Mając na myśli rozrząd to jest pasek + pompa wody + napinacze ect może też być łożysko na alternatorze jak sugeruje kolega sew1981 wyżej
[O1] Kiedy na mineral...?
Zwiń
X
-
[O1] Kiedy na mineral...?
Tak sobie gdybam i gdybam. Wiadomo, ze kazdy silnik inaczej jest eksploatowany, ale tak z doswiadczenia, kiedy w TDi AGR przychodzi granica, by zalac olej mineralny?
Jezdze na semisyntetyku, od wymiany do wymiany olej trzyma poziom. Czasami raz na te 10 tysiecy km trzeba dolac 2-3 setki po dluzszej jezdzie autostradami z duza predkoscia w upaly, ale to norma. Nigdy jak dotad jednym samochodem nie wykrecilam takiego przebiegu. Macie jakies doswiadczenie, moze ktos jest juz tu, kogo octavka jezdzi juz na oleju mineralnym? Przy jakim przebiegu przeszedl?
U mnie 320 kkm na liczniku, z czego ja zrobilam z mezem 85 kkm, a autko od pierwszego wlasciciela, wczesniej jezdzil tata i mi je oddal.
A mysl taka tez mnie naszla, bo u meza w robocie wystawili passata 1.8 benzyna na licytacje. Autko ladne, serwisowane, pelna opcja, ale przebieg 302 kkm, jezdzi juz na mineralu i olej bierze konkretnie, moze nie przerazajaco, ale konkretnie.
Ma ktos jakies statystyki, od kiedy Octavka w dieslu wskakuje na mineral? Pamietam, ze byl tu kiedys kolega, ktory mial na liczniku 420 kkm, jest tu jeszcze?
Aha, olej, filtry wymieniam regularnie, silnika nie paluje, ale tez nie mule. Nigdy nie daje mu ostro poki wskazowka temperatury nie osiagnie polowy. Jezdze od kilkudziesiecy tysiecy km na Castrol Magnatec 10W40 Diesel.
Ja po prostu wiaze dalsza przyszlosc z octavka. Mam do pracy 17 km, co lepszego potrzebuje na dojazd do pracy, kiedy autko jest w full opcji i pali mi 4,5 litra?
-
-
Re: Kiedy na mineral...?
Zamieszczone przez KasiuniaTak sobie gdybam i gdybam. Wiadomo, ze kazdy silnik inaczej jest eksploatowany, ale tak z doswiadczenia, kiedy w TDi AGR przychodzi granica, by zalac olej mineralny?http://fabryka-mocy.com/
Chiptuning, Modyfikacje, Diagnostyka, Serwis, Hamownia Maha 4x4 Lublin, Rzeszów
Układy wydechowe Milltek, Oleje MOTUL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Kasiuniaale tak z doswiadczenia, kiedy w TDi AGR przychodzi granica, by zalac olej mineralny?
Ja Ci sugeruję przejść natychmiast (w obliczu temperatur które mamy każdy Twój przejazd 15km męczy silnik, gdyż olej z chwilą gdy uruchamiasz silnik jest naprawdę nie do końca optymalnym smarowidłem zanim się nagrzeje do normalnej temperatury pracy) na syntetyk 5W-40 (Castrol, Fuchs, Mobil1) a jeszcze lepiej 0W-40 i wszystko będzie OK. Gdyby to był mój samochód (tak sformułowałem zdanie gdyż zdaję sobie sprawę z bariery psychologicznej przy powrocie z półsyntetyka na syntetyka o typowej lepkości) to w kolejnej edycji wlałbym syntetyka 5W30 i w przypadku braku ubytków (a nie powinny wystąpić, wręcz przeciwnie) to nawet poszukałbym dalszych optymalizacji. O ochronę silnika się nie martw, to zapewniają aprobaty VW (ktoś to przetestował wcześniej i zweryfikował) którymi opatrzony musi być wybrany przez Ciebie olej.
Mam samochód z grupy VW TDi z przebiegiem 300 000 km i jeżdzę na 0W-30. Skoda zbliża się do 200 000 km i jeździ również dokładnie na 0W-30. W przypadku TDi to są żadne przebiegi.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KasiuniaJakos mnie przeraza mysl o wlaniu syntetyka. Niech bedzie jak jest i sobie jezdzi na semi.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
Komentarz