KruPin, mylisz sie ceny alkocholy w białce w sezonie śa wieksze pojeździć też jest gdzie a nie powjeżdżać na siebie a to są dwie różne metdody jazdy jak ktoś chce coś wiekszego to w szczwanicy na palenicy jest nowa trasam prawie 3 km zjazdu oświetlona nąśnieżana
Zakup Octavii, serwis itp
Zwiń
X
-
Zakup Octavii, serwis itp
Witam,
praktycznie podjąłem już decyzję o zakupie O2 Combi 2.0 TDI Elegance, ze skrzynią DSG, ESP, ksenony, alarm.
Troche poszukałem, pogadałem i na razie najlepszą ofertę dostałem z rabatem 6,5%, kołami zimowymi, listwami progowymi i dywanikami. Czy uważacie, że to dobra oferta, czy szukać dalej?
Mam kilka pytań - przeszukałem trochę Forum przed rejestracją, ale nie na wszystko znalazłem odpowiedzi:
- wyczytałem o kiepskich kompetencjach serwisów. Trochę mnie to martwi, więc czy ktoś może zasugerować najlepszy serwis w Wawie? Najbliżej mam przy Puławskiej.
- obawiam się trochę o trwałość skrzyni DSG. Naprawa pogwarancyjna na pewno będzie droga. Czy słyszaliście o jakiś awariach tej skrzyni?
- kilka osób (w tym jeden pracownik Skody :wink: ) próbuje odwieść mnie od zakupu 2.0 TDI na rzecz 1.9. Podobno w 1.9 rzadziej zdarzają się usterki. Co Wy na to? Ja jeżdzę w okolicach 17-20000 km rocznie. Nogę mam średnio ciężką ale nie katuję zimnego silnika i jeżdzę rozsądnie.
- czy przy zakupie 1.9 z DSG będzie można ją zaczipować bez ryzyka awarii skrzyni? (myślę o zbliżeniu do poziomu 2.0 TDI).
- czy na coś szczególnego powinienem zwracać uwagę przy odbiorze auta?
Dodam, że po ponad 5-cio letnim małżeństwie będzie to zdrada mojej ukochanej marki - Hondy. Wyłącznie dlatego, że na nowego Civica 2.2 iCTDI trzeba czekać ponad pół roku.
pozdrawiam
hubikDSG
-
-
Kaszana
Nawet sekundy się nie zastanawiaj nad tym 1,9 tylko bierz 2,0 TDI 140 KM.
Skrzynia DSG jest za krótko na rynku żeby wiedzieć czy si e będzie psuć.
[ Dodano: Pią 01 Wrz, 06 10:11 ]
A w którym salonie dostałeś 6,5 % rabatu?
[ Dodano: Pią 01 Wrz, 06 10:12 ]
A z Octavii będziesz zadowolony.
Komentarz
-
Zamieszczone przez hubikczy przy zakupie 1.9 z DSG
Bo cos mi sie wydaje, ze nie.
Zamieszczone przez hubiky ktoś może zasugerować najlepszy serwis w Wawie?
Sporo osob do nich jezdzi, w tym ja i jest ok, przynajmniej przy standardowych pracach."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Witaj,
W grudniu minie mi 9 lat użytkowania 2 sztuk Octavii w Warszawie, tak więc znam trochę serwisy. Teraz od 6 lat mam benzynę 1,6 101PS (125.000km), wcześniej 3 lata benzyna 1,6 75PS (45.000km).
Serwis to ludzie tam pracujący. Do serwisu na Puławskiej zatrudnili żółtodziobów i np. elektryka wożą z Felińskiego jak naprawy gwarancyjne, a jak po gwarancji a usterka nietypowa to każą jechać na Felińskiego. W Zakręcie byłem raz na przeglądzie i miałem wrażenie, że tego przeglądu nie zrobili, a typ oleju zmienili bez konsultacji ze mną i byłem wściekły. Dobry był serwis Modlińska, ale po ostatnim myciu i pasowaniu przepustnicy nie schodzę poniżej 10l/100km, a w mieście 12 i ponieważ na komputerze nie ma błędów twierdzą na Modlińskiej i Felińskiego, że to norma. Tak więc Modlińska jest też spalona. Najlepiej współpracowało mi się z serwisem Aleje Jerozolińskie - Pruszków, bo tam o wszystko pytali, pokazywali, doradzali. Generalnie to chyba moja ostatnia Octavka, bo ceny śpiewane za OII są z kosmosu kompletnie. Za takie ceny to można kupić rocznego Passata Variant albo A4 Avant z przebiegiem około 40-50.000km. PozdrawiamPo 10 latach zdradziłem Octavię, ale sentyment został
Komentarz
-
-
Ja mogę potwierdzić występowanie wersji 1.9 TDI DSG, nalatane od maja zeszłego roku ponad 46.000, chodzi jak zegarek szwajacarski. Jeśli chodzi o tuning, to od wersji 2.0 różni się tylko silnikiem, można osiągnąć parametry zbliżone do 2.0, cała reszta powinna wytrzymać.
[ Dodano: Pią 01 Wrz, 06 12:13 ]
Aha, czytałem sporo na temat DSG, były problemy w pierwszych wersjach, później wyeliminowali. Na ten moment nic mi nie wiadomo o jakichś typowych problemach, są też możliwości wymiany/naprawy podzespołów w skrzyni, tak przynajmniej piszą o Audi, a to przecież ta sama skrzynia.
Warto się natomiast nastawić na dodatkowe koszty co 60 tys. kilometrów, jak mnie ostatnio serwis uprzedził, trochę to kosztuje - 6 litrów oleju razy 80 złotych plus robocizna, pewnie razem około 600-700 złotych dodatkowo.
Za to komfort jest rewelacyjny, ja jestem nadal zachwycony, najlepsza rzecz w tym samochodzie, zaraz za ksenonami i esp. Swoją drogą gratuluję wyboru, dodatki wybrałeś dokładnie te same co jaSpider
---------------
Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm
Komentarz
-
-
Wszystko juz zostalo powiedziane. 2.0 TDI DSG pali jakis 1-1,5l wiecej niz 1.9 TDI 110KM, wiec jest to wszystko do przezycia jesli taka informacja Cie interesuje.
herman00, Nie kazdy moze sobie pozwolic na zakup auta uzywanego od osoby prywatnej, bo nie dostanie na to faktury, a jednak zawsze mozna cos wyjsc na tym do przodu przy zakupie i jednak nie kazdy chce miec auto ktore rzuca sie w oczy jak jest z dwoma wymienionymi przez Ciebie
Komentarz
-
-
Dziękuję wszystkim za wypowiedzi.
Opinie skłaniają mnie jednak ku 2.0 TDI z DSG.
Martwi mnie serwis. W Hondzie był super. Z grupy VW najbliżej mam do Rowińskiego w Piasecznie, może tam będzie lepiej?
Spalanie jest dla mnie wartością drugorzędną, obecna Honda potrafi łyknąć grubo ponad 10 l/100km przy normalnej jeździe, więc 8 litrów ropy to dla mnie rozkosz
Auto biorę w leasing, prawdopodobnie na 60 miesięcy, więc już raczej nie odmówię sobie wymarzonego wyposażenia dodatkowego i automatu kosztem raty niższej o kilkadziesiąt PLN i plucia sobie w brodę że nie wziąłem automatu (albo że wziąłem automat, jeśli się sypnie :wink:
).
Z tego co już wiem to gwarancja jest na 2 lata. W VW można ją przedłużyć, w Skodzie chyba nie. Czy są na to jakieś rozwiązania? Jakieś ubezpieczenie od usterek?DSG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hubikZ grupy VW najbliżej mam do Rowińskiego w Piasecznie, może tam będzie lepiej?
Z tego co już wiem to gwarancja jest na 2 lata. W VW można ją przedłużyć, w Skodzie chyba nie. Czy są na to jakieś rozwiązania? Jakieś ubezpieczenie od usterek?
Witam
Mam 2.0 TDI ( z klasyczną skrzynią ) od ponad roku i jak dotąd nie miałem żadnych problemów.
Co do serwisu/przeglądów : pierwszy po 15 tys km zrobiłem w ASO w Zakręcie, jak się okazało wogole nie ruszyli filtru przeciwpyłkowego. Jak 3 miesiące później na wiosnę odwiedziłem serwis Rowiński-Wajdemajer ( w ramach przeglądu klimatyzacji ) to się okazało że filt był kompletnie zapchany, i dawno się kwalifikował do wymiany.
Nastepny przegląd ( po 30 tyś ) zrobię własnie u Rowińskiego, zobaczymy jak będzie.
pozdrawiamJarecki
Octavia II, 2.0 TDI, Elegance
Komentarz
-
Komentarz