Jeżdżę ponad pięć lat na przeciwmgielnych jako dzienne (oczywiści na zwykłych żarówkach H3 55W). W nocy też cały czas na nich jeżdżę i nigdy nie miałem kłopotów z Policją a zatrzymań i kontroli było sporo. Przeciwmgielne w O1 są w jednej lampie z głównymi światłami i jest gites. nie rzucają się w oczy a dobrze doświetlają pobocze i sektor tuż przed autem co jest korzystne bo H4 przełączone na drogowe zostawiają tu ciemną plamę. Co zabawniejsze z lampami jest wszystko ok i przez osiem lat tylko dwa razy wymieniałem żarówki. Nawet teraz kiedy dołożyłem dodatkowe lampy dalekosiężne, się przydają.
To głupi pomysł, bo one świecą w ogóle inaczej i oślepiają innych kierowców, ale ładnie wygląda (do pierwszej kontroli).
Ja też się zastanawiam jak światła przeciwmgielne mogą oślepiać innych jak one świecą 5 m przed autem
Kolega kiedyś dostał pouczenie od miśków właśnie za oślepianie, to też tak napisałem :wink: Nie wiem jak to jest w przepisach i na drodze (chyba nie zwracam na to uwagi :P )
pedros, każdy ma swój gust , musisz tylko zapomnieć wówczas o włączaniu ich we mgle, bo zupełnie nic nie będziesz widział zbyt ostre światło bynajmniej u mnie ,może jak wsadzisz 5000k to nawet miśki nie zauważą że jest to hid
Nie wiem jak to jest w przepisach i na drodze (chyba nie zwracam na to uwagi :P )
Światła przeciwmgłowe przednie służą do jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami. Przepisy prawa o ruchu drogowym dopuszczają użycie tych świateł także w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od zmierzchu do świtu na odpowiednio oznaczonej drodze krętej (art.51 ust. 5). Jeśli zaś chodzi o światła przeciwmgłowe tylne to przepisy zezwalają na ich użycie, w sytuacji, gdy zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 metrów. Kierujący ma jednak obowiązek niezwłocznie wyłączyć te światła w razie poprawy widoczności.
Jeżdżę ponad pięć lat na przeciwmgielnych jako dzienne (oczywiści na zwykłych żarówkach H3 55W). W nocy też cały czas na nich jeżdżę i nigdy nie miałem kłopotów z Policją a zatrzymań i kontroli było sporo. Przeciwmgielne w O1 są w jednej lampie z głównymi światłami i jest gites. nie rzucają się w oczy a dobrze doświetlają pobocze i sektor tuż przed autem co jest korzystne bo H4 przełączone na drogowe zostawiają tu ciemną plamę. Co zabawniejsze z lampami jest wszystko ok i przez osiem lat tylko dwa razy wymieniałem żarówki. Nawet teraz kiedy dołożyłem dodatkowe lampy dalekosiężne, się przydają.
Jeździłem tak pół roku i panowie z Ducato się domyślili o co chodzi i kazali przełączyć na mijania.
Komentarz