Witam!
Jestem świeży jeśli chodzi o temat skody, więc moje pytanie może wydać się komuś śmieszne ops:
Nabyłem Octavie I z końca 1997r. Wiem, że była pryskana w kilku miejscach i wiem również, że rocznik tylnej szyby odbiega dwa lata od roczników pozostałych szyb. Na tylnej klapie widnieje oznaczenie 1.9 TDI SLX a w dowodzie rejestracyjnym 1.9 SDI. Również ubezpieczyciel przy zawieraniu umowy dopytywał czy jest to SDI 75HP. W starostwie powiatowym leży karta pojazdu i tam z tego co pamiętam jest moc silnika, jednak za czym odzyskam kartę chciałbym się dowiedzieć czy pod maską mam w końcu SDI czy TDI gdyż gryzie mnie ten temat :szeroki_usmiech
W jaki sposób mogę sprawdzić jakiś kod silnika lub najzwyczajniej wersję silnika?
Oto VIN pojazdu: TMBZZZ1U8W2046028
Sprawdzałem ten VIN na wszystkich możliwych (bezpłatnych) stronkach jednak info jakie tam uzyskuję nie jest zadowalające.
Stąd prośba o pomoc Was, ludzi znających się na Octaviach
Kolejnym problemem jest dostawanie się wody na dywanik przedniego pasażera od strony wentylatora. Wymieniłem całe podszybie gdyż stare pozbawione było daszka nad filtr przeciwpyłkowy i zamiast uszczelki opierającej się o szybę ktoś użył jakże popularnego silikonu :roll: - odnośnie tego tematu z szybą mam umieścić post w innym dziale czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć coś mądrego z miejsca?
combat87, wystarczy sie przejcahc i juz widac np, ze turbo brak - albo pod maske zobaczyc.....albo zdejm osłonke od biegów - jak masz plastik na drązku to masz sdi :diabelski_usmiech
[ Dodano: Sro 25 Sty, 12 13:10 ] combat87, a sprzedajacy sprzedawał ją jako? 1,9tdi czy 1,9sdi? Bo ja juz kiedys ogladałem taka 01 co w ogloszeniu była 1,9tdi.....a jak podjechalem do znajomego to sie odrazu zapytałem gdzie jest trubina w tym aucie........
naklejki nie mogę zlokalizować, podnosiłem tą wykładzinę do połowy koła i te prze bokach ale nic nie ma :? książki serwisowej też nie otrzymałem przy kupnie samochodu :?
klimatyzację mam ale niesprawną, coś tam modził wcześniejszy właściciel z nadmuchem rzekomo chociaż ja mu już w nic nie wierzę :evil:
Po wymianie podszybia woda w dalszym ciągu się dostaje, co prawda mniej ale myślę, że to poprzez filtr przeciwpyłkowy i tą marną osłonkę na podszybiu. Gdy kupiłem auto nie było ani tego ani tego.
nie jest to wariat drogowy, turbina jeżeli jest też już chyba do regeneracji bo coś jej nie odczuwam zbytnio a nie wiem gdzie szukać. Wiem tylko, że jak już to powinna być gdzieś za silnikiem.
Przepraszam za mały OT, ale...
Mam sąsiada mechanika, który jakiś czas temu opowiedział mi śmieszną historię. Otóż jakaś babeczka przyprowadziła mu Golfa mk4, którego kupiła na giełdzie. Powiedziała że koleś, który jej go sprzedał powiedział jej, że auto jest "słabe", bo popsuła się turbina... Babeczka więc odjechała do sąsiada, on otworzył maskę, a tam siedzi oryginalny... SDI :diabelski_usmiech
Wszystko wskazuje na to, że masz TDI :szeroki_usmiech Silnik też nie wygląda na SDI. Tutaj znalazłem przykładowe Octavie z silnikami SDI i wyglądają zdecydowanie inaczej http://otomoto.pl/skoda-octavia-1-9-...C22377706.html
Trochę dziwne jest to, że nie możesz znaleźć naklejki w bagażniku. Może to wskazywać na to, że ktoś coś tam majstrował. Mogła np. dostać zdrowo w pupę :diabelski_usmiech
Jaką masz moc wpisaną w dowód rejestracyjny :?:
Jeżeli faktycznie masz TDI a w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdy SDI to ktoś też mógł zmieniać silnik albo ktoś się pomylił przy rejestrowaniu. Generalnie w papierach masz trochę namieszane, bo ten silnik wygląda na TDI
Co do wody w aucie, to niekoniecznie może to być od podszybia i filtra. Może poprzedni właściciel tak pokombinował, że gdzieś przecieka. Często tak się dzieje jak jest nieszczelna klima.
Jezeli paiery auta na SDI to albo silnik był zmieniany......albo sie dobrze przypatrz nr na aucie czy gdzies cos nie spawane itp. Niby autko z 1997 roku.....ale po co sobie gdzie bidy narobic. Mozesz spokojnie podjechac tez do serwisu np na Wiśniówke Seat, Subaru, Skoda....i gosc luknie w kompa - Oni są tam dość przyjazdni na klienta :diabelski_usmiech
gregor6
Obecnie mam tymczasowy dowód rejestracyjny więc nie ma tam zbyt wiele informacji dotyczących silnika
Jeśli chodzi o bagażnik i naklejkę to rzeczywiście nie ma jej tam gdzie powinna, wgl jej nie ma ale wszystkie fartuchy, zgrzewy wyglądają na serię. No musiałby to robić naprawdę dobry blacharz i lakiernik żeby był taki efekt 8)
Z tą klimą rzeczywiście muszę podjechać do jakiegoś magika bo skoro jest to ma chodzić a nie stwarzać dodatkowe problemy :szeroki_usmiech
piotrek_os
Auto ogólnie musiało być prane w przód. Oba błotniki malowane, maglownica leje (ucieka płyn od wspomagania) na dachu na wysokości szyberdachu leciutkie załamanie z obu stron także musiało być czołowo :roll: Chyba rzeczywiście podskoczę tam w wolnym czasie na tą Wiśniówkę, dzięki za namiary
Puchacz
Budowa silnika octavii to dla mnie jeszcze nowość jestem w trakcie przyuczania, w dużej mierze dzięki Wam
Wcześniej jedynym dieslem jakiego miałem był stary poczciwy passat b3 1.9 td aż się łezka w oku kręci lacze
Biszczu
Zdjęcia uspokoiły ostatecznie moją ciekawość Punkt kulminacyjny w doinformowaniu nastąpił
Są jeszcze inne sprawy związane z tą octavią ale nie chce tu śmietnika robić bo temat w końcu dotyczył silnika
piotrek_os, no kupiłem je w grudniu, także koniec listopada, początek grudnia stało na allegro początkowo zjechało do Polski do Ostrowca Św. i znalazło się kilka kilometrów od Kielc u kolejnego właściciela W czerwcu 2011 zjechało do Polski :wink:
Widzę, że śledzisz octavie
Co do naklejki to możliwe, że jak auto miało dzwona, to gościu przy okazji zmienił silnik z SDI na TDI i usunął naklejkę, żeby ktoś nie znalazł oznaczenia silnika. Tak sobie tylko spekuluje :diabelski_usmiech
[ Dodano: Czw 26 Sty, 12 21:00 ]
A tak z ciekawości to ile wydałeś na zakup tego auta :?:
Do roku 1999 skoda stosuje nr VIN składający się z 17 znaków. Podzielony jest na 7 członów. Twój numer to: TMB ZZZ 1U 8 W 2 046028.
Pierwszy człon TMB
T - Europa
M - Republika Czeska
B - Skoda
Drugi człon ZZZ
Oznaczenie nie wykorzystane
Trzeci człon 1U
1U - Typ - skoda Octavia lub Octavia Combi
Czwarty człon 8
8 - wewnętrzny kod fabryki
Piąty człon W
W - Rok modelowy samochodu - 1998
Szósty człon 2
2 - zakład produkcyjny - Mlada Boleslav
Siódmy człon 046028
046028 - kolejny numer fabryczny samochodu
Niestety nr silnika w kodzie VIN jest stosowany dopiero od roku 2000. Numer silnika można odczytać tylko z bloku silnika.
Komentarz