Ku przestrodze: paliwo na Neste w czasie zimy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • areek85
    Drive
    • 2010
    • 42

    Ku przestrodze: paliwo na Neste w czasie zimy

    Proszę bardzo niedaleko mnie i ciebie też, przykładowa - możesz pojechać się przejechać, zobaczyć to autko przecież jak się jeździ 1.8 tsi:

    cena trochę przegięta, ale jak widać można znaleźć pewne auto i dobrze je sprawdzić.
    Jeżeli auto faktycznie jest w stanie takim że nie trzeba dokładać na naprawy i części, jest pewna historia z przebiegiem i serwisem, to warto dać te 38tys zł...tym bardziej że jest to fajny silnik i skodzina dobrze wyposażona (jednie DSG brak).
  • toocool
    Rider
    • 2008
    • 303
    • Octavia IV combi (NX5)

    #2
    Ku przestrodze: paliwo na Neste w czasie zimy

    Z Neste związany jestem od paru ładnych lat... W zasadzie tylko tam tankowałem i zawsze byłem zadowolony. Do dziś...
    Otóż po przejechaniu 10 km, auto nagle zgasło i nie chciało już odpalić. Po kilku nieudanych zabiegach zostałem ostatecznie odholowany do panów na Syreny.
    Jak to u nich bywa, diagnoza bardzo szybka. To co zobaczyłem w filtrze paliwa wprawiło mnie w osłupienie - połowa filtra zatopiona w parafinie. Wyglądało jakby paliwo na Neste było nawet nie tyle, że słabo przygotowane na zimę, ale raczej jakby było to paliwo po prostu letnie.
    Filtr wymieniony, paliwo spuszczone (będzie na lato - 40l) i zatankowane BP Ultimate za 6,08zł/l ;-(
    Na Neste tankować będę, ale przy temperaturach "normalnych", przy takich mrozach jak obecnie, będę chyba dopłacał za jakąś Vervę, Ultimate, czy inne cuda...

    Proponuję wszystkim wstrzymać się od tankowania na Neste Al. Jerozolimskie, przy Reducie, przez najbliższy czas, aż to co tam jest zejdzie...

    Podobno niestety ten problem dotyczy wielu sieci tej zimy. Długo było ciepło i pewnie chcieli oszczędzić, a tu nagle przyszły mrozy, a paliwo w zbiornikach zostało a sprzedać przecież trzeba...
    Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8162
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      toocool, musze Cie zasmucić, bo kolega wczoraj zatankował na BP własnie Ultimate i miał identyczny przypadek co Ty......
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • toocool
        Rider
        • 2008
        • 303
        • Octavia IV combi (NX5)

        #4
        piotrek_os, staram się być optymistą i wierzę, że to co zatankował Twój kolega było gorsze od tego co zatankowałem dziś ja. Nic innego jak taka wiara mi nie pozostaje ;-)
        Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

        Komentarz

        • Mihau
          RS
          • 2009
          • 7460
          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

          #5
          Jak widać poniżej nie tylko Neste ma problem. Przekopiowane z innego forum.



          Trzy najlepsze paliwa Orlen Verva, Shell V-Power Diesel i Statoil Gold Arctic. Orlen i Shell gwarantują -30 - Statoil Gold Arctic gwarantuje -42 stopnie. W każdej butli przy minus 25 stopniach wytrąciła się parafina... W przypadku Orlenu i Shella - powstały duuuże maziste gluty parafiny. Statoil "wytworzył" dużo, ale za to maleńkich kawałków.
          O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

          Komentarz

          • piotrek_os
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 8162
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Mihau, jakies dziwne te kolory.... orlen jakby skok anansowy, 2-ga butelka sok orange, a 3cia woda mineralna :diabelski_usmiech
            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

            Komentarz

            • zepter00
              RS
              • 2008
              • 2304

              #7
              Najśmieszniejsze jest, że prawie wszystkie stacje w Polsce mają paliwa z Orlenu i Lotosu
              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

              Komentarz

              • mikolaj
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 366
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez zepter00
                Najśmieszniejsze jest, że prawie wszystkie stacje w Polsce mają paliwa z Orlenu i Lotosu
                potwierdzam, tylko dodatki do paliw mają swoje

                Komentarz

                • teklin
                  Drive
                  • 2010
                  • 46
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                  #9
                  Ciekawy testu paliwa z forum BMW
                  Forum milosnikow marki BMW. Porady z zakresu mechaniki, elektroniki, lakiernictwa, galerie samochodow BMW forumowiczow.

                  Komentarz

                  • vaz
                    Elegance
                    • 2010
                    • 799
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    W instrukcji obsługi jest napisane, że filtr paliwa jest podgrzewany :diabelski_usmiech
                    Kilka dni temu kupowałem zwykły ON na dużej stacji Shella, gdzie zwykle tankuję i gdzie zwykle stoi w kolejce sznur samochodów. Następnego dnia nie miałem żadnego problemu przy odpalaniu auta ani dalej w czasie jazdy po nocnym postoju pod chmurką przy -25*C. Wniosek jest taki- zimą trzeba tankować na stacjach, na których jest duży ruch w interesie bo za tym idą częstsze dostawy paliwa od producenta z większą ilością depresatorów, dostosowanego do aktualnje temperatury.
                    Antyfotoradar Valentine1
                    Harry II Classic+Sirio ML145

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Filtr jest podgrzewany, ale przeplywajacym paliwem, jak ono nie plynie to nic sie nie podgrzewa :lol:
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • pandzik
                        RS
                        • 2011
                        • 2254
                        • Seat

                        #12
                        Ja tankuje na stacjach naszych wschodnich braci. U nich zimy takie to norma. :P

                        Komentarz

                        • Lashlo
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1455

                          #13
                          Ja za to na NESTE od lat,kumple dieslami tez i nigdy nic sie nie stalo zlego.Wczoraj tez NESTE do obucha i dzis na dotyk odpalil.

                          Komentarz

                          • tryton
                            Elegance
                            • 2008
                            • 935

                            #14
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Filtr jest podgrzewany, ale przeplywajacym paliwem, jak ono nie plynie to nic sie nie podgrzewa :lol:
                            Tylko że toocoolprzejechał 10 km i dopiero stanął czyli teoretycznie filtr już był podgrzewany . Znajomy był w trasie i po drodze do tankował na orlenie i też po paru kilometrach stanął teoretycznie auto rozgrzane i filtr powinien działać . Jak doleją jakiegoś świństwa na stacji do zbiorników to nie ma mocnych każdy stanie.

                            Komentarz

                            • piotrek_os
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 8162
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Dzis kolega wracajac z pracy po nocy miał problem z paliwem z orelnu - wiec zjechał na stacje i dolał 3 litry benzynki 98.....i przestało mu juz łapać i dojechał do domu. Filtr paliwa miał nowy.....autko to avensis d4d
                              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                              Komentarz

                              • paweł2
                                L&K
                                • 2010
                                • 1405

                                #16
                                Zamieszczone przez pandzik
                                Ja tankuje na stacjach naszych wschodnich braci. U nich zimy takie to norma
                                No ale masz pb wiec nie ma obaw.
                                Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                Komentarz

                                • słoń
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 777

                                  #17
                                  przedwczoraj miałem okazję pooglądać co minus 23 stopnie zrobiło z ON Statoila.kupa parafinowych glutów a te cwaniaki reklamują swoje paliwko jako najlepsze na mrozy.

                                  Komentarz

                                  • JanuszSz
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 2835
                                    • Superb II combi (3T5)

                                    #18
                                    U mnie na wsi było dzisiaj rano -23.Zalana jest zwykła gnojówka z Lukoil i autko zagadało bez problemu.
                                    Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      Mi tez Freelander dzis stanal :lol: Tyle ze on od listopada ma jeden zbiornik paliwa, wiec pewnie mial jeszcze przejsciowe paliwo do tych -10.
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • pepso
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 32

                                        #20
                                        Na stacji BP w Zabrzu przy - 15 taki oto obrazek :


                                        [img] Uploaded with ImageShack.us[/img]


                                        W banieczce po lewej zwykły, klarowny ON. Po prawej banieczka z ON Ultimate, cytrynowa jak w fotkach wklejanych wcześniej.

                                        Komentarz

                                        • dwaoka
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 927

                                          #21
                                          pepso, no to chyba nie ma co wyjaśniać, jak nas robią w konia na "najlepszych stacjach"...

                                          Ja od dłuższego czasu tylko na Bliskiej tankuję zwykłą ON i żadnych problemów, a dużo ludzi w pracy też opowiada jak samochody nagle na trasie przestają pracować....
                                          bkc+dsg

                                          Komentarz

                                          • wicher12
                                            Ambiente
                                            • 2008
                                            • 193

                                            #22
                                            ja tankuje na Auchan na Modlińskiej i problemów nie mam :lol:

                                            Komentarz

                                            • tom.tom
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 296

                                              #23
                                              Koledzy, cudów nie ma i fizyki oszukać się nie da. Normalnie olej napędowy z domieszką depresatorów (dodatków obniżających krzepnięcie) i tak krzepnie przy temperaturach około 20 - 22 st. poniżej zera. Praktycznie wszystkie paliwa "zimowe" to właśnie zwykły ON z dodatkiem ww depresatorów.

                                              Żeby nadal obniżać temperaturę krzepnięcia ON, trzeba pójść dużo dalej i zmienić bazę olejową. To bardzo droga impreza - litr takiego naprawdę zimowego ON kosztowałby około 12 zł. Prawdopodobnie Statoil idzie nieco w tym kierunku - dlatego ich ON który reklamują do -40 st. C ma zupełnie inny kolor (jaśniejszy). Pewnie dopłacają do interesu, żeby przyciągnąć klientów w lecie, albo faktycznie robią bardzo duże ilości tego paliwa ze względu na duże zapotrzebowanie w Skandynawii - no i wychodzi taniej.

                                              Myślę że problem jest inny - w filtrach zostają zatrzymane jeszcze w lecie jakieś syfy, które następnie tworzą "jądra kondensacji" dla cząsteczek parafiny zawieszonych w paliwie.
                                              Kiedyś dyskutowaliśmy z kumplem mechanikiem i zwykle nie ma problemów z zatykaniem nowych filtrów paliwa, natomiast wiele osób ma filtr który zrobił kilkadziesiąt tys. i wtedy zaczyna się problem.

                                              [ Dodano: Sob 04 Lut, 12 21:53 ]
                                              P.S. Zapomniałem jeszcze o bardzo ważnym - jest jeszcze temperatura mętnienia !!! Tej temperatury nie można obniżyć przez dodanie depresatora. Ta temperatura dla ON zimowych wynosi od -6 do -10 st C. Wtedy zaczynają się wytrącać mikro cząsteczki parafiny. To normalne. Natomiast o faktycznej "zimowości" decyduje tak naprawdę temperatura pośrednia - gdzieś pomiędzy temperaturą zmętnienia, a temp. blokowania zimnego filtra. Tej najważniejszej temp. nikt niestety nie podaje. To tyle co do teorii.
                                              Pozdrawiam tom_tom

                                              Komentarz

                                              • adamusek
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 331

                                                #25
                                                -29 on zwykly z orlenu i 0 problemow
                                                Prowadzi NaviExpert Lifetime
                                                Ostrzega Yanosik
                                                Nagrywa Vicovation TF-2 EZ

                                                Komentarz

                                                Pracuję...