymiany.....standard? spacer wodzidła korby cylindra 1?
            akurat nie ta słynna przypadłość.Na postoju rozkręcił się silnik do ,,niemierzalnych''obrotów,co skutkowało tym,że korbowód się obraził i poszedł sobie w swoją stronę.Zrobił dziurkę w bloku.
            Następna będzie panamera....????
            Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...

            Komentarz

            • wicher12
              Ambiente
              • 2008
              • 193

              #7
              Zamieszczone przez boogoo
              Zamieszczone przez navigator
              a właśnie przyczyna wymiany.....standard? spacer wodzidła korby cylindra 1?
              akurat nie ta słynna przypadłość.Na postoju rozkręcił się silnik do ,,niemierzalnych''obrotów,co skutkowało tym,że korbowód się obraził i poszedł sobie w swoją stronę.Zrobił dziurkę w bloku.
              przy jakim przebiegu ?

              Komentarz

              • Shreq
                Rider
                • 2010
                • 319

                #8
                Współczuje kolego :roll: , będziesz robił w ASO w Krośnie czy gdzieś u mechanika w Jaśle?.
                Co było przyczyną? turbina poleciała?

                Komentarz

                • mrrudzin
                  Rider
                  • 2009
                  • 403

                  #9
                  Turbina żygnęła olejem w dolot i okazało się że silnik nie potrzebuje do pracy paliwa z baku. Tzw. choroba wściekłych diesli

                  Komentarz

                  • abstinent
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4842
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    to się zapina 5-tkę, hample i strzał ze sprzęgła

                    Komentarz

                    • Arti23
                      Elegance
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 892
                      • Superb II combi (3T5)
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #11
                      gorzej jak się ma DSG
                      Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                      Komentarz

                      • boogoo
                        Ambiente
                        • 2012
                        • 239

                        #12
                        Przebieg 178 tysi-oryginalny.Są opinie o nieszczelnej turbinie.Ktoś stwierdził,że przyczyną mógł być niesprawny zawór odmy,który nie oddzielił oleju od par.
                        Silnik mam już założony w ASO,turbo po regeneracji i auto hula.Lecz wątpliwości pozostają.Na obudowie rozrządu mam datę 07.04.05 i myślę,że obudowa jest inna.Ponieważ na pokrywie klawiatury jest grawera z datą 17.05.08
                        Czekam na papiery tego silnika.
                        Ale auto otrzymało nowego ducha i silnik pracuje lepiej
                        Następna będzie panamera....????
                        Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...

                        Komentarz

                        • Arti23
                          Elegance
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 892
                          • Superb II combi (3T5)
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez boogoo
                          Są opinie o nieszczelnej turbinie.Ktoś stwierdził,że przyczyną mógł być niesprawny zawór odmy,który nie oddzielił oleju od par.
                          typowy objaw wywalonej turbinki po stronie zimnej (dolot). silnik gaśnie jak mu się olej w misce skończy
                          Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                          Komentarz

                          • mrrudzin
                            Rider
                            • 2009
                            • 403

                            #14
                            Zamieszczone przez abstinent
                            to się zapina 5-tkę, hample i strzał ze sprzęgła
                            Niestety nie zawsze kolego to się udaje i czasami po prostu do listy usterek dochodzi jeszcze spalone sprzęgło. Jedyna skuteczna opcja jaką znam to odcięcie (chociażby kawałkiem szmaty) dopływu powietrza do silnika

                            Komentarz

                            • navigator
                              Rider
                              • 2009
                              • 583
                              • Volkswagen

                              #15
                              Zamieszczone przez boogoo
                              Zamieszczone przez navigator
                              a właśnie przyczyna wymiany.....standard? spacer wodzidła korby cylindra 1?
                              akurat nie ta słynna przypadłość.Na postoju rozkręcił się silnik do ,,niemierzalnych''obrotów,co skutkowało tym,że korbowód się obraził i poszedł sobie w swoją stronę.Zrobił dziurkę w bloku.
                              ok, dzięki za info....

                              ale tak dla pełności obrazu możesz mi zdradzić na którym cylindrze ślag trafił korbę....na trzecim czy może..... :hmm?
                              >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                              Komentarz

                              • boogoo
                                Ambiente
                                • 2012
                                • 239

                                #16
                                Niestety tego nie wiem,nie interesowało mnie to.
                                Ale wracając do tematu rocznika silnika,napisałem maila do firmy z linku i teraz czekam na odpowiedź.Więc dzięki koledzy za pomoc,jeżeli będę miał wiedzę rzeczową z Polkowic to napiszę.
                                Następna będzie panamera....????
                                Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...

                                Komentarz

                                • Biszczu
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 5567

                                  #17
                                  boogoo, jak już Ci odpiszą, to podziel się na forum 8)
                                  "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                  Komentarz

                                  • boogoo
                                    Ambiente
                                    • 2012
                                    • 239

                                    #18
                                    I sprawa poszła dalej niepozytywnie.Niestety w Polkowicach nie odpisano na mojego maila,za to dodzwoniłem się.Zostałem poinformowany o niemożności udzielania jakichkolwiek informacji o produkcie.Jednak skierowano mnie do Tradex Kulczyk-tu odpisali na maila nawet za godzinę,lecz pani Magdalena z uprzejmością dalej przerzuciła temat na importera Skody.Tak sądzę,że pewnie dalej byłoby podobnie i dałem sobie spokój.
                                    Ale sącząc temat po kropli,dowiedziałem się,że data na obudowie paska to po kolei:rok,miesiąc i dzień.Na głowicy datownik w postaci kółka:w środku znajduje się numer tygodnia,na zewnątrz kółka -po ciągu cyfr jest przerwa,a potem cyfra roku budowy i często później zero.
                                    Z tyłu za korkiem wlewu oleju mamy po kolei dzień,miesiąc,rok,godzinę odania gotowego motoru do montażu.
                                    U mnie silnik jest z 2008.
                                    Następna będzie panamera....????
                                    Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...

                                    Komentarz

                                    Pracuję...