Witam koledzy,czy ktoś z was orientuje się po czym można rozpoznać rok produkcji silnika BXE?
Chcę wiedzieć jednoznacznie,ponieważ mam silnik wymieniony na rzekomo z 2008 ma być.Z tyłu za korkiem wlewu oleju mam coś jakby godzina i data nadrukowane na wzór 14:43 17 05 08.Na głowicy w kółku mam jakby 3 w środku,a na obudowie paska 07 05 01...Nie mam pojęcia czym się sugerować.?
Następna będzie panamera....????
Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...
Witam koledzy,czy ktoś z was orientuje się po czym można rozpoznać rok produkcji silnika BXE?
hmm, najlepiej przekręcić, napisać tu i dowiedzieć się gdzie dokładnie są punkty znamionowe......czasami trudno ich złapać waja fołn ale determinacja i cierpliwość podstawą sukcesu..... :szeroki_usmiech
a właśnie przyczyna wymiany.....standard? spacer wodzidła korby cylindra 1?
a właśnie przyczyna wymiany.....standard? spacer wodzidła korby cylindra 1?
akurat nie ta słynna przypadłość.Na postoju rozkręcił się silnik do ,,niemierzalnych''obrotów,co skutkowało tym,że korbowód się obraził i poszedł sobie w swoją stronę.Zrobił dziurkę w bloku.
Następna będzie panamera....????
Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...
a właśnie przyczyna wymiany.....standard? spacer wodzidła korby cylindra 1?
akurat nie ta słynna przypadłość.Na postoju rozkręcił się silnik do ,,niemierzalnych''obrotów,co skutkowało tym,że korbowód się obraził i poszedł sobie w swoją stronę.Zrobił dziurkę w bloku.
Przebieg 178 tysi-oryginalny.Są opinie o nieszczelnej turbinie.Ktoś stwierdził,że przyczyną mógł być niesprawny zawór odmy,który nie oddzielił oleju od par.
Silnik mam już założony w ASO,turbo po regeneracji i auto hula.Lecz wątpliwości pozostają.Na obudowie rozrządu mam datę 07.04.05 i myślę,że obudowa jest inna.Ponieważ na pokrywie klawiatury jest grawera z datą 17.05.08
Czekam na papiery tego silnika.
Ale auto otrzymało nowego ducha i silnik pracuje lepiej
Następna będzie panamera....????
Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...
Niestety nie zawsze kolego to się udaje i czasami po prostu do listy usterek dochodzi jeszcze spalone sprzęgło. Jedyna skuteczna opcja jaką znam to odcięcie (chociażby kawałkiem szmaty) dopływu powietrza do silnika
a właśnie przyczyna wymiany.....standard? spacer wodzidła korby cylindra 1?
akurat nie ta słynna przypadłość.Na postoju rozkręcił się silnik do ,,niemierzalnych''obrotów,co skutkowało tym,że korbowód się obraził i poszedł sobie w swoją stronę.Zrobił dziurkę w bloku.
ok, dzięki za info....
ale tak dla pełności obrazu możesz mi zdradzić na którym cylindrze ślag trafił korbę....na trzecim czy może..... :hmm?
Niestety tego nie wiem,nie interesowało mnie to.
Ale wracając do tematu rocznika silnika,napisałem maila do firmy z linku i teraz czekam na odpowiedź.Więc dzięki koledzy za pomoc,jeżeli będę miał wiedzę rzeczową z Polkowic to napiszę.
Następna będzie panamera....????
Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...
I sprawa poszła dalej niepozytywnie.Niestety w Polkowicach nie odpisano na mojego maila,za to dodzwoniłem się.Zostałem poinformowany o niemożności udzielania jakichkolwiek informacji o produkcie.Jednak skierowano mnie do Tradex Kulczyk-tu odpisali na maila nawet za godzinę,lecz pani Magdalena z uprzejmością dalej przerzuciła temat na importera Skody.Tak sądzę,że pewnie dalej byłoby podobnie i dałem sobie spokój.
Ale sącząc temat po kropli,dowiedziałem się,że data na obudowie paska to po kolei:rok,miesiąc i dzień.Na głowicy datownik w postaci kółka:w środku znajduje się numer tygodnia,na zewnątrz kółka -po ciągu cyfr jest przerwa,a potem cyfra roku budowy i często później zero.
Z tyłu za korkiem wlewu oleju mamy po kolei dzień,miesiąc,rok,godzinę odania gotowego motoru do montażu.
U mnie silnik jest z 2008.
Następna będzie panamera....????
Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...
Komentarz